Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Fungerar felfritt för mig med Huawei P10. Blir bara normal laddning istället för snabbladdning.
Har även provat med en Oneplus5 som fanns i min ägo några veckor.

Ser inget konstigt i specifikationen för trafo.

Perfekt! Tack för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av No0Vad:

Är det OK att använda Switchens AC adapter för att ladda telefonen? T.ex. en OnePlus 5.

Går garanterat fint att ladda alla telefoner.

Laddar min HP Elite X3 som kör USB-C både med Swicthladdaren, och Apples kraftfullaste laddare för USB-C (till nya MBP 15). Går inte alltid på max effekt eller så mycket snabbare, men det fungerar felfritt och utmärkt.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Switch Super Mario Odyssey Ed. with red Joy-Con, 3 299,00 kr

https://www.toysrus.se/product/nintendo-switch-super-mario-od...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Jag undrar snarare tvärtom, kan man använda sin mobilladdare till switchen? Jag har en honor 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damponmyboard:

Jag undrar snarare tvärtom, kan man använda sin mobilladdare till switchen? Jag har en honor 9

Jag laddar min Switch med laddaren till min Nexus 6P. Funkar galant

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

@Damponmyboard:

Dold text
Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damponmyboard:

Jag undrar snarare tvärtom, kan man använda sin mobilladdare till switchen? Jag har en honor 9

Laddat med min HP Elite telefonladdare. Även laddat med min Apple MBP 15-laddare. Inget som helst problem!

Switchen har dock varit avstängd/standby under tiden, så har inte haft koll på vilken effekt som den laddats med.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av martinot:

Laddat med min HP Elite telefonladdare. Även laddat med min Apple MBP 15-laddare. Inget som helst problem!

Switchen har dock varit avstängd/standby under tiden, så har inte haft koll på vilken effekt som den laddats med.

Kan inte vara dåligt för batteriet på switchen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damponmyboard:

Kan inte vara dåligt för batteriet på switchen?

Att det det eventuellt laddas med lite lägre effekt än max, och därmed tar lite längre tid, är kanske irriterande (om man har bråttom) men knappast dåligt för batteriet.

Snarare tvärt om. Något som är skonsammare, potentiellt lite svalare och kanske eventuellt har möjlighet att utöka livslängden.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av Laban80:

Jag köpte ett Tempered Glass från amFilm, skulle vara ett av de bästa. Montering sker nu i helgen.

https://www.amazon.co.uk/Nintendo-Switch-Protector-amFilm-Tem...

Tack för tipset! Ge oss gärna en feedback på vad du tycker om den, ta gärna nån bild på skärmen efter appliceringen om det inte blir till något besvär

Permalänk
Medlem

Vart hittar man begagnade spel till bra priser nu för tiden? Game i England? Finns det några bra i Sverige ni kan rekommendera?

Permalänk
Medlem

Har precis skaffat en Switch till i hushållet (Marioversionen på rea hos BR för 3300), och dottern blev jätteglad att få en egen på 20:dag knut.

Fråga; på iOS kan man ha familjekonto och dela spel/appar med varandra, och på våra XB1 X i huset kan vi sätta upp en av konsolerna som "hemmakonsol" och där dela på alla appar.

Kan man göra något liknande på Switch med appar köpta på e-shop, tex. kan jag logga på hennes Switch och ladda ner och dela med mig av de appar jag har på min egna Switch?

Har satt upp mig som förälder och skapat hennes konto som barnkonto till mitt.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av martinot:

Har precis skaffat en Switch till i hushållet (Marioversionen på rea hos BR för 3300), och dottern blev jätteglad att få en egen på 20:dag knut.

Fråga; på iOS kan man ha familjekonto och dela spel/appar med varandra, och på våra XB1 X i huset kan vi sätta upp en av konsolerna som "hemmakonsol" och där dela på alla appar.

Kan man göra något liknande på Switch med appar köpta på e-shop, tex. kan jag logga på hennes Switch och ladda ner och dela med mig av de appar jag har på min egna Switch?

Har satt upp mig som förälder och skapat hennes konto som barnkonto till mitt.

Det du kan göra är att logga in på respektive switch konto på din egen switch på detta sätt kan alla spela de spel som du har köpt.
Jag kan spela brorsan spel på min konsol efter verifiering via hans nintendo konto på nätet t e x.

Du hittar vad du kan göra via länken nedan:
OBS! du kan bara använda en konsol i taget om du har loggat in med ditt id på hennes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Det du kan göra är att logga in på respektive switch konto på din egen switch på detta sätt kan alla spela de spel som du har köpt.
Jag kan spela brorsan spel på min konsol efter verifiering via hans nintendo konto på nätet t e x.

Ok. Så jag loggar på med dotterns konto på min Switch, och sedan loggar jag på med mitt egna konto på hennes Switch?

