Win10 Aniv. nätverkshastighet?

Permalänk
Medlem

Win10 Aniv. nätverkshastighet?

Någon som uppgraderat och som jag märkt av en hastighetsförlust? ~20% i mitt fall.
Det är bara ner som påverkats inte upp så känns som något som sitter och "kollar" all trafik?

Ville inte uppdatera men datorn packade ihop tidigare idag och den image som fanns på att ladda ner hos Microsoft var tydligen uppdaterad >_< En jävla massa skit i denna och vissa spelapps så som candycrush har själv installerat om sig 3 ggr trots att jag tar bort dem... blir galen...

Men som sagt största problemet nu är att inkommande nättrafik verkar gå genom något filter, har slagit av Windows Defender men samma skit iaf, någon som har några tips?

Och om någon råkar sitta på ett hett tips för en alternativ startmeny vore jag tacksam, deras nya design är idiotisk i att det inte går att gömma alla "apps".

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Okej, verkar ha löst problemet med hastigheten genom att slå av Windows Brandväggen, starta om, slå på den igen och sedan starta om igen.
Fråga mig inte varför men är tillbaka till mina normala hastigheter nu iaf... Men updaten känns ju inte direkt stabil på något sätt.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

om du precis gjorde updaten så kan de bero på att windows ligger o laddar ner massa extra grejer i bakgrunden. Det gjorde den åtminstone för mig precis efter anniversary. Nya drivrutiner osv. Jag sitter för tillfället på en väldigt kass lina med 800kb/s så varje lite sak märks, tjejen kunde knappt se på netflix om min dator var på.
Nu efter ca 1-2 dagar så är det frid o fröjd i hemmet igen.
Så om inget annat, vänta o se om det blir bättre om det inte blev permanent bättre för dig nu.

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Medlem

@ddog:
Ah kan varit, har lite snabbare lina men fanns ingen indikation på att den gjorde det så det känns ju inte så jätte bra om den gömmer downloads :/

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood