Permalänk
Medlem

@The Falcon: Det är väldigt individuellt, skulle jag vilja påstå.
Något som någon retar sig på kanske inte alls är något du ens bryr dig om eller ens reflekterar över.

Jag har en sådan sak. Datorer utan SSD men vissa människor bryr sig inte eller vet inte bättre.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Skrivet av backspace:

@The Falcon: Det är väldigt individuellt, skulle jag vilja påstå.
Något som någon retar sig på kanske inte alls är något du ens bryr dig om eller ens reflekterar över.

Jag har en sådan sak. Datorer utan SSD men vissa människor bryr sig inte eller vet inte bättre.

Det jag menar är att det inte ens syns på min telefon, jag har inte problemet. Samma verkar för denna person, min är också fr första batchen. Så antingen är det vissa batchar som har felet eller bara fråga om tur?

https://youtu.be/kJ8071Dptng?t=45s

Permalänk
Medlem

@The Falcon: Jag föreslår länken på förra sidan till xda.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av backspace:

@kaya: Läste du ens "Key Points:"?

Nej jag kollade bara videon.

Skrivet av XPerion:

@backspace: Meningslöst att förklara för honom. Låt han vara nöjd med sin nya leksak.

Så du ska förklara vad som är dåligt med en telefon som du inte ens äger? visst jag har bara haft den i en vecka så jag kanske stöter på problem. men att skärmen är upp och ner är inget problem det finns ingen som använder sin mobil så där.
Hur mycket ska jag behöva googla för att hitta problem? ett problem upptäcker man vid dagligt användande och inte genom att googla problem.
Det problem som jag har hittat är att den är väldigt hal så det är väldigt lätt att tappa den, men att skärmen är upp och ner är inget problem, inte för mig iaf och jag förstår inte hur det kan vara ett problem för dig?

Skrivet av The Falcon:

Jag själv har inga problem med jelly scrolling, har den med 6GB ram då 8GB var slut och tror ni det kan spela någon roll?

Jag försökte återskapa jelly scrolling på min 8gb men lyckades inte. så det krävs nog mer än scolla snabbt upp och ner.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Så du ska förklara vad som är dåligt med en telefon som du inte ens äger? visst jag har bara haft den i en vecka så jag kanske stöter på problem. men att skärmen är upp och ner är inget problem det finns ingen som använder sin mobil så där.
Hur mycket ska jag behöva googla för att hitta problem? ett problem upptäcker man vid dagligt användande och inte genom att googla problem.

Jösses människa, ta och läs backspace länken noggrant först?

det finns ingen som använder sin mobil så där.
Dude, du använder redan mobilen så där!

Det som jag ser är bara att du vägrat acceptera vad som är fakta och kommer bara med bortförklaringar för din nyinköpta mobil.
Vad har jag skrivit som inte är sant om att alla OP5 skärmen är monterad upp och ner?
Bevisa mig att jag har fel och att alla OP5 skärm är inte monterad upp och ner direkt från fabrik! Bara du som är så blind och inte ser jelly effekten betyder inte att skärmen inte är monterad upp och ner. Att alla andra inte är drabbad och har jelly problemet! Svårt att fatta en sån enkel sak?
Varför går Oneplus själv ut officiellt med erkännande att skärmen är monterad upp och ner. Att jelly effekten finns och är naturell?

Vad fan tjänar jag på att hitta på saker för smutskasta Oneplus? Jag har bara tagit fram fakta som redan rapporterats i median och vad fan är det fel med säga vad som är sant?

Bevisa mig istället att alla OP5 ägare är inte drabbad av jelly effekten!

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Det som jag ser är bara att du vägrat acceptera vad som är fakta och kommer bara med bortförklaringar för din nyinköpta mobil.
Vad har jag skrivit som inte är sant om att alla OP5 skärmen är monterad upp och ner?
Bevisa mig att jag har fel och att alla OP5 skärm är inte monterad upp och ner direkt från fabrik! Bara du som är så blind och inte ser jelly effekten betyder inte att skärmen inte är monterad upp och ner. Att alla andra inte är drabbad och har jelly problemet! Svårt att fatta en sån enkel sak?

Har du funderat på en sak? Om en skärm är monterad upp och ner, borde inte skrollning åt andra hållet då bli bättre än normalt eftersom refresh sker i den riktningen? Eller skrollar bara folk uooifrån och neråt?

Vad jag ser här är en massa snabba slutsatser dragna från nyhetssajter och användare på reddit som bara gissar att skärmmonteringen skulle påverka utan någon som helst tekniska fakta. Såg en på reddit som kommenterade att "det var på grund av hur våra ögon fungerar och skärmens montering".

Om det finns en jelly-effekt så skulle jag vara mer benägen att tro att det har att göra med optimeringarna för snabbhet och respons när man styr med pekskärmen. Som är något Oneplus har sagt att de jobbat med.

Permalänk
Medlem

@Buio: "Om det finns..."
Ja, det gör ju det.
OnePlus har ju gått ut med följande:

"The OnePlus 5 uses the same level of high-quality components as all OnePlus devices, including the AMOLED display. We’ve received feedback from a small number of users saying that at times they notice a subtle visual effect when scrolling. This is natural and there’s no variance in screens between devices."

Jag tror att detta bara är en i raden av alla storm-i-ett-vattenglas-uppståndelser som blir lite då och då, minns ni "bendgate"?
Folk försöker ju självklart rättfärdiga sina köp eftersom att erkänna för andra kanske även blir att erkänna för sig själv att det kanske inte riktigt är det fantastiska köp man tror sig ha gjort.
Men det här är ju ett klassiskt problem med "fanboy/girl-ism", även om bevisen finns där så vill man inte acceptera detta.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Har du funderat på en sak? Om en skärm är monterad upp och ner, borde inte skrollning åt andra hållet då bli bättre än normalt eftersom refresh sker i den riktningen? Eller skrollar bara folk uooifrån och neråt?

Vad jag ser här är en massa snabba slutsatser dragna från nyhetssajter och användare på reddit som bara gissar att skärmmonteringen skulle påverka utan någon som helst tekniska fakta. Såg en på reddit som kommenterade att "det var på grund av hur våra ögon fungerar och skärmens montering".

Om det finns en jelly-effekt så skulle jag vara mer benägen att tro att det har att göra med optimeringarna för snabbhet och respons när man styr med pekskärmen. Som är något Oneplus har sagt att de jobbat med.

Nej, om skärmen är upp och ner då blir refresh rate fel. Ta bara nån mobil och vänder upp och ner på den så ser du att det är på alla mobiler som roterar skärmen 180 grader och då märekr man jelly effekten. Då OP5 skärm är redan upp och ner monterad därför blir refresh raten felaktig och därför dyker jelly effekten upp.

Titta på video 1 så ser du refresh raten är fel på OP5 och andra inte. För förklara det tydligt så alla fattar vad det handlar om. På video 1 då OP5 skärmen är upp och ner så refreshar den från ned till upp. Som en vanlig skärm skall vara om den är åt rätt håll. Medan andra som har skärmen åt rätt håll så refreshar från upp till ner.
https://photos.google.com/share/AF1QipM6j4v40_vCZVgxAJeN2R_VH...

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

Alltså wow, är det här saker som riktiga användare faktiskt stör sig på? Hade jag inte sett detta som en nyhet på internet så hade jag varit helt omedveten om problemet. Kan inte påstå att jag lyckas återskapa det heller på min OP5, eller så är jag väl såklart "blind"

Snart en veckas användande och jag har fortfarande inget att direkt klaga på, utöver att den är förbannat hal då utan skal. Kan inte använda den säkert med bara en hand. Det mesta flummet annars är rena vanesaker.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Nja...näää detta var ingen hit enligt mig. Kostar mer än en s7a men är sämre enligt mig. S7 är tillräckligt snabb och denna saknar massor av funktioner jämfört. http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/test-av-oneplus-...

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Nja...näää detta var ingen hit enligt mig. Kostar mer än en s7a men är sämre enligt mig. S7 är tillräckligt snabb och denna saknar massor av funktioner jämfört. http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/test-av-oneplus-...

Håller helt med dig, det vart på nåt sätt inte den hit jag hoppades på. 5000:- är för mycket, hade priset legat runt 4500 eller i linje med 3T så hade det varit bättre. Helst ännu lägre så klart, men man får ju vara realistisk.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Nej, om skärmen är upp och ner då blir refresh rate fel. Ta bara nån mobil och vänder upp och ner på den så ser du att det är på alla mobiler som roterar skärmen 180 grader och då märekr man jelly effekten. Då OP5 skärm är redan upp och ner monterad därför blir refresh raten felaktig och därför dyker jelly effekten upp.

Hur menar du då? En pixelbaserad skärm refreshar inte alls på samma sätt som en gammal katodskärm. Om den är upp och ned så byter pixlarna färg/intensitet nerifrån och och upp i den hastighet de kan ändras. Att få en "jélly" effekt av det är inte möjligt, då man skulle se det på andra skärmar när man skrollar åt andra hållet.

I övrigt så har AMOLED pixlar har en hög refresh rate, betydligt högre än LCD. De ligger på responstid under en millisekund normalt. Därför är refresh av AMOLED pixlar är inget man kan se normalt. Då det är en AMOLED skärm finns det ingen traditionell backlight som kan påverka heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Hur menar du då? En pixelbaserad skärm refreshar inte alls på samma sätt som en gammal katodskärm. Om den är upp och ned så byter pixlarna färg/intensitet nerifrån och och upp i den hastighet de kan ändras. Att få en "jélly" effekt av det är inte möjligt, då man skulle se det på andra skärmar när man skrollar åt andra hållet.

I övrigt så har AMOLED pixlar har en hög refresh rate, betydligt högre än LCD. De ligger på responstid under en millisekund normalt. Därför är refresh av AMOLED pixlar är inget man kan se normalt. Då det är en AMOLED skärm finns det ingen traditionell backlight som kan påverka heller.

På länken jag skrev är följande telefoner: OP5 - Pixel XL - S8+
Alla 3 har AMOLED skärmar. Gå ut i butik och testa vända S8/S8+ upp och ner och se om det är omöjligt som du säger. Sen om det är omöjligt att få jelly effekten på AMOLED skärmar, varför rappoterats det i median och själva Oneplus företaget erkänner att jelly effekten finns där och är naturell?
http://www.gsmarena.com/oneplus_5_jelly_effect_is_natural_the...

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

På länken jag skrev är följande telefoner: OP5 - Pixel XL - S8+
Alla 3 har AMOLED skärmar. Gå ut i butik och testa vända S8/S8+ upp och ner och se om det är omöjligt som du säger. Sen om det är omöjligt att få jelly effekten på AMOLED skärmar, varför rappoterats det i median och själva Oneplus företaget erkänner att jelly effekten finns där och är naturell?
http://www.gsmarena.com/oneplus_5_jelly_effect_is_natural_the...

Som jag sa tidigare så är folk för snabba att koppla ihop det med saker som t.ex. att skärmen är omvänd. Det kan bero på helt andra saker. Som deras UI och hur den hanterar pekskärm och respons med mera.

Jag har testat på tre mobiler nu (varav en är OP5) och ser inte någon direkt skillnad, men har inte haft telefonen speciellt länge så kanske ser det efter lite mer användning och appar.

Här kan du läsa en artikel med tester om hur Samsungs UI hackar och inte är lika mjukt som andra tillverkare. Vad ska man kalla det, "jerky effect"? Testet är publicerat på Samsungs fansite och är ett bra exempel på hur mjukvara kan påverka mjukheten i UI.
https://www.sammobile.com/2017/06/27/samsung-ui-fluidity-prob...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Som jag sa tidigare så är folk för snabba att koppla ihop det med saker som t.ex. att skärmen är omvänd. Det kan bero på helt andra saker. Som deras UI och hur den hanterar pekskärm och respons med mera.

Jag har testat på tre mobiler nu (varav en är OP5) och ser inte någon direkt skillnad, men har inte haft telefonen speciellt länge så kanske ser det efter lite mer användning och appar.

Här kan du läsa en artikel med tester om hur Samsungs UI hackar och inte är lika mjukt som andra tillverkare. Vad ska man kalla det, "jerky effect"? Testet är publicerat på Samsungs fansite och är ett bra exempel på hur mjukvara kan påverka mjukheten i UI.
https://www.sammobile.com/2017/06/27/samsung-ui-fluidity-prob...

Herregud! Ja du och kaja har rätt, resten av Världen med framlagda bevis har fel inkluderat Oneplus företaget som ligger bakom deras egna produkt och smustkastar egen produkt.
Op5 har verkligen 2x optisk zoom resten av världen har fel.
OP5 har inte skärmen upp och ner vänd monterad medan hela Världen och Oneplus har fel.
All folk i Världen är sneögda som ser i syne medan du och kaja har hökögon och inte ser nåt.
Folk håller sina OP5 fel och är inget fel på wifi täckningen.

NÖJD?

Orka med tröga personer.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Swedroid har en recension på OP5 som jag tycker är riktigt bra och saklig. De lovordar styrkorna med mobilen men tar också upp problemen utan att överdriva.
http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/test-av-oneplus-...

Permalänk
Medlem

Enda gången jag märker av jelly scroll är när jag sätter ett finger på skärmen och sedan dra upp ner upp ner upp ner upp ner upp ner upp ner upp ner upp ner upp ner upp ner upp ner upp ner upp ner upp ner upp ner upp ner upp ner upp ner upp ner upp ner upp ner upp ner upp ner upp ner upp ner.
Finns det någon normal situation när man gör så? Jag gör det aldrig och vid normalt användande så märker jag det inte. Kör jag landskap så blir det lite av en vågrörelse när jag kör upp ner osv, men det blev det på kollegans Samsung S7 också så det antar jag är normalt.
Annars är jag befriad från buggar. Kommer från en LG G4 som jag varit väldigt nöjd med, förutom bootloop och byte av kretskort en gång , och OP5 vinner på allt mot G4. kameran känns mycket bättre än så länge och allt är stabilare och snabbare.
Riktigt nöjd med min OP5 efter 1 veckas användning helt enkelt. Om LG V30 visar sig vara en höjdare när den kommer till hösten så kommer jag troligtvis skaffa den istället iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Swedroid har en recension på OP5 som jag tycker är riktigt bra och saklig. De lovordar styrkorna med mobilen men tar också upp problemen utan att överdriva.
http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/test-av-oneplus-...

den fick verkligen högt betyg trots bristerna är värre än dom positiva, nä en snabb telefon är verkligen inte allt... helt klart är oneplus överskattade nu..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

den fick verkligen högt betyg trots bristerna är värre än dom positiva, nä en snabb telefon är verkligen inte allt... helt klart är oneplus överskattade nu..

Jag har One Plus 5 idag och tycker inte den är överskattad. Fast det beror på vad man utgår från. Har Nexus 6P och One Plus 5 ger mig äntligen en skärm man kan titta på utomhus. Känns dock liten när man ägt en Lumia 1020 och Nexus 6P. Nexus 6P är annars en fantastik mobil men det tycker jag One Plus 5 också är. Blir kul med BT 5 när O kommer: https://forums.oneplus.net/threads/bluetooth-5-dual-audio.554... Nu med N är bt inte mer spännande än bt på min nexus.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

den fick verkligen högt betyg trots bristerna är värre än dom positiva, nä en snabb telefon är verkligen inte allt... helt klart är oneplus överskattade nu..

Det är ju det som merparten av kommentarerna på artikeln handlar om, många inkl mig förstår inte riktigt hur den kunnat få så högt betyg.
Är ju också en mängd buggar dom hittar och upplever under testandet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Har kört Oneplus sedan starten, och alltid(nästan) varit kanon-nöjd med dem, hade hoppats att de skulle kliva upp till WQHD nu när priset börjat kliva lite högre...

Kommer nog att skippa denna, och kanske till och med falla in bland Samsung mainstream-fåren

Permalänk
Medlem

Körde en sunkig Live-stream nu på YT. On Screen battle Nexus 6P vs One Plus 5. Alltså, ibland kan man inte låta bli att göra tokigheter.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Jag har haft min OP5 ett tag och måste säga att jag gillar den. Kan jämföra med Samsung s6-7 och Iphone 6. Jelly-effekten det pratas om är inget jag märkt även fast jag letat efter den efter att ha läst om den, tvärtom är denna helt fantastisk att scrolla med då man slipper allt lagg och micro-stutter jag vant mig med hos Samsung. Att tidigare mobiler jag haft har högre upplösning är heller inget jag märkt av, känns som 1080 helt klart räcker för mina behov. Batteritiden i kombination med Dash-charge är riktigt bra. Nu använder jag inte mobilen till att spela spel så jag vet inte hur den presterar där men för vanligt mobil- och surfanvändande är jag helnöjd och tycker den är billig då priset ligger långt under Samsung och Iphone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FadeDanger:

Jag har haft min OP5 ett tag och måste säga att jag gillar den. Kan jämföra med Samsung s6-7 och Iphone 6. Jelly-effekten det pratas om är inget jag märkt även fast jag letat efter den efter att ha läst om den, tvärtom är denna helt fantastisk att scrolla med då man slipper allt lagg och micro-stutter jag vant mig med hos Samsung. Att tidigare mobiler jag haft har högre upplösning är heller inget jag märkt av, känns som 1080 helt klart räcker för mina behov. Batteritiden i kombination med Dash-charge är riktigt bra. Nu använder jag inte mobilen till att spela spel så jag vet inte hur den presterar där men för vanligt mobil- och surfanvändande är jag helnöjd och tycker den är billig då priset ligger långt under Samsung och Iphone.

Över 60% kvar efter drygt 3 timmar på YouTube är imponerande för en Android-mobil.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Över 60% kvar efter drygt 3 timmar på YouTube är imponerande för en Android-mobil.

Efter vetenskapliga tester och studier kan jag konstatera med orimlig säkerhet att jag fick ladda både Samsung och Iphone oftare än denna...

Permalänk
Medlem

http://omni.se/a/k5d1B njae....inget för mig som sagt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Ifall det finns människor som fortfarande funderar på den här så kanske man skulle passa på att nämna att Xiaomi Mi6 är ett kompetent alternativ även om den inte är identisk med OnePlus 5 på både gott och ont.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Blir mer och mer nöjd ju mer jag använder den. Allt känns väldigt rappt och smidigt. Har börjat använda en del extrafinesser som Oxygen erbjuder också. Jag är inte någon som använder kameran jätteofta utan bara ibland, så att den inte är i toppklass är inget som stör mig.

Den enda som skulle kunna konkurrera för min del är Nexus/Pixel, men tror inte Google kommer att släppa någon mer mobil för 4-5000:-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

http://omni.se/a/k5d1B njae....inget för mig som sagt.

Jag misstänker att många recensenter fått väldigt tidiga exemplar (ES) som inte var helt färdigutvecklad.
Jag lyssnar på musik varje dag och stereo funkar som det ska, och vi är många här på swec som har försökt återskapa jelly scrolling utan att lyckas. Finns det nån som har lyckats?
Dom som klagar mest är dom som inte har telefonen. Och jag misstänker att två personer här på swec jobbar för Samsung eller nån annan konkurrent för dom är så sjukt negativa utan att ens äga telefonen.

Jag köpte den men ångrade mig för jag tyckte den var för dyr men tydligen så var det försent att ångra sig för dom skickade den ändå. Men efter att ha testat den så behåller jag den, det är en väldigt trevlig mobil, sjukt snabb och batteritiden är sjukt bra.

Det finns många som inte äger en op5 som snackar om alla problem men jag har inte lyckats hitta dom problemen. Finns det nån annan som äger telefonen som hittat problem? förutom att den är förbannat hal då.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

@kaya: jag på samma spår som dig. Har också försökt att hitta dessa problem men har inte lyckats.

Jellyscrolling nej inte sett. Har kollat på klipp när det visas och läst om hur det ser ut. Men har inte kunnat återskapa det. Ingen app som har dött mitt i heller. Högtalarna kan jag inte bestämma ifall den är monterad fel eller inte, men bryr mig inte så mycket heller använder hörlurar 95% av tiden jag spelar upp något.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.