Då kan vi sedan spela alla spelen på bägge Switcharna som jag endast köpt på mitt egna e-shopkonto (även om kanske inte samtidigt)?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av martinot:

Ok. Så jag loggar på med dotterns konto på min Switch, och sedan loggar jag på med mitt egna konto på hennes Switch?

Då kan vi spela spela alla spelen på bägge Switcharna som jag endast köpt på mitt egna e-shopkonto (även om kanske inte samtidigt)?

Sry katten va på toa så jag han inte uppdatera. Ja men du måste aktivera ditt konto på din switch igen då du vill spela på den.
Du kan bara använda en konsol i taget om du gör så:

You can link your Nintendo Account to multiple consoles. However, you can only activate one console per Nintendo Account. Games that you’ve downloaded with your Nintendo Account will only be playable on the one active console for your account.

Games that you’ve purchased through the Nintendo Switch eShop can be played on the one active Nintendo Switch console for your Nintendo Account.

You can change the active console for your Nintendo Account whenever you like. Once you have changed consoles, you can download and play your games on the new system. Your games will not be playable on the deactivated system unless you make that the active one again for your Nintendo Account.

Physical games can be played on any system you like. However, please note that the save data for digital AND physical titles cannot be transferred between systems.

Grejen är att du kan ha upp till 8 Nintendo ID/konto på samma konsol:

Up to 8 Nintendo Accounts can be linked to a Nintendo Switch console at a time.

Teoretiskt sätt så jag kan länka US kontot till brorsan och sen själv spela på mitt svenska. Har inte testat men det borde gå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Sry katten va på toa så jag han inte uppdatera. Ja men du måste aktivera ditt konto på din switch igen då du vill spela på den.
Du kan bara använda en konsol i taget om du gör så:

You can link your Nintendo Account to multiple consoles. However, you can only activate one console per Nintendo Account. Games that you’ve downloaded with your Nintendo Account will only be playable on the one active console for your account.

Games that you’ve purchased through the Nintendo Switch eShop can be played on the one active Nintendo Switch console for your Nintendo Account.

You can change the active console for your Nintendo Account whenever you like. Once you have changed consoles, you can download and play your games on the new system. Your games will not be playable on the deactivated system unless you make that the active one again for your Nintendo Account.

Physical games can be played on any system you like. However, please note that the save data for digital AND physical titles cannot be transferred between systems.

Grejen är att du kan ha upp till 8 Nintendo ID/konto på samma konsol:

Up to 8 Nintendo Accounts can be linked to a Nintendo Switch console at a time.

Teoretiskt sätt så jag kan länka US kontot till brorsan och sen själv spela på mitt svenska. Har inte testat men det borde gå.

Ok. Det var synd att det inte gick att göra som på iOS och Xbox att spela på två konsoler samtidigt. Verkar omöjligt vad jag förstått, då endast en konsol kan vara aktiv i taget per Nintendo/e-shopkonto.

Får nog satsa på och nöja mig med att dela mina fysiskt köpta spel istället (klar fördel med fysiska spel i detta fallet).

Hon fick iaf. med en egen e-shop-licens för Mario i paketet, så det är väl det viktigaste.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

@Tiamat: Glömde säga; tack för hjälpen oavsett!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv

Ryktas om att South Park: Fractured Butthole dyker upp på Switch mars månad: http://www.nintendolife.com/news/2018/01/south_park_fractured...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Uppdatering: Ser att Västerås (utanför Stockholm), Kungsbacka (utanför Göteborg), Skövde, Karlstad och Umeå fortfarande har några enstaka ex. kvar i butikslager.

Riktigt fin mörkröd färg (min personliga favorit) i begränsad upplaga, riktigt roligt plattformsspel (bästa 2017?) och till ett grymt bra pris.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Gillar min Switch, inte använt den super mycket men att spela Skyrim bärbart är verkligen helt galet.

Kommer ihåg när Skyrim kom och min 2500k med ett AMD 6950 kämpade på och nu ligger man i sängen och lirar, absurt.

Slänger man in swirren i dockan och spelar så ser det inte direkt superbra ut, men spelar man bärbart så ser det dessutom grymt ut.

Framtiden är här

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Gillar min Switch, inte använt den super mycket men att spela Skyrim bärbart är verkligen helt galet.

Kommer ihåg när Skyrim kom och min 2500k med ett AMD 6950 kämpade på och nu ligger man i sängen och lirar, absurt.

Slänger man in swirren i dockan och spelar så ser det inte direkt superbra ut, men spelar man bärbart så ser det dessutom grymt ut.

Framtiden är här

Som bärbar konsol så går det inte att få tag på bättre idag!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Som bärbar konsol så går det inte att få tag på bättre idag!

Verkligen inte. Spelar knappt med den dockad, synd att Mario inte går att styra riktigt när man spelar bärbart. Har blivit att jag spelar mycket mindre på grund av det.

Nästa köp blir antagligen Xenoblade om några månader när jag är nöjd med Skyrim. Riktigt härligt med bärbara RPG.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon5930:

Ryktas om att South Park: Fractured Butthole dyker upp på Switch mars månad: http://www.nintendolife.com/news/2018/01/south_park_fractured...

Skickades från m.sweclockers.com

"Fractured Butthole"? Låter som en barnförbjuden parodi på spelet

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Dunder:

"Fractured Butthole"? Låter som en barnförbjuden parodi på spelet

Det är hela vitsen med titeln "fractured but(t)-(w)hole"
"källa"

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

"Fractured Butthole"? Låter som en barnförbjuden parodi på spelet

Som nordhnet sa, dessutom är spelet långt från barnvänligt oavsett namn

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av NordhNet:

Det är hela vitsen med titeln "fractured but(t)-(w)hole"
"källa"

Det står inget om det i den länken?

Men strunt samma, tyckte bara det var en lustig felskrivning

Skrivet av klirre:

Some nordhnet sa, dessutom är spelet långt från barnvänligt oavsett namn

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte vad du vill ha sagt i relation till det jag skrev?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Vart hittar man begagnade spel till bra priser nu för tiden? Game i England? Finns det några bra i Sverige ni kan rekommendera?

For tidigt att hitta sånt nu. Det tar ofta några år innan utbudet på begagnatmarknaden ökar och priserna sjunker för en ny konsol.

Känner tyvärr inte till någon riktigt bra butik här i landet.
Söders serie och skivhandel var favoriten, men de stängde sin butik för ett år sen.
Spel & Sånt har ofta helt ok priser och trevlig butik borta i Norrtälje. Kanske favorit ändå bland befintliga ställen.
Spelbutiken/retrospelbutiken har åtminstone begagnade spel och ibland bra priser. Gameshop/gamestop har i.a.f. butiker men är oftast dyra.
Det finns några mindre webshoppar som sysslar med beg. spel men de verkar oftast fokuserade på NES/SNES.
Har man extrem tur kan man hitta något på myrorna eller liknande (tidigast om några år till switchen), men oftast har de bara 8-12 år gamla Fifa- och NHL-spel till de största konsolerna.

Game.co.uk och Spel & Sånt är nog de enda ställen jag handlat beg. spel från sen favoriten stängde butiken.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av isbjoern:

Gillar min Switch, inte använt den super mycket men att spela Skyrim bärbart är verkligen helt galet.

Kommer ihåg när Skyrim kom och min 2500k med ett AMD 6950 kämpade på och nu ligger man i sängen och lirar, absurt.

Slänger man in swirren i dockan och spelar så ser det inte direkt superbra ut, men spelar man bärbart så ser det dessutom grymt ut.

Framtiden är här

Just detta. Satt själv med en gammal i7 920 ihop med ett HD6970 vid denna tidpunkt spelet lanserades. Fungerade överlag rätt fint men att kunna spela spelet handhållet utan några begränsningar är riktigt häftigt faktiskt.

Skrivet av Dunder:

Det står inget om det i den länken?

Men strunt samma, tyckte bara det var en lustig felskrivning

Vet inte vad du vill ha sagt i relation till det jag skrev?

Från artikeln i länken:

"The next South Park video game was originally called ‘The Butthole Of Time,’ series creator Trey Parker says in a recent dev diary for the game. But they just couldn’t pull it off.

See, when Parker and co-creator Matt Stone took this potential title up the chain of Ubisoft decision-makers, word came down that retailers wouldn’t allow them to use the word “butthole” in their title. Conservative chains like Walmart and Target probably wouldn’t have wanted a display case called South Park: The Butthole Of Time. As much fun as that would have been.

“So I just sat there at my desk for hours,” Parker said, “how do I get butthole, butthole, butt hole, butt hole, but hole, but whole!”"

Spelets titel är Fractured Butthole, de fick inte kalla spelet för utgivaren därav omskrivningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

...
Spel & Sånt har ofta helt ok priser och trevlig butik borta i Norrtälje. Kanske favorit ändå bland befintliga ställen.
Spelbutiken/retrospelbutiken har åtminstone begagnade spel och ibland bra priser. Gameshop/gamestop har i.a.f. butiker men är oftast dyra.
...

På tal om detta. Var in och kikade på Gamestop i Liljeholmen i helgen och såg att de hade Super Mario Odyssey begagnat.. Gissa vad den kostade.. 599kr. BEGAGNAT. Sanslöst dyrt där alltså.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Raderat lite sandlådenivå

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord