Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Ursäktar om denna fråga redan ställts.
Har de berättat hur de kommer göra med servernamnen?

Vore väldigt trevligt om de t.ex. slog ihop gamla servrar, där de pekar folk som vill komma i kontakt med gamla spelare till samma ställe.
Exempelvis Stormscale + Sunstrider > Kor'gath

De kommer att skapa helt nya servernamn

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Ekorrism:

@Barbaskoen:

Jag körde på EU-Frostmane - Guild: Memento Mori.

100% clear i Vanilla Så var många timmar grind, mera grind och många tårar som föll med 4 Horsemen i Naxx kan jag säga

Ahh, ni började ju på Shattered Hand där jag körde (Horde, mest i fishbone men delvis i Loco Motives) vi clearade alla wings i Naxx40 men hade inte tid att farma frost res till draken innan KT!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Case Ghost S1 Limestone || CPU Ryzen 2600x || GPU RTX 2080 FE
SSD Samsung 1TB 860 m.2 || PSU Corsair SF600 v2 || MB Asus X470-I Gaming
RAM G.Skill Trident Z 16GB CL14 3200MHz ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av downup:

Eller de som slutade spela för flera år sedan
Streamers lär ju bli prio ett

Skickades från m.sweclockers.com

Alltid så, någon måste "hypa"

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barbaskoen:

Ahh, ni började ju på Shattered Hand där jag körde (Horde, mest i fishbone men delvis i Loco Motives) vi clearade alla wings i Naxx40 men hade inte tid att farma frost res till draken innan KT!

Skickades från m.sweclockers.com

Precis! Loco MOtives och Fishbone känner man igen! Loco Motives var alltid lika roliga att slå på innan man gick in i raidsen xD

Permalänk
Medlem

Ingen här som lirade på Sunstrider?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Om jag ska vara ärlig orkade jag inte titta igenom 20 minuter bombastisk hiphop med epilepsiinducerande screengrabs. Jag kan inte säga att jag kände igen det jag scrollade runt till.
Min största behållning av WoW Vanilla (och senare exps) har alltid varit soloquesting i lugn takt där jag LÄSER questerna och inte bara accepterar blint. Nästan alla videos jag ser av WoW verkar vara nån slags tävling i UI- och speed-hysteri. Det speglar inte alls min erfarenhet eller behållning av det.

Nej men din "erfarenhet" du pratar om är känslan när spelet var nytt och folk inte visste hur man spelade, WoW Vanilla är inte nytt längre.
Så självklart har spelet "utvecklas" sen det släpptes 04.
Så "utvecklingen" har blivit till att folk gör speedruns och stora mass pvp scenarion, precis detta som kommer hända i higher tier av Vanilla gaming.

Det du pratar om att läsa questerna och soloquesting är resan TILL 60, Vanilla är betydligt mer än det...
Men du kanske inte har mer erfarenhet än att ta sig till 60.

Men som sagt, du tittade inte ens på hela filmen, så att göra ett uttalande är helt orelevant för mig, Tar gärna åt mig dina åsikter när du kollat på hela, eftersom ca 3 minuter av filmen var då enligt dig "bombastisk hiphop".

Ser fram emot att farma honor på folk som du <3

Edit: Och det enda jag informerade var, att detta är vad som väntas, att high end guilds kommer agera på liknande sätt. Men om inte det är av intresse, så behöver du inte titta på videon, tvingar dig inte att klicka på länken.
Men du tar väl åt dig som "The Typical Swede".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tirzah:

Nej men din "erfarenhet" du pratar om är känslan när spelet var nytt och folk inte visste hur man spelade, WoW Vanilla är inte nytt längre.
Så självklart har spelet "utvecklas" sen det släpptes 04.
Så "utvecklingen" har blivit till att folk gör speedruns och stora mass pvp scenarion, precis detta som kommer hända i higher tier av Vanilla gaming.

Det du pratar om att läsa questerna och soloquesting är resan TILL 60, Vanilla är betydligt mer än det...
Men du kanske inte har mer erfarenhet än att ta sig till 60.

Men som sagt, du tittade inte ens på hela filmen, så att göra ett uttalande är helt orelevant för mig, Tar gärna åt mig dina åsikter när du kollat på hela, eftersom ca 3 minuter av filmen var då enligt dig "bombastisk hiphop".

Ser fram emot att farma honor på folk som du <3

Edit: Och det enda jag informerade var, att detta är vad som väntas, att high end guilds kommer agera på liknande sätt. Men om inte det är av intresse, så behöver du inte titta på videon, tvingar dig inte att klicka på länken.
Men du tar väl åt dig som "The Typical Swede".

Jag är helt klart med på de där du säger om farma folk som han! Tank, T3 och Thunderfury! no one can beat you! Shieldslam oneshot på mages! BOOM!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Barbaskoen:

Glöm inte bort att regga er på https://www.vanillafriends.com/ och leta upp era gamla vänner

Sjukt skumt att läsa namn på personer som man inte spelat med på över 10 år, och på något magiskt sätt så ploppar ändå ras, kön och klass upp i huvudet automatiskt!

WoW var för övrigt det första ställe där jag började nicka Casgar för nästan exakt 14 år sedan!

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Själv så lirade man Ally på Shattered Hand, Night elf priest
Horde på Magtheridon.
Clearade mer som horde än ally som healing shaman.
Får hoppas Classic blir bra nog att man kan njuta av att spela igen.

Visa signatur

|_-->HeXenD<--_|

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeXenD:

Själv så lirade man Ally på Shattered Hand, Night elf priest
Horde på Magtheridon.
Clearade mer som horde än ally som healing shaman.
Får hoppas Classic blir bra nog att man kan njuta av att spela igen.

Får jag fråga vad du hette på Mag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Får jag fråga vad du hette på Mag?

Oushou och Darkesun

Visa signatur

|_-->HeXenD<--_|

Permalänk

Ser verkligen fram emot att spela PvP i Classic, både ute i världen och senare i BGs. Att återigen få möjligheten att lära känna karaktärer på motståndarsidan vid namn och skapa hat/kärleks relation till dem. För mig försvann hela community känslan när Cross realm PvP introducerades och man inte längre kände igen någon.

Detta skall bli kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Ser verkligen fram emot att spela PvP i Classic, både ute i världen och senare i BGs. Att återigen få möjligheten att lära känna karaktärer på motståndarsidan vid namn och skapa hat/kärleks relation till dem. För mig försvann hela community känslan när Cross realm PvP introducerades och man inte längre kände igen någon.

Detta skall bli kul

Får hoppas du hamnar på en balanserad server då. På min Vanilla server var det kanske 65 vs 35 ratio vilket gjorde att sent 2005 var det 1 tim 45 min i kö för AB. All den väntan för att få instant pisk 🤣

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Skrivet av Bläjd:

Får hoppas du hamnar på en balanserad server då. På min Vanilla server var det kanske 65 vs 35 ratio vilket gjorde att sent 2005 var det 1 tim 45 min i kö för AB. All den väntan för att få instant pisk 🤣

Skickades från m.sweclockers.com

Jag spelade på Ragnaros (alliance) i vanilla och vi hade säkert köer emellanåt, men det är inget som lämnat något större avtryck. Vi hade ett fantastiskt gille och det fanns alltid något man kunde sysselsätta sig med under tiden. Att vänta var en del av spelet på den tiden, i synnerhet när dungeons och raider skulle organiseras.

Men jag har å andra sidan aldrig pratat så mycket på ventrilo som då, vilket fick till följd att man lärde känna många härliga människor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekorrism:

Det finns stor möjlighet för det ja Hade en gnåm warrior vid namn: Gwelk

Hej Gwelk

// Horniak

Med lite tur så blir det bra med folk i början iaf, jobbar på att få med mig ett par oldies som än så länge hållt sig borta från discen.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Ser verkligen fram emot att spela PvP i Classic, både ute i världen och senare i BGs. Att återigen få möjligheten att lära känna karaktärer på motståndarsidan vid namn och skapa hat/kärleks relation till dem. För mig försvann hela community känslan när Cross realm PvP introducerades och man inte längre kände igen någon.

Detta skall bli kul

@Bläjd
Xrealm bgs kommer vara med så fort BGs släpps

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Hej Gwelk

// Horniak

Med lite tur så blir det bra med folk i början iaf, jobbar på att få med mig ett par oldies som än så länge hållt sig borta från discen.

hoho DÄR kom en liten kändis igen! Hej Horniak! ska du köra nu då?

Permalänk
Skrivet av Timergu:

@Bläjd
Xrealm bgs kommer vara med så fort BGs släpps

Skickades från m.sweclockers.com

Riktigt tråkigt att höra. Då har Blizzard återigen ändrat sina löften. På Blizzcon lovade de att inte ta med cross realm BGs (34 minuter in i videon).

Blizzcon video

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Riktigt tråkigt att höra. Då har Blizzard återigen ändrat sina löften. På Blizzcon lovade de att inte ta med cross realm BGs (34 minuter in i videon).

Blizzcon video

Det han pratar om där är cross-realm grouping vilket är något helt annat.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

För er som inte vet kommer de använda sharding i classic, som dem kallar "layering".
Här är klipp som visar hur det kommer vara att spela med det:
https://clips.twitch.tv/InventiveSlipperyBaguetteKAPOW
https://clips.twitch.tv/DifficultProtectivePlumPhilosoraptor

Permalänk
Medlem

@F1zken: Detta måste ju vara något de ska fixa, det är ju exakt detta dom sa inte skulle hända med layering.
Kan inte tänka mig att det är annat än en bugg.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timergu:

@Bläjd
Xrealm bgs kommer vara med så fort BGs släpps

Skickades från m.sweclockers.com

Källa på det? Vad jag vet så har de fortfarande inte adresserat den frågan. Är väl dock inte direkt osannolikt.

Skrivet av F1zken:

För er som inte vet kommer de använda sharding i classic, som dem kallar "layering".
Här är klipp som visar hur det kommer vara att spela med det:
https://clips.twitch.tv/InventiveSlipperyBaguetteKAPOW
https://clips.twitch.tv/DifficultProtectivePlumPhilosoraptor

Verkar som vi fått svar på vår tidigare diskussion nu:

"If you dislike layering, worry not. Layering will only be used for a couple of weeks or maybe a month at the start of Classic WoW, in order to balance the huge influx of players in the same zones. Once the situation reaches a controlled state, it will be completely disabled and realms will once more have one instance of themselves. Layering also will not happen after Phase 1, the importance of that being that Phase 2 is planned to introduce the World Boss Kazzak, with the Green Dragons being released later on, both of which would make layering a tool to disrupt the flow of World Bosses in Classic."

https://www.wowhead.com/news=291722/layering-in-classic-wow

Sen ser det ut att vara mer en bugg eller inte implementerat ordentligt på dom där klippen, eller varför inte bara respawn? poängen med layering istället för sharding är ju att de inte ska vara adaptiva, så du stannar i instancen tills du lämnar zonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekorrism:

hoho DÄR kom en liten kändis igen! Hej Horniak! ska du köra nu då?

Jodå, har nog svårt att låta bli. Vore kul om man fick med så många gamla rävar som möjligt

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Oj oj känslan börjar komma krypandes. 15ish år har jag väntat på att få lira min troll female shaman igen! Får nästan tårar. Blir lite jobbigare den här gången dock med tanke på att man har jobb ^^

Visa signatur

Gigabyte Z390 AORUS MASTER | i7 9700K | Corsair 32GB | EVGA GTX 1080 8GB ACX 3.0 FTW | Windows 10

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

På både gott och ont får man vänta hela sommaren innan man kan börja 😫
Men snällt av blizzard att inte stjäla min sommar såsätt ^^

Permalänk
Medlem

Jag har gradvis blivit mer och mer sugen. Efter att ha suttit och läst och tittat på massa videos igår så blev hypen uppenbarligen så stor att jag till och med drömde inatt att jag spelade igen! Funderar på om man ska flytta de fem veckor jag tänkt ta ut i sommar lagom till releasen...

Kommer ihåg att Shattered Hand var den inofficiella "svenska" servern. Frostmane var ju en eftergrej när Blizzard började öppna för gratis migrering från servrar som var överfulla. Ett antal stora guild så som Memento Mori och Loco Motives bestämde sig för att flytta när migreringen till Frostmane öppnades och då gjorde många andra det med. Tror även mitt gamla guild Crimson Fellas UTD gjorde det, men då hade jag redan slutat spela för stunden även om jag sedan spelat vid varje ny expansion fram till de 3-4 senaste som jag inte rört.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itasha:

Jag har gradvis blivit mer och mer sugen. Efter att ha suttit och läst och tittat på massa videos igår så blev hypen uppenbarligen så stor att jag till och med drömde inatt att jag spelade igen! Funderar på om man ska flytta de fem veckor jag tänkt ta ut i sommar lagom till releasen...

Kommer ihåg att Shattered Hand var den inofficiella "svenska" servern. Frostmane var ju en eftergrej när Blizzard började öppna för gratis migrering från servrar som var överfulla. Ett antal stora guild så som Memento Mori och Loco Motives bestämde sig för att flytta när migreringen till Frostmane öppnades och då gjorde många andra det med. Tror även mitt gamla guild Crimson Fellas UTD gjorde det, men då hade jag redan slutat spela för stunden även om jag sedan spelat vid varje ny expansion fram till de 3-4 senaste som jag inte rört.

Är det sagt att de kommer ha kvar gamla server namn? Kul isf! Var nog lika mycket svenska på Stormscale som Shattered Hands, och flera EU top20 guilder på den också, tills ja de öppnade för migrering och alla stack åt olika håll för att slippa lagg och zerg kring instancer.

Kom ihåg att man satt på IRC mitt i natten för att föröka få någon synk för vilken server som skulle gälla, men blev splitt ändå mellan shattered hands och stormscale. Blev iof trångt nog för pve guilder ändå så kanske var lika bra.

edit.
Hittade detta nostalgiska blogginlägg https://www.method.gg/wormie-s-classic-vanilla-ragnaros-and-t... Vilka tider!

Permalänk

Kikat en del på streams nu i dagarna och som jag sa till mina vänner... den blandade känslan av nostalgi och dödsångest är minst sagt något jag aldrig känt förr. Man både gillar och ogillar det man ser på samma gång.

Jag vill inte säga att jag är hypad, men en sak är mer eller mindre säker, jag kommer spela.
Eftersom man är småbarnsförälder nu för tiden så siktar jag på att bli level 60 någon gång under 2021, ska bli skoj att köra UBRS 100 gånger!

PS,
Damnation @ Bloodscalp rules

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Jodå, har nog svårt att låta bli. Vore kul om man fick med så många gamla rävar som möjligt

Jag är alltid på att köra på ! Onyxia behöver falla tillsammans med Ragge och LBRS fireress buffen xD