Overwatch, är det bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Ska du vara så pessimistisk hela tiden kan du väl gå och spela ditt dirtybomb... Majoriteten verkar ju gilla spelet, men du kan uppenbarligen inte acceptera det? Det är ingen som tvingar dig att köpa det.
Själv köpte jag det dag ett efter att ha provat den öppna betan. Har definitivt spenderat mer pengar på att gå på bio på medelmåttiga filmer än på detta spelet.

Det är ett öppet forum, jag gillar inte och spelar inte dirtybomb om du förstod det. Det är ingen som har tvingat mig att köpa overwatch, trodde du det?

Jag körde open beta, tyckte det var roligt och köpte spelet. Några dagar senare har jag tröttnat på det och jag har skrivit varför. Det är då alla blir butthurt.

Permalänk
Medlem

@Silcan: du får akta dig när du skriver något som kan tydas vara negativt eller i alla fall inte helt positivt om en blizzard titel.

Folk går bananas direkt.

Tillbaka till TS: Titta på lite gameplay på Youtube. Passar spelet så varför inte.... Själv hade jag möjlighet att testa under betan. Jag blev inte frälst över titeln och köpte den därför inte. Min tjej tyckte dock att det var trevligt att vara Bastion och alltid bli play of the game. Spelet är ännu inte särskilt balanserat men det är inte heller något som görs på en dag.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Såg många Bastions få play of the game i betan. Men sedan release har jag knappt sett till några. Folk har väl lärt sig att picka sniper så fort de ser en bastion

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av Silcan:

Jo det är lika dåligt som overwatch, dirtybomb hade mycket spelare i början.

Ge inte upp bara för att du blivit totalägd av en reaper's ulti

Permalänk
Medlem

Man ska ju inte förvänta sig något som är helt nytt iallafall, då i princip alla delar av spelet är lånat av andra kända titlar

Kul chill spel tycker jag, men gillar man mer tävlingsinriktade spel så är det inte så mycket att ha.

Då overwatch är mest likt tf2 så bär man ju kunna jämföra dom lite som att tf2 är baseball, och overwatch är brännboll

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribb:

allt är relativt.. att tycka att det är ok att betala 120kr för att stirra på en skärm i 2 timmar på bio (underhållninsmedia) men samtidigt gnälla om att betala 400 kr för underhållningsmedia som ger dig behållning i 20-30-100-1000 timmar är rätt sunkigt och snålt om du frågar mig men vi är alla olika..

helst ska ju allt vara gratis.....

Jag har inga svårigheter med det då jag inte värderar underhållningsmedia efter enbart hur många timmar det kan tag. Skulle exempelvis gärna betala 80kr för 10min utav någonting riktigt bra. I min åsikt så är det viktigaste vad som levereras under tiden man konsumerar mediet, tid är snarare ytterligare någonting man betalar för att underhållas. Då är det viktigt att underhållningens värde är högt nog per timme för att det ska vara värt att lägga ut en timme tid för det. Därför bedömer jag det inte värt 400kr för mig, men hade gärna lagt 400kr för ett riktigt bra spel som varar ~8h. För mig är inte möjligheten att kunna lägga en timme när jag vill på overwatch värd 400kr med andra ord.

(Tro mig, kan bara tala för mig själv men i mitt fall är det verkligen inte snålhet. Vill inte tag några typ exempel då det kan tolkas fel i detta land, men jag har verkligen inte problem med att lägga ut pengar för spel.)

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UsAndThem:

Ge inte upp bara för att du blivit totalägd av en reaper's ulti

Töntig kommentar.

Permalänk
Skrivet av Silcan:

Töntig kommentar.

Hihi, så kul o se plebs hoppa in i melee range mot en reaper
Inte rocket science att lära sig när motståndarna har ultis redo, och reapers är sjukligt lätt att undvika.

Min kommentar må vara töntig, men ack så träffsäker hihi

Permalänk
Medlem

Är det bra?
http://opencritic.com/game/1673/overwatch
Så tja, hittils så verkar ju spelmedia vara absurt nöjda.

Utan problem det bästa spel jag köpt på mig i år. (Dock inte hunnit spela Uncharted 4 då)

Citat:

Overwatch is ranked in the top 0.1% of games scored on OpenCritic
Based on 24 scored reviews, 29 critic reviews total.

Skrivet av Silcan:

Och Dirtybomb kostar 0, vad är motivationen för 40 euro jämte dirtybomb?

Tja, det enda du värderar är alltså pengar?

Varför köpa en cykel när man kan promenera gratis?
Varför köpa märkeskläder när du kan få begagnat second hand mer eller mindre gratis?
Varför köpa en Audi när du kan köpa en 22 år gammal rosthög för 2000:- på blocket?

Skrivet av ronz:

Såg många Bastions få play of the game i betan. Men sedan release har jag knappt sett till några. Folk har väl lärt sig att picka sniper så fort de ser en bastion

Mmm, jag -krossade- i betan med Bastion, kunde stå och farma folk vid deras spawn för en kanske 30-40 kills utan problem, nu i retail är den värdelös....
EXTREMT mkt bättre nivå på spelarna nu, all kanonmat man stod och köttade i betan är som bortblåsta.
Jag är glad om jag hinner få 2 kills med bastion. Kommer massa teleporterande/hoppande gubbar och köttar ner mig direkt, alt snipad. Bastion är totalt useless

Skrivet av philipborg:

Ja, det tycker jag. Skulle inte gett mer än 150kr för hur spelet ser ut idag, och även 150 är lite sträckt. Det är ett helt OK spel men i min åsikt prissätter sig högt. Nu säger jag inte att dem inte borde prissätta sig där, dem kommer sälja sjukt bra även med det priset. Jag säger bara att jag inte kommer inhandla det med det priset och värderar vad det kan ge mig till strax över 100kr, alltså är det överprisat från mitt perspektiv.

Som sagt, det är inte att jag är snål här. Det är bara inte värt det enligt mig. Jag tar hellre 2h bra underhållning för 100kr än 40h medioker underhållning för 100kr.

Skrivet av philipborg:

Jag har inga svårigheter med det då jag inte värderar underhållningsmedia efter enbart hur många timmar det kan tag. Skulle exempelvis gärna betala 80kr för 10min utav någonting riktigt bra. I min åsikt så är det viktigaste vad som levereras under tiden man konsumerar mediet, tid är snarare ytterligare någonting man betalar för att underhållas. Då är det viktigt att underhållningens värde är högt nog per timme för att det ska vara värt att lägga ut en timme tid för det. Därför bedömer jag det inte värt 400kr för mig, men hade gärna lagt 400kr för ett riktigt bra spel som varar ~8h. För mig är inte möjligheten att kunna lägga en timme när jag vill på overwatch värd 400kr med andra ord.

(Tro mig, kan bara tala för mig själv men i mitt fall är det verkligen inte snålhet. Vill inte tag några typ exempel då det kan tolkas fel i detta land, men jag har verkligen inte problem med att lägga ut pengar för spel.)

Absolut, men då är det ju fel att säga att det inte är värt 400, eller vad det nu kostar.
Säg istället att spelet inte tilltalar dig, oavsett vad det kostar. För det är extremt motsägelsefullt att å ena sidan säga att det inte är värt 400:-, men för 125 hade du gladeligen spelat det.

Själv tycker jag spel är bland det mest prisvärda som går att göra. Jag räknar med att "nöje", vad man än gör, kostar _MINST_ 100:- i timmen, 200-300 per timme är inte orimligt.
Själv har jag spelat 15h Overwatch på PS4 hitills, 550:-/ 15h = 37:- per timme = gratis.

Edit:
Jag har en till bra twist på detta vad spel kostar / timme. Det var nått som faktiskt min bror myntade för sisådär 12 år sedan:
"Fatta hur mycket pengar jag -sparar- på att sitta hemma och spela istället för att bränna stålar på andra nöjen", vilket jag tycker är en ytterst rimlig teori.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Varför köpa en cykel när man kan promenera gratis?
Varför köpa märkeskläder när du kan få begagnat second hand mer eller mindre gratis?
Varför köpa en Audi när du kan köpa en 22 år gammal rosthög för 2000:- på blocket?

Fantiserar du mkt om vad jag tror eller vadå? Jag är absolut inte snål på något sätt. Slösar och spenderar på massa skit inkl overwatch. Köper nya komponenter bara för att jag kan och har råd, äter dyr mat ute bryr mig inte om vad det kostar har man råd så har man. Ja du jag har en cykel värd över 20 tusen och bilar för över en halv miljon, hus osv, vill du veta mer eller ska jag låta dina fantasier flöda med dina fördomar om folk.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Silcan:

Fantiserar du mkt om vad jag tror eller vadå? Jag är absolut inte snål på något sätt. Slösar och spenderar på massa skit inkl overwatch. Köper nya komponenter bara för att jag kan och har råd, äter dyr mat ute bryr mig inte om vad det kostar har man råd så har man. Ja du jag har en cykel värd över 20 tusen och bilar för över en halv miljon, hus osv, vill du veta mer eller ska jag låta dina fantasier flöda med dina fördomar om folk.

Oj, jösses vad ont i tårna du måste fått.

Han syftade bara på att det kan vara värt att betala de 300 kronorna för Overwatch även om Dirty Bomb är gratis, då han helt enkelt tycker overwatch är roligare.

Det fanns ingenting i inlägget som ens insinuerade att du var snål, fattig eller något annat.. Men visst, lycka till med bilarna, det är säkert skoj :). Själv har jag bara en bil, den är blå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Oj, jösses vad ont i tårna du måste fått.

Han syftade bara på att det kan vara värt att betala de 300 kronorna för Overwatch även om Dirty Bomb är gratis, då han helt enkelt tycker overwatch är roligare.

Det fanns ingenting i inlägget som ens insinuerade att du var snål, fattig eller något annat.. Men visst, lycka till med bilarna, det är säkert skoj :). Själv har jag bara en bil, den är blå.

Exakt, det var ju sådär jag menade. Man kan ju inte motivera att Overwatch inte är värt 400:- bara för att det går att få nått annat gratis.

För att ta ett bättre exempel:
Varför ska man NÅGONSIN betala för ett tvspel när det finns F2P-spel?

Absolut, @Silcan, om du inte gillar Overwatch så är det ju inte värt pengarna. Men argumentet att det inte är värt för man kan få nått liknande gratis är ju helt fel.

Edit: Och för att fortsätta sandlådan, cashade du din halvmiljonkronorsbil eller är det banken som äger den via leasing?
Jag struntar totalt i vad du tjänar eller vad du kör för bil, argumentet att Overwatch inte är värt pengarna för att ett annat spel är gratis är ju helt orimligt.

Edit2: Jag har faktiskt ett legit argument nu när jag googlade dirtybomb, du kan gärna komma och visa hur jag kör dirtybomb för 0:- på min PS4:a
Ett annat argument är att dom få kritier som öht orkat intressera sig för dirtybomb har scorat det 66/100
http://opencritic.com/game/885/dirty-bomb
Spelet har fått 9 reviews på ett år, overwatch har samlat på sig 29 st på ett par dagar...

Permalänk
Medlem

Jag är ganska insatt i spelet och har spelat det en del under beta och sedan release. Finns vissa aspekter som man måste gilla för att gilla OW tror jag.

Det första är lagspel. Det här är inte starcraft eller deathmatch i andra shooters. Till och med CS GO är inte såhär lagberoende. Det är viktigt att bygga laget med mycket synergi och att ta sites tillsammans. Man måste bygga laget somi dota2 och hela tiden under matchen byta heroes för att countra det som moståndarna byter till. Man måste spela tillsammans för att få ut mycket effekt av sina ulties. Exempelvis en phara som hoppar upp i luften själv mot sex pers och drar ultin kommer inte hinna börha channala sin ulti innan hon har en pil i ansiktet. Däremot om han gör det med en bubbla från zarya samtidigt som reinhardt chargar in och reaper hoppar ner från taket ovanför motståndarna så kan man ut sjuk effekt på den.

CS GO har lite samma sak. Det är viktigt att smokea tillsammans och flasha tillsammans, men väldigt många spelare upp till en ganska hög nivå spelar på 95% aim och det fungerar helt ok. De slänger flashes och smokes men koordinerar inte med laget. I OW kommer ett sånt lag aldrig rå på ett lag med dåliga aimers som spelar tillsammans. Jag tycker faktiskt att det finns lite likheter med WoW arena på det sättet. Två bra DPS med en dålig healer kommer inte så långt där heller.

Att det är ett lagspel gör att man måste kommunicera. Av någon anledning så gillar inte folk att kommunicera med främlingar i spel (vilket är något jag stör mig på). Gillar du att kommunicera och att spela med vänner, köp spelet! det är askul när man får till bra takes/holds. Blir du frustrerad på att spela ensam med folk som hoppar omkring och inte gör det de ska så kanske det inte är värt att köpa. Skulle rekommendera att iaf ha minst en kompis att spela med så att alla era lag minst har tank+healer iaf. Det som är risken när man soloköar

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Exakt, det var ju sådär jag menade. Man kan ju inte motivera att Overwatch inte är värt 400:- bara för att det går att få nått annat gratis.

För att ta ett bättre exempel:
Varför ska man NÅGONSIN betala för ett tvspel när det finns F2P-spel?

Absolut, @Silcan, om du inte gillar Overwatch så är det ju inte värt pengarna. Men argumentet att det inte är värt för man kan få nått liknande gratis är ju helt fel.

Edit: Och för att fortsätta sandlådan, cashade du din halvmiljonkronorsbil eller är det banken som äger den via leasing?
Jag struntar totalt i vad du tjänar eller vad du kör för bil, argumentet att Overwatch inte är värt pengarna för att ett annat spel är gratis är ju helt orimligt.

Edit2: Jag har faktiskt ett legit argument nu när jag googlade dirtybomb, du kan gärna komma och visa hur jag kör dirtybomb för 0:- på min PS4:a
Ett annat argument är att dom få kritier som öht orkat intressera sig för dirtybomb har scorat det 66/100
http://opencritic.com/game/885/dirty-bomb
Spelet har fått 9 reviews på ett år, overwatch har samlat på sig 29 st på ett par dagar...

Asså jag frågade om varför det är värt 400kr mot 0kr dirtybomb. Men vad sitter dessa 400kr någonstans undrar jag då? har fan inte sagt att dirtybomb är mer värt för att det är gratis, sluta ta ord ur min mun. Att folk hela tiden ska anta saker man inte sagt det är ju helt otroligt. Men jag bryr mig inte om det det var bara en liknelse jag angav för jag tycker overwatch är för dyrt för det lilla man får, 12 multiplayer maps thats it. Borde ju vart gratis imo.

Då ska vi se vad jag tycker.

1. Priset är för högt
2: lite content, 12 multiplayer maps? Små är dom också <- dvs hör ihop med punkt 1 kanske.
3. Obalanserat, hur ska dom kunna balansera detta på kompetiv nivå?
4. Ingame cash items (lootboxes) Som kostar skjortan. Dom mjölkar kunderna riktigt hårt imo
5. "noobifierat" låt alla få ez kills var 60s med ultimates
6. Ganska tungdrivet spel för att va så fult
7. Inge tävlingsinriktat, det ska komma säger dom
8. 5 man premades mot pugs
9. Folk lämnar matcherna, ofta för att dom förlorar. Detta händer i princip nonstop
10. Map layouten, finns inte många alternativa vägar att gå utan hela laget ska igenom i princip en öppning, mycket linjärt
11. base rape, låt fienden inte släppa ut er ur basen. Och så brukar snipers sitta och skjuta folk som nyss spawnat dvs att dom HS:ar dig efter du lämnat safezone (man respawnar springer 10m sen dödad av en campande sniper, dom gillar det)

Lite jag snabbt kom på, kommer fylla på mer eftersom. Och jag påpekar ingen fakta, utan personlig kritik.

Permalänk
Medlem

@sprekkt
Mkt bra sammanfattning.

Spelet är riktigt kul när man får ett bra lag, bra sammansättning, bra teamplay.

Men det är även den största svagheten i spelet, framförallt nu efter några dagar när folk har börjat förstå detta med heal/tank/lagsammansättning.
Möter man ett lag som har bra teamplay och bra sammansättning nu, så är man totalt chanslös om ens eget lag består av 6st "attack" utan koordination som bara springer in 1 och 1 och blir farmade...

Så jag som solospelare får helt enkelt joina, köra en match, joina nått annat, köra 1 match, tills man hittar ett lag som fattar hur man ska spela...
Visst kan man som en bra spelare göra skillnad, men det är ändå rejält tråkigt att spela i uppförsbacke med ett okoordinerat lag när man märkt hur sjukt kul spelet blir när man kör med bra spelare.

@Silcan, jag läste det som en retorisk fråga.

Jag står fast vid att det är extremt svårt att jämföra 2 spel.
- Och som jag redan sa i mitt förra inlägg, Dirty bomb är ett 1 år gammalt spel jag aldrig ens hört talas om.
- Overwatch hade nästan 10 miljoner spelare vid betan, Dirtybomb har här i tråden konstaterats "dött" om jag inte fattat fel.
-Overwatch ligger på en delad 3:e plats inom -alla- spelgenrar här:
http://opencritic.com/browse?page=0&sort=score&platforms=%5B%...
- Det ligger högst rankat bland PC-spel här:
http://www.metacritic.com/browse/games/score/metascore/year/p...

Så jo, ser man till vad "stora massan" gillar så skulle jag säga att overwatch utan problem är ett av årets (om inte årets) mest lyckade spel so far.
Mao, är man bara det minsta intresserad av ett spel i den här genren så är det nog utan problem värt 400:-.

Sen undrar jag varför folk grinar över att det är mikrotransaktioner? Om man är så sjukt kåt på att få sin virtuella karaktär att se ut på ett visst sätt (som ändå inte är unikt, utan hur som helst är låst till samma saker som alla andra kan låsa upp), be my guest om Blizzard tjänar stålar på att folk är villiga att betala för det. Sålänge det inte blir P2Win så har jag inga problem med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

@sprekkt
Mkt bra sammanfattning.

Spelet är riktigt kul när man får ett bra lag, bra sammansättning, bra teamplay.

Men det är även den största svagheten i spelet, framförallt nu efter några dagar när folk har börjat förstå detta med heal/tank/lagsammansättning.
Möter man ett lag som har bra teamplay och bra sammansättning nu, så är man totalt chanslös om ens eget lag består av 6st "attack" utan koordination som bara springer in 1 och 1 och blir farmade...

Så jag som solospelare får helt enkelt joina, köra en match, joina nått annat, köra 1 match, tills man hittar ett lag som fattar hur man ska spela...
Visst kan man som en bra spelare göra skillnad, men det är ändå rejält tråkigt att spela i uppförsbacke med ett okoordinerat lag när man märkt hur sjukt kul spelet blir när man kör med bra spelare.

@Silcan, jag läste det som en retorisk fråga.

Jag står fast vid att det är extremt svårt att jämföra 2 spel.
- Och som jag redan sa i mitt förra inlägg, Dirty bomb är ett 1 år gammalt spel jag aldrig ens hört talas om.
- Overwatch hade nästan 10 miljoner spelare vid betan, Dirtybomb har här i tråden konstaterats "dött" om jag inte fattat fel.
-Overwatch ligger på en delad 3:e plats inom -alla- spelgenrar här:
http://opencritic.com/browse?page=0&sort=score&platforms=%5B%...
- Det ligger högst rankat bland PC-spel här:
http://www.metacritic.com/browse/games/score/metascore/year/p...

Så jo, ser man till vad "stora massan" gillar så skulle jag säga att overwatch utan problem är ett av årets (om inte årets) mest lyckade spel so far.
Mao, är man bara det minsta intresserad av ett spel i den här genren så är det nog utan problem värt 400:-.

Sen undrar jag varför folk grinar över att det är mikrotransaktioner? Om man är så sjukt kåt på att få sin virtuella karaktär att se ut på ett visst sätt (som ändå inte är unikt, utan hur som helst är låst till samma saker som alla andra kan låsa upp), be my guest om Blizzard tjänar stålar på att folk är villiga att betala för det. Sålänge det inte blir P2Win så har jag inga problem med det.

Ja det är ett lyckat spel, och bra är det också om man ser i det stora hela. Men jag själv tröttnade på det. jag respekterar att du tycker det är roligt. Jag själv tycker det har en del brister, något ingen vill höra utan att bli butthurt.

Permalänk
Medlem

@Silcan: Allt du skriver från pris på lootboxes till matchmaking och maps är ju helt åt helvete. Kanske ska testa spelet innan du kommenterar igen.

Permalänk
Skrivet av Silcan:

Asså jag frågade om varför det är värt 400kr mot 0kr dirtybomb. Men vad sitter dessa 400kr någonstans undrar jag då? har fan inte sagt att dirtybomb är mer värt för att det är gratis, sluta ta ord ur min mun. Att folk hela tiden ska anta saker man inte sagt det är ju helt otroligt. Men jag bryr mig inte om det det var bara en liknelse jag angav för jag tycker overwatch är för dyrt för det lilla man får, 12 multiplayer maps thats it. Borde ju vart gratis imo.

Då ska vi se vad jag tycker.

1. Priset är för högt
2: lite content, 12 multiplayer maps? Små är dom också <- dvs hör ihop med punkt 1 kanske.
3. Obalanserat, hur ska dom kunna balansera detta på kompetiv nivå?
4. Ingame cash items (lootboxes) Som kostar skjortan. Dom mjölkar kunderna riktigt hårt imo
5. "noobifierat" låt alla få ez kills var 60s med ultimates
6. Ganska tungdrivet spel för att va så fult
7. Inge tävlingsinriktat, det ska komma säger dom
8. 5 man premades mot pugs
9. Folk lämnar matcherna, ofta för att dom förlorar. Detta händer i princip nonstop
10. Map layouten, finns inte många alternativa vägar att gå utan hela laget ska igenom i princip en öppning, mycket linjärt
11. base rape, låt fienden inte släppa ut er ur basen. Och så brukar snipers sitta och skjuta folk som nyss spawnat dvs att dom HS:ar dig efter du lämnat safezone (man respawnar springer 10m sen dödad av en campande sniper, dom gillar det)

Lite jag snabbt kom på, kommer fylla på mer eftersom. Och jag påpekar ingen fakta, utan personlig kritik.

1. Relativt.
2. Fler maps kommer komma, håller dock inte med om att de är för små, så smaksak antar jag.
3. Obalanserat? Spelet har inte ens testats cometitive ännu. Här måste du vara specifik.
4. Vill du inte köpa lådor, så gör det inte.
5. Finns ingen som kan få ez kills var 60:e sekund. Iaf inte mot bra motstånd.
6. Möjligtvis, har ett 3 år gammalt grafikkort och ligger på 110-130fps på medium/high settings.
7. Bra att de tar sig tid med detta då det är oerhört viktigt att det blir bra i både ur ett spelarperspektiv och ur ett åskådarperspektiv.
8. Det är public/casual/deathmatch. Samma sak kan man göra i csgo, och det får väl anses vara ett lyckat spel.
9. Återigen, det är public. Folk lämnar.
10. Denna kan jag hålla med om, vissa kartor är ganska kassa idag.
11. Pinsamt. Bara för att du är dålig på spelet så gör inte det spelet dåligt.

Om du inte gillar spelet så lämna bara tråden.
Du ser inte mig sitta och spy galla i t.ex Path Of Exile-tråden bara för att jag inte gillar spelet.
Om du vill lämna feedback till spelutvecklarna så gör du det hos blizzard. Inte här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UsAndThem:

Om du inte gillar spelet så lämna bara tråden.

Om du inte gillar det jag skriver så kommentera inte då (lev som du lär).

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Absolut, men då är det ju fel att säga att det inte är värt 400, eller vad det nu kostar.
Säg istället att spelet inte tilltalar dig, oavsett vad det kostar. För det är extremt motsägelsefullt att å ena sidan säga att det inte är värt 400:-, men för 125 hade du gladeligen spelat det.

Själv tycker jag spel är bland det mest prisvärda som går att göra. Jag räknar med att "nöje", vad man än gör, kostar _MINST_ 100:- i timmen, 200-300 per timme är inte orimligt.
Själv har jag spelat 15h Overwatch på PS4 hitills, 550:-/ 15h = 37:- per timme = gratis.

Edit:
Jag har en till bra twist på detta vad spel kostar / timme. Det var nått som faktiskt min bror myntade för sisådär 12 år sedan:
"Fatta hur mycket pengar jag -sparar- på att sitta hemma och spela istället för att bränna stålar på andra nöjen", vilket jag tycker är en ytterst rimlig teori.

Hur kan det vara motsägelsefullt att hävda att betala 400kr för möjligheten att spela det är för mycket subjektivt bara för att jag anser runt 100-150kr rimligt? Hade det varit motsägelsefullt så hade ju alla varit motsägelsefulla om de hade handlat HTC Vive för 1 000kr istället för 10 000kr. Man köper i båda fallen möjligheten att kunna utnyttja produkten när man vill. Jag tycker inte att möjligheten till att spela spelet är värt 400kr likaväl som många inte anser att HTC Vive är värd 10 000kr men hade gärna haft möjligheten till att använda det för en mindre summa. För 125kr hade jag köpt det och spelat det lite då och då, några timmar i månaden.

Sedan håller jag fullständigt med om att spel är överlag prisvärda jämfört med annan media. Spel är absolut inget jag drar mig från att köpa och uppskattar dem verkligen. (Skulle inte annars ha för många hundra titlar...) Jag vet faktiskt inte varifrån du har fått att det inte skulle vara min åsikt. Det jag däremot hävdar är att använda antal timmar underhållning dem kan förse som måttstock är ett resonemang jag inte förstår. Det är en faktor som förs samman med en hel del andra faktorer, primärt vad den timmen faktiskt ger.

Börjar få den dumma idén att teckna en empirisk formel för underhållningsprodukters värde som tar hänsyn till så mycket som möjligt... Hade varit roligt att applicera den på allt möjligt, exempelvis jämföra nöjesparker med gatumusiker. Hade däremot fått göra den dynamiskt anpassningsbar efter subjektet och objektet. Jag borde sluta tänka på denna idén nu...

Dold text
Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Overwatch vs Battleborn?
Vilket tycker ni är bäst , roligast?
Har själv inte testat Overwatch men kört en del Battleborn.
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

Overwatch vs Battleborn?
Vilket tycker ni är bäst , roligast?
Har själv inte testat Overwatch men kört en del Battleborn.
Mvh / Mange

Har båda, battleborn är mer moba likt med creeps. Finns banor utan också. Battleborn är snyggare gfx. Men overwatch är nog det som du ska köpa, dels för att jag tror du kommer tycka det är minst lika roligt och battleborn har inte lika hälsosam spelarbas tycker jag, alltså antalet spelare är lite tunt. Jag rek overwatch, som du sett har jag kritiserat spelet men det är personligt och dem flesta tycker om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UsAndThem:

Om du inte gillar spelet så lämna bara tråden.
Du ser inte mig sitta och spy galla i t.ex Path Of Exile-tråden bara för att jag inte gillar spelet.
Om du vill lämna feedback till spelutvecklarna så gör du det hos blizzard. Inte här.

Men detta är inte Overwatch allmänna sweclockers tråd... Detta är att TS frågar vad vi tycker om spelet. Det är ju exakt feedback om hur spelet är som TS vill ha. Både åsikter från folk som gillar och inte gillar spelet är viktiga här.

Skrivet av drakelito:

Tänkte höra med er som köpt spelet och kört lite, vad tycker ni om det? Speciellt ni som inte kört betan och direkt hoppade in utan att riktigt veta hur spelet är, är det värt 40€?

Sedan rörande 11, det är ju fortfarande utvecklarna som har makten och ansvaret där. Base rape är någonting utvecklare ska aktivt motarbeta, någonting som uppenbarligen har gått sådär om folk har problem med det. Bristande skicklighet ska absolut inte göra spelet tråkigt, inga bortförklaringar. Detta är speciellt viktigt i någonting som riktar sig mot en bred marknad vilket Overwatch gör. Grundläggande god speldesign.

9 är väl löst vill jag minnas? Hade dem inte penalty under betan om man lämnar matcherna?

Svenska
Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

Overwatch vs Battleborn?
Vilket tycker ni är bäst , roligast?
Har själv inte testat Overwatch men kört en del Battleborn.
Mvh / Mange

Går inte att jämföra. Battleborn har PvE och PvP. Overwatch är bara PvP.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Men detta är inte Overwatch allmänna sweclockers tråd... Detta är att TS frågar vad vi tycker om spelet. Det är ju exakt feedback om hur spelet är som TS vill ha. Både åsikter från folk som gillar och inte gillar spelet är viktiga här.

Sedan rörande 11, det är ju fortfarande utvecklarna som har makten och ansvaret där. Base rape är någonting utvecklare ska aktivt motarbeta, någonting som uppenbarligen har gått sådär om folk har problem med det. Bristande skicklighet ska absolut inte göra spelet tråkigt, inga bortförklaringar. Detta är speciellt viktigt i någonting som riktar sig mot en bred marknad vilket Overwatch gör. Grundläggande god speldesign.

9 är väl löst vill jag minnas? Hade dem inte penalty under betan om man lämnar matcherna?

Dom har penalty, dock lite klent då man kan lämna rätt många vet inte exakt. Detta lämnar ju nuvaranda lag i sämre dager och ev nyinkommen en trissyare upplevelse då han kommer in när dom håller på förlora. Lite strängare där tycker jag kanske 3 max per dag innan penalty? Base rape förekommer, drls för att matchmakingen ställer ett sämre lag mot ett mycket bättre eller en pug vs välsammansatt premade. Kanske skulle vara som i hots där quickmatch bara tillåter 2mans party att joina och sedan en team match där 5mana lag kan tävla mot 5manna lag. Det borde ju bli roligare för alla tycker man.

Skrivet ifrån mobilen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Går inte att jämföra. Battleborn har PvE och PvP. Overwatch är bara PvP.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Har inte haft så här kul i multiplayer sedan left 4 dead (1) kom, så ja, lätt värt 40 dollar IMO.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Tyckte det verkade fantastiskt..tills jag såg av en slump att det redan fanns fusk till det 😢

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Tyckte det verkade fantastiskt..tills jag såg av en slump att det redan fanns fusk till det 😢

Jag har suttit och kört en heldel sen closed beta, och jag har inte sett nån med fusk än iallafall.
Antar dock att det kommer komma lite nu när det är släppt.

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem

OnT: testade, stod inte ut med den barnsliga färgsättningen, TF2 är goofy men inser inte av samma problem
OffT: det är sorgligt att se ett företag som blizzard pumpa ut spelkopior i överdrivna kulörter (HS-Magic:TG; hots-dota; OW-TF2) har de blivit rädda för innovation eller varför har deras senaste släpp blivit så?