Tips på spel på jobbet

Permalänk
Medlem

Agar.io
Slither.io
Dolphin olympics
Zynga poker

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Reigns
Knights of Pen and Paper
Galaxy of Pen and Paper

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Min chef brukar spela Clash of Clans på sin mobil

Själv föredrar jag läsa nyhetsartiklar om teknikprylar och sånt, så hålls man allmänbildad på samma gång. Tycker det är okej med att spela/göra nånting annat i såna kontorsjobb som tillåter det tidsmässigt att arbetet inte störs utav det. Det hjälper att hålla sig mera effektiv då man jobbar och undvika trötthet på kvällarna. I mitt jobb varierar det såpass mycket från dag till dag att de flesta dagar hinner man inte men då och då nån eftermiddag då det lugnar ner sig så är det nästan jobbigt att få tiden att gå annars.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Jag brukar spela achtung die kurve med mina vänner på raster. Alternativt något gammalt fps spel. Cs 1.6 doom och liknande funkar bra på en i3 med någon intel hd grafik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk

Shower with your dad Simulator, bra tidsfördriv.

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Jag kopplade in vår projektor till en raspberry pi med retropie och spelade lite DOOM, Tetris, och Super Mario.

Kan tillägga att det var efter arbetstid!

Dold text
Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deo:

Surviv.io som Pubg fast i 2d, spela solo eller ännu hellre duo med din kollega, askul

hahahah var ju AS FETT Tackar så mycket

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Vi har fastnat lite för Wordfeud och klassiskt schack på riktigt bräde

Permalänk
Medlem

Bubble shooter
Bloons TD

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

När Quake 3 släpptes vann jag ett ex i en tävling med motiveringen "Äntligen kan man ge chefen på nöten"

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Medlem

Patiens är ju en gammal klassiker i sådan sammanhang.
Annars kanske något fysiskt kortspel med dina kollegor kan vara något, då kan man passa på att ta en kopp kaffe och vara lite social samtidigt.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Candy Box och Candy Box 2 är ju klassiker

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Jag är gammaldags, jag brukar jobba när jag är på jobbet.

Skrivet av gonace:

Vem spelar på jobbet? Presonligen så testar jag nya saker när jag har tid över på jobbet, drar på en ljudbok och testar någon ny teknik.

Jobbar som systemutvecklare, kan vara värdefullt att nämna.

Beror ju på vad man har för jobb.
Hade en tjänst en gång där jag skulle bemanna ett ställe och hålla koll ifall det kom in några case. Det kom aldrig in några case, jag fick inte hjälpa de andra teknikerna pga korkade regler och trots ihärdiga försök kom jag ingenstans med få lägga tiden på certifieringar.
Så jag kollade tv-serier och spelade WoW.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Ska man inte jobba när man är på jobbet? Spela gör man på fritiden.

Permalänk
Inaktiv

Tycker att War Thunder är väldigt kul att spela. Lång installationstid dock...

Permalänk
Medlem

Clicker heroes
Vid första anblick, rätt hjärndödt, men det är lite mera med det.
Kräver inte så mycket ihållande uppmärksamhet, snegla lite när det finns någon minut över.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hank Solo:

Ska man inte jobba när man är på jobbet? Spela gör man på fritiden.

Många spelar PUBG här på lunchrasterna
Man ska inte jobba på lunchen (Om man inte vill gå hem lite tidigare förståss)

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

FTL
Clash Royale (via Bluestacks)
World of Tanks

Saker som går att spela kortare pass när det är lugnt på jobbet.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Sky Force Anniversary

Sky Force Reloaded

Permalänk
Medlem

Nu är jag faktiskt besviken att ingen nämt Chip's Challenge innan.
Mer än 100 levels och kul som bara den.

Eller vad sägs om SkiFree?
Dessa spel följer med mina datorer sen Windows 3.1 tiden.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Avstängd

Försök att åka förbi monstret så har du litet att göra den tid det blir för drygt att sova på jobbet...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk

Reigns och Reigns: Her Majesty, kortfattat man spelar det genom att dra kort åt höger eller vänster som Tinder t.ex.
Snabbt att starta och stoppa, perfekt för att fördriva tid

Visa signatur

i5 6600k ~ R9 390X ~ 16gb DDR4

Acer XF240H ~ Logitech G203 ~ Razer Gigantus ~ QFR ~ DT770 pro 80Ω ~ Massdrop x Hifiman HE-4XX nr 28 ~ ATH M50X ~ V-moda LP2 med XL pads ~ Audioengine D1

Permalänk
Avstängd

är det att spela när du har rast eller under arbetstid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Jag är gammaldags, jag brukar jobba när jag är på jobbet.

På rasten då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nätälskare:

På rasten då?

Har ingen rast. Jag jobbar tills jag är klar sen går jag hem.
Väl hemma, kanske jag startar något spel.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RPGWiZaRD:

Min chef brukar spela Clash of Clans på sin mobil

Själv föredrar jag läsa nyhetsartiklar om teknikprylar och sånt, så hålls man allmänbildad på samma gång. Tycker det är okej med att spela/göra nånting annat i såna kontorsjobb som tillåter det tidsmässigt att arbetet inte störs utav det. Det hjälper att hålla sig mera effektiv då man jobbar och undvika trötthet på kvällarna. I mitt jobb varierar det såpass mycket från dag till dag att de flesta dagar hinner man inte men då och då nån eftermiddag då det lugnar ner sig så är det nästan jobbigt att få tiden att gå annars.

Typ lika för mig, surfar runt och läser intressanta saker när jag vill ha/behöver ha ett litet avbrott från jobbet.

Jobbdatorn skulle förstås kunna spela allt jag slänger på den men hobbies sysslar jag med på min fritid istället.
Kul för de som har möjlighet att spela på jobbet, hade varit kul med ett jobb där fokus inte ligger över 100% att jobba utan att fredagen kan avslutas lite mer relaxat.

Var kul att läsa tråden så här långt och än roligare att läsa mer bidrag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Jag är gammaldags, jag brukar jobba när jag är på jobbet.

Som jag själv brukar säga "på jobbet är jag ledig från min fritid och livet hemma".

Folk skulle må bättre om de gjorde mer skillnad på fritid och arbete.
På jobbet tänker man inte på allt som skall göras hemma och hemma tänker man inte på jobbet.

Skulle aldrig orka med ett "glidarjobb" i den bemärkelsen att jag får massa fritid på jobbet, dagarna går sååå segt.. Har inte två dagar per år när jag faktiskt inte har något att göra. Det finns alltid något o fixa med..

Men får jag några minuter över så kan man alltid retas med sina kollegor eller berätta rövarhistorier.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Heartstone är ett bra spela på jobbet spel.

Visa signatur

Znote 4200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir_Manfred:

Många spelar PUBG här på lunchrasterna
Man ska inte jobba på lunchen (Om man inte vill gå hem lite tidigare förståss)

Lunchen är obetald tid, med andra ord fritid. 😉

Skickades från m.sweclockers.com