Fallout 76 kan enbart spelas online – lanseras den 14 november

Permalänk
Melding Plague

Fallout 76 kan enbart spelas online – lanseras den 14 november

På E3 2018 bekräftar Bethesdas Todd Howard uppgifterna om att Fallout 76 endast får ett online-läge, men att det ska gå att anta spelets utmaningar på egen hand.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vet inte vad jag tycker om det här Spelar den här typen av spel för att vara just själv... håller tummar och tår att jag kan slippa störas av andra och spelet ändå blir bra nog i väntan på nästa Elder Scrolls.

Edit: Angående att det går spela själv i vilket fall, till vilket pris? Vad kostar multiplayer delen för handikapp för spelet i helhet, det är nog största oron för många.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Ugh... Hade hoppats på egna servrar och mods.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Alltså, man spelar spel för att slippa folk. Orka att de ska baka in umgänge med idioter i varenda jävla spel.
Det är inte så att jag låter mina tanks rulla in i London i Hearts of Iron eller plöjer ner fotgängare i GTA för att jag är så förtjust i människor direkt.

Permalänk
Medlem

En av anledningarna till att jag spelar single player är för att kunna få inlevelse. Så fort andra spelare är med klipps denna snabbt av, på grund av bunnyjumpande, trollande och andra dumheter. Det blir helt enkelt inte alls samma genuina upplevelse.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Pay to win.? Loot boxes ... fallout ska vara sp

Permalänk
Inaktiv

Fantastiskt kul om det är ett co-op Fallout. Men creation engine igen och dessutom i multiplayer låter bedrövligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem

Fallout utan mods är ju skittråkigt :/

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Hoppas man får möjlighet bygga i spelet. I Fallout 4 kunde man det med Season Pass och det var det som var det fina i kråksången, tycker jag i alla fall.

Visa signatur

Spel jag uppskattar: State of Decay 2 │ World of Tanks │ Fallout 4 │ The Settlers - Rise of an Empire gold edition │ Command & Conquer │ Half-Life │ World of Warships │ Sims 3 │ Cities Skylines
I can rest easy knowing that Wolfgang is rotting in hell. Thank you. Did you need anything?

Permalänk
Inaktiv

@Aleshi: Låter snarare som att detta är varför du inte har kompisar. Antisocialt beteende ska inte uppmuntras.

onT: kommer inte köpa några mer Fallout efter 4an som var årets flopp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Pay to win.? Loot boxes ... fallout ska vara sp

Eller LAN skulle kanske vara ok, men då får man ju i alla fall välja om man ska vara singel eller spela med någon kompis

Skrivet av anon291473:

@Aleshi: Låter snarare som att detta är varför du inte har kompisar. Antisocialt beteende ska inte uppmuntras.

onT: kommer inte köpa några mer Fallout efter 4an som var årets flopp.

Det där angår ingen annan än personen själv hur man vill vara. Jag föredrar vara för mig själv då jag är en konflikt människa

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gautar:

Hoppas man får möjlighet bygga i spelet. I Fallout 4 kunde man det med Season Pass och det var det som var det fina i kråksången, tycker jag i alla fall.

Man behövde ej season pass för att bygga.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Det går att spela single player , Det är co op eller pvp , och det Går att bygga vart som helst.

Det finns också kärnvapen missiler som man kan samla koder till och fyra av, vart som helst på kartan.
Så 'all in all', detta verkar bli Conan Exiles med Pip Boy. (vet inte riktigt om jag gillar det eller inte)

Permalänk
Inaktiv

Spela online = bli kallad för f***a, n***r och annat otrevligt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Helt ärligt, jag är inte en Fallout spelare men det här låter som en jävla stor nit mot spelseriens charm av single player RPG

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291473:

@Aleshi: Låter snarare som att detta är varför du inte har kompisar. Antisocialt beteende ska inte uppmuntras.

onT: kommer inte köpa några mer Fallout efter 4an som var årets flopp.

Så jag har inga vänner och lider av antisocialt beteende? Snygg analys.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Spela online = bli kallad för f***a, n***r och annat otrevligt

Skickades från m.sweclockers.com

Eller bli kallad noob när det han som anklagar en för att vara det som är nooben ^^

Btw, jag hoppas inte nästa Elder Scrolls kommer att ha samma krav

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Är det ingen som läst artikeln här eller? man kan spela helt solo om man vill.

PS. vet inte varför SweC säger att man kan lira "merparten" solo. När han i videon redan i början säger att man kan spela spelet solo. Jag tolkar det som att man inte behöver spela med andra öht om man inte vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Alltså, man spelar spel för att slippa folk. Orka att de ska baka in umgänge med idioter i varenda jävla spel.
Det är inte så att jag låter mina tanks rulla in i London i Hearts of Iron eller plöjer ner fotgängare i GTA för att jag är så förtjust i människor direkt.

Håller med. För mig är spel en verklighetsflykt. Att då bli påtvingad interaktion med andra känns inte så kul. Klart att det skall finnas ett multiplayer-läge för de som vill ha det, men att bli tvingad till det känns väldigt lökigt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Tvingas man spela med randoms så blir det nog inget för min del. Däremot en öppen värld man kan utforska med kompisar så kan det bli riktigt grymt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291473:

@Aleshi: Låter snarare som att detta är varför du inte har kompisar. Antisocialt beteende ska inte uppmuntras.

onT: kommer inte köpa några mer Fallout efter 4an som var årets flopp.

Du gillade inte Fallout 4 alls? För mig var/är F4 det mest underhållande spel jag spelat på länge. Jag har för avsikt att skicka en kärleksförklaring i brevform till Bethesda för sin bedrift med Fallout 4. Jag är utled på alla spel där din huvudsakliga roll består i att skjuta ihjäl allt i din väg.

Visa signatur

Spel jag uppskattar: State of Decay 2 │ World of Tanks │ Fallout 4 │ The Settlers - Rise of an Empire gold edition │ Command & Conquer │ Half-Life │ World of Warships │ Sims 3 │ Cities Skylines
I can rest easy knowing that Wolfgang is rotting in hell. Thank you. Did you need anything?

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Man behövde ej season pass för att bygga.

Nej, men så mycket mer att bygga & pula med - tjohoo!

Visa signatur

Spel jag uppskattar: State of Decay 2 │ World of Tanks │ Fallout 4 │ The Settlers - Rise of an Empire gold edition │ Command & Conquer │ Half-Life │ World of Warships │ Sims 3 │ Cities Skylines
I can rest easy knowing that Wolfgang is rotting in hell. Thank you. Did you need anything?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gautar:

Du gillade inte Fallout 4 alls? För mig var/är F4 det mest underhållande spel jag spelat på länge. Jag har för avsikt att skicka en kärleksförklaring i brevform till Bethesda för sin bedrift med Fallout 4. Jag är utled på alla spel där din huvudsakliga roll består i att skjuta ihjäl allt i din väg.

Spelade vi samma Fallout 4?
Mig veterligen är det i princip "skjut allt som rör sig" som är det enda spelsättet.
Dialogen är bedrövlig... Ja = Ja, Nej = Ja, Kanske = Ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Tvingas man spela med randoms så blir det nog inget för min del. Däremot en öppen värld man kan utforska med kompisar så kan det bli riktigt grymt.

Instämmer! Samla några polare och ha lite kul, typ.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Fallout76 Battle Royal, ja det ligger i tiden antar jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Alltså, man spelar spel för att slippa folk. Orka att de ska baka in umgänge med idioter i varenda jävla spel.
Det är inte så att jag låter mina tanks rulla in i London i Hearts of Iron eller plöjer ner fotgängare i GTA för att jag är så förtjust i människor direkt.

Helt rätt! Speciellt när det kommer till ett spel som fallout. Jag gillar att vandra igenom the wasteland helt själv och veta att jag inte behöver oroa mig för att DarthxXx14boi ska komma förbi och skjuta mig eller hoppa runt som en idiot och förstöra hela atmosfären. En av fallouts starka sidor är just atmosfären och så fort man drar in online i det så blir det en helt annan upplevelse(titta bara på Elder scrolls online, usch!).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Håller med. För mig är spel en verklighetsflykt. Att då bli påtvingad interaktion med andra känns inte så kul. Klart att det skall finnas ett multiplayer-läge för de som vill ha det, men att bli tvingad till det känns väldigt lökigt.

Precis. Ibland är det skönt att koppla bort människor en kväll och bara få slappna av med lite spel.

Permalänk
Medlem

Antipirat med andra ord, smart drag istället för ett damp C skydd.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Som småbarnsförälder har man inte tid med den typen av spel . Synd gillar Fallout som fan hängt med sedan 1an. Nu blir det väl att vänta på 5an istället .

Skickades från m.sweclockers.com