Overwatch, är det bra?

Permalänk
Medlem

@LNDL:
Jag tycker att spelet ser fantastiskt vackert ut. Det bästa jag sett i designväg på väldigt länge. Jag antar att du inte sett de animerade shortsen de släppt? Alternativt inte tycker om pixar filmer?

Anledningen till att alla blizzardspel ser färgglada ut är för att det är så blizzardspel skall se ut.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gauz:

Anledningen till att alla blizzardspel ser färgglada ut är för att det är så blizzardspel skall se ut.

Overwatch är snarare undantag än regel, vad mer tänker du på?

Diablo serien - Inte färgglad.
Starcraft serien - Inte färgglad.
Warcraft serien - Halvt.
The Lost Vikings 1 & 2 - Färgglatt.
WoW - Halvt. (Iaf när jag spelade det för en väldans massor år sedan.)
Hots - Vet inte.
Hearthstone - Halvt.

Jag håller däremot om att det estetiska är väldigt välpolerat, speciellt animationerna. Sedan om man gillar pixar stilen är rätt subjektivt.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

@philipborg:
Färgglada var ett dåligt ordval då det inte var det jag menade riktigt men sc2, diablo3, wow, hots och hearthstone har alla den där typiska "blizzard looken" om du förstår vad jag menar. Blizzard skulle nog aldrig släppa ett spel nu som hade en artstyle som var inriktad mot att se "verklig" ut.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem

Overwatch är väl kul så länge man får ett lag som inte är totalt hjärndött och fattar det här med team comp och objectives. Har inget emot att förlora jämna och bra matcher, men innerligt trött på alla idioter som tror att alla lag bara ska ha offensive heroes och sedan bara springer runt och jagar kills och sedan undrar varför laget förlorade. Dessutom är spelet knappast färdigt ännu, finns inte ens ranked och deras röstsystem är uselt och svårt överlag att kunna kommunicera inne i spelet. Positivt är dock att matcherna är väldigt snabba, så får man hjärndöda lagkamrater är pinan i alla fall kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gauz:

@philipborg:
Färgglada var ett dåligt ordval då det inte var det jag menade riktigt men sc2, diablo3, wow, hots och hearthstone har alla den där typiska "blizzard looken" om du förstår vad jag menar. Blizzard skulle nog aldrig släppa ett spel nu som hade en artstyle som var inriktad mot att se "verklig" ut.

Overwatch är fortfarande en rejäl avvikare i min mening. Det är det enda som försöker efterlikna en pixar film vilket är ett väldans hopp från alla tidigare titlar.

EDIT: Sedan är det verkligen enbart på senare tid som Blizzard har en mer gemensam stil. Dem har ju flera tidigare titlar som försökte efterlikna realism så som Diablo 1 & 2. Skulle även argumentera för att WoW var menat att se realistiskt ut men begränsades utav tidens teknik. Dem har senare bara kört vidare på den begränsade stilen då den blivit såpass ikonisk.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Tycker det är bra spel då det är roligt gameplay, snyggt och enkelt att bara hoppa in och lira en stund genom att klicka på en enda knapp. Visst det kommer inte hålla lika länge för mig som t.ex. Battlefield spelen men kommer vara kul ett par veckor/månader iaf vilket gör det lätt värt några hundringar. Spelar bara casual.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Overwatch är väl kul så länge man får ett lag som inte är totalt hjärndött och fattar det här med team comp och objectives.

Spelet är ju nytt, kanske ska lugna sig med förväntningar på alla spelare ett tag...

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Tycker det är svinkul, Förstår inte alla som säger att det är för "lätt" försök att tömma ett magasin i en tracer med mcree så får du se hur lätt det är. Är själv gammal avdankad proffsgamer så och detta spel får mig att känna som förr i tiden. Man blir sur och triggad hela tiden

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem

Börjar gilla det ännu mer nu när jag hittat min favvo Reinhardt ! Gillar alla hans färdigheter, plus att jaga folk med klubban är sjukt roligt hehe. Hans Charge är mycket användbar när man ska ta checkpoint/target med många fiender i. Bara putta bort allihop
Skölden är iof det man använder mest men det är också utmanande att försöka blocka skott från alla håll. Visst inte så många kills men grymt kul !

Permalänk
Medlem

Vart kan man köpa Overwatch absolut billigast??

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Vart kan man köpa Overwatch absolut billigast??

Direkt från Blizzard. tror det kostade 350kr icke Origin versionen.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Entusiast

Man är nedrans sugen på att köpa spelet, men jag är rädd att det ska bli som med 99% av alla andra spel de senaste 5 åren;

Köpa -> Spela 2 timmar -> Stänga av och starta någon gång ibland.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Grymt bra gameplay, men liksom andra lagspel så kan det bli frustrerande med ett dåligt lag. Man lär sig äska spelet ju mer man spelar... Riktigt kul att spela!

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft så roligt sen BF3 släpptes. Riktigt bra spel!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Christoffer1989:

Det har jag, lite för mycket. Och vart har WoW obalanserade klasser? Det mmo som har dom mest balanserade
Du kanske inte har spelat andra mmorpgs?^^

Off topic men *Host* Warrior one shot 100% critt instakill *Host* Hunter stampede OP som fan *host*Fkn cancer. Är själv hunter så det va ju kul att totalt utnyttja det men kändes lite skumt att de inte nerfa på så lång tid.

1 Macro... 1 OP spell.... 1 mål... 1 hav av tårar... 2,4K elo
https://www.youtube.com/watch?v=dO9wTsZVA4o

Visa signatur

| MB: ASRock Extreme 9 | CPU: i7-4790K | CPU-Kylare: Coolermaser Nepton 240M | GPU: SLI Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 3,5GB | PSU: Corsair RM1000 80+ Gold Certified | RAM: Corsair Vengeance 16GB 2x8GB 1600MHz | Lagring: Samsung 850 EVO 500GB | Chassi: BitFenix Colossus Window Blue | Skärmar: 3st VG248QE (144Hz), Samsung 42 Tum LED | Mus: Corsair RGB M65 | Tanjentbord: Corsair RGB K70 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Man är nedrans sugen på att köpa spelet, men jag är rädd att det ska bli som med 99% av alla andra spel de senaste 5 åren;

Köpa -> Spela 2 timmar -> Stänga av och starta någon gång ibland.

Tror att du spelar mer än 2 timmar. Finns så mycket utvecklingspotential i varje karaktär. Känns sjukt nice när man spelar ex. Tracer och lyckas vara den blå flipperkulan som alla blir vansinnig på.

Du kommer säkert hitta några favoriter som du bara måste bemästra

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Det är hur kul som helst. Min rekommendation är att köpa.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Skrivet av MrM3:

Overwatch är väl kul så länge man får ett lag som inte är totalt hjärndött och fattar det här med team comp och objectives. Har inget emot att förlora jämna och bra matcher, men innerligt trött på alla idioter som tror att alla lag bara ska ha offensive heroes och sedan bara springer runt och jagar kills och sedan undrar varför laget förlorade. Dessutom är spelet knappast färdigt ännu, finns inte ens ranked och deras röstsystem är uselt och svårt överlag att kunna kommunicera inne i spelet. Positivt är dock att matcherna är väldigt snabba, så får man hjärndöda lagkamrater är pinan i alla fall kort.

Handlar ju om att ha kul och inte att vinna. Tracer varje game!

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av femkantig:

Handlar ju om att ha kul och inte att vinna. Tracer varje game!

Oh God.. Denna attityden spottas fram när alla får en trofé vare sig dom vinner eller inte. Vinna är kul. 😎

OnT: Spelet är kul om du har iaf 3 kompisar som du kan lira med. Spelade closed beta ensam och jag la ner på lvl 15.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behind900:

Nej, dålig klon av alla andra klassbaserade spel, fast med mer färg. Har över 1500 timmar i team fortress 2 och fick känslan av att Overwatch tagit det mesta därifrån men sen simplifierat det. Föredrar till och med Dirty Bomb över OW och där måste man betala för klasserna.

Det var en väldigt färgad åsikt det du, märks att du ville att TF2 skulle vara bättre redan innan du började . Spelet är alldeles för olikt TF2 för att göra en så simple jämförelse. Vet inte om jag kan hålla med om att det är simplifierat heller , det har mycket mer variation och element en TF2 åtminstone. Har dock inga problem med att man gillar TF2 mer men Overwatch är bra imo och objektivt väldigt mycket mer än en TF klon.

Permalänk

Om overwatch är bra?
Det är gudomligt bra.

Permalänk
Medlem

Liter mer feedback nu efter en dryg veckas spelande.
Spelar i stort sett uteslutande med "randoms", ibland är vi 2

  • Folk är sjukt dåliga på att fixa en bra team setup. Nästan alltid 2 eller 3 varningsmeddelanden om Group setupen. Igår spelade jag t ex en match med 4 Torbjörn på attack?! Gick... Inte alls

  • Det mest irriterande är att spelet -inte- håller ihop ens team. Detta fattar jag inte varför? Dvs, när man äntligen hamnat i ett bra lag, så blir det genast efter en runda rage-Quit i det andra laget. Nästa runda så händer en av två saker: A) folk från ens egna lag balancas över till det andra och nya spelare fylls på. B) laget disbandas och man hamnar i en ny sök pga "not enough players".

    Det jag inte fattar ör varför man inte kan få fortsätts hänga ihop som om man gjort ett eget party? Problemet med detta är ju att det är -sjukt- svårt att få mer än 50% Win-ratio eftersom man sällan får spela mer än 2 matcher med samma lag, sen hamnar man med höns igen...

  • auto-matchningen funkar fortfarande dåligt stundvis. Jag vet inte vad det beror på, eller vad den använder för parametrar när den sätter ihop ett team, men som igår hamnade jag i en match där ena laget var lvl 25+ allihopa, och det andra lagets högsta spelare var 12. Det var ju inte kul för nån jag misstänker att det blir så när den inte hittar nog med spelare för stt göra en bra match tillräckligt fort...

  • Det behövs nya kartor och/eller game modes, har spelat knappt 20 timmar plus typ 15 i betan och man börjar ledsna redan...

Men överlag sjukt nöjd, spelet har levererat bra!
Absolut bästa shootern på länge, en klockren 10/10 från mig

Permalänk

Snart kommer ranked.
Är väl ingen som tar public/deathmatch osv seriöst ändå.
Bara o skita i win ratio och testa så mycket som möjligt, lära sig alla karaktärer och vara redo när ranked kommer

Permalänk
Medlem

Jag vill se någon starta en Overwatch tråd med temat "Dela dina highlights".

Tror många här på Swec fått några riktigt snygga/bra highlights som man vill dela med sig av.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Jonssown:

Man är nedrans sugen på att köpa spelet, men jag är rädd att det ska bli som med 99% av alla andra spel de senaste 5 åren;

Köpa -> Spela 2 timmar -> Stänga av och starta någon gång ibland.

är inte motsatsen värre, att det tar över ditt liv och vips har du loggat flera hundra timmar

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Entusiast
Skrivet av femkantig:

är inte motsatsen värre, att det tar över ditt liv och vips har du loggat flera hundra timmar

Absolut inte!
Jag vill känna att jag inte borde spela mer, inte att jag inte vill spela mer.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heymelon:

Det var en väldigt färgad åsikt det du, märks att du ville att TF2 skulle vara bättre redan innan du började . Spelet är alldeles för olikt TF2 för att göra en så simple jämförelse. Vet inte om jag kan hålla med om att det är simplifierat heller , det har mycket mer variation och element en TF2 åtminstone. Har dock inga problem med att man gillar TF2 mer men Overwatch är bra imo och objektivt väldigt mycket mer än en TF klon.

Vart vill du komma? Spelet är ju fortfarande skräp jämfört med nästan vilket annat klassbaserat skjutspel på marknaden, och man bringar dessutom inget nytt till bordet utöver lite trevlig färg. Sen är det ju också lite störande att man har valt att göra spelelement simpla.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behind900:

Vart vill du komma? Spelet är ju fortfarande skräp jämfört med nästan vilket annat klassbaserat skjutspel på marknaden, och man bringar dessutom inget nytt till bordet utöver lite trevlig färg. Sen är det ju också lite störande att man har valt att göra spelelement simpla.

Haha okej . Så kan man också tvista det ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heymelon:

Haha okej . Så kan man också tvista det ja

Måste dock hålla med om att spelet är nedsimplifierat till minsta detalj, något som i alla fall jag blir irriterad över.

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heymelon:

Haha okej . Så kan man också tvista det ja

?

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