Vad betyder ert nickname i spel?

Permalänk
Skäggig legend

Jag har olika namn men ett som fastnat rätt bra.
XHI - Varför vet jag inte riktigt, gillar uttalet.
DTS - Destroy The System
FLIFFEN - Kallades för detta i skolan back in the days
Sist men inte minst och det jag heter i spelen nu för tiden: Benny The Cop.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Började med drawls (slang för kalsonger) som jag sedan kör lite olika varianter på (kände mig fruktansvärt icke-elit utan 'z' i namnet):

drawls
drawlz
drwls
drwlz

Men brukar även köra med gottkaffe (hördes en del på Eurocop).

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

AnArchoz är mitt game tag från latinens An Archos som betyder typ utan härskare. Svenska Anarkisms ordursprung typ

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ghollghost fick jag ihop när jag började spela wow för en massa år sedan. Hade sett min kompis dö av några Gnolls och tänkte "ja, gnollghost blir ett jättebra namn." Sen när min lock var i level 10ish så frågade min kompis varför jag heter så. Då såg jag att det blivit fel när jag skrev. Men ville inte göra om den. Sen dess har det fastnat och används rätt ofta.

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

teddy är alltid upptaget, t3ddy är altid upptaget, t3ddyyy är aldrig upptaget

Permalänk
Medlem

Pokelia.

när jag började gymnasietelelr slutade 9an så skulle alla ha ens sociala medie namn.(tror det var på helgon.net) eller vad det nu var. jag ville ha ett finurligt namn så jag hade "avliden_pokemon"
sagt och gjort så började folk tillkalla mig med "pokemon" och det blev ett smeknamn ganska snabbt.

när jag sedan skulle börja lira WoW så behövde jag ett nick till min char och efter 10-15 minuter pysslande så blev det en version av pokemon......dvs Pokelia.

ibland kan det bli Poke också.

Permalänk
Medlem

@t3ddyyy: Ooops my bad. Brukar med nicka teddy!

Jag heter Thorbiörn, vilket blev nallebjörn av vänner. Sedermera teddybjörn/teddybear för att passa det internationella. Det förkortades dock fort till enbart Teddy, vilket även är hur jag presenterar mig för engelsktalande utomlands tex. Tänk själv att du försöka presentera dig som Thorbiörn för en som är ikke-nordisk?

Numera kör jag dock mer och mer tbiorrith (efternamnet) då det är unikt och aldrig upptaget.

Permalänk
Avstängd

min båt

Permalänk

Ghostofsparta

Kommer ifrån God of War spelen till Playstation PSP/3/4 där huvudkaraktären och Spartanen Kratos i blind vrede dödar sin fru och dotter, som av byns orakel får bära deras aska som en förbannelse för att alla i Grekland ska få veta vad han har gjort.

Har med tiden använt en nolla istället för ett o för att det antingen var upptaget eller då kontot kräver en siffra eller två i namnet

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 | Kylare: be quiet! Pure Rock
CPU: i7 6700K@4.0Ghz | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 8GB SC2 Gaming ICX
Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming | Minne: Corsair Vengeance LPX 16GB 2133Mhz | Hårddisk: Samsung 850 EVO 250GB + Samsung 840 EVO 120GB | Nätaggregat: EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Fulgano kom till i spelet Lotro där jag lirade en hobbit burglar när spelet precis släpptes, ville inte använda den här random namecreatorn så jag bara hittade på nåt själv... det blev Fulgano! När man kom upp lite i level så skulle man ge sin karaktär ett efternamn och då blev det fullständiga namnet på min karaktär: Fulgano Goompot
Detta namnet (Fulgano) har hängt kvar, framförallt när jag spelat olika MMOs genom åren..

När jag spelar Battlefield nickar jag CrillePilleTC

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har använt mig utav "Dreijer" i tio år. Det uppkom i och med att jag lyssnade på the Knife, som är en popgrupp bestående av syskonen Dreijer. Det är ett utmärkt namn, då det aldrig var upptaget.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

oztin since '99
En förvrängd variant av mitt efternamn. Z'at kom väl för de va coolt på den tiden

Permalänk
Medlem

Mitt alias är samma som här och bygger på en fiktiv karaktär skapad av Norbert Jacques, ett kriminell geni. Namnet taget på måfå utan relevans eller koppling till mig som person. Avataren är från filmatiseringen Doktor Mabuse, der Spieler (1922), regisserad av Fritz Lang.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

har ett flertal namn som jag använder mig av... mestadels bibo vilket skulle påminna om bilbo baggins. Det jag använder här är john00133 vilket var ett spel jag utvecklade som 7-8 åring när jag spelade habbo hotell

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem

Jag har haft många nicks genom åren, och problemet är att det man hade som tidigt (som är tex mitt här på Sweclockers) fungerar uselt på engelska. Så... man får ta andra.

Den jag använde mest på tidigare dar var "FuckADuck". (ledsen moderatorer att jag svär )
Den är faktiskt ett filmcitat från Enemy of the State (1998). Han fågelskådaren säger exakt det när han ser kongressmannen bli dödad på hans video från hans kamera.
http://www.imdb.com/title/tt0120660/quotes

I Steam mm idag så har det blivit mer smeknamnet "TX" pga det "X":et i paddanx. "The X, eller rent av "T" "X", vilket sitter kvar än, och det fungerar på engelska och fungerar. Är dock inte alla ställen man kan ha 2 bokstäver...

Permalänk
Medlem

SC: mitt användarnamn på jobbet

Spel: Ron Swanson på steam efter karaktären i Parks and recreation, alternativt tobie då jag heter Tobias och under wowåren tilltalades jag givetvis då "tobbe" av svenskarna i vent/TS och de som inte pratade svenska uppfattade detta som tobie vilket fastnade

Junis-nick: ZaiiiN, min 5 år äldre bror nickade XaiN och jag hade inte bättre fantasi än att jag skamlöst kopierade honom

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Baccuz - Fick namnet av en kompis när jag var ca 12, idag är jag 28.
Kompisen sa att det var en krigsgud. Några år senare upptäckte jag att det är en felstavning på Bacchus som är vinets och festens gud.

Permalänk
Medlem

Purrfected

Jag är en katt
Jag är mer än perfekt
Purrrrrrr + Perfect(ed) = Purrfected

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

vAct. Kommer från Resident Evil remake till game cube, en zombie-typ som är tokaggressiv och springer hänsynslöst mot en. Precis så som jag spelar FPS i public, släpper man upp "W" innan rundan/kartan är över är man en camper. Efter ha haft ett ytterst fjortisnick innan ville jag ha något kort och rappt också.

Sedan är det ytterst sällan jag spelar med fast nick sedan slutade med klanlirande en sisådär 10 år sedan. Utan det blir på en daily basis något nonsens. I shootmania blev jag dock småbundis med såpass många att jag stannade på 1 random nick "SaveTheDots ..."(spelet med samma namn kom långt efter ).

I Funcoms MMOs går jag under Minova, vilket inte betyder något men jag tycker man ska heta något som kan vara ett riktigt namn i ett MMO. xXxAssassisnZZZ går liksom inte hem hos mig.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Har alltid nickat wzaa som jag även gör här på swec. Har egentligen ingen aning om vart jag fick det ifrån men skulle gissa på att det dök upp efter att man såg Scary Movie filmerna

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem

Ingen betydelse alls i mitt nick. Varieras mellan CynX, CynXah och CynXen.

I RPG eller ARPG använder jag dock andra namn då mitt nick inte passar på en karaktär.

Där använder jag oftast

Lalanya - female
Liverin - female
Jharind - male

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Mitt nick är en kombination av det folk kallar mig vanligtvis, och the mad hatter.
Folk jag umgås med, både IRL och över nätet kallar mig dock Maxie, fullt förståeligt då det är något kortare.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

solomon. Det har ingen direkt betydelse. Har fått ett flertal som frågat om det är efter den muslimska guden eller från filmen Solomon Kane, men icke. Det blev bara så x)

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Phlopy_disk en kombinering av 3 saker.
1 Philip
2 Floppy disc
3 FLOBBI DISK - stod utav någon outgrundlig anledning i min studentmössa.

Härligt felstavat och knepigt = Originellt. Fortfarande inte stött på patrull, alltid ledigt.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk

Moldymogel...Xbox live auto generator, nu får det hänga med helt enkelt. Har aldrig varit intresserad av nicks.

Permalänk
Medlem

Jag var 12, och spelade Counter Strike Source...

Dock är Sweclockers enda sidan jag nickar så.

Visa signatur

CPU: i5 3570k@4.2GHZ CPU kylare: Hyper 212+ med 2st Scythe GentleTyphoon 1850rpm GPU: ASUS GTX 1060 Strix 6GB MOBO: Asrock z77 Extreme4 PSU: Corsair HX650W 80+Gold RAM: Corsair Vengeance LP 8GB 1600mhz Låda: Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

@t3ddyyy: Ooops my bad. Brukar med nicka teddy!

Jag heter Thorbiörn, vilket blev nallebjörn av vänner. Sedermera teddybjörn/teddybear för att passa det internationella. Det förkortades dock fort till enbart Teddy, vilket även är hur jag presenterar mig för engelsktalande utomlands tex. Tänk själv att du försöka presentera dig som Thorbiörn för en som är ikke-nordisk?

Numera kör jag dock mer och mer tbiorrith (efternamnet) då det är unikt och aldrig upptaget.

rofl, mitt nick från nalle (såsom nallebjörn) till teddy för att matcha det internationella, lite kul att vi tog samma väg, sen att båda ditchade det då det är upptaget konstant

Permalänk
Medlem

Rocklets, mitt favoritgodis.

Testa dem, ungefär som MnMs.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

accelerator
axel är mitt namn så det blir ju en liten anspelning på acceleration. bra Quake nick.

Visa signatur

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, red dragon 5700 xt 8gb, 500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,beQuiet pure rock,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10