Permalänk
Medlem

3D Printer, Cr10 Mini

Tjena!

har då en cr10 mini som jag håller på att fiddla med så att säga!

Jag köpte precis 2.3kg petg men rullen vart så stor att jag var tvungen att skriva ut en rulle hållare åt den...
har även beställt in 1kg PLA för ah petg var fan svårt att få till rätt! tips?

Vad använder ni för program?
undrar då för jag har ett litet problem där CURA har nån störd bug (vad jag tror iallafall) där den fryser ifall den måste skriva ut en lång linje och det har hållt mig vaken nu i 2 timmar...
går att läsa mer här.
https://forum.lulzbot.com/viewtopic.php?f=36&t=2643&start=20

idéer? tips?

Permalänk
Medlem

Vad kör du med för temperaturer när du har PETG? Och vad är problemen?
Själv har jag bara printat med PLA ännu.

Själv köpte jag Simplify3D fastän jag inte printar alltför mycket.
Men verkar som om alla program har mer eller mindre problem.

Med Simplify3D när jag printade benchy båten så råkade jag ut för att det lämnades bort en hel del med lager i bakre delen av hytten. Vet inte om det är något fel på filen man laddar ner eller om det är Simplify3D som har problem men störande var det. Och tog sin tid innan man hittade problemet på nätet för hittade ingen bild på någon båt med samma utseende. Men man ser problemet i S3D när man granskar hur den ska printas och ser att vissa lager lämnas bort

Men har inte upptäckt att Simplify3D haft något problem med något annat jag printat varken nerladdat från nätet eller sånt som man ritat själv.

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk
Medlem
Skrivet av MammDiin:

Vad kör du med för temperaturer när du har PETG? Och vad är problemen?
Själv har jag bara printat med PLA ännu.

Själv köpte jag Simplify3D fastän jag inte printar alltför mycket.
Men verkar som om alla program har mer eller mindre problem.

Med Simplify3D när jag printade benchy båten så råkade jag ut för att det lämnades bort en hel del med lager i bakre delen av hytten. Vet inte om det är något fel på filen man laddar ner eller om det är Simplify3D som har problem men störande var det. Och tog sin tid innan man hittade problemet på nätet för hittade ingen bild på någon båt med samma utseende. Men man ser problemet i S3D när man granskar hur den ska printas och ser att vissa lager lämnas bort

Men har inte upptäckt att Simplify3D haft något problem med något annat jag printat varken nerladdat från nätet eller sånt som man ritat själv.

Jag köpte min petg från 3d prima körde den på 235/60 med fläkten avstängd - prima select petg svart, funkade jättebra, enda problemet var med cura som fastnade mid print av nån bugg men det löste jag med att sluta köra cura via usb och spara ned filen på sd kortet istället!

om du använder cr10 eller någon annan känd printer så kan jag rekommendera att du söker på nätet efter profiler! vet att det finns en facebook grupp för cr10 där det finns en mängd olika profiler för olika material och ändemål som kanske mindre prints eller större prints osv. använder själv för närvarande en profil därifrån som vart gjord för s3d men någon har portat över till cura yey funkat liksom och det ser rätt så bra ut!