Permalänk
Skrivet av cider123:

Absolut. ett 1070 får du närmre 25-30 mh/s med. Minst 100-150 dollar i månaden om du kör dygnet runt. För att nå högre siffran behöver du klocka minnet och hoppas att du har rätt minne (samsung)

Hur kan man få så mkt per dag med 1070?

Vad använder ni om inte nicehash?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo: Asus Rampage 2 extreme Cpu: i7 970@4.3ghz Phanteks pe14 kylning 16gb dominator@1625mhz 9-9-9-24@1.65v 2x1Tb Raid 0 samsung spinpoint f3 Psu: Corsair vx550 GPU: Asus Gtx 670 4gb DirectCu2 @ 1175Core Mem:6550 Chassi. Fractal Design F4

Permalänk
Vive la liberté!

Notera att posten skrevs i juni. Hänt lite med svårighetsgrad och utbetalningsnivåer sedan dess.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Röd Tjur:

Hur kan man få så mkt per dag med 1070?

Vad använder ni om inte nicehash?

Skickades från m.sweclockers.com

Nicehash är det enklaste att använda idag, du kan såklart mine'a enbart ethereum med en klient specifikt för detta och en altcoin men då priserna sviktar som dom gör hit och dit är det bättre att få allting i btx direkt och det är inget man säger nej till när priset successivt går upp.

Permalänk
Skrivet av cider123:

Nicehash är det enklaste att använda idag, du kan såklart mine'a enbart ethereum med en klient specifikt för detta och en altcoin men då priserna sviktar som dom gör hit och dit är det bättre att få allting i btx direkt och det är inget man säger nej till när priset successivt går upp.

Så nicehash är det man skall använda sig utav idag?

Och sedan behålla bitcoonsen då dem ökar i värde.. Dvs inte ta ut betalningen så fort man får?

Ska man bara köra nicehash allt på auto?

Mer tips då jag har gratis el tänkte jag köpa mig ett 1070 och mina lite

Visa signatur

Mobo: Asus Rampage 2 extreme Cpu: i7 970@4.3ghz Phanteks pe14 kylning 16gb dominator@1625mhz 9-9-9-24@1.65v 2x1Tb Raid 0 samsung spinpoint f3 Psu: Corsair vx550 GPU: Asus Gtx 670 4gb DirectCu2 @ 1175Core Mem:6550 Chassi. Fractal Design F4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Röd Tjur:

Och sedan behålla bitcoonsen då dem ökar i värde.. Dvs inte ta ut betalningen så fort man får?

Det finns inget ska om du tänker sitta och spara. "Valutorna" du tror på är de du bör spara, om någon. Tror du att bitcoin kommer floppa/är i en bubbla, håll inte i bitcoin. Tror du tvärt om, spara bitcoins. Läs lite kring de olika "valutorna" så får du en bättre bild av vad just du "ska" göra.

Permalänk
Skrivet av anon186252:

Det finns inget ska om du tänker sitta och spara. "Valutorna" du tror på är de du bör spara, om någon. Tror du att bitcoin kommer floppa/är i en bubbla, håll inte i bitcoin. Tror du tvärt om, spara bitcoins. Läs lite kring de olika "valutorna" så får du en bättre bild av vad just du "ska" göra.

Ok, fattar ditt argument.

Meni nicehash, får man utbetalt varje månad där eller hur fungerar det? kan man sedan ta ut direkt till konto?

Visa signatur

Mobo: Asus Rampage 2 extreme Cpu: i7 970@4.3ghz Phanteks pe14 kylning 16gb dominator@1625mhz 9-9-9-24@1.65v 2x1Tb Raid 0 samsung spinpoint f3 Psu: Corsair vx550 GPU: Asus Gtx 670 4gb DirectCu2 @ 1175Core Mem:6550 Chassi. Fractal Design F4

Permalänk

@Röd Tjur:

Jag minear Ethereum genom ethermines EU-pool. Min rigg är på 4st 1070 och dessa genererar per styck senaste 24h 0.00508 29.5MH/s styck. Med dagens marknadspris är det runt $1.85 per kort och dag (INNAN EL!).

//m

Visa signatur

MB: Asus p8Z77-V PRO PSU: FD Newton R3 600W CPU: Intel i5 3570K @ 4.3 GHz Kyl: CM 212 EVO Ram: Vengeance 1600MHz 2x8GB GPU: ASUS Strix 1070 HDD: WD Caviar Green 2TB SSD: Samsung 840 PRO 250GB Burk: Define R4 Laptop: Alu Macbook 2008 Monitor: Acer X34A

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Röd Tjur:

Ok, fattar ditt argument.

