Spel för Steam VR (samlingstråd)

Permalänk
Medlem

@CyberVillain: Min 5åring älskar Audioshield men det hinner man nog inte med i som 3åring.

Min unge faceplantade förövrigt när hon försökte ta tag i en hylla som inte fanns i Jobsimulator

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Avstängd

aj,aj, hoppas det gick bra... för Viven...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Lät min 3-åring testa igår (Obs små barn har inte färdigutvecklad syn och ska bara prova några minuter i stöten) och älskade direkt. Så kul att se honom hålla kontrollen framför ögonen och storgapa

Några tips på bra spel? Kontrollen är rätt stor så triggern når han knappt. Han gillade Tilt Brush och hunddemot i The Lab

Skulle gissa job-simulator, även om han inte kan fixa "uppdragen" så finns det mycket att pilla på.

Permalänk
Avstängd

Sant, kan prova

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@CyberVillain: Haha det var första tanken att FUUUU nu gick 9k åt helvete Klarade sig bra så det är lugnt.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Avstängd

Pengarna skiter man ju i, men väntetiden på en ny!

De är iallafall söta i den alldeles för stora HMDn

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Kommit lite nya titlar på Steam idag, mest skit verkar det som men ett gratis alternativ finns:

Portal 2 stories:
http://store.steampowered.com/app/446750/?snr=1_7_7_230_150_2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Kommit lite nya titlar på Steam idag, mest skit verkar det som men ett gratis alternativ finns:

Portal 2 stories:
http://store.steampowered.com/app/446750/?snr=1_7_7_230_150_2

Spelade precis igenom Portal 2 Stories. Väldigt kort, känns och utspelar sig mer som ett demo om vad som komma skall, till och med narratorn pratar om att det bara är ett test.

Jag trodde från början att det vara Valve som hade utvecklat ett rent Portal-spel för VR och vart lite besviken när jag läste i en recension igår att det bara är en mod. Skulle älska ett fullfjädrat Portal i VR och Portal 2 Stories visar att det kan fungera, så man kan alltid hoppas.

Spelet är gratis och är värt att spela igenom, förvänta er dock inte något avancerat.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Lät min 3-åring testa igår (Obs små barn har inte färdigutvecklad syn och ska bara prova några minuter i stöten) och älskade direkt. Så kul att se honom hålla kontrollen framför ögonen och storgapa

Några tips på bra spel? Kontrollen är rätt stor så triggern når han knappt. Han gillade Tilt Brush och hunddemot i The Lab

Audioshield, pilbågen i Lab, solsystemet i Lab, demos ur Oculus Dreamdeck (särskilt skyskrapan, dinosaurien och pappstaden).

Mina barn på 5 och 7 gillar dessa iaf, men de är ju lite äldre.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FreddyK:

Spelade precis igenom Portal 2 Stories. Väldigt kort, känns och utspelar sig mer som ett demo om vad som komma skall, till och med narratorn pratar om att det bara är ett test.

Jag trodde från början att det vara Valve som hade utvecklat ett rent Portal-spel för VR och vart lite besviken när jag läste i en recension igår att det bara är en mod. Skulle älska ett fullfjädrat Portal i VR och Portal 2 Stories visar att det kan fungera, så man kan alltid hoppas.

Spelet är gratis och är värt att spela igenom, förvänta er dock inte något avancerat.

Hade också hoppats på Portal VR eller nåt sånt.
Nu lite mer än en vecka in i VRspelandet så önskar jag att det fanns mer bra spel. Vi behöver en massiv storsäljartitel.

Mina favvos än så länge är Audioshield och The Gallery - Episode 1: Call of the Starseed.

Kvar att testa är Elite: Dangerous o Vanishing Realms.

Final Approach var helt ok, men begärde refund då jag inte gillade spelet. Men verkligen inget fel på det, inte min typ bara.

Därtill har jag testat en massa annat, och använt Steam refund till max :). Saknar den där supertiteln. Men vi är tidigt ute. Vill ha något som är lika välgjort som The lab fast som erbjuder flera timmar av story.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Hade också hoppats på Portal VR eller nåt sånt.
Nu lite mer än en vecka in i VRspelandet så önskar jag att det fanns mer bra spel. Vi behöver en massiv storsäljartitel.

Mina favvos än så länge är Audioshield och The Gallery - Episode 1: Call of the Starseed.

Kvar att testa är Elite: Dangerous o Vanishing Realms.

Final Approach var helt ok, men begärde refund då jag inte gillade spelet. Men verkligen inget fel på det, inte min typ bara.

Därtill har jag testat en massa annat, och använt Steam refund till max :). Saknar den där supertiteln. Men vi är tidigt ute. Vill ha något som är lika välgjort som The lab fast som erbjuder flera timmar av story.

Är The Gallery värt pengarna alltså? Många säger att det ska vara riktigt kort och jag vet inte riktigt om jag tycker det ser så bra ut på bilder/film. Ger det en bra närvarokänsla?

Jag begärde en refund på Space Pirate Trainer, det var coolt men efter 20 min hade jag liksom sett allt och jag personligen är inte intresserad av att jaga high scores.

Vanishing Realms är riktigt bra dock tycker jag så testa det.

I övrigt saknar jag också en riktig stortitel. Det behöver inte vara en känd spelserie, jag förväntar mig inte Elder Scrolls eller Kalle Dutty exklusivt för VR, men ett riktigt solitt, lite längre spel hade suttit bra.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Avstängd

The gallery är väl kanske lite väl dyrt med tanke på hur kort det är, men grafiken är bra (För att vara VR)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Hulle: Ja fasen va gött det hade varit med ett spel som iaf är 6-8h långt och inte bara 40min.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Avstängd

VR spe är så sjukt mycket mer komplext att utveckla än vanliga spel pga mekaniken, det tar dit, så vi får nog nöja oss med lite tort på contentsidan ett tag.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hulle:

Är The Gallery värt pengarna alltså? Många säger att det ska vara riktigt kort och jag vet inte riktigt om jag tycker det ser så bra ut på bilder/film. Ger det en bra närvarokänsla?

Jag begärde en refund på Space Pirate Trainer, det var coolt men efter 20 min hade jag liksom sett allt och jag personligen är inte intresserad av att jaga high scores.

Vanishing Realms är riktigt bra dock tycker jag så testa det.

I övrigt saknar jag också en riktig stortitel. Det behöver inte vara en känd spelserie, jag förväntar mig inte Elder Scrolls eller Kalle Dutty exklusivt för VR, men ett riktigt solitt, lite längre spel hade suttit bra.

/hulle.

Säger "nja" på The Gallery, men än så länge känns det unikt och påkostat i jämförelse. Värt en test iaf då jag gillar inlevelsen och hur man kan pilla på så mycket i världen, o det är spännande! Finns ju alltid refund annars.

Space pirate känns som en femdollarstitel, synd att många "småspel" kostar så mycket.

Bra får bli Vanishing Realms, spännande med något redigt

Har testat det där fiskspelet också men körs i något theater läge som inte vill fungera riktigt. Känns som att dessa konverterade VRspel inte är någon höjade utan ska vara VR från grunden.

Skrivet av CyberVillain:

VR spe är så sjukt mycket mer komplext att utveckla än vanliga spel pga mekaniken, det tar dit, så vi får nog nöja oss med lite tort på contentsidan ett tag.

Ja är väl lite så, brukar inte köpa ny teknik när den kommer men då blir det väl såhär. Nöjd med viven o Vr känslan iaf, det är riktigt coolt att förflytta sig i tid o rum.

Finns ett bra demo som jag vill tipsa om: Irrational Exuberance: Prologue
Det här kan vara riktigt bra vid release! Får sköna sci-fi / Moon / DR Who vibbar.

Permalänk
Medlem

Glöm inte att det finns en värld av andra spel att köra i VR, som inte är rena VR-spel, såsom Alien: Isolation, Half Life 2, GTA V. Ofta krävs kanske VorpX samt VR-vana/tålig mage, eller, som i mitt fall, att man kollar in Virtuix Omni (eller möjligen Roto VR).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Säger "nja" på The Gallery, men än så länge känns det unikt och påkostat i jämförelse. Värt en test iaf då jag gillar inlevelsen och hur man kan pilla på så mycket i världen, o det är spännande! Finns ju alltid refund annars.

Space pirate känns som en femdollarstitel, synd att många "småspel" kostar så mycket.

Bra får bli Vanishing Realms, spännande med något redigt

Har testat det där fiskspelet också men körs i något theater läge som inte vill fungera riktigt. Känns som att dessa konverterade VRspel inte är någon höjade utan ska vara VR från grunden.

Ja är väl lite så, brukar inte köpa ny teknik när den kommer men då blir det väl såhär. Nöjd med viven o Vr känslan iaf, det är riktigt coolt att förflytta sig i tid o rum.

Finns ett bra demo som jag vill tipsa om: Irrational Exuberance: Prologue
Det här kan vara riktigt bra vid release! Får sköna sci-fi / Moon / DR Who vibbar.

Ja Irrational ger en riktigt bra sci-fi-känsla!

Om du köper Vanishing Realms, testa att gå runt lite "paw riiktigt" när det inte är några fiender där. Det blir lätt att man teleporterar snabbt överallt, men om man har ett hyfsat utrymme ger det (i alla fall mig) en riktigt bra närvarokänsla att gå runt lite, runt hörn, under portar, förbi stup osv... Bara tanken på att man nån dag kommer att kunna gå runt helt fritt (på något jäkla vänster) i virtuella världar...

Till Audioshield rekommenderar jag förresten Nightwish - Wishmaster, Lordi - Blood Red Sandman och Kosheen - Catch som låtar som algoritmen verkar passa bra ihop med. Musiksmaken däremot...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Om du köper Vanishing Realms, testa att gå runt lite "paw riiktigt" när det inte är några fiender där. Det blir lätt att man teleporterar snabbt överallt

Ja, i Vanishing Realms ska det förhöja spelvärdet mycket att faktiskt röra sig fysiskt för att undvika fiendens attacker, istället för att blixtsnabbt bara teleportera sig. Är väl en miss i speldesignen. Som jag förstod det var spelet typ en trea (av fem) om man teleporterar sig/"fuskar" och en fyra om man spelar "rätt".

Skrivet av Hulle:

Bara tanken på att man nån dag kommer att kunna gå runt helt fritt (på något jäkla vänster) i virtuella världar...

Men Omni kan man det redan idag (dock fysiskt/IRL inte lika fritt som room scale). Är *så* sugen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vanishing Realms tycker även jag är bland de roligare spelen. Men stridssystemet är lite väl gimmickaktigt.

Hoppas HTC är duktiga med RMA. Om någon är intresserad kan jag höra av mig hur de sköter RMA, hur lång tid allt tog etc.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Tänkte lite på Minecraft i VR. Funkar det med texturepacks och shaders eller snackar vi endast vanilla? Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gladaminer:

Tänkte lite på Minecraft i VR. Funkar det med texturepacks och shaders eller snackar vi endast vanilla? Tack.

Har inte testat, rent logiskt borde det inte spela någon roll men jag kan tänka mig att avancerade texturer inte gör sig lika bra..

Permalänk

Ett annat spel jag inte tror någon nämnt är "maximum override" funkar i både VR (inväntar vive) och utan. Går ut på att paja en fullt förstörbar stad. Köpte min early access för ett par månader sen, dock verkar utvecklarna inte vara så hungriga på att uppdatera.

Permalänk
Skrivet av Gladaminer:

Tänkte lite på Minecraft i VR. Funkar det med texturepacks och shaders eller snackar vi endast vanilla? Tack.

Ska inte vara problem, tänk på att du lär ha över 90fps för att må bra

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hulle:

Ja Irrational ger en riktigt bra sci-fi-känsla!

Om du köper Vanishing Realms, testa att gå runt lite "paw riiktigt" när det inte är några fiender där. Det blir lätt att man teleporterar snabbt överallt, men om man har ett hyfsat utrymme ger det (i alla fall mig) en riktigt bra närvarokänsla att gå runt lite, runt hörn, under portar, förbi stup osv... Bara tanken på att man nån dag kommer att kunna gå runt helt fritt (på något jäkla vänster) i virtuella världar...

Till Audioshield rekommenderar jag förresten Nightwish - Wishmaster, Lordi - Blood Red Sandman och Kosheen - Catch som låtar som algoritmen verkar passa bra ihop med. Musiksmaken däremot...

/hulle.

Har testat Vanishing Realms och det är ett av de bättre spelen, känns som ett riktigt spel, och striderna är roliga. Även om jag smällde näven rakt i väggen av misstag.

Gött ska testa det i Audioshield, tycker det är svårt att hitta bra musik som dessutom är kul att spela till. Dom borde haft ett gäng "egna" låtar för att visa potentialen.

Har även kört Elite: Dangerous och det var riktigt häftigt med suverän inlevelse och ljud!. Däremot är det så svårt att se texten i cockpiten. Känns inte VR-anpassad. All annan text, i tutorialen tex fungerar riktigt bra men resten är sådär.
Ska testa detta även om det är för Oculus så bör det funka på Vive:
https://www.reddit.com/r/oculus/comments/2cnas5/supersampling...

Någon som har mer förslag?

Hur är det med Eve Valkyrie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Hur är det med Eve Valkyrie?

No release date was revealed, but CCP says the game will be coming to HTC's virtual reality platform sometime in 2016.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fonus:

No release date was revealed, but CCP says the game will be coming to HTC's virtual reality platform sometime in 2016.

Tänkte ifall någon testat med revive?

Simulatorspel känns som en höjdare.

Blev väldigt imponerad av Elite ändå. Att sitta i skeppet under en dogfight och för en gångs skull kunna vrida huvudet för att se hur fienden åker förbi är mäkta imponerande!

Ska testa vidare hemma iaf o försöka få till texten. Då blir inköp av flygjojje nästa pryl

Permalänk
Medlem

Köpte Holopoint, Space Pirate Training och Hover Junkies.

Riktigt imponerad av Holopoint av det lilla jag har spelat. Pilbågsskjutning under press! Du duckar och snurrar runt flerar varv då både fiender och kuber attackerar dig från alla håll och kanter, till slut är du svettig. Det är som en mindre workout. Nackdelen dock är man garanterat får trassla ut kablaget till Viven efter en spelomgång.

Space Pirate Trainer är bättre om du vill slippa trassla in kablarna. Känns nästan som Bladerunner när man står och skjuter dessa små runda svävande robotar. Dom attackerar dig från front, kantsidor och ovansida, så du slipper snurra runt och trassla in dig. I början har du två pistoler med flera olika inställningar. I senare skede fick jag en sköld i min vänstra hand, dock vet jag än ej hur man byter tillbaks till två pistoler.

Om man skulle bara kunna välja mellan ovanstående två skrivna spel, skulle jag valt Holopoint alla dar, och jag vet inte varför.

Hover Junkies har jag inte testat på så mycket än.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arghuleh:

Köpte Holopoint, Space Pirate Training och Hover Junkies.

Riktigt imponerad av Holopoint av det lilla jag har spelat. Pilbågsskjutning under press! Du duckar och snurrar runt flerar varv då både fiender och kuber attackerar dig från alla håll och kanter, till slut är du svettig. Det är som en mindre workout. Nackdelen dock är man garanterat får trassla ut kablaget till Viven efter en spelomgång.

Space Pirate Trainer är bättre om du vill slippa trassla in kablarna. Känns nästan som Bladerunner när man står och skjuter dessa små runda svävande robotar. Dom attackerar dig från front, kantsidor och ovansida, så du slipper snurra runt och trassla in dig. I början har du två pistoler med flera olika inställningar. I senare skede fick jag en sköld i min vänstra hand, dock vet jag än ej hur man byter tillbaks till två pistoler.

Om man skulle bara kunna välja mellan ovanstående två skrivna spel, skulle jag valt Holopoint alla dar, och jag vet inte varför.

Hover Junkies har jag inte testat på så mycket än.

Skölden i SPT får du fram genom att ta en handen upp över axeln bakom ryggen, som om du hade en riktig sköld hängande på ryggen. Du sätter tillbaka den på samma sätt.

Jag refundade SPT för att det var alldeles för repetativt, inte mycket att göra utöver jaga high score och börja om hela tiden.

Skriv gärna lite vad du tycker om Hover Junkers när du testat det mer, är lite nyfiken.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arghuleh:

Köpte Holopoint, Space Pirate Training och Hover Junkies.

Riktigt imponerad av Holopoint av det lilla jag har spelat. Pilbågsskjutning under press! Du duckar och snurrar runt flerar varv då både fiender och kuber attackerar dig från alla håll och kanter, till slut är du svettig. Det är som en mindre workout. Nackdelen dock är man garanterat får trassla ut kablaget till Viven efter en spelomgång.

Space Pirate Trainer är bättre om du vill slippa trassla in kablarna. Känns nästan som Bladerunner när man står och skjuter dessa små runda svävande robotar. Dom attackerar dig från front, kantsidor och ovansida, så du slipper snurra runt och trassla in dig. I början har du två pistoler med flera olika inställningar. I senare skede fick jag en sköld i min vänstra hand, dock vet jag än ej hur man byter tillbaks till två pistoler.

Om man skulle bara kunna välja mellan ovanstående två skrivna spel, skulle jag valt Holopoint alla dar, och jag vet inte varför.

Hover Junkies har jag inte testat på så mycket än.

Vet ej om det är något skämt här i Sweclockers för att jag har sett det användas förrut, men spelet heter inte Hover Junkies utan Hover Junkers

Man åker runt och samlar skräp (junk). Man svävar alltså inte runt och är en pundare/missbrukare (junkie)

För övrigt, är det några här som är intresserade att spela några matcher Hover Junkers? Det finns tyvärr inte så många som spelar på EU servern, utan bara US och latensen där är så dålig så man får inte någon bra upplevelse.

Formatering
Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Avstängd

Hover Junkers har potential, men kontrollen på skeppen är för kasst, blir galen. Faktiskt lite därför jag började med vår Multiplayer shooter, "Detta är fett, men vi kan göra det bättre"

Visa signatur