Navi Första rykten *navi Tråden*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izenoz:

Min magkänsla säger att det kortet vi fick en sneakpeak av inte är det kortet som presterar bäst utan det minsta i nya generationen.

Skulle personligen inte röja det bästa för att dels marknaden, nVidia, innan pressmeddelande/stream är planlagd då det tar bort väldigt många faktorer.

Den gpun skulle iofs duga plättlätt i min burk. 😉

Visa signatur

Ryzen 7 5800x / Fractal Design celsius s24 / asus rog crosshair 7 hero wifi / 32gb g.skill 3600mhz cl16 trident Z neo C / MSI Radeon RX5700XT Gaming X / samsung 970 EVO Plus 500gb nvme / Western Digital blue 500gb ssd.

Permalänk
Medlem

Ohh jaaa 🤘🏻
Min med, försöker bara illustrera vad som ”kan” komma ur marknadsstrategi/förhandsvisning.

Otroligt imponerad över vad som sades men hur det sades, stensäkra, lugna, entusiastiska och framförallt så får Intel en riktig match om än inte känna sig rejält slagna, även nVidia får återigen halsmandlarna borttagna, magkänslan 👀

Massa saker som missades då lilleman vaknade
Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

Dock så är det ju navi 21 och storebror de ska visa den 28:e? Kan de ens visa de sämsta grafikkorten? Känns lite otroligt att deras sämsta budgetkort skulle ge nära 3080 prestanda. För bra för att va sant. Jag tror nog att det är navi 21 men inte storebror så de har ett bättre kort kvar att visa. Sen kanske de kan optimera drivarna mer också till 28:e

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Dock så är det ju navi 21 och storebror de ska visa den 28:e? Kan de ens visa de sämsta grafikkorten? Känns lite otroligt att deras sämsta budgetkort skulle ge nära 3080 prestanda. För bra för att va sant. Jag tror nog att det är navi 21 men inte storebror så de har ett bättre kort kvar att visa. Sen kanske de kan optimera drivarna mer också till 28:e

Hon säger ju flertalet gånger att det är BigNavi som hon pratar om så då bör det väl ändå inte vara den mindre versionen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

Hon säger ju flertalet gånger att det är BigNavi som hon pratar om så då bör det väl ändå inte vara den mindre versionen?

Big Navi har jag tolkat som navi 21 iaf men de kan ju hitta på vad de vill

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Vad jag förstår så är Big Navi inte ett enskilt kort från hennes sida, de säger tydligt 6000 series, det står inte någonstans att det är Big Navi 21 så då utesluter jag att det är deras värstingmodell.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg att RGT sa att AMD skulle pusha 6800 mest. Frågan är om det är det vi ser här? Eller är det här allt AMD har?

Om det var 6800 som de visade och har en TBP på ~240W så är ju det toppen.
Om det var Navi21 XTX , t.ex en 6900XT på 300W så är jag inte imponerad alls.

Det är från ett fokus på arkitekturen. Men för användaren så är det ju priset som avgör i slutändan. Om det presterade lite under ett 3080 och kostade 550$ så hade jag köpt ett på direkten.

Om man ser historiskt på hur AMD gjort reveals tidigare, så har de haft toppkortet (Vega64 vid new horizon 2016, 5700XT vid computex 2019). Man får hoppas att de gjort annorlunda nu.

Permalänk
Medlem

60fps i Borderlands 3 i 4k, det är allt vi vet, strax under RTX3080. Är priset bra så är det ändå toppen.

Sen sägs ju AMD ha ett topphemligt kort dom inte har visat för någon, kanske inte så troligt att dom visade det här heller. Jag tror det här var vanliga 6900XT som blir ~ RTX3080, och ryktade 6900XTX kommer vi att få se den 28:e. Med tanke på hur lite som skiljer mellan 3080 och 3090(tydligen kör folk redan 3090-bios på 3080) så kan tom RTX3090 ligga pyrt till

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Sover Sweclockers? De visade några benchmarks för big navi. Heter RX6000 series.
https://youtu.be/iuiO6rqYV4o?t=1311

Orkar inte upp till 3080 nivå än.

61 FPS på badass settings I 4k, kika in hur 3080 FE presterar... https://www.overclock3d.net/reviews/gpu_displays/nvidia_rtx_3...

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

@The Kristoffer det första jag ser är en lång stapel med summan 133,6 och tänker "jaha, ja då är inte 61fps mycket att komma med innan jag stannar upp och ser informationen.... *Pust*

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Skrivet av Izenoz:

@The Kristoffer det första jag ser är en lång stapel med summan 133,6 och tänker "jaha, ja då är inte 61fps mycket att komma med innan jag stannar upp och ser informationen.... *Pust*

Yep. 58 FPS tickade 3080 in på där. I en annan testmiljö dock, men ändå en fingervisning på prestanda i paritet med 3080. Tror de flesta inte bryr sig allt för mycket om 3090 ändå, på grund av priset..

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Från PC-world som Lisa nämnde i presentationen.

In a call before the Zen 3 event, Radeon chief Scott Herkelman told me that AMD decided to tease Big Navi’s performance due to community demand for more information. It certainly was an eye-opening reveal.

Most importantly, Herkelman stressed that AMD didn’t state which Radeon RX 6000 graphics card ran these benchmarks. We don’t know whether these results come from the biggest Big Navi GPU, or a more modest offering. (Herkelman also said there’s still fine-tuning left to do before launch.) AMD’s Ryzen 9 5900X, the CPU used for the tease, also hasn’t been tested by independent reviewers.

Så det kan vara lite vad som... vi vet iallafall en lägsta nivå.
Kanske är det som Lisa Su säger: The best is yet to come.

Permalänk
Medlem

(Edit) Radolov var en nanosekund före

Saxat från PC-world:
"Most importantly, Herkelman stressed that AMD didn’t state which Radeon RX 6000 graphics card ran these benchmarks. We don’t know whether these results come from the biggest Big Navi GPU, or a more modest offering."

https://www.pcworld.com/article/3585090/amd-radeon-rx-6000-bi...

Hmmm..

Visa signatur

🖥️ AMD Ryzen 3700x, MSI B350 Mortar Arctic, Corsair lpx 3200, Sapphire 6900XT Nitro, Mbpro 15, MacMini.

Permalänk
Medlem

Magkänslan ser ut som att den levererar i rätt riktning... Trodde aldrig jag skulle skriva detta men detta var någonting värt att vänta på och som jag väntar på nästa release!

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Sover Sweclockers? De visade några benchmarks för big navi. Heter RX6000 series.
https://youtu.be/iuiO6rqYV4o?t=1311

Orkar inte upp till 3080 nivå än.

Är lite skillnad i prestanda mellan Badass-, Ultra- och High- inställningar.

Blir lite som att säga att ett hallon mättar mer än ett äpple

Ibland högre och ibland mindre beroende på system.

Men nu kan vi ändå inte ta dom siffrorna som absoluta då AMD dels har några veckor på sig att finputsa drivrutiner, samt det absolut viktigaste som är att Rx 6000 kortet drevs med en Ryzen 5000.

Intressant är att AMD's kort verkar av vad man läst/sett dra mindre effekt.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Är lite skillnad i prestanda mellan Badass-, Ultra- och High- inställningar.

Blir lite som att säga att ett hallon mättar mer än ett äpple

https://pbs.twimg.com/media/Ej05v5RXcAMFjK1?format=png&name=900x900

Ibland högre och ibland mindre beroende på system.

Men nu kan vi ändå inte ta dom siffrorna som absoluta då AMD dels har några veckor på sig att finputsa drivrutiner, samt det absolut viktigaste som är att Rx 6000 kortet drevs med en Ryzen 5000.

Intressant är att AMD's kort verkar av vad man läst/sett dra mindre effekt.

