Tips på spel på jobbet

Permalänk
Avstängd

Hur fan kan en tråd om att inte jobba när man är på en arbetsplats få sådana hyllningar att den ligger på förstasidan?

Det är ju bra att ni upplyser arbetsgivare om era vanor på jobbet.
Så att man slipper göra misstaget att anställa någon som är reggad här...

Onödigt inlägg eller inte, man vore jag admin skulle jag ta bort temat från tråden och bara skriva om själva spelen.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Hur fan kan en tråd om att inte jobba när man är på en arbetsplats få sådana hyllningar att den ligger på förstasidan?

Det är ju bra att ni upplyser arbetsgivare om era vanor på jobbet.
Så att man slipper göra misstaget att anställa någon som är reggad här...

Onödigt inlägg eller inte, man vore jag admin skulle jag ta bort temat från tråden och bara skriva om själva spelen.

Eller kan det möjligtvis kanske, bara kanske, vara så att det är ok att spela lite då och då på vissa arbets platser? Finns ju arbets platser som har biljardbord och arkad maskiner uppsatta för att kunna låta sina anställda slappna av lite grann i mellan åt.

Eller istället för att gå ut på rökepaus som i princip alla företag tillåter så kan man sitta och spela något spel i ett par minuter.

Känns som lite smått överreaktion att be admin ändra tråden....

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dex:

Eller kan det möjligtvis kanske, bara kanske, vara så att det är ok att spela lite då och då på vissa arbets platser? Finns ju arbets platser som har biljardbord och arkad maskiner uppsatta för att kunna låta sina anställda slappna av lite grann i mellan åt.

Eller istället för att gå ut på rökepaus som i princip alla företag tillåter så kan man sitta och spela något spel i ett par minuter.

Känns som lite smått överreaktion att be admin ändra tråden....

Precis, och sitter en arbetstagare och spelar på sin arbetstid och inte gör sitt jobb kommer det med stor sannorlikhet också att märkas. Ett självsanerande problem egentligen.

Och sen som du skriver så är det olika från arbetsplats till arbetsplats. Definitivt inget man gör första arbetsdagen om man ens väljer att spela. Men på raster och lunch? Varför inte, speciellt om lunchen är obetald vilket den är för de flesta av oss dödliga. Själv spenderar jag hellre den med en promenad. Ut och röra sig + luft är värt otroligt mycket som kontorsarbetare.

Permalänk
Medlem

Hearthstone och Lineage 2 revolution lirar jag (i mobilen)

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Om man har så mycket dödtid så skulle jag ta chansen att röra på mig istället för att spela spel. Jag antar att du sitter framför datorn hela tiden i vanliga fall

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Travian!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Hur fan kan en tråd om att inte jobba när man är på en arbetsplats få sådana hyllningar att den ligger på förstasidan?

Det är ju bra att ni upplyser arbetsgivare om era vanor på jobbet.
Så att man slipper göra misstaget att anställa någon som är reggad här...

Onödigt inlägg eller inte, man vore jag admin skulle jag ta bort temat från tråden och bara skriva om själva spelen.

Det beror ju väldigt på vilket jobb det är. Jag har jobbat med IT-support där det kunde vara timmar av dötid utan att någon kom in och behövde någon hjälp. Då var vi 3-4 pers som spelade spel och annat så länge. Sedan får man ju se till att avsluta direkt när det behövs utan gnäll såklart.

Jag känner också folk på programvaruföretag där det inte är något som helst problem att spela spel på "arbetstid". Så länge alla uppgifter är klara till utsatt deadline får de anställda göra vad de vill och komma och gå som de vill.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Inte direkt på datorn men... jag brukar ta med mig min Nintendo Switch och spela binding of isaac på rasterna. Är lite av ett självförsvar eftersom folk envisades med att ställa frågor om sitta arbetsdatorer på mina raster i fikarummet, de lärde sig fort hur ohjälpsam och frustrerad jag blev när de störde så att jag dog.

Har man lite mer tid är en runda Mario Kart med en kollega sjukligt kul också

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dex:

Eller kan det möjligtvis kanske, bara kanske, vara så att det är ok att spela lite då och då på vissa arbets platser? Finns ju arbets platser som har biljardbord och arkad maskiner uppsatta för att kunna låta sina anställda slappna av lite grann i mellan åt.

Eller istället för att gå ut på rökepaus som i princip alla företag tillåter så kan man sitta och spela något spel i ett par minuter.

Känns som lite smått överreaktion att be admin ändra tråden....

Nejdå, jag tänker inte rapportera den, jag menade bara att vi är vuxna människor som har ett jobb och att var och en själv måste lära sig att ta ansvar.

Så klart man kan spela annars om det inte går ut över arbetet.

Själv satt jag ofta kvar långt in på nätterna när jag var yngre (och jobbade med datorer) och spelade strategispel efter arbetstid på de datorer chefen sagt att det var ok att använda för privat bruk.

Men, kolla vilka aktiviteter som är tillåtna på företagsdatorer tex innan ni installerar egna saker på en arbetsdator som inte är din egen. Tänk även på att intern trafik ut och in ofta loggas även om ditt personliga konto inte gör det.

Någonting kan ju vara helt ok på en plats men leda till avsked på en annan trots att man själv inte tycker att man gjort någonting underligt.

-

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Spela inte bort tiden, lär dig ett nytt språk istället Mycket mer nytta.

Permalänk
Medlem

Fickpingis?

Permalänk
Medlem

Vilken lyx och ha tid över på jobbet. Mina dagar hade behövt vara längre. Jobbar inom handels. ;P
Full fart och dagarna går snabbt.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

FTL: Faster Than Light, eller Hearthstone.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hulle:

Det beror ju väldigt på vilket jobb det är. Jag har jobbat med IT-support där det kunde vara timmar av dötid utan att någon kom in och behövde någon hjälp. Då var vi 3-4 pers som spelade spel och annat så länge. Sedan får man ju se till att avsluta direkt när det behövs utan gnäll såklart.

Jag känner också folk på programvaruföretag där det inte är något som helst problem att spela spel på "arbetstid". Så länge alla uppgifter är klara till utsatt deadline får de anställda göra vad de vill och komma och gå som de vill.

/hulle.

Allright, jo säger policyn där att det är ok så är det ju grönt, jag menade bara att man skall kolla upp vad som gäller innan man glad i hågen börjar göra en massa saker som ligger utanför arbetet och riskera att åka på trista konsekvenser av någonting man själv tyckt var grönt.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Om man nu är tvungen att starta upp ett spel på jobbet kan jag rekommendera Slope på Y8.com, väldigt simpelt men ändå roligt spel. För övrigt är jag lite gammaldags och tycker att man kan hålla sig ifrån spelet på jobbet och lära sig skilja på jobb och fritid. Visa framfötterna istället, vägen till framgång!

Permalänk
Medlem

Så sjukt tröttsamt att se alla "jag brukar jobba när jag är på jobbet"
För det första har ni ingen aning om vilket jobb eller uppgifter TS har på sitt jobb.
Och punkt två så efterfrågar han tips på spel att fördriva tiden med när det är lugnt på jobbet, inte eran predikan. Suck..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Permalänk

***bort/mod***

Ni vet om att folk brukar ha rast va? Eller att man får göra lite vad man vill så länge man sköter sitt jobb.

§1 /mod
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Allright, jo säger policyn där att det är ok så är det ju grönt, jag menade bara att man skall kolla upp vad som gäller innan man glad i hågen börjar göra en massa saker som ligger utanför arbetet och riskera att åka på trista konsekvenser av någonting man själv tyckt var grönt.

Ja det håller jag med om, klart man måste ha koll på vad som gäller på arbetsplatsen.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Inaktiv

När man jobbar jobbar man och då jobbar man rejält.

Brukar spela Webhallen, Komplett och Inet men rekommenderas ej pga alla lootboxes.

Permalänk
Medlem

Är man sin egen boss, så spelar man och jobbar när man själv känner för det..

Synd att man är en arbetsnarkoman bara.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Ni vet om att folk brukar ha rast va? Eller att man får göra lite vad man vill så länge man sköter sitt jobb.

Rast? Existerar inte på min arbetsplats, på schemat har vi inplanerad rast i 30 minuter, men den är för det mesta bara att glömma, rast får vi när man kommer hem (om man inte blir utbeordrad på ett arbetspass till).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hank Solo:

Rast? Existerar inte på min arbetsplats, på schemat har vi inplanerad rast i 30 minuter, men den är för det mesta bara att glömma, rast får vi när man kommer hem (om man inte blir utbeordrad på ett arbetspass till).

Det är det man har facket till...

Läs igenom denna.
https://www.av.se/arbetsmiljoarbete-och-inspektioner/lagar-oc...

Själv driver jag eget och skiter fullständigt i sådana lagar.. har inget annat val i och för sig.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag jobbar på jobbet. Spela gör jag hemma på kvällarna. Brukar ibland lösa Sudoku på lunchen om det blir tid över (vilket det sällan blir) men att spela datorspel skulle kännas för konstigt. Jag får ju betalt för att arbeta, inte hålla på med fritidssysslor. Men sen har jag ett jobb som inte har någon direkt "dötid" som ni andra verkar ha, så även om lusten varit där hade arbetet tagit tiden.

Mitt tips är Sudoku.

Permalänk
Medlem

@DaBone: Som egenföretagare är det nog ett säkrare kort, åtminstone för firman, att vara arbetsnarkoman än att känna lugnet och softa allt för mycket. Så jag tror du gör rätt

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Ett spel jag kan rek, som går snabbt och enkelt att starta. Och är lite "brain"
Merged
Finns på Android och iPhone, efter visat det min sambo så försöker vi klå varandra i topp
Har själv 1h rast... så mat 20min, promenad 20min, sen varva ner med ett spel 20min. PERFEKT

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Starcraft 2 arcade är perfekt när det är dötid. Gratis också!
Coop är nice och funkar att vara lite afw också.
Hearthstone om man vet att det blir ett längre uppehåll.
Nattarbete så är väl wow och d3 perfekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |