Vad betyder ert nickname i spel?

Permalänk
Avstängd

Nickar lite olika beroende på vart jag spelar. På bf4 nickar jag LegalizeSweeden och även på GTAV. Resterande spel nickar jag mer eller mindre Genx031. Genx = Generation Xtreme och 031 = vart i riket jag bor.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Huttala, för att jag alltid har kallats just "huttala" pga mitt efternamn Huhtala.
Så spännande var det.

Permalänk
Medlem

E1M1 = Episode 1 Mission 1, enligt ID Software's namnsystem för Doom 1/2, och även andra spel.
Gnaal = Transformation av Lång, är ~195cm. Nyare nick som började användas då inte E1M1 var särskillt unikt. Gnaal finns det bara en annan på Steam, från Australien.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Jag har två.

TobiasRX - Tobias är som ni kanske fattar mitt förnamn. RX kommer från Mazda RX-7. Sportbil med wankelmotor som jag ägde mellan 2002-2015.

Balkp - Spelade Zelda-Link's Awakening på gameboy på 90-talet och kom inte på något bra namn till Link så jag hamrade bara lite på knapparna och ut kom Balkp

Visa signatur

Fractal Design R4 | Asus Z490 TUF Gaming plus wifi | I7 10700k | Corsair 16Gb DDR4 3000Mhz | Samsung 970 evo 1tb | MSI RTX 3070 Gaming X Trio | Skärm: Acer Predator XB271HU, LG CX 48" OLED

Permalänk
Medlem

Qn1f3, leet/geek-speak en omskrivning av "knife" härstammar från tiden då det spelades AQ2(Action Quake 2, en modd till Quake 2 som kan ses som en föregångare till CS, fast med mindre fokus på realism och tar de roliga mekanikerna från Quake 2-motorn).

Sedan har det helt sonika blivit min nätidentitet, som ni ser har jag varit medlem här sedan 2002 så minst så länge har det varit mitt smeknamn.

Permalänk
Medlem

Cyx
Gick datorutb. med några som använde nick där i slutet av 90-talet.
Blev inspirerad och vill skaffa ett eget.
Kom inte på nåt bra utan tog det första jag hittade på datorn som var XYZ Vilket var lamt så jag ändrade till CYX. Vilket blev mer unikt!

Visa signatur

"Nemas saltas sobrius"

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Tog Campaigner från Turok: The Dinoasaur Hunter på Nintendo 64 när jag var 14. The Campaigner var sista bossen. En tuff jäkel o det ville jag också vara ^^

Brukar annars köra med Jerry överallt för det heter jag.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

jacktheDVDripper eller jacktheCDripper

frankthetank (ref. från old school) på den tiden ja spela warrior i WoW

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

"Orison" (s) Betyder ungefär "bön" Ville ha ett namn som betydde nått när jag började spela MMO (EQ1, ryzoom). Spelade(ar) alltid som någon form av healer. Så då tyckte jag det passade bra.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

MiJeVa

Står för de tre nicks jag använt under min onlinekarriär, MiRV Jera Valle

Visa signatur

My Heart knows only Virtue, My Blade defends the Helpless, My Might upholds the Weak, My Words speak only Truth, My Wrath undoes the Wicked

Permalänk
Medlem

"Marviken" Sveriges första kärnkraftverk för tillverkning av plutonium till Sveriges kärnvapen,
Funkar oftast och spelar ni BF har ni säkert också blivit teabagade av mig.
"Dip dip potato chip"

Permalänk
Medlem

psycat:

Gillar psy-musik, gillar katter, "cat" kan vara omskrivning för "cool/chill"(dessutom tyst om man nu gillar att smyga runt i spel, vilket det blir ibland) etc. Psycat blyat är en bonus.

Permalänk
Medlem

Var hos en polare ett par dagar och körde ett litet LAN och när jag skulle käka så förväxlade jag (trött så in i helvetet) en förpackning kattmat med vanlig mat, både kattmaten och den vanliga maten förvarades i samma sorts förpackning.. Och där satt jag på LAN och började käka kattmat.. Tror det var nån form av äcklig fisk blandat med kyckling och någon vidrig sås. Därav namnet "Kattmat" in-game.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av accel1:

accelerator
axel är mitt namn så det blir ju en liten anspelning på acceleration. bra Quake nick.

Du ska ju såklart nicka Axelerator!

