Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Damponmyboard:

Ska man vänta sig en riktig Direct inom snar framtid också?

Borde nog bli så, samtidigt var den 15min lång och både Fe och Dark Souls som var rätt väntade togs upp. Men jag tror inte allt presenterats, en del nya avtäckanden men många var kända sedan innan eller portade också.

Sedan hoppas jag förstås på att tidigare rykten om Nier och GTA V skulle stämma med. Samt VC förstås

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Borde nog bli så, samtidigt var den 15min lång och både Fe och Dark Souls som var rätt väntade togs upp. Men jag tror inte allt presenterats, en del nya avtäckanden men många var kända sedan innan eller portade också.

Sedan hoppas jag förstås på att tidigare rykten om Nier och GTA V skulle stämma med. Samt VC förstås

Skickades från m.sweclockers.com

Nier har det ju pratats mycket om under 2017 och om hur bra spel det är, hade inte tveka en sekund på att köpa det om det kommer till Nintendo Switch! GTA V hade jag faktiskt kunnat tänka mig köpa en 3e gång till Switchen om det kommer samt håller bra prestanda/upplösning i handhållet läge!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Då vet vi att de släppte idag
Här är listan med alla spel:
0:19 - The World Ends with You -Final Remix-
1:25 - Pokkén Tournament DX DLC
2:21 - Kirby Star Allies
3:25 - Kirby Battle Royale & Dragon Quest Builders Demos
3:44 - Hyrule Warriors Definitive Version
4:32 - Mario Tennis Aces
5:28 - Ys VIII: Lacrimosa of DANA
6:34 - Super Mario Odyssey Update - Luigi’s Balloon World
7:41 - SNK Heroines Tag Team Frenzy
8:40 - ACA NEOGEO ART OF FIGHTING 2
8:55 - Mario + Rabbids Kingdom Battle DLC
9:51 - PAYDAY 2, 27 Feb.
10:38 - Fe, 16 Feb.
11:12 - Celeste, 25 Jan.
11:48 - Donkey Kong Country: Tropical Freeze , 4 Maj.
12:50 - Dark Souls Remastered, 25 Maj.

Ps Dragon quest demo går att ladda ned via e-shop.

Permalänk
Konsolgrävare

@Tiamat otroligt tacksam över dina informativa inlägg i denna tråd!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Damponmyboard:

Nier har det ju pratats mycket om under 2017 och om hur bra spel det är, hade inte tveka en sekund på att köpa det om det kommer till Nintendo Switch! GTA V hade jag faktiskt kunnat tänka mig köpa en 3e gång till Switchen om det kommer samt håller bra prestanda/upplösning i handhållet läge!

Samma här, just JRPG's gillar jag att ha handhållet så Neir: Automata hade passat fint så för min del.
GTA V är värt ett köp till för mig med, bara att kunna spela detta spel handhållet vore värt det.

Skrivet av Tiamat:

Då vet vi att de släppte idag
Här är listan med alla spel:
0:19 - The World Ends with You -Final Remix-
1:25 - Pokkén Tournament DX DLC
2:21 - Kirby Star Allies
3:25 - Kirby Battle Royale & Dragon Quest Builders Demos
3:44 - Hyrule Warriors Definitive Version
4:32 - Mario Tennis Aces
5:28 - Ys VIII: Lacrimosa of DANA
6:34 - Super Mario Odyssey Update - Luigi’s Balloon World
7:41 - SNK Heroines Tag Team Frenzy
8:40 - ACA NEOGEO ART OF FIGHTING 2
8:55 - Mario + Rabbids Kingdom Battle DLC
9:51 - PAYDAY 2, 27 Feb.
10:38 - Fe, 16 Feb.
11:12 - Celeste, 25 Jan.
11:48 - Donkey Kong Country: Tropical Freeze , 4 Maj.
12:50 - Dark Souls Remastered, 25 Maj.

https://www.youtube.com/watch?v=a_u7g5BlfiY

Ps Dragon quest demo går att ladda ned via e-shop.

Oh! Dragon Quest Builders-demot missade jag innan, blir att ladda ner detta ASAP!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

@Tiamat otroligt tacksam över dina informativa inlägg i denna tråd!

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar försöker hitta det jag kan så att även vi på Swec får lite exklusiv info

Skrivet av anon5930:

Oh! Dragon Quest Builders-demot missade jag innan, blir att ladda ner detta ASAP!

Ja det är najs att man kan testa har laddat ned det ska testa det senare. Har väldigt många spel som jag inte har hunnit testat alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Då vet vi att de släppte idag
Här är listan med alla spel:
0:19 - The World Ends with You -Final Remix-
1:25 - Pokkén Tournament DX DLC
2:21 - Kirby Star Allies
3:25 - Kirby Battle Royale & Dragon Quest Builders Demos
3:44 - Hyrule Warriors Definitive Version
4:32 - Mario Tennis Aces
5:28 - Ys VIII: Lacrimosa of DANA
6:34 - Super Mario Odyssey Update - Luigi’s Balloon World
7:41 - SNK Heroines Tag Team Frenzy
8:40 - ACA NEOGEO ART OF FIGHTING 2
8:55 - Mario + Rabbids Kingdom Battle DLC
9:51 - PAYDAY 2, 27 Feb.
10:38 - Fe, 16 Feb.
11:12 - Celeste, 25 Jan.
11:48 - Donkey Kong Country: Tropical Freeze , 4 Maj.
12:50 - Dark Souls Remastered, 25 Maj.

https://www.youtube.com/watch?v=a_u7g5BlfiY

Ps Dragon quest demo går att ladda ned via e-shop.

Woohoo! Hyrule Warriors!

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

NISA special edition

Dessa kommer troligtvis till europeiska NISA med.

Ys VIII: Lacrimosa of DANA Limited Edition

SNK HEROINES Tag Team Frenzy Diamond Dream Edition

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

The Snack World: Trejarers

Kommer till Switch okänt datum.

Källa

Permalänk
Medlem

Fe ser riktigt roligt ut

Permalänk
Moderator
Forumledare

Rainways trailer visar hur man kan köra på en switch genom browsern.
Då väntar vi bara på browsern då

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av solemn:

Fe ser riktigt roligt ut

Fe ska jag köpa synd att det är inte fysiskt men det kanske dyker upp senare. Klart man stöder ett svensk spel

Permalänk
Medlem

Fe är ett garanterat köp för min del. Ser så grymt mysigt ut!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Har inte ens fått Switchen än men måste bara säga att väskan jag köpte till var väldigt fin

Köpte dock Hori screen protector som jag insåg inte var glas utan plast, ska jag byta? Och isåfall vilken?

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Inaktiv

Inget till Switch är utannonserat ännu vad jag sett men en PC-utgåva av Final Fantasy XII har utannonserats till PC. Den sista bra Final Fantasy-titeln och länge förmodad vara alltför låst till Sony. Möjligheten att spelet dyker upp på Switch ökar: http://www.guru3d.com/news-story/final-fantasy-xii-the-zodiac...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiley:

Har inte ens fått Switchen än men måste bara säga att väskan jag köpte till var väldigt fin
https://i.imgur.com/s10gwHj.jpg?1
https://i.imgur.com/TAf3ium.jpg
https://i.imgur.com/GoYI3HR.jpg

Köpte dock Hori screen protector som jag insåg inte var glas utan plast, ska jag byta? Och isåfall vilken?

Bra väska (har den Switchbrandade versionen)!

Ingen expert på skärmskydd, och bägge skyddar skärmen, men själva skyddet i glas blir tydligen mycket mindre känsligt för repor än de i plast som repas lättare. Tydligen så skall de i glas också vara mindre känsliga för fingeratryck.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wiley:

Har inte ens fått Switchen än men måste bara säga att väskan jag köpte till var väldigt fin
https://i.imgur.com/s10gwHj.jpg?1
https://i.imgur.com/TAf3ium.jpg
https://i.imgur.com/GoYI3HR.jpg

Köpte dock Hori screen protector som jag insåg inte var glas utan plast, ska jag byta? Och isåfall vilken?

Jag förbokade en sån strax innan Switch-lanseringen och trivs bra med den också. Speciellt för priset, 199kr. Hade jag köpt en idag, runt 10 månader efter lansering hade jag nog skaffat något lite större då alla platser i kort-fodralen är fulla samt att kunna ta med laddare och kanske också dockningsstationen när jag är utanför hemmet med min Switch.

Fortfarande inte kommit på vad utrymmet nedanför de två blåa boxarna är till för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag förbokade en sån strax innan Switch-lanseringen och trivs bra med den också. Speciellt för priset, 199kr. Hade jag köpt en idag, runt 10 månader efter lansering hade jag nog skaffat något lite större då alla platser i kort-fodralen är fulla samt att kunna ta med laddare och kanske också dockningsstationen när jag är utanför hemmet med min Switch.

Fortfarande inte kommit på vad utrymmet nedanför de två blåa boxarna är till för.

Haha det var precis det jag undrade också!

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Moderator
Forumledare

@anon5930: @Wiley Kan det vara till straps-prylarna när man kör joycons:en löst?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@anders190: @Wiley Kan det vara till straps-prylarna när man kör joycons:en löst?

Kanske, det beskrivs inte någonstans va den ska användas för. Hittade bara bilder där den var tom

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@anders190: @Wiley Kan det vara till straps-prylarna när man kör joycons:en löst?

Provade just det själv när jag fick väskan. Den är inte till dom. Har dom + in-ear-lurar i nätpåsen. Har fortfarande ingen aning om vad det nedre utrymmet kan användas för.

Kan dock säga att jag i motsats till Anders troligtvis aldrig kommer släpa med mig så många spel att alla 8 (eller ev. 7+1minneskortsplans) är fyllda (+1+1 i switchen). Då köper jag ändå främst fysiska spel.

Baserar det på min N3DSXL-väska. Den rymde 2 extraspel vilket ibland var kanske 1-2 för lite. Med lite tanke innan eventuell resa var det inte svårt att komma fram till vilka spel jag tänkte spela närmaste dagarna/veckorna). Skillnaden kanske beror på vilka speltyper man spelar och hur mycket speltid man räknar med att få in på resa.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Uppdatering på de nya special editions:

Ys VIII: Lacrimosa of DANA 18 Jan. på NISA europe.

NIS press event 9 Feb:

Påminnelse The Count Lucanor Signature Edition med förhandsbokningsbonus (ett mynt) går fortfarande att beställa.

Ps SNK HEROINES Tag Team Frenzy Diamond Dream Edition är fortfarande TBA för Europa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiley:

Har inte ens fått Switchen än men måste bara säga att väskan jag köpte till var väldigt fin
https://i.imgur.com/s10gwHj.jpg?1
https://i.imgur.com/TAf3ium.jpg
https://i.imgur.com/GoYI3HR.jpg

Köpte dock Hori screen protector som jag insåg inte var glas utan plast, ska jag byta? Och isåfall vilken?

Jag har likadan väska, funkar utmärkt 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Inaktiv

Teorier om att det kommer en "stor" Nintendo Direct om ett par dagar: http://www.nintendolife.com/news/2018/01/video_nintendos_trac...

Jag tyckte själv att det var lite underligt med en "Mini" Direct så hoppas att det ligger något i detta.
Känns som en del spel fattas som borde ha visats upp.

Skrivet av Wiley:

Haha det var precis det jag undrade också!

Skrivet av NordhNet:

@anders190: @Wiley Kan det vara till straps-prylarna när man kör joycons:en löst?

Hm, mystiken tätnar....
Kanske det bara är ett utrymme ifall konsumenten har något passande att ta med där? Knepigt iallafall.

Skrivet av mudde:

Provade just det själv när jag fick väskan. Den är inte till dom. Har dom + in-ear-lurar i nätpåsen. Har fortfarande ingen aning om vad det nedre utrymmet kan användas för.

Kan dock säga att jag i motsats till Anders troligtvis aldrig kommer släpa med mig så många spel att alla 8 (eller ev. 7+1minneskortsplans) är fyllda (+1+1 i switchen). Då köper jag ändå främst fysiska spel.

Baserar det på min N3DSXL-väska. Den rymde 2 extraspel vilket ibland var kanske 1-2 för lite. Med lite tanke innan eventuell resa var det inte svårt att komma fram till vilka spel jag tänkte spela närmaste dagarna/veckorna). Skillnaden kanske beror på vilka speltyper man spelar och hur mycket speltid man räknar med att få in på resa.

Sant, mycket beror ju på hur och vad man spelar med. Själv tycker jag att det är skönt att ha med allt men oftast är det spelet som är igång som jag ändå spenderar mesta spelet i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Teorier om att det kommer en "stor" Nintendo Direct om ett par dagar: http://www.nintendolife.com/news/2018/01/video_nintendos_trac...

Jag tyckte själv att det var lite underligt med en "Mini" Direct så hoppas att det ligger något i detta.
Känns som en del spel fattas som borde ha visats upp.

Hm, mystiken tätnar....
Kanske det bara är ett utrymme ifall konsumenten har något passande att ta med där? Knepigt iallafall.

Sant, mycket beror ju på hur och vad man spelar med. Själv tycker jag att det är skönt att ha med allt men oftast är det spelet som är igång som jag ändå spenderar mesta spelet i.

Saxat från reddit:
" "Why not just have one longer direct?"

Because if I show you Metroid Prime 4 and Fire Emblem, and then show you a remaster or indie title, which ones are you going to care and pay attention to? For most casual gamers, only the big announcement

But if I show you a bunch of smaller things a week or two before the big things, you're going to pay attention to and possibly preorder the smaller things, since it's the biggest Nintendo news currently available.

It's like if I hand you a million dