Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Någon som upplevt att USB-type C laddningen börjat glappa?
De är de enda problemet jag har med min telefon. Fungerar iövrigt utmärkt. Men när de är dags och ladda så blir de problem.

Jag får trycka in laddaren och trycka till ganska hårt för att luren ska börja "Dash charga". Då ska telefonen helt ligga still, och om jag trycker på on/off-knappen för att släcka skärmen så går den ur dashcharg av den lilla rörelsen. Om jag trycker till kablen ordentligt i uttaget utan att röra telefonen så dashar den. Men lite tråkigt såklart. Vanligt på USB-type C?

Skrivet av zetari:

@TaunyTiger: Har exakt samma problem, trodde de va att jag kört över sladden med datorstolen eller något, Började för någon/några veckor sedan, då mobilen måste ligga helt still och man tryckt in hårt annars fungerar inte dash charge.

Nope, inte hos mig. Min OnePlus 3 som jag haft i nu 2.5 år laddar lika bra och enkelt som dag 1, o andra sidan, har inte heller lyckats ha sönder en Micro-USB så den delen har aldrig varit ett problem för mig

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Nope, inte hos mig. Min OnePlus 3 som jag haft i nu 2.5 år laddar lika bra och enkelt som dag 1, o andra sidan, har inte heller lyckats ha sönder en Micro-USB så den delen har aldrig varit ett problem för mig

Har du type c på din OP3? Har ju aldrig haft samma problem på tidigare telefoner, men de har ju varken haft någon snabbladdning eller type c usb.

PS, nu i efterhand så ser jag ju att du inte har type c. En liten wirre förmycket.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av zetari:

@TaunyTiger: Har exakt samma problem, trodde de va att jag kört över sladden med datorstolen eller något, Började för någon/några veckor sedan, då mobilen måste ligga helt still och man tryckt in hårt annars fungerar inte dash charge.

Inte bara jag alltså, Frågan är om de bara är oneplus5 ägare?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Någon som upplevt att USB-type C laddningen börjat glappa?
De är de enda problemet jag har med min telefon. Fungerar iövrigt utmärkt. Men när de är dags och ladda så blir de problem.

Jag får trycka in laddaren och trycka till ganska hårt för att luren ska börja "Dash charga". Då ska telefonen helt ligga still, och om jag trycker på on/off-knappen för att släcka skärmen så går den ur dashcharg av den lilla rörelsen. Om jag trycker till kablen ordentligt i uttaget utan att röra telefonen så dashar den. Men lite tråkigt såklart. Vanligt på USB-type C?

Samma på min, den måste ligga helt stilla och råkar man nudda den lite så försvinner dash charge. Måste trycka hårt som fan också...

Visa signatur

Mobo: ASUS MAXIMUS VII RANGER | RAM: 16GB 2400Mhz | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti | CPU: Intel Core i7 4790k | Kylning: Noctua NH-DH15 | Skärm 1: Acer Predator XB271HU 27" | Skärm 2: BenQ 24" XL2420T 120Hz | Skärm 3: Philips BDM3270QP 32" 1440p | Tangentbord: Steelseries 6gv2 cherry | Mus: Razer Deathadder Chroma | Headset: Logitech G933 Artemis Spectrum | SSD: 240GB | HDD: 4.5TB | PSU: Supernova G2 750W | Chassi: Fractal Design R5 | OS: Windows 10 | Internet: Fiberoptik 100/100Mbt/s

Permalänk
Medlem

Har inte haft några problem med laddningen än, däremot tycker jag USB-C kontakten känns lite lätt "glappig".

Permalänk
Medlem
Skrivet av sTEAK-_-:

Samma på min, den måste ligga helt stilla och råkar man nudda den lite så försvinner dash charge. Måste trycka hårt som fan också...

Skrivet av Fulci:

Har inte haft några problem med laddningen än, däremot tycker jag USB-C kontakten känns lite lätt "glappig".

Tråkigt, man kan ju bara hoppas att de blivit bättre på OP5T och nyare.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Har du type c på din OP3? Har ju aldrig haft samma problem på tidigare telefoner, men de har ju varken haft någon snabbladdning eller type c usb.

PS, nu i efterhand så ser jag ju att du inte har type c. En liten wirre förmycket.

Jo, min OnePlus 3 har Type C. Jag pratar om att jag inte haft problem varesej med Type C med OnePlus 3 telefonen, eller andra telefoner fast då med micro-USB

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

@sTEAK-_-: Det kan vara att damm ligger tätt inpackat i ladduttaget vilket gör att den inte får bra kontakt!

Permalänk
Medlem

Jag har en OnePlus 5 och den laddar lika bra som när jag fick den. Kan va som någon sa tidigare att det kommit in lite skit i ladduttaget. Se om lite rengöring hjälper.

Visa signatur

"Om du ändå ska göra något, gör det ordentligt"

Permalänk
Medlem

Har en OnePlus 6 och Sambon en OnePlus 5. Tycker det egentligen inte är någon speciell skillnad förutom att min skärm är ytterst lite större. OnePlus 6T ska heller inte vara en megaskillnad mot OnePlus 6 så ni med OnePlus 5 kan nog sitta i båten tryggt några år till och vara nöjda med era köp. Hur tycker ni som har 3:an?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lowke:

@sTEAK-_-: Det kan vara att damm ligger tätt inpackat i ladduttaget vilket gör att den inte får bra kontakt!

Kan bekräfta att ovanstående har varit orsaken i mitt fall (Oneplus 5).
Skrapat ur ordentligt med en nål så har det löst sig direkt. (Noga även på kortsidorna/kurvorna)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jippey:

Kan bekräfta att ovanstående har varit orsaken i mitt fall (Oneplus 5).
Skrapat ur ordentligt med en nål så har det löst sig direkt. (Noga även på kortsidorna/kurvorna)

Man ska vara försiktig med nål, kan bli lite kortslutningar och liknande (men det bör telefonen klara), jag brukar ta en plasttandpetare eller klippa ut en tunn plastbit från nån hård plastförpackning. En nål är lite väl spetsig för att skrapa rent också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jippey:

Kan bekräfta att ovanstående har varit orsaken i mitt fall (Oneplus 5).
Skrapat ur ordentligt med en nål så har det löst sig direkt. (Noga även på kortsidorna/kurvorna)

Vanligt på alla telefoner som ligger i fickor, dvs nästan alla!
Kläder luddar, en del hamnar i ladd-hålet. Men använd för guds skull inte en nål! Du kan skrapa sönder någonting. Ta hellre en tandpetare av trä eller någonting annat som INTE är metall.
Jag har också använt tryckluft på burk med gott resultat.
En kollega förstörde sin lur med tryckluft på verkstan på förra jobbet. 8 bar var lite för mycket.
Vad man än använder skall man vara lite försiktig, för man är "inne i telefon" och rotar.

EDIT:
Tvåa på bollen!

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Har en OnePlus 6 och Sambon en OnePlus 5. Tycker det egentligen inte är någon speciell skillnad förutom att min skärm är ytterst lite större. OnePlus 6T ska heller inte vara en megaskillnad mot OnePlus 6 så ni med OnePlus 5 kan nog sitta i båten tryggt några år till och vara nöjda med era köp. Hur tycker ni som har 3:an?

Oneplus 5 som jag har känns tillräckligt snabb för att klara sig ett tag till. Får se hur länge de uppdaterar den, de har varit bra på det hittills. Android 9 ska komma lite senare (kommer först för de nyare modellerna).

Permalänk
Medlem

Jag har använt tryckluft utan resultat, ska pröva med tandpetare som någon annan föreslagit

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo: ASUS MAXIMUS VII RANGER | RAM: 16GB 2400Mhz | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti | CPU: Intel Core i7 4790k | Kylning: Noctua NH-DH15 | Skärm 1: Acer Predator XB271HU 27" | Skärm 2: BenQ 24" XL2420T 120Hz | Skärm 3: Philips BDM3270QP 32" 1440p | Tangentbord: Steelseries 6gv2 cherry | Mus: Razer Deathadder Chroma | Headset: Logitech G933 Artemis Spectrum | SSD: 240GB | HDD: 4.5TB | PSU: Supernova G2 750W | Chassi: Fractal Design R5 | OS: Windows 10 | Internet: Fiberoptik 100/100Mbt/s

Permalänk
Medlem

Fick in Android 9 nu med Oxygen 9.0.3 för Oneplus 5.
https://forums.oneplus.com/threads/oxygenos-9-0-3-hot-fix-ota...

Permalänk
Medlem

@Fulci: Samma här.

Är det någon som vet hur man vänder tillbaka riktningen på den nya app-switchern förresten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

Är det någon som vet hur man vänder tillbaka riktningen på den nya app-switchern förresten?

Jag hade också stora problem med det - när grejer sitter i ryggmärgen blir det lätt fel när de ändrar.

Har inte hunnit kolla efter det än, får se om jag gör det eller vänjer mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

@Fulci: Samma här.

Är det någon som vet hur man vänder tillbaka riktningen på den nya app-switchern förresten?

Om du menar det jag tror så nej det går inte att få tillbaka till att swipa åt höger eller vänster. Jag har letat lite på internet och det är en hård ändring som google har gjort.. Förstår inte varför det inte finns en inställning för detta så att man kan välja själv. Den gamla var så mycket bättre enligt mig.

https://forums.oneplus.com/threads/how-to-oneplus-6-android-p...

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

@livsnjutaren: Framförallt som flik-bläddraren i chrome fortfarande rullar upp/ner. Blä för ändring för ändringens skull.

Permalänk
Medlem

@fiskebulle: Ja jag vet inte varför de förändrade just detta för det är väldigt osmidigt att rensa ifall man bara vill ta bort en app i bakgrunden som det är nu. tycker inte jag får någon bra överblick heller på vad som är uppe när man går in där heller.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Oneplus har nu sagt att 5/5T får Android Q också. Trevligt!

https://swedroid.se/oneplus-5-och-5t-kommer-att-uppdateras-ti...