Permalänk
Avstängd

Comhem fiberkoax är beställd med 500mbits.

Alla grannar har comhem. Inte en enda använder telejacket verkar det som.

Jag tänker på när grannarna använder sin internet. Kommer det påverka mig något när jag spelar online spel som tex counter strike? Alla har ju trots allt comhem i byggnaden.

Permalänk
Medlem

Tjejen hade comhem i Solna innan jag flyttade in men pingen hoppade mellan 16-40ms och ibland upp till 70ms så jag bytte till vdsl via telejacket när jag flyttade in. Då hade vi 7ms stabilt istället. Detta från Solna till ping.sunet.se

Nu har jag flyttat till uppsala och comhem och telejacket är enda alternativen här med så jag kör på vdsl igen. 8ms stabilt till ping.sunet.se

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Squallie:

Tjejen hade comhem i Solna innan jag flyttade in men pingen hoppade mellan 16-40ms och ibland upp till 70ms så jag bytte till vdsl via telejacket när jag flyttade in. Då hade vi 7ms stabilt istället. Detta från Solna till ping.sunet.se

Nu har jag flyttat till uppsala och comhem och telejacket är enda alternativen här med så jag kör på vdsl igen. 8ms stabilt till ping.sunet.se

Skickades från m.sweclockers.com

Jaså? Alla här säger att jag ju ska köra på comhem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av qruiser77:

Jaså? Alla här säger att jag ju ska köra på comhem?

Ja. ALLA säger det förutom en hittils, vilken/vilka ska du lyssna på?
Oavsett vilket uppkopplingteknik som folk kommer använda finns det en minoritet som kommer ha problem. Dessa kommer höras mest eftersom folk sällan skapar trådar när någonting fungerar utan i princip enbart när det inte fungerar.
INGEN här kan garantera att du kommer få en välfungerande uppkoppling. Dock är chansen stor att du kommer få det och vill du dessutom ha den teknik som ger dig högst bandbredd är Comhem att föredra gentemot xDSL.

Permalänk
Medlem

Har haft Comhem i många herrans år, men efter en tids strul på slutet, med pingspikes och dålig support/kundservice så sa jag upp mitt bredband därifrån och gick tillbaks till Telia's VDSL tjänst. Jag spelar mer än vad jag tankar nuförtiden så har hellre bättre peering/lägre ms och betalar lite mer, än en hoppig ping och dålig support. Men visst saknar man bandbredden ibland när man ska ladda ner ett spel eller en stor uppdatering.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

Du har 14 dagars ångerrätt om du inte är nöjd med din beställda Comhem-uppkoppling.
https://www.comhem.se/kundservice/support/faktura/kan-jag-ang...

Lycka till!