Meni nicehash, får man utbetalt varje månad där eller hur fungerar det? kan man sedan ta ut direkt till konto?

Ganska säker på att det är när du kommit upp i en viss summa. Därefter får du växla till vad du nu önskar, om du inte vill spara bitcoins. Finns säker något script som autoväxlar, men det känns lite onödigt. Du hinner nog inte få ihop så mycket under 1 dygn att du inte kan vänta med att växla ännu ett dygn Växlar gör du på någon exchange, exempelvis kraken.

Permalänk
Skrivet av anon186252:

Ganska säker på att det är när du kommit upp i en viss summa. Därefter får du växla till vad du nu önskar, om du inte vill spara bitcoins. Finns säker något script som autoväxlar, men det känns lite onödigt. Du hinner nog inte få ihop så mycket under 1 dygn att du inte kan vänta med att växla ännu ett dygn Växlar gör du på någon exchange, exempelvis kraken.

Hur får jag ut det i sek till mitt konto?

Visa signatur

Mobo: Asus Rampage 2 extreme Cpu: i7 970@4.3ghz Phanteks pe14 kylning 16gb dominator@1625mhz 9-9-9-24@1.65v 2x1Tb Raid 0 samsung spinpoint f3 Psu: Corsair vx550 GPU: Asus Gtx 670 4gb DirectCu2 @ 1175Core Mem:6550 Chassi. Fractal Design F4

Permalänk
Vive la liberté!

@Röd Tjur: För Kraken (och de flesta andra, Bitstamp och Coinbase), Uttag via SEPA överföring till bankkonto

Permalänk
Skrivet av Apanx:

@Röd Tjur: För Kraken (och de flesta andra, Bitstamp och Coinbase), Uttag via SEPA överföring till bankkonto

hur många % fall kan man räkna med från mining till sek 1 kr i % ca?

dvs 1usd till sek färdigt med nicehash?

Visa signatur

Mobo: Asus Rampage 2 extreme Cpu: i7 970@4.3ghz Phanteks pe14 kylning 16gb dominator@1625mhz 9-9-9-24@1.65v 2x1Tb Raid 0 samsung spinpoint f3 Psu: Corsair vx550 GPU: Asus Gtx 670 4gb DirectCu2 @ 1175Core Mem:6550 Chassi. Fractal Design F4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Röd Tjur:

hur många % fall kan man räkna med från mining till sek 1 kr i % ca?

dvs 1usd till sek färdigt med nicehash?

Herregud.. Allt står på Nicehash samt t.ex Kraken eller Coinbase. Coinbase tar €1.99 för ett uttag. Nicehash tar en viss procent. För mig var det 0.00002540 btc för ett uttag på 0.00124441.

Jag tjänar mellan 1000-1500kr per månad med två stycken 1070, exkl elavdrag.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Herregud.. Allt står på Nicehash samt t.ex Kraken eller Coinbase. Coinbase tar €1.99 för ett uttag. Nicehash tar en viss procent. För mig var det 0.00002540 btc för ett uttag på 0.00124441.

Jag tjänar mellan 1000-1500kr per månad med två stycken 1070, exkl elavdrag.

Vad minear din klient mest då? Bara nyfiken då det låter aningen högt för 2x 1070 i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Vad minear din klient mest då? Bara nyfiken då det låter aningen högt för 2x 1070 i dagsläget.

NeoScrypt samt Equihash är väl det som körs mest.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

NeoScrypt samt Equihash är väl det som körs mest.

Hur många Sol/s ger ett vältrimmat 1070? Får ~580 med EWBF på mina 1080s, trodde 1070 var ~15-20% lägre där men den kanske är närmare än jag trodde?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Hur många Sol/s ger ett vältrimmat 1070? Får ~580 med EWBF på mina 1080s, trodde 1070 var ~15-20% lägre där men den kanske är närmare än jag trodde?

Jag ligger runt 490 sol/s på mitt evga kort samt 500-515 sol/s på Asus kortet.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Hej,

Krävs det ett moderkort med stöd för minst 2-way sli för att kunna minea med två nvidia kort?

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem

Nej, mining kräver ingen SLI eller Crossfire för den delen och kan till och med vara till nackdel vid mining om man kör det. Du kan köra lika många kort som du har fysiskt plats för på moderkortet med eventuellt någon form av begränsning vid 9-10st gpu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gwingis:

Hej,

Krävs det ett moderkort med stöd för minst 2-way sli för att kunna minea med två nvidia kort?

Man använder inte sli då du inte sätter ihop kortet då programmet skicka ut info till alla kortet så jobbar dom tillsammans på det sättet.

Så du behöver inte sli på moderkortet då du inte kommer använda det till något.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av dbn:

Nej, mining kräver ingen SLI eller Crossfire för den delen och kan till och med vara till nackdel vid mining om man kör det. Du kan köra lika många kort som du har fysiskt plats för på moderkortet med eventuellt någon form av begränsning vid 9-10st gpu.

Skrivet av superegg:

Man använder inte sli då du inte sätter ihop kortet då programmet skicka ut info till alla kortet så jobbar dom tillsammans på det sättet.

Så du behöver inte sli på moderkortet då du inte kommer använda det till något.

Aha tack! Nu när sli kravet är bortrubbat. Hur gammal kan en dator vara? Har en dator med socket am2, ska det gå att köra 2x 1070 på den?

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gwingis:

Aha tack! Nu när sli kravet är bortrubbat. Hur gammal kan en dator vara? Har en dator med socket am2, ska det gå att köra 2x 1070 på den?

Det ska inte vara några problem så läge driver och os funkar.

Men sen så kommer vi till nätdelen så måste du ha någon som klara av att driva båda grafikkortet.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Det ska inte vara några problem så läge driver och os funkar.

Men sen så kommer vi till nätdelen så måste du ha någon som klara av att driva båda grafikkortet.

Absolut! Men det är enklare att se till att det finns

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk

Tack på förhand!

Kan ingen vara en väldigt vänlig själ och bara länka vart man minar, är det en sida eller ett program? Vet ni varför pay off är så brutal på att mina? sjukt jävla freaky!

Permalänk
Avstängd

Allllltså, Jag har försökt läsa denna tråd, och fatta vad som menas, hur skaer ska konfigureras osv, men blir fan inte klokare.

jag sitter med ett 1080, och liksom alla andra tänkte jag "börja testa" och se vart det leder. läste någonstans här att GDDR5X var sämre än vanliga GDDR5.

finns det någon här, som kan förklara på ett enkelt sätt, hur man startar?

Vilka mjukvaror behövs, och vilka webbsidor behöver besökas för att skapa konton osv?

MVH

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

@Genx031: Alltså det genererar inte direkt pengar i fickan. Ofta krävs det 1-2 månader mining innan du uppnår kvoten så de betalar ut.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Implor:

@Genx031: Alltså det genererar inte direkt pengar i fickan. Ofta krävs det 1-2 månader mining innan du uppnår kvoten så de betalar ut.

Det förstår jag. Tänke mer att det ka nvara roligt att testa. Förstår också att jag inte kommer bli miljonär på kuppen, men iaf att man kan få ett större intresse, och även få upp ögonen för kryptovaluta. Min flickvän har försökt att förstå hur marknaden för BTC funkar också, och lägger även i hennes intresse att förstå. Känns lite som, ju mer man läser, ju mer obegripligt är det.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

Allllltså, Jag har försökt läsa denna tråd, och fatta vad som menas, hur skaer ska konfigureras osv, men blir fan inte klokare.

jag sitter med ett 1080, och liksom alla andra tänkte jag "börja testa" och se vart det leder. läste någonstans här att GDDR5X var sämre än vanliga GDDR5.

finns det någon här, som kan förklara på ett enkelt sätt, hur man startar?

Vilka mjukvaror behövs, och vilka webbsidor behöver besökas för att skapa konton osv?

MVH

Ladda ner NiceHash och du har allt du behöver, skapa ett konto med en wallet också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DozeN:

Ladda ner NiceHash och du har allt du behöver, skapa ett konto med en wallet också.

är det inbyggd mjukvara för just mining eller?

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

är det inbyggd mjukvara för just mining eller?

Ja, den håller koll på allt osv, den benchmarkar för att se vilket valuta som är mest lönsam, sen tryck på start mine bara. vid 1mbtc betalas det ut till din wallet.

Permalänk

Jag har skummat lite i tråden och har insett att eftersom den kraftfullaste GPU jag har är en 850M så kan jag glömma att på +/-0 på att köpa t.ex. ett 1070 och börja gräva. Men många pratar om Nicehash, och jag ser att man kan köpa beräkningskraft där. Vad har ni för erfarenheter av det, är det lönsamt? Det känns ju spontant som att det bara lönar sig för säljaren därför att endast den ena parten av transaktionen vinner på det, eller tänker jag fel?

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja