Någon som har testat Vimla?

Permalänk
Medlem

Hmm, kan detta stämma?

https://imgur.com/a/G36Ov

Jag skaffade Vimla student under BF och då var det 50kr i 6 månader och sedan 100kr ordinarie. Använde en referral länk så fick ner det 10kr. Nu ligger jag på -10kr varje månad. Jag kan tyvärr inte välja 60 samtal och 600 sms? Hade gärna gjort det och ökat surfen istället. Förra månaden skickade jag 4 sms och hade 3 samtal.

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Hmm, kan detta stämma?

https://imgur.com/a/G36Ov

Jag skaffade Vimla student under BF och då var det 50kr i 6 månader och sedan 100kr ordinarie. Använde en referral länk så fick ner det 10kr. Nu ligger jag på -10kr varje månad. Jag kan tyvärr inte välja 60 samtal och 600 sms? Hade gärna gjort det och ökat surfen istället. Förra månaden skickade jag 4 sms och hade 3 samtal.

Tror du kan välja det om du först väljer 6gb och sedan 60 samtal. Då blir det 100 igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick bytt från ett gammalt Tele2 abonemang som jag betalat av, till Vimla, lär bli en stor skillnad.

Mitt tele2 gick på 199 spänn för 1gb surf och fria samtal, rena rånet Dessutom ingen mottagning på jobbet med Tele2... Telenor funkar dock utmärkt!

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

@Kastroullen:

Hmm, kan vara så. Kanske bäst att fråga i deras chatt imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Hmm, kan detta stämma?

https://imgur.com/a/G36Ov

Jag skaffade Vimla student under BF och då var det 50kr i 6 månader och sedan 100kr ordinarie. Använde en referral länk så fick ner det 10kr. Nu ligger jag på -10kr varje månad. Jag kan tyvärr inte välja 60 samtal och 600 sms? Hade gärna gjort det och ökat surfen istället. Förra månaden skickade jag 4 sms och hade 3 samtal.

Minus-summan gäller alla. Något är fel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Minus-summan gäller alla. Något är fel.

Fick följande text i ett mail Vimla skickade ut tidigare i månaden:
"OBS: Medan vi flyttar alla abonnemang (klart senast 25 februari) kan det se lite konstigt ut i appen och på Mitt Vimla, men allt kommer vara i sin ordning inför månadsskiftet. Under flytten kan du inte upp- eller nedgradera abonnemanget."

Kan ha med det att göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Hmm, kan detta stämma?

https://imgur.com/a/G36Ov

Jag skaffade Vimla student under BF och då var det 50kr i 6 månader och sedan 100kr ordinarie. Använde en referral länk så fick ner det 10kr. Nu ligger jag på -10kr varje månad. Jag kan tyvärr inte välja 60 samtal och 600 sms? Hade gärna gjort det och ökat surfen istället. Förra månaden skickade jag 4 sms och hade 3 samtal.

De håller på och stökar runt med abonnemangen vilket gör att den visar fel. Jag ligger på -23kr/mån. Enligt forumet skulle det vara klart idag men det verkar inte riktigt som det.

Permalänk
Medlem

Kan ju vara så, loggade in precis och fick detta: "YEE HAA! Du har nu flyttats till ett av våra nya, bättre abonnemang. Om du ändrar nivå innan 1 mars blir det rätt direkt, men kan se konstigt ut här i ett par dagar. Läs mer om de nya priserna på vimla.se/priser"

Undrar lite hur deras backend ser ut om det är såhär mycket problem. Nu är det väl inte hela världen, men tänk om banken hade gjort likadant: "Hej vi uppdaterar och fixar lite så ditt saldo är fel i några dagar".

Hade precis kontakt med chatten. Det stämmer att man får uppgradera till 6gb för att sedan kunna nergradera samtalen och sms:en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Kan ju vara så, loggade in precis och fick detta: "YEE HAA! Du har nu flyttats till ett av våra nya, bättre abonnemang. Om du ändrar nivå innan 1 mars blir det rätt direkt, men kan se konstigt ut här i ett par dagar. Läs mer om de nya priserna på vimla.se/priser"

Undrar lite hur deras backend ser ut om det är såhär mycket problem. Nu är det väl inte hela världen, men tänk om banken hade gjort likadant: "Hej vi uppdaterar och fixar lite så ditt saldo är fel i några dagar".

Hade precis kontakt med chatten. Det stämmer att man får uppgradera till 6gb för att sedan kunna nergradera samtalen och sms:en.

Vänta, kan man få 6gb och de gamla samtalen(600 och 60 sms) för samma pris som 6gb? inte hängt med riktigt på denna ändringen än haha

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghollghost:

Vänta, kan man få 6gb och de gamla samtalen(600 och 60 sms) för samma pris som 6gb? inte hängt med riktigt på denna ändringen än haha

Jupp.

Så nu betalar jag 40kr/mån fram till Maj och sedan 90Kr/mån för 6gb och 60 samtal och 600 sms i månaden där allt förs över till nästa månad.
(student abonnemang)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Jupp.

Så nu betalar jag 40kr/mån fram till Maj och sedan 90Kr/mån för 6gb och 60 samtal och 600 sms i månaden där allt förs över till nästa månad.
(student abonnemang)

Ahh I see.

Men jag som inte har student, har hittills kört 2gb och "begränsade" samtal. Nu blir det ju oändligt med samtal(Som jag förstod det). För samma pris, 100:- om man räknar bort de som jag fått in till vimla. Jag kan inte byta tillbaka till begränsade samtalen och få mer surf för samma pris?

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

@ghollghost: Jag tror att du kan ta 4b på datan och sedan kan du nedgradera dina samtal&sms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghollghost:

Vänta, kan man få 6gb och de gamla samtalen(600 och 60 sms) för samma pris som 6gb? inte hängt med riktigt på denna ändringen än haha

6GB får man bara om man är minderårig, student eller pensionär. Men du kan fortfarande få 4GB istället för tidigare 2GB för samma pris som tidigare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

@Baxtex @Cenorida Alright, då vet jag!

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Nu har statusen för mitt abonnemangs betalning ändrats till "betalning pågår", vad betyder detta? Om fakturan nu ska betalas i början av månaden borde jag ju fått den. De kan ju inte skicka ut fakturor med mindre än 10 dagars kredit, det är mig veterligen lagstiftat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Nu har statusen för mitt abonnemangs betalning ändrats till "betalning pågår", vad betyder detta? Om fakturan nu ska betalas i början av månaden borde jag ju fått den. De kan ju inte skicka ut fakturor med mindre än 10 dagars kredit, det är mig veterligen lagstiftat.

Skickades från m.sweclockers.com

Det betyder att de har börjat jobba med betalningarna och att man inom kort kommer få en faktura eller beloppet draget från sitt kort.

Normalt så brukar denna processen ta ett par dagar hos Vimla, men har du inte fått fakturan inom några dagar på din mejl så kontakta Vimla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Erbjuder Vimla autogiro eller sker betalning över Klara?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av DavidtheDoom:

@Cenorida: Det sker via klarna.

Du kan registrera ett betalkort också, vilket jag gjort så slipper jag klarna och deras skit.
Det dras på kortet varje månad istället.

Skrivet av Baxtex:

Hmm, kan detta stämma?

https://imgur.com/a/G36Ov

Jag skaffade Vimla student under BF och då var det 50kr i 6 månader och sedan 100kr ordinarie. Använde en referral länk så fick ner det 10kr. Nu ligger jag på -10kr varje månad. Jag kan tyvärr inte välja 60 samtal och 600 sms? Hade gärna gjort det och ökat surfen istället. Förra månaden skickade jag 4 sms och hade 3 samtal.

Skrivet av Kastroullen:

Tror du kan välja det om du först väljer 6gb och sedan 60 samtal. Då blir det 100 igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Så fick jag också göra, men från 2GB->4GB och sedan ner till 60 / 600 igen.
@Baxtex Det finns ju inget 3GB 60 / 600 längre, därför kan du inte välja det.

Skrivet av Whatever..:

Fick följande text i ett mail Vimla skickade ut tidigare i månaden:
"OBS: Medan vi flyttar alla abonnemang (klart senast 25 februari) kan det se lite konstigt ut i appen och på Mitt Vimla, men allt kommer vara i sin ordning inför månadsskiftet. Under flytten kan du inte upp- eller nedgradera abonnemanget."

Kan ha med det att göra

Jo det verkar inte vara helt 100% än, då min räkning denna månaden tydligen var 0kr (som jag fick meddelande om igår)
Men flytten ska vara klar, och du kan ändra abonemanget nu. 1:a Mars var deras datum för övergången, men redan 28:e gick det bra att ändra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Du kan registrera ett betalkort också, vilket jag gjort så slipper jag klarna och deras skit.
Det dras på kortet varje månad istället.

Vad är det du ogillar med klarna?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Vad är det du ogillar med klarna?

Lite offtopic, eller?

Jag gillar inte deras sätt att behandla mina personuppgifter, eller fula sätt med korta fakturor datum man måste hålla koll på. Jag har mina anledningar och har haft en hel del problem med dem, och verkligen sett skiten bakom fasaden.

Mer detaljer än det anser jag inte behövs noteras i denna tråd. Jag ville bara notera att det fanns ett alternativ, som blir typ som autogiro. (Dras automatiskt)

Permalänk
Medlem

Om jag använt klarna innan till andra saker, kommer jag då kunna se första fakturan från vimla i klarna-appen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Du kan registrera ett betalkort också, vilket jag gjort så slipper jag klarna och deras skit.
Det dras på kortet varje månad istället.

Så fick jag också göra, men från 2GB->4GB och sedan ner till 60 / 600 igen.
@Baxtex Det finns ju inget 3GB 60 / 600 längre, därför kan du inte välja det.

Jo det verkar inte vara helt 100% än, då min räkning denna månaden tydligen var 0kr (som jag fick meddelande om igår)
Men flytten ska vara klar, och du kan ändra abonemanget nu. 1:a Mars var deras datum för övergången, men redan 28:e gick det bra att ändra.

Det var 6GB och 60/600 jag ville ha och det funkar utmärkt nu.

Fick också sms om att min räkning blir noll denna månaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Vad är det du ogillar med klarna?

Klarna funkar bra i övrigt men sämre när det kommer till abonnemang.
Se bara klagomålen på Vimlas forum. Det mesta av kritiken handlar dock om att fakturorna kommer på mejl och att möjligheten till E-faktura eller postfaktura inte finns. Det ska dock bli ändring på detta och bara inom några månader kommer Klarna ersättas av andra betalningsalternativ som erbjuder autogiro direkt samt E-faktura.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Lite offtopic, eller?

Jag gillar inte deras sätt att behandla mina personuppgifter, eller fula sätt med korta fakturor datum man måste hålla koll på. Jag har mina anledningar och har haft en hel del problem med dem, och verkligen sett skiten bakom fasaden.

Mer detaljer än det anser jag inte behövs noteras i denna tråd. Jag ville bara notera att det fanns ett alternativ, som blir typ som autogiro. (Dras automatiskt)

Skrivet av Cenorida:

Klarna funkar bra i övrigt men sämre när det kommer till abonnemang.
Se bara klagomålen på Vimlas forum. Det mesta av kritiken handlar dock om att fakturorna kommer på mejl och att möjligheten till E-faktura eller postfaktura inte finns. Det ska dock bli ändring på detta och bara inom några månader kommer Klarna ersättas av andra betalningsalternativ som erbjuder autogiro direkt samt E-faktura.

Aha, så klagomålen är på Klarnas fakturor, inte om man betalar direkt med kort genom Klarna. Då förstår jag varför jag inte märkt av några konstigheter eller problem.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Klarna funkar bra i övrigt men sämre när det kommer till abonnemang.
Se bara klagomålen på Vimlas forum. Det mesta av kritiken handlar dock om att fakturorna kommer på mejl och att möjligheten till E-faktura eller postfaktura inte finns. Det ska dock bli ändring på detta och bara inom några månader kommer Klarna ersättas av andra betalningsalternativ som erbjuder autogiro direkt samt E-faktura.

Låter som underbara nyheter

E-faktura hade jag gärna tagit det på. Är där jag har allt annat idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr0wN:

Det betyder att de har börjat jobba med betalningarna och att man inom kort kommer få en faktura eller beloppet draget från sitt kort.

Normalt så brukar denna processen ta ett par dagar hos Vimla, men har du inte fått fakturan inom några dagar på din mejl så kontakta Vimla.

Fakturan kom idag, allt är frid och fröjd Hittills väldigt nöjd med vimla i övrigt, klår Telia på alla punkter utom just faktureringen som är lite sketchy.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Kan man använda sin egen tipslänk till sig själv om man skaffar ett abonnemang till? Kommer att behöva ha ett mobilt bredband ett par månader senare i år i väntan på fiber och funderar på att skaffa ett med 100GB hos vimla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Klarna funkar bra i övrigt men sämre när det kommer till abonnemang.
Se bara klagomålen på Vimlas forum. Det mesta av kritiken handlar dock om att fakturorna kommer på mejl och att möjligheten till E-faktura eller postfaktura inte finns. Det ska dock bli ändring på detta och bara inom några månader kommer Klarna ersättas av andra betalningsalternativ som erbjuder autogiro direkt samt E-faktura.

Men mitt betalas automatiskt..

Jag får ett mejl i stil med:
Tack!

Vi har tagit emot din betalning om 40 kr, som gjordes med ett klick.

Besök gärna klarna.se för att se betalningstatus på alla dina köp.

Sker helt automatiskt för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Kan man använda sin egen tipslänk till sig själv om man skaffar ett abonnemang till? Kommer att behöva ha ett mobilt bredband ett par månader senare i år i väntan på fiber och funderar på att skaffa ett med 100GB hos vimla.

Japp, du kan tipsa dig själv. Dock hamnar alla abonnemang på separata konton där varje konto måste ha var sin unika e-mejl. Detta är ett måste oavsett om du tipsar dig själv eller inte men trots krångligheten är lösningen helt accepterad av Vimla.

Skrivet av Baxtex:

Men mitt betalas automatiskt..

Jag får ett mejl i stil med:
Tack!

Vi har tagit emot din betalning om 40 kr, som gjordes med ett klick.

Besök gärna klarna.se för att se betalningstatus på alla dina köp.

Sker helt automatiskt för min del.

Då har du förmodligen gett Klarna ditt kontokort eller tillgång till autogiro.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Verkar som Hallon svarat på Vimlas.
Surf dubblades

Så fria samtal, fria sms, 6gb surf för 99kr månaden (student) Gick från 2->4 gb ordinarie.
Har 70gb ish kvar i min surfpott så den lär ökas nu me

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Verkar som Hallon svarat på Vimlas.
Surf dubblades

Så fria samtal, fria sms, 6gb surf för 99kr månaden (student) Gick från 2->4 gb ordinarie.
Har 70gb ish kvar i min surfpott så den lär ökas nu me

Då är egentligen Hallon generösare eftersom man för 99kr får 4GB surf och obegränsat med samtal och SMS. De har dock ingen tipsningsrabatt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500