Permalänk
Medlem

En tidig Oneplus 5T unboxing video med kort storleksjämförelse med Oneplus 5. Personligen känner jag inget behov av att uppgradera för skärmen, även om 5T ser ut som en liten förbättring.

En gissning från min sida: Skärmen är inte monterad upp och ner.

https://www.dailymotion.com/video/x68tp04

Permalänk
Medlem

Kommer inte uppgradera. Är nog samma bluetooth drops på den nya som den gamla. Irriterande när man kör med kartprogram som vill använda mobilens GPS genom BT.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Såg att en utvecklare hittade en bakdörr till root på alla Oneplus telefoner. Operativet har tydligen en app för at testa telefonen, och med hjälp av säkerhetsexperter kunde utvecklaren knäcka den och få ut ett lösenord. Med hjälp av det lösenordet och inbyggda appen är det bara att skicka några kommandon för att roota enheten och få full access till allt. VD:n Carl Pei har sagt "we're looking into it."
http://www.androidpolice.com/2017/11/13/oneplus-left-backdoor...

Värt att notera är också att det inte går att använda direkt från en app: "While it's likely not possible for any random app to obtain root with this method, as the commands can only be run through ADB, this could be used in conjunction with another vulnerability (like this one) to cause harm."

Permalänk
Medlem

Officiellt svar från Oneplus
https://forums.oneplus.net/threads/what-is-engineermode.68037...

Citat:

Yesterday, we received a lot of questions regarding an apk found in several devices, including our own, named EngineerMode, and we would like to explain what it is. EngineerMode is a diagnostic tool mainly used for factory production line functionality testing and after sales support.

We’ve seen several statements by community developers that are worried because this apk grants root privileges. While, it can enable adb root which provides privileges for adb commands, it will not let 3rd-party apps access full root privileges. Additionally, adb root is only accessible if USB debugging, which is off by default, is turned on, and any sort of root access would still require physical access to your device.

While we don't see this as a major security issue, we understand that users may still have concerns and therefore we will remove the adb root function from EngineerMode in an upcoming OTA.

Permalänk
Medlem

Är väldigt sugen på en då frugan har en 1+3 och hon är grymt nöjd

Visa signatur

Det vet Du

Permalänk
Permalänk
Medlem

Var väldigt nära att beställa en Oneplus 5 förra månaden, väntade då ryktena om 5t började komma, så nu blir det äntligen en 8GB variant imorgon!

Gick 5an att beställa direkt efter tolvslaget eller var det någon annan tid?
Vill vara säker på att få tag på en

Permalänk
Medlem
Skrivet av lysk:

Var väldigt nära att beställa en Oneplus 5 förra månaden, väntade då ryktena om 5t började komma, så nu blir det äntligen en 8GB variant imorgon!

Gick 5an att beställa direkt efter tolvslaget eller var det någon annan tid?
Vill vara säker på att få tag på en

När 5:an släpptes var det lite begränsat i ett par dagar.. Men behöver inte betyda att det blir samma här.

Såg också att Oneplus börjat rulla ut Oreo till 3/3T nu.
http://www.swedroid.se/oneplus-paborjar-utrullningen-av-andro...

Anledningen att den får Oreo snabbare är för att det behövts patchas 5:an en del och att 3/3T har kört beta på Oreo ett bra tag redan.

Permalänk
Medlem

Brukar köra Bluetooth hörlurar men körde med mina sladdlurar idag och är det något OnePlus har försökt göra bra så är det ljudet med vanliga hörlurar. Magiskt bra. Vet dock inte hur Samsung 8 låter men mina förra Nexus mobiler är långt efter.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Försöker motivera ett köp av 5T, men då man kan få tag på galaxy s8 för samma peng är det svårt. 5700 kronor rätt upp och ner eller betala månadsvis i 24 månader där slutsumman ändå blir den samma...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Polze:

Försöker motivera ett köp av 5T, men då man kan få tag på galaxy s8 för samma peng är det svårt. 5700 kronor rätt upp och ner eller betala månadsvis i 24 månader där slutsumman ändå blir den samma...