De drev dem inte med någon av zen 3 processorerna? Skiljer sig badass mot badass? Men absolut vet ju inte om de klickat bort någon inställning naturligrvis men 6/6 tester så har 3080 presterat bättre i bl3.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

De drev dem inte med någon av zen 3 processorerna? Skiljer sig badass mot badass? Men absolut vet ju inte om de klickat bort någon inställning naturligrvis men 6/6 tester så har 3080 presterat bättre i bl3.

Ryzen 5000 är Zen 3, villket AMD's Rx 6000 kort drevs med.

Sen vet jag inte vad du menar med 6/6?

I Borderlands 3 så presterade Rxx 6000 100,16% i förhållande till Eurogamer's test och 104,27% i OC3D's test. Det är aningen högre FPS än för ett RTX 3080.
Badass är Borderland 3

För dom andra två så körde AMD med Ultra villket är mer krävande än High som Swec och många andra kör med.

Men som sagt, det är inga siffror som kan jämföras rakt av. Då där fortfarande är många osäkerhetsfaktorer (system, CPU, testmetod m.m.). Så något direkt mått/jämförelse går inte att göra. Däremot så säger det ändå att AMD är i samma territorie som RTX 3080.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Ryzen 5000 är Zen 3, villket AMD's Rx 6000 kort drevs med.

Sen vet jag inte vad du menar med 6/6?

I Borderlands 3 så presterade Rxx 6000 100,16% i förhållande till Eurogamer's test och 104,27% i OC3D's test. Det är aningen högre FPS än för ett RTX 3080.
Badass är Borderland 3

För dom andra två så körde AMD med Ultra villket är mer krävande än High som Swec och många andra kör med.

Men som sagt, det är inga siffror som kan jämföras rakt av. Då där fortfarande är många osäkerhetsfaktorer (system, CPU, testmetod m.m.). Så något direkt mått/jämförelse går inte att göra. Däremot så säger det ändå att AMD är i samma territorie som RTX 3080.

Jag har borderlands 3 så jag vet vad badassinställningarna är. Jag kollade runt och de 6 benchmarks jag hittade med badassinställningarna presterade 3080 bättre också i bl 3.

Inte förvånande att navi21 inte orkar riktigt om så blir fallet.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Jag har borderlands 3 så jag vet vad badassinställningarna är. Jag kollade runt och de 6 benchmarks jag hittade med badassinställningarna presterade 3080 bättre också i bl 3.

Inte förvånande att navi21 inte orkar riktigt om så blir fallet.

Intressant!

The RTX 3080 hit 59.4fps in Borderlands 3, compared to the Radeon RX 6000’s 61fps in this preview.
Källa: PC World

RTX 3080 Borderland 3 Badass 60,9fps medel.
Källa: Eurogamer

Källa: Hexus

Är inte riktigt samma som du skriver.

Nu sökte jag med "Borderland 3 rtx 3080 Badass" på Google och använde inte sidor som pekade på ovanstående resultat eller som körde med andra intällningar/upplösning.
Tyckte det även fick räcka efter att 2 st söksidor genomlästs...

Goggle -> Google
Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Insanyrd:

Den gpun skulle iofs duga plättlätt i min burk. 😉

En Big Navi med nya Asus Tuf-kylaren skulle fan smaka mums filibabba... Inte toklång/fet kylare som vissa andra tredjeparts Geforce 3000-kort och passar alltså väl i mitt nätta PC-chassi, men presterar ändå kanon med törstiga Ampere. Så Navi lär ju funka minst lika bra med den kylaren enligt vad som ryktas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Spekulation pågår för fullt på Chiphell. Mest troligt har någon lekt ihop det i PS, men man vet aldrig...

https://s1.ax1x.com/2020/10/03/01ua11.png

https://www.chiphell.com/forum.php?mod=viewthread&tid=2264233...

Folk börjar anta att de kort som skickats till några få AIB har varit Navi 22 på 256bit minnesbuss, AMD har hållt på Navi 21 själva och bygger den som vanligt tillsammans med Saphire och Coolermaster. Högsta tieren kommer då enligt ryktet enbart att släppas som "AMD F(l)ounders edition" och N21, kommer först därefter skickas ut till fler AIB, som vi alla vet läcker som såll.

En fördel är att AMD säljer de dyra korten först, med låg volym, och AIB fokuserar på N22 med 40CU och hög volym. Tillgången kan bli god, och antalet läckor hålls nere till minimum.

Ytterligare grova spekulationer kring RT:

https://pbs.twimg.com/media/EjhhJR2UcAITXen?format=png&name=medium

Om man kollar översta stapeln så ser AMDs tease ut att stämma bra överens med RX 6800XT. Nu är det nog att önska för mycket tyvärr... men fan vad najs det hade varit ifall GPUn de teasade inte var topp-kortet, utan den minsta versionen av Big Navi. Och sen på eventet den 28e oktober kommer Lisa Su ut och säger nåt i stil med: "På Ryzen-eventet gav vi er en försmak av Big Navi. Men Big Navi består av flera SKUs och den vi visade då var RX 6800XT. Vi har även RX 6900 och RX 6900XT som ni kommer att få se nu..!"

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

GPU redacted AMD Confidential. Så mycket hemlighetsmakeri...

Permalänk
Skrivet av Izenoz:

Min magkänsla säger att det kortet vi fick en sneakpeak av inte är det kortet som presterar bäst utan det minsta i nya generationen.

Skulle personligen inte röja det bästa för att dels marknaden, nVidia, innan pressmeddelande/stream är planlagd då det tar bort väldigt många faktorer.

Tror inte det är något av de mindre korten

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?

Permalänk
Medlem

Tycker det mycket väl kan vara så att prestandan är 6900XT med 80CUs. Det är helt enkelt rimligt att det i bästa fall kan matcha eller rent av utprestera 3090, men i många andra fall inte hänger med. Ojämn prestanda kan man få av 80CUs och 256-bit buss.
Sedan så har jag sett detta så många gånger. Folk förklarar lägre än förväntade resultat med att det är på ofärdiga drivrutiner, inte toppmodellen, en bugg med en lagad version runt hörnet, eller att en hemlig toppmodell lurar längre fram. Det händer inte. Previews ger ganska rättvisande siffror för slutgiltig produkt i gynnsamma scenarier.

Jag tror nu att 6900XT i gynnsamma scenarier kan sniffa på 3090, men oftare ligger mer kring 3080. I riktigt ogynnsamma scenarier så kan det rent av ligga ganska långt efter 3080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yestomtom:

Tror inte det är något av de mindre korten

Det tror inte jag heller (även om man såklart hoppas!).
Jag tror det var näst högsta SKUn, typ RX 6900, men så kommer det även en RX 6900XT som är fullt upplåst och högt klockad så att den hungrar efter en del ström.

Tror RX 6900 är den de kommer vilja marknadsföra - precis som Nvidia som marknadsför RTX 3080.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk

Jag tror att det viktigaste med teasen var att visa att de kunde ligga tå till tå med 3080. Om det sedan är det bästa de har, eller näst bästa. Det vet nog bara Lisa och grafikkortsgudarna.
De fick fram det de ville med teasern, "vi har ett kort som presterar likvärdigt mot konkurrentens top of the line spel-gpu som inte också kostar 40 000 miljarder och väldigt få kommer köpa".

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Jag tror att det viktigaste med teasen var att visa att de kunde ligga tå till tå med 3080. Om det sedan är det bästa de har, eller näst bästa. Det vet nog bara Lisa och grafikkortsgudarna.
De fick fram det de ville med teasern, "vi har ett kort som presterar likvärdigt mot konkurrentens top of the line spel-gpu som inte också kostar 40 000 miljarder och väldigt få kommer köpa".

Fast sen så visade de med prissättningen på cpuerna att de kanske inte är rädda för att prissätta rx 6000 för 40 0000 miljarder och som väldigt få kan köpa. Presterar Navi så kan vi nog glömma det som budgetalternativ speciellt nu när det är sån efterfrågan

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Fast sen så visade de med prissättningen på cpuerna att de kanske inte är rädda för att prissätta rx 6000 för 40 0000 miljarder och som väldigt få kan köpa. Presterar Navi så kan vi nog glömma det som budgetalternativ speciellt nu när det är sån efterfrågan

Nja jo. Men GPU-sidan ser lite annorlunda ut mot CPU-sidan.
Sedan första Ryzen har de knaprat ikapp Intels försprång och fått många budgetmedvetna att gå över till AMD och därav stärka sin position på marknaden. Efter fler generationer av Ryzen har de kommit ikapp och förbi Intel. Först nu tar de bra betalt för det, just eftersom de vunnit marknadsandelar och för att deras processorer är bäst.

På GPU-sidan är det lite annorlunda. De har väl bara 20% av marknaden. Där behöver de göra något likt de gjorde med Ryzen för att vinna över folk från Nvidia. Det de kan göra är att konkurrera med lägre priser för motsvarande prestanda. Det är nu ungefär som med Zen 1. De har en bra produkt, men de ligger fortfarande efter konkurrenterna. Nvidia sägs ha bättre RT-prestanda, fler och bättre mjukvarulösningar etc. Nu gäller det för AMD att komma ikapp lite med marknadsandelar och fortsätta jaga Nvidia tills de är ikapp (och förbi). Först då kan de börja ta högre priser än konkurrenten.
Men just nu känns det som att AMD, om Big Navi presterar mellan 3070 och 3080, behöver sälja produkten till ett pris som helst inte överskrider $499 (RTX 3070) för att på så vis få fler att välja AMD.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Nja jo. Men GPU-sidan ser lite annorlunda ut mot CPU-sidan.
Sedan första Ryzen har de knaprat ikapp Intels försprång och fått många budgetmedvetna att gå över till AMD och därav stärka sin position på marknaden. Efter fler generationer av Ryzen har de kommit ikapp och förbi Intel. Först nu tar de bra betalt för det, just eftersom de vunnit marknadsandelar och för att deras processorer är bäst.

På GPU-sidan är det lite annorlunda. De har väl bara 20% av marknaden. Där behöver de göra något likt de gjorde med Ryzen för att vinna över folk från Nvidia. Det de kan göra är att konkurrera med lägre priser för motsvarande prestanda. Det är nu ungefär som med Zen 1. De har en bra produkt, men de ligger fortfarande efter konkurrenterna. Nvidia sägs ha bättre RT-prestanda, fler och bättre mjukvarulösningar etc. Nu gäller det för AMD att komma ikapp lite med marknadsandelar och fortsätta jaga Nvidia tills de är ikapp (och förbi). Först då kan de börja ta högre priser än konkurrenten.
Men just nu känns det som att AMD, om Big Navi presterar mellan 3070 och 3080, behöver sälja produkten till ett pris som helst inte överskrider $499 (RTX 3070) för att på så vis få fler att välja AMD.

Jag håller med i vad du skriver men tror mer på att kortet man visade i streamen snarare blir 599 – 649 dollars.
Glöm inte att Nvidia enligt utsago kommer öka priset efter 16 oktober? Så vi får nog räkna med att 3080 blir typ 100 dollar dyrare än de papperslanserade recensions-exen + ett par hundra lyckliga som fick tag i ett kort den minuten dom fanns tillgängliga i Sverige.

Visa signatur

🖥️ AMD Ryzen 3700x, MSI B350 Mortar Arctic, Corsair lpx 3200, Sapphire 6900XT Nitro, Mbpro 15, MacMini.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aleshi:

Jag tror nu att 6900XT i gynnsamma scenarier kan sniffa på 3090, men oftare ligger mer kring 3080. I riktigt ogynnsamma scenarier så kan det rent av ligga ganska långt efter 3080.

Värst vad du kan utläsa mycket ur en enda FPS-siffra i tre olika spel som körs på en dator med nästan helt ospecifierad hårdvara förutom CPU.