Spel för Steam VR (samlingstråd)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fonus:

@wirefire: Det var asseten i unity jag testade på, försökte komma igång och labba lite men jag har svårt att anpassa mig till hur man gör saker i unity (saknar xna...).

Jag har använt båda, Unity är ju mer en komplett motor, en grej som kan ta dagar att utveckla i Xna kan ta några minuter i Unity.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fonus:

Jag fått Vive, men datorn kommer först v. 26-27... då ska det testas!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon9908:

http://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/269170/header.jpg?t=1464802106

Pool Nation VR verkar vara ett riktigt bra biljardspel. Snygg grafik, multiplayer och man kan spela darts också! Någon som testat?

http://store.steampowered.com/app/269170/?l=swedish

Kan rekommenderas... Skulle bara haft fungerande vive kamera så jag kan dricka lite när jag går runt på baren och dansgolvet men risken är väl att man försöker ställa glaset på biljardbordet...

Har för övrigt inhandlat två turstfällor. The Blu och Audioshield. The Blu var över på 10 minuter men det visste man ju om egentligen. Men det var ändå kul dels att få skalan på valen naturligtvis men det var ju som ett showcase på Endless Ocean 3. Måste säga att kaskelottmötet i endless ocean 3 när man dök ner i avgrunden hade mer impact än valscenen här. Även om denna var mer tekniskt imponerande.

Endless ocean 3 är ju som gjort det är ju bra nära snorkel/cyklopupplevelse att trä på sig headsetet och det är inga jättesiktavstånd i vatten innan det blir grumligt och SDE döljs alldeles ypperligt i vatten. Dessutom är tidigare referensen ett Wii spel

Vill inte ha något av indie akvarieliren det är bara själlöst high score jagande.

Audioshield körde på normal första gången. Och undra va f-n är vitsen. På harder så börja de följa rytmerna då blev det ju mer vad jag väntat mig men väldigt orättvist och det känns lite poänglöst att jaga poäng. Löser en sak att man analyserar sönder musiken det har man inte tid med. Rätt kul men viven blev toksvettig efter bara ett par låtar.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorixx:

Typ som ett litet tech demo, men för mig var det de absolut coolaste jag hitills provat. Rekommenderas varmt:
Waltz of the Wizard

Japp det var coolt. Höll på att slå sönder allt möjligt dock. Tror jag råka flytta ena kameran någon cm så roomscale va fel

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns någon berg och dalbana? Fanns ju en jävla massa till Riften förr i tiden. Skulle vilja dema det för dottern.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Någon som vet om det finns någon berg och dalbana? Fanns ju en jävla massa till Riften förr i tiden. Skulle vilja dema det för dottern.

Är det inte bara att dra igång Virtual Desktop och köra 360-video? Jag gör så iaf.

Här är ett klipp som du kan prova om du har VD

Är det någon som kört Project Cars?
Upplever som att det laggar och bilden flimrar nonstop när man pausar. Flimret har jag läst är spelet som strular, men att det microstuttar(typ) kan ha och göra med Vram inte räcker till på mitt 780 Ti med 3GB..

Någon som har spelet?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk

Just när det gäller dessa riktigt krävande spelen vore det kul att se om någon hunnit jämföra last-gen med 1080:ns kraft. Tänkte på givetvis främst på VR-prestandan. Tycker inte man kunnat googla så bra jämförelser ännu med just VR. De flesta jämförelserna är ju huruvida 4k lirar med 1080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gladaminer:

Just när det gäller dessa riktigt krävande spelen vore det kul att se om någon hunnit jämföra last-gen med 1080:ns kraft. Tänkte på givetvis främst på VR-prestandan. Tycker inte man kunnat googla så bra jämförelser ännu med just VR. De flesta jämförelserna är ju huruvida 4k lirar med 1080.

Jag hittade det här testet som jämför GTX1080 med GTX980Ti i Project Cars med Rift. Verkar tyvärr som det blir svettigt även med ett 1080.

Permalänk

Såg att "snow fortress" kommit upp på steam(early access). Kanske kan va nåt för er som redan tröttnat på alla tech-demos.

Permalänk
Medlem

early access väl ändå ett pinnhål ner i helvetet. Tech demos brukar ju va bugg fria och fullt fungerande iaf

Det där verkar ju bara va ännu en av de där plattformsskjutar klonerna. Vad skiljer mot audioshield, hoverjonkers, space pirates etc etc?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gladaminer:

Såg att "snow fortress" kommit upp på steam(early access). Kanske kan va nåt för er som redan tröttnat på alla tech-demos.

Såg småroligt, men jobbigt (fysiskt) ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Är det inte bara att dra igång Virtual Desktop och köra 360-video? Jag gör så iaf.

Här är ett klipp som du kan prova om du har VD

Är det någon som kört Project Cars?
Upplever som att det laggar och bilden flimrar nonstop när man pausar. Flimret har jag läst är spelet som strular, men att det microstuttar(typ) kan ha och göra med Vram inte räcker till på mitt 780 Ti med 3GB..

Någon som har spelet?

Pcars funkar toppen men är generellt sett ett tungdrivet spel. Buggar till lite ibland och kan gå slött också eftersom det är ett "direkt vr-stöd". Jag kör post processing avstängt och har slängt på ett snäpp AA och övriga detaljer istället. Bilspel i synnerhet blir riktigt upplevelsemördat i under 90 fps.

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

Väldigt sugen på att testa vanliga spel med min Vive, typ GTA 5, Skyrim och Dying Light.

Enda sättet vad jag fattat än är med VorpX. Är det någon som testat detta eller hittat annat sätt att få dem att funka i Vive?

Permalänk
Medlem

@Nubbits:

Här är en mod som inte använder VorpX (vad jag vet), använder teleportation för rörelse: https://u.pomf.is/sdgyvb.mp4

GTA V (med VorpX), Virtuix Omni för rörelse: https://www.youtube.com/watch?v=MLgm6vC9i1k

Sista klippet ser riktigt grymt ut, tycker jag!

Permalänk
Medlem

Sonys VR verkar ju få massa coola spel medans vi på PC verkar få nöja oss med en massa Indie spel.

Någon som kan tipsa om ett VR spel med story som håller ett tag? Börjar tröttna på alla defence spel.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Började precis med ett nytt game för ett par veckor sedan, när jag ÄNTLIGEN lyckades komma på en kul spelidé. Tanken är väl att försöka få lite mer djup i det längre fram men saken är ju den också att man får försöka få ut det så snabbt som möjligt och då är det lite svårare att få djupet.

Första steget är ju ändå att försöka få spelmotoriken och grundtanken på plats.

Har tänkt ta ledigt under en liten period från vanliga jobbet också så man kan lägga lite mer fokus på detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Sonys VR verkar ju få massa coola spel medans vi på PC verkar få nöja oss med en massa Indie spel.

Någon som kan tipsa om ett VR spel med story som håller ett tag? Börjar tröttna på alla defence spel.

Elit dangerous, War thunder, House of the dying sun och Minecraft är väl de titlar med officiell vive-support som känns mest gedigna i dagsläget...

Permalänk
Medlem

@Fonus: 3 flygspel och minecraft. Rätt tråkigt.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Jag tror Vive kommer tjäna på Sonys VR, många titlar kommer nog också till Vive. Borde inte vara så svårt att porta dom.

Permalänk
Medlem

GMG har nu en avdelning för VR-spel

https://www.greenmangaming.com/vr-titles/

Inte så massiv än dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

@Fonus: 3 flygspel och minecraft. Rätt tråkigt.

Du efterfrågade bara story som håller ett tag, ingenting om att det skulle vara roligt...

Permalänk
Medlem

@Fonus: Hehe sant

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

@Hymer Jag tippar på att vi redan till hösten får se flera riktiga VR spel med djup, story å många timmars nötande. Det verkar va förbannat många utvecklare som jobbar på Vive spel just nu, eftersom det är en galet gynnande marknad när utbudet är så knapert och varenda spel känns intressant. Räcker nog med ett simpelt äventyrsspel där storyn håller i 10+ timmar, så är förmodligen varenda Vive ägare villig att pröjsa 50-60 Eur för ett exemplar.
Sommaren är ändå aldrig en högsäsong för PC gaming. Jag spelar knappt Vive nu då det finns så mycket annat att göra om dagarna, men till hösten blir det desto roligare! Vi får ha lite tålamod helt enkelt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Försökt dra igång DCS world. Finns det någon centreringsfunktion liknande den i theater läget? Jag hamnar inte rätt i cockpiten när jag startar liret sitter lite uppe till höger. Behöver mappa om kontrollerna men det är omöjligt med viven på då det inte går att läsa text. Försökte starta DCS i non VR läge men jag är fast i någon mysko upplösning nu som är ännu mer oläsbar. Upplösningen är satt till 2560x1080 vilket är min monitors upplösning men det är inte det jag får.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Försökt dra igång DCS world. Finns det någon centreringsfunktion liknande den i theater läget? Jag hamnar inte rätt i cockpiten när jag startar liret sitter lite uppe till höger. Behöver mappa om kontrollerna men det är omöjligt med viven på då det inte går att läsa text. Försökte starta DCS i non VR läge men jag är fast i någon mysko upplösning nu som är ännu mer oläsbar. Upplösningen är satt till 2560x1080 vilket är min monitors upplösning men det är inte det jag får.

Jag hamnar rätt (i DCS) när jag centrerar sittande position i Steams inställningar, jag antar att det är det du menar med "theater"-läge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Max Power:

Jag hamnar rätt (i DCS) när jag centrerar sittande position i Steams inställningar, jag antar att det är det du menar med "theater"-läge.

Jo fast jag kör inte i theaterläget men hitta funktionen i DCS som centrerar vyn. Helt galet DCS är nog bästa showcasen hittills för sittande i alla fall tillsammans med LFS. Men det är ännu mer sug när man hamnar i en flatspin mot marken i en p51 eller drar runt baklänges och i sidled längs med trätopparna i KA-50n

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fonus:

Elit dangerous, War thunder, House of the dying sun och Minecraft är väl de titlar med officiell vive-support som känns mest gedigna i dagsläget...

house of the dying son stödjer inte joysticks?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

house of the dying son stödjer inte joysticks?

Inte testat, kör med xbox kontroll.

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Jo fast jag kör inte i theaterläget men hitta funktionen i DCS som centrerar vyn. Helt galet DCS är nog bästa showcasen hittills för sittande i alla fall tillsammans med LFS. Men det är ännu mer sug när man hamnar i en flatspin mot marken i en p51 eller drar runt baklänges och i sidled längs med trätopparna i KA-50n

Jag håller med om att DCS är mycket bra för att visa potentialen för sittande VR. Jag hade mitt livs första "nära döden"-upplevelse häromdan när jag inte lyckades rädda en självförvållad stall.

Permalänk
Medlem

Förresten hur är det med spel länkat till uplay något sätt att köra de liren i theater läge?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x