Permalänk
Medlem
Skrivet av F1zken:

En till sak som privatservrar har gjort bättre. Känns som dem är jävligt lata om dom inte orkar fixa progressive itemization.

Nu är det väl knappast alla privatservrar som gjort det ordentligt.. Sen är det väl snarare en smaksak hur vida det är "bättre" eller inte, personligen föredrar jag att inte återskapa massa trasiga saker, sen är den ju progressiv i det avseende att inte alla items är tillgängliga i alla faser.

Imo så är deras kommunikation och hur de resonerar i det här projektet oväntat bra, är väldigt positivt överraska såhär långt. De kommer aldrig kunna bygga ett spel som gör alla nöjda, och målet har aldrig varit att återskapa en kopia, så länge de gör rimliga och konsekventa designbeslut så tycker jag inte man kan klaga allt för mycket. Och här blir imo itemization poänglöst om man inte heller gör samma sak med talents eller ändringar som förändrar meta totalt som bufflimit osv.

Permalänk
Medlem

@sKRUVARN: Kommer dem ha 16 debuffs på launch? Varför? MC med 16 debuffs och uppdaterade dungeon blues, pvp gear och tier 1, bra att dem nerfar lättaste raiden i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av F1zken:

@sKRUVARN: Kommer dem ha 16 debuffs på launch? Varför? MC med 16 debuffs och uppdaterade dungeon blues, pvp gear och tier 1, bra att dem nerfar lättaste raiden i spelet.

https://panang.se/tips-guider/sa-enkelt-skiljer-du-mellan-de-...
Molten Core är ju inte sådär superlätt med taskig gear.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av F1zken:

@sKRUVARN: Kommer dem ha 16 debuffs på launch? Varför? MC med 16 debuffs och uppdaterade dungeon blues, pvp gear och tier 1, bra att dem nerfar lättaste raiden i spelet.

Rätt säker på att de sa det under blizzcon, dom hade ett segment där dom diskuterade debuff limit. Tier 0.5, DM och PVP-gear kommer nog inte finnas under fas ett när första MC rushen lär göras.

Inget content innan iaf AQ kommer ha en direkt representativ svårighetsgrad. Personligen hade jag helst sett att man tune:at om dessa raider istället för att återställa hundratals ändringar i massa småsteg, men i det stora hela är det kanske inte heller superviktigt att det ska kännas lika svårt (är ändå svårt att återskapa iom spelerfarenheter som bidrar nästan lika mycket). Jag satt och hamra på knapparna i MC innan Ragnaros fallit, har även kört MC på privatserver, det är som natt och dag i svårighetsgrad pga en hel del anledningar, varav items stats bara är en del.

Skrivet av Lodisen:

https://panang.se/tips-guider/sa-enkelt-skiljer-du-mellan-de-...
Molten Core är ju inte sådär superlätt med taskig gear.

Det är heller inte direkt svårt med 1.12 bas och spelare som redan kört MC och WoW hundratals timmar.

Permalänk
Medlem

För hur många kommer progressive itemisation att göra skillnaden mellan liv och död i en raid? Jag tror att det är mindre än 5%

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: ASRock H61M- DGS, Processor: Intel i3 3225, Grafik: GTX 460SE, RAM 2x4 GB 1600MHz ddr3 , 1TB HDD Seagate Barracuda, 450W Antec VP450P PSU och en stor svart jävla låda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av F1zken:

@sKRUVARN: Kommer dem ha 16 debuffs på launch? Varför? MC med 16 debuffs och uppdaterade dungeon blues, pvp gear och tier 1, bra att dem nerfar lättaste raiden i spelet.

Du puggade inte MC när det var "Anniversary" alltså.
MC har ju superenkla bossar.
Om man inte ignorerar taktiken, i viket fall så blir även trash nästan omöjligt.

Vissa tweaks är ju oundvikliga för dom att göra.
Classic drogs ju t.ex. med en hel massa buggar man kunde utnyttja, och dom vill vi ju ha tilltäppta nu när dom är allmän kännedom.

Permalänk
Medlem

Originally posted by Blizzard

In WoW Classic, you’ll have the following character limits per WoW account:

A maximum of 10 characters per WoW Classic realm
A maximum of 50 characters across all of the WoW Classic realms in your region
Only one faction per realm on PvP realms
No overlap or regard with the character limits in Battle for Azeroth
You’ll be able to have up to 50 Battle for Azeroth characters and up to 50 WoW Classic characters at the same time.

https://classic.wowhead.com/news=291549/character-limit-in-wo...

Permalänk

Vilka tror ni får spela demo?
Jag hoppas dom inbjuder spelare som körde vanilla att få chansen först att testa igen! =D
Satan vad taggad jag är! :>

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikkarlsson:

Vilka tror ni får spela demo?
Jag hoppas dom inbjuder spelare som körde vanilla att få chansen först att testa igen! =D
Satan vad taggad jag är! :>

Hoppas att dem väljer ut dem flesta som varit aktiva i flera år, inte typ 6månader gamla konton... Men vi får la se

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem

Förloeade min Lone Hunter igår på retail. Blir la att fixa ny när classic kommer.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Förloeade min Lone Hunter igår på retail. Blir la att fixa ny när classic kommer.

?

Är det Pet du tänker på så är det nog ingen idé att vänta till Classic för tror det är rätt svårt at tämja den där...
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@sKRUVARN: Varför skulle det vara svårt att tämja den på Classic?

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

@sKRUVARN: Varför skulle det vara svårt att tämja den på Classic?

100% omöjligt garanterat. Edit: Den fanns inte i vanilla, bara för att förtydliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: ASRock H61M- DGS, Processor: Intel i3 3225, Grafik: GTX 460SE, RAM 2x4 GB 1600MHz ddr3 , 1TB HDD Seagate Barracuda, 450W Antec VP450P PSU och en stor svart jävla låda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

@sKRUVARN: Varför skulle det vara svårt att tämja den på Classic?

För att den inte finns? Internet säger Cata, så antar att den kom i revampen.

Permalänk
Medlem

För pvp finns det bara ett pet i Vanilla, Broken Tooth!

Edit: Var tvungen och googla och BT är den bästa i PvE med, pga nerfen av Lupos i 1.9.
ZG-Serpents och Deathmaw fungerar också.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikkarlsson:

Vilka tror ni får spela demo?
Jag hoppas dom inbjuder spelare som körde vanilla att få chansen först att testa igen! =D
Satan vad taggad jag är! :>

Vad jag hört, ryktesvägen, är att det kommer bli helt random. Inget jag kan bekräfta dock

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Skrivet av Purrfected:

För pvp finns det bara ett pet i Vanilla, Broken Tooth!

Edit: Var tvungen och googla och BT är den bästa i PvE med, pga nerfen av Lupos i 1.9.
ZG-Serpents och Deathmaw fungerar också.

Takk the leaper och Humar the Pridelord är också hyfsade andrahandsval. Svåra att tämja dock, framförallt dom första månaderna efter release

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikkarlsson:

Vilka tror ni får spela demo?
Jag hoppas dom inbjuder spelare som körde vanilla att få chansen först att testa igen! =D
Satan vad taggad jag är! :>

Skrivet av Ohdear:

Vad jag hört, ryktesvägen, är att det kommer bli helt random. Inget jag kan bekräfta dock

Vad är det för Demo ni pratar om? Spekulerades lite när det dök upp en build på deras CDN, men det har ju redan dementerats att detta skulle vara en publik beta eller demo, det var för internt bruk.

https://us.forums.blizzard.com/en/wow/t/employee-alpha-testin...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Vad är det för Demo ni pratar om? Spekulerades lite när det dök upp en build på deras CDN, men det har ju redan dementerats att detta skulle vara en publik beta eller demo, det var för internt bruk.

https://us.forums.blizzard.com/en/wow/t/employee-alpha-testin...

Betan i stortsätt tror jag alla syftar på

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohdear:

Betan i stortsätt tror jag alla syftar på

betan släpptes väl ändå 2004

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Takk the leaper och Humar the Pridelord är också hyfsade andrahandsval. Svåra att tämja dock, framförallt dom första månaderna efter release

Takk hade ju 2.0 i AS, Humar hade ju iaf 1.3 och var väl okej.
http://web.archive.org/web/20061103033825/http://tkasomething...
Kommer inte ihåg om Takk och Humar hade bra abilities?

Samtliga nedan hade iaf bättre AS.
Trots att vissa priatservrar ändrade till 2.0 på alla pets, med hänvisning till patch 1.9 så var de bara movementspeed som normaliserades då, AS var först i 2.0.3

Attack Speed: 1.00 Broken Tooth, level 37 (Badlands) Bloodseeker Bat, level 60 (Zul'Gurub) Frenzied Bloodseeker Bat, level 60 (Zul'Gurub) Attack Speed: 1.20 The Rake, level 10 (Mulgore) Slavering Worg, level range 18+-19+ (Shadowfang Keep) Starving Mountain Lion, level range 23-24 (Hillsbrad Foothills) Feral Mountain Lion, level range 27-28 (Hillsbrad Foothills) Needles Cougar, level range 27-28 (Thousand Needles) Swamp Jaguar, level range 36-37 (Swamp of Sorrows) Spiteflayer, level 52 (Blasted Lands) Deathmaw, level 53 (Burning Steppes)

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

betan släpptes väl ändå 2004

Back to the roots!

Betan / PTR eller vad man nu vill kalla det

Det är ju lite "beta" eftersom detta är någonting "nytt" som dom testar.

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk

@Purrfected: Det stämmer att Takk ska ha 2.0 attack speed. Mitt minne sviker mig då han hade 1.2 Attack Speed på en populär privat server

Han ska dock (Pre patch 1.9) varit väldigt snabb och hade inga problem att hänga på Epic Mounts

Tyvärr påverkar ju inte detta Classic då det kommer att vara 1.12 stats som gäller.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

@Emil Hansson: Japp! Blandade känslor för det! Men att kika på pets gör inte mitt val av class lättare!
Man blir ju sugen på en hunter med!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

@Dr.Pez: Japp! Blandade känslor för det! Men att kika på pets gör inte mitt val av class lättare!
Man blir ju sugen på en hunter med!

Mana, ammunition, kass "Heal Pet" och ingen riktig "Taunt" på din pet utan bara vanlig "Threat".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Mana, ammunition, kass "Heal Pet" och ingen riktig "Taunt" på din pet utan bara vanlig "Threat".

Japp! Underbara tider! Det var saker som tillhör utmaningen i spelet. Att dom tog bort ammunition var ju en av de tråkigaste sakerna dom gjort. Om något skulle dom isf haft kvar mana och att varje auto-attack kostade mana, då du använder magiska pilar/kulor.

Tror att de flesta personerna som saknar Vanilla och gillade spelet då, gillade det för att det var mer ett RPG än bara ett vanligt multiplayer action spel.
Taunt kan säkert vara jobbigt när man lvlar, men du har FD och kan resetta din threat, det är dessutom inte alls svårt att kita.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Lego Master

Oh, the joys of a Vanilla Hunter!
King Bangalash tror jag fortfarande min gamla main har som pet, såhär tio-tolv år senare...inte spelat så mkt med den karaktären nyligen. ^^

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Känner mig mest nervös inför hur man ska hinna välja server och reservera sina namn i tid. Får väl ta ledigt från jobbet

Känns dock som att den PVP servern som är högst upp i listan borde vara ett "säkert val" vid launch då man givetvis vill vara på en överpopulerad server!

Blir nog en UD Mage för min del!

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwzxqwzx:

100% omöjligt garanterat. Edit: Den fanns inte i vanilla, bara för att förtydliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Jaha, vill minnas att jag fick tag i den tidigare än Cata. Men kan helt klar ha fel.

Skrivet av sKRUVARN:

För att den inte finns? Internet säger Cata, så antar att den kom i revampen.

Minns säkert fel då. Lite synd är det dock.

Skrivet av Purrfected:

För pvp finns det bara ett pet i Vanilla, Broken Tooth!

Edit: Var tvungen och googla och BT är den bästa i PvE med, pga nerfen av Lupos i 1.9.
ZG-Serpents och Deathmaw fungerar också.

Min BT heter Algebra. För han var lika hatad Alla tårarna från casters i PVP... Kul vart det.

Måste dock säga att det är lite synd att de går efter version 1.12. Detta leder till att Attack Power har normalizerats med Swingtime. Så man kan inte längre 'Insta-gibba' med hunter combo aim+auto+arcane...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Sötast

Definitivt Lupos som hunter pre 1.9.

Den har shadow damage med ignore armor.
Alltså solar den med enkelhet t.ex en Warrior. Öser man på beastial wrath på det så solar den två Warriors.

Hjälper du din pet och du mötet ett par noobs så solar du 3-4 pers i pvp

Spelade senast med en polare på en priv och då var vi 2 hunters på level 40 respektive 44 båda med lupos, båda beast speccade och vi dödade level 60's