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Mizc - Efter att ha lekt runt i morrowinds construction set och för första gången sett ordet "misc" fastnade det, men eftersom z är en väldigt mycket coolare bokstav än s blev det "Mizc", dessvärre har jag nästan aldrig varit ensam om detta nick (anammade det runt 02-03) så brukar bli Mizc33 eller Mizccc.
Pejter - Är ett annat nick som används flitigt, en omskrivning av mitt namn helt enkelt.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem

Robbha - en kompis skrev fel när han skulle skriva Robba på nåt multiplayer spel för många år sedan.

Visa signatur

Grafikkort: RTX 3080 TI RAM: Corsair vengeance 16GB 3200Mhz
Nätagg: Corsair RM750 Moderkort: Asus prime Z370-A
SSD: Intel 660P 1TB CPU: Intel 8700k

Permalänk
Medlem

Mitt nick Xeraton är inspirerat från Spelet The Elder Scrolls: Oblivion. Där fanns en karaktär jag gillade vid namn Sheogorath the mad god, och som namnet antyder var han lite smågalen men ändå charmig på sitt sätt. Xeraton och Sheogorath låter egentligen inte alls lika, men jag bytte ut några bokstäver och ändrade lite på ordföljden och kom fram till det.

Jag tyckte namnet var coolt, men tänkte då inte på att det inte var helt lätt att uttala (tycker jag iaf), men det är ju nicket man valt och det kan man ju inte ändra på nu flera år senare.

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk

Månaden jag är född i fast på brasilianska.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Inaktiv

MTBiker02

MTB iker = MTB Biker

MTB = Mountainbike

Biker = "Cyklist"

02 = 2002 = Födelseår

#CyklarMTBochspelarsimulator

Permalänk

Mitt nick 'Clint Eastwood' kom till när första Medal of Honor spelet släpptes. Var hyfsat vass på den tiden och kommer väl ihåg två finnar med nick Butch Cassidy och Sundance Kid som jag alltid fajtades med om topp platserna. Det var bättre förr!!

Permalänk

Jag heter Björn och gillade Skyrim.

Permalänk
Avstängd

Analrosen. Jag gillar att ta den i 2:an helt enkelt.

Permalänk
Medlem

MinscS2

Karaktären "Minsc" från Baldurs Gate-serien + modellnamnet till min lek-bil; Porsche 944 S2.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Sattyg för det kallade min pappa mig ofta för när jag var liten

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Coistrel (ålderdomligt för riddare), Aries (stjärntecken) eller kort och gott Andy (smeknamn).

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Avstängd

Brukar väl också ha superfantasifulla namn som "Fleischwolf" (köttkvarn på Tyska, måste vara HELT ensam om det jag försäkrar...), "WAR_Den" (nåja, men litet bättre än "Onion" i allafall som jag hette när jag var 12 och lirade bilspel... Litet störande bara att det fortfarande ligger kvar på hall of fame listan där... ) och liknande... I köttstänkarspel,

Mitt riktiga spelnick är detsamma som jag heter här och annorstädes, "Mizzarrogh"
Minns inte riktigt vad det kom från, men har för mig att det härstammar från ett parti warcraft med moddade banor i FPS liknande perspektiv och brorsan blev sne på mina tjejnick jag retade honom med att ha så han skrev dit det när jag var och hämtade en kopp te har jag för mig...
Eftersom jag har konstant inspirationsbrist för mina nick fick det bli kvar sedan...

Spännande story, eller hur?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

sant!

@Wh1spY: ja det skulle ifs vara coolt. men det är kanske lite väl likt mitt vanliga namn, man vill ju ha ett alterego som kan vara så elak den vill:)

Visa signatur

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, red dragon 5700 xt 8gb, 500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,beQuiet pure rock,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av skyw00lker:

skyw00lker Kommer från Luke Skywalker en karaktär som återfinns i George Lucas Rymdfilmer.

Ska tilläggas att jag endast sett den första filmen

Första filmen som i Episode IV: A New Hope från 1977, eller styggelsen Episode I: Phantom Menance?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Avstängd

Kör med två olika

Stefflo: Hade en jobbarkompis som hette Leif på ett jobb 1996 och jag kallade honom Lefflo, jag heter Stefan så då blev det Stefflo.

Jack Kurbitz: Är en rätt okänd figur ur "småstadsliv", tror han egentligen stavar med s men nu ska man ju vara lite häftig och köra med z. De som inte sett detta gäng bör genast kolla lite på youtube. Går för utsålda föreställningar runt om i Sverige.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Frux - En omskrivning av Fredrik. Som jag heter, duh.

Blir dock mest Fruxen av nödvändighet numera eftersom nicket oftast måste vara minst 6 tecken långt.