Skickades från m.sweclockers.com

Har samma "problem". Tänker vänta och kolla hur Huawei Honor V10 blir som presenteras 5 december. Den ser ut att bli ungefär som en Oneplus 5T men gissningsvis med bättre kamera och med 4000 mAh-batteri istället. Honor-serien brukar alltid ha rimlig prissättning utan att vara speciellt mycket sämre än storsyskonen (Mate 10 Pro i detta fall), så jag hoppas på den istället.

Permalänk
Medlem

S8 gick bort i mitt fall. Glas bak och fram. Vem kom på den idiotin först, Apple eller Samsung? Kollade förresten på Pocket Now och reparera en sprucken iPhone X kostar lika mycket som en ny OP5T.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Herr TS själv satt och velade länge mellan 5T och U11+, valde den sistnämnda. Några saker som fällde avgörande:

˚ Högre upplösning, kände inte för att få ner från WQHD med G4.
˚ Större batteri, 3300 vs 3930mah. Har tendens till att bli en riktig mäktigt lyft från min nuvarande.
˚ IP68 klassad mot ingenting?

Finns till den 24/11 för dryga 6900:- via deras hemsida som är den enda officiella säljkanalen för oss nordbor, så som max 1900:- är ju helt klart en fördel för 5T som jag annars är övertygad om är toppentelefon.
Har kollat in JerryRigEverything’s video och det är verkligen en bastant byggd pjäs som håller för det mesta verkar det som:

En sak som också är intressant är att trots att telefonen i sig inte är IP klassad på något sätt, så verkar det som om dom experimenterat med tanken. Video från samma kille:

Om inte annat prisvärd
Nån här inne som lagt en beställning?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Lade en beställning på en 5T, 64 gig. Blev 4500 kr inkl frakt med studentrabatt. Känns otroligt prisvärt och är mycket förväntansfull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jggr:

Lade en beställning på en 5T, 64 gig. Blev 4500 kr inkl frakt med studentrabatt. Känns otroligt prisvärt och är mycket förväntansfull.

Vart hittar man studentrabatt till oneplus?
Funderar fortf mellan denna och Honor V10, gillar Huawei så beror lite på vad priset blir på den här för oss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Vart hittar man studentrabatt till oneplus?
Funderar fortf mellan denna och Honor V10, gillar Huawei så beror lite på vad priset blir på den här för oss.

https://oneplus.net/se/student-program

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som hunnit få hem sin 5T?
Plockade nyss upp den och gjort alla inställningar osv.
Hittils sjukt nöjd och är ett jävla lyft från min nuvarande honor 7.

Ett problem för mig är att telefonen inte låser sig. Har ställt in att den ska låsa sig om man trycker på startknappen eller om den går ner i viloläge. Jag kan ställa in fingeravtryck, låskod och ansiktsigenkänning.
Men mobilen vägrar gå till låsskärmen:/

Fanns också en inställning att den skulle vara upplåst på platser den kände igen. Exempelvis hemma, men den inställningen är inaktiverad

Edit: var ansiktsigrnkänningen som var så jävla snabb att jag inte hann se låsskärmen😂
Vände bort telefonen och då går den till låsskärmen när jag trycker på startknappen
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Priset ligger på 5000SEK för 6GB/64GB varianten enligt Swedroid.

Dubbla lagringsutrymmet och 2gB mer RAM, för en 500'ing, känns som ett självklart val... OM man ska satsa på en 5T. Ska man det?

Skrivet av logrell:

Edit: var ansiktsigrnkänningen som var så jävla snabb att jag inte hann se låsskärmen😂
Vände bort telefonen och då går den till låsskärmen när jag trycker på startknappen

Det påstås ta 0,4 sekunder att låsa upp skärmen med ansiktet. 0,2 med fingeravtryck.
Verkar som om du är nöjd med upplåsningen i alla fall.

Nå, som jag frågade ovan.. Ska man satsa på en 5t? Den är "egentligen" för stor för mig, men det verkar vara rätt så rätt hårdvara, och batteriet borde vara lika svårt att byta som i min Nokia N9, alltså, 2 skruvar, och plocka ut skärmen, färdigt.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Dubbla lagringsutrymmet och 2gB mer RAM, för en 500'ing, känns som ett självklart val... OM man ska satsa på en 5T. Ska man det?

Det påstås ta 0,4 sekunder att låsa upp skärmen med ansiktet. 0,2 med fingeravtryck.
Verkar som om du är nöjd med upplåsningen i alla fall.

Nå, som jag frågade ovan.. Ska man satsa på en 5t? Den är "egentligen" för stor för mig, men det verkar vara rätt så rätt hårdvara, och batteriet borde vara lika svårt att byta som i min Nokia N9, alltså, 2 skruvar, och plocka ut skärmen, färdigt.

Om du ska satsa på en eller inte kan ju bara själv svara på. Du säger att den egentligen är för stor, men beroende på vad du jämför med så är det kanske inte så stor skillnad iom att dom minimerat ramarna rätt så kraftigt.
Vad har du för telefon idag? Jag byter ex snart till en HTC U11+ från en LG G4, dvs 5.5" vs 6.0", med då det är mer skärmyta på U11+ så tvivla r jag på att det blir en stor skillnad.
Har dock inte mätt exakta mått för att se hur pass mycket större den blir.

En sak är dock säker, är väl en av dom mest prisvärda (om inte den mest prisvärda telefonen) om man gillar stora telefoner. För det priset är det ju riktigt lockande, valde själv mellan den och just HTC och det ganska ett par skillnader som gjorde att jag i slutändan ändå gick på htc. Att sen priset inte höjdes var en trevlig överraskning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Vad har du för telefon idag?

Skrivet av -=Mr_B=-:

Nå, som jag frågade ovan.. Ska man satsa på en 5t? Den är "egentligen" för stor för mig, men det verkar vara rätt så rätt hårdvara, och batteriet borde vara lika svårt att byta som i min Nokia N9, alltså, 2 skruvar, och plocka ut skärmen, färdigt.

Nokia N9: 116.5 x 61.2 x 12.1 mm @ 135gr.
OnePlus 5T: 156.1 x 75 x 7.3 mm @ 162gr

En av de saker som gör att man funderar lite extra är ju frånvaron av vettig kylning i de här.
Det är kanske inte ett problem, vad vet jag. Men man gör det ju inte lätt för sig, när man bygger telefon med hög värmeutveckling, ingen vettig kylning, och sen stoppar kunderna dem i någon sorts läder fodral...
Jag har haft ett sådant här till min N9'a, och tänker skaffa något liknande igen...
Kanske inte just från samma tillverkare, jag tycker priserna är rätt häftiga helt plötsligt...

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Nokia N9: 116.5 x 61.2 x 12.1 mm @ 135gr.
OnePlus 5T: 156.1 x 75 x 7.3 mm @ 162gr

En av de saker som gör att man funderar lite extra är ju frånvaron av vettig kylning i de här.
Det är kanske inte ett problem, vad vet jag. Men man gör det ju inte lätt för sig, när man bygger telefon med hög värmeutveckling, ingen vettig kylning, och sen stoppar kunderna dem i någon sorts läder fodral...
Jag har haft ett sådant här till min N9'a, och tänker skaffa något liknande igen...
Kanske inte just från samma tillverkare, jag tycker priserna är rätt häftiga helt plötsligt...

Ouch, när du plockar fram måtten så där så var det ju ändå en rätt så rejäl skillnad. Missade att du skev att du hade en N9, slarvläsning.
För mer insikt i hur teleonen är uppbyggd rekommenderar jag JerryRigEverything's video som jag länkat några inlägg tidigare.
Om man vågar sig på att öppna teleonen så verkar inte batteriet vara särskilt svårt att eventuellt byta ut
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

För mer insikt i hur teleonen är uppbyggd rekommenderar jag JerryRigEverything's video som jag länkat några inlägg tidigare.

Tror jag har sett den bland de jag tittat igenom redan. Någon av dem poängterar specifikt hur OnePlus valt att inte ha någon vettig kylning, och nämner spekulativt en svag undran om hur det kan påverka livslängden.
Jag har inte bestämt mig, men oavsett så verkar priserna vara samma som deras vanliga retail priser, så det verkar inte finnas någon anledning att kasta sig över en den här helgen, om man säger så... Men jag börjar behöva en ny telefon. Knappen för att tända / släcka skärmen börjar ge sig, och det är det andra skalet jag har till den här telefonen... Batteritiden är helskum. Klarar 2-3 dagar, men visar "tomt" batteri efter 6 timmar. Stänger ibland av för "slut ström" när man svarar, men startar sedan glatt om, och är glatt med och ringer som vanligt de närmaste 2 dagarna, osv. Det är dags helt enkelt.
Helst vill jag ha en telefon i samma storlek, men allt som håller det formatet, är piss kass värdelöst när det kommer till övriga specifikationer.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Tror jag har sett den bland de jag tittat igenom redan. Någon av dem poängterar specifikt hur OnePlus valt att inte ha någon vettig kylning, och nämner spekulativt en svag undran om hur det kan påverka livslängden.
Jag har inte bestämt mig, men oavsett så verkar priserna vara samma som deras vanliga retail priser, så det verkar inte finnas någon anledning att kasta sig över en den här helgen, om man säger så... Men jag börjar behöva en ny telefon. Knappen för att tända / släcka skärmen börjar ge sig, och det är det andra skalet jag har till den här telefonen... Batteritiden är helskum. Klarar 2-3 dagar, men visar "tomt" batteri efter 6 timmar. Stänger ibland av för "slut ström" när man svarar, men startar sedan glatt om, och är glatt med och ringer som vanligt de närmaste 2 dagarna, osv. Det är dags helt enkelt.
Helst vill jag ha en telefon i samma storlek, men allt som håller det formatet, är piss kass värdelöst när det kommer till övriga specifikationer.

Känner igen mycket av det du skriver, framförallt batteritidden. Min G4 kan hoppa från att ha först säg 40% eller nåt, till att helt tvärsöver, starta om och ange att den minsann bara har 3% kvar.
Sen är den seg och mottar ju inga uppdateringar, vilket är den främsta anledningen till att jag byter ut den nu. U11+ tickar verkligen av alla punkter för mig, framförallt att den har Oero från scratch och är så pass uppdaterad som möjligt, och stöd för projekt treble.

Har en plan dock för min G4, har nämligen lärt mig under dom 2 åren jag haft den är att skärmen är i princip oförstörbar. Jag har tappat den i princip allt mellan himmel och jord, inte en synlig (finns säkert nån om man kollar noga) repa utan den håller för allt. Så jag tänkte försöka få tag på ett ZeroLemon 8500mah batteri och ha den som backup teleon för när man är ute i skogen eller liknande. Och sen blåsa in Nougat så klart.

Priserna är ju som sagt det som alltid talat för oneplus, vet inte om dom kör nån eventuell black friday deal. Kanske värt att kolla upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Priserna är ju som sagt det som alltid talat för oneplus, vet inte om dom kör nån eventuell black friday deal. Kanske värt att kolla upp.
Skickades från m.sweclockers.com

De kör faktiskt en drive på 5T. Hela 0,01 kr rabatt...

Edit: Länk här: https://oneplus.net/se/black-friday-2017

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

De kör faktiskt en drive på 5T. Hela 0,01 kr rabatt...

Många bäckar små

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Oneplus 5 Oreo beta släppt. Jag vänter nog till release då det inte är så långt borta.
http://www.androidpolice.com/2017/11/25/oreo-comes-oneplus-5-...

Permalänk
Medlem

@Buio: Kul att inte vara ensam vaken på söndagsmorgonen. Aj, vaknade redan kl 4:30 och hunnit kolla på en usel film och ätit frukost Och Surfat ett bra tag.

Funderar att ta betan du länkade till. Nyfiken på om LDAC Bluetooth funkar som det ska med mina Sony lurar. aptX HD hackar för mig så får använda min Nexus 6P som musikkälla till de hörlurarna.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

@Buio: Kul att inte vara ensam vaken på söndagsmorgonen. Aj, vaknade redan kl 4:30 och hunnit kolla på en usel film och ätit frukost Och Surfat ett bra tag.

Hehe, vakna tidigt och satt och kolla lite streaming.

Permalänk
Medlem

Köpte min Oneplus 5T direkt från Oneplus. Fick ett kvitto utan moms, det gillar jag inte. Hur får man ett "riktigt" momskvitto från Oneplus??

Permalänk
Medlem

Verkar som att.....

@mjon00: Man är rätt torsk på Oneplus. De skiter i svenska regler och kan inte komma upp med ett momskvitto! Så där lär skatteverket vara torsk och jag också som trodde jag köpte en prisvärd telefon. Utan momsavdrag blev den för dyr. Så var vaken på det om du skall köpa en telefon till din firma.