Extremt dålig Bluetooth på Asus STRIX Z270E Gaming

Permalänk
Medlem

Extremt dålig Bluetooth på Asus STRIX Z270E Gaming

Sitter här och försöker para ihop mina bluetooth-lurar (Bose QC35) med min nybyggda dator, men det går riktigt dåligt.
Efter 10 minuter av frustration när lurarna inte hittas eller så kan dom inte para ihop sig, så provade jag att hålla lurarna precis emot datorns baksida, så att det bara var ca 5 centimeter avstånd mellan lurarna och bluetooth-mottagaren på datorn. kunde jag para ihop dom! Men trots det så tog det ca 30 sekunder att para ihop dom.

När dom väl är parade, så fungerar det inte att spela upp något ljud över huvud taget, såvida man inte hållerna lurarna på samma sätt (alltså 5 centimeter ifrån), och även då laggar det extremt mycket.

Bör tilläggas att jag kan använda lurarna utan problem med min Nexus 5x, och då är räckvidden 10+ meter.
Senaste drivrutinerna för Bluetooth är installerat. OS är Windows 10.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Provat uppdatera BIOS?

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Provat uppdatera BIOS?

Japp, det är uppdaterat till senaste :/

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Japp, det är uppdaterat till senaste :/

Har du provat ansluta Wifi-antennen?

Permalänk
Medlem

Jag hade ett liknande problem på min jobbdator. Jag kunde sitta normalt. Men så fort jag lade handen för högra hörlurskåpan (där mottagren sitter i QC35). Så försvann ljudet. Det löste sig genom att jag köpte en Bluetooth dongle på ebay för 20kr. Nu kan jag gå 20m ifrån datorn utan att jag märker av någon skillnad på ljudet alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Har du provat ansluta Wifi-antennen?

Nej, kan Bluetooth gå genom den?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Nej, kan Bluetooth gå genom den?

Brukar inte blåtand o wifi vara integrerat i samma? Därför det brukar vara båda delar om man har det på moderkortet.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn @henkiii: TACK! Med Wifi-antennen ikopplad fungerar det hur bra som helst! kan gå omkring i hela lägenheten nu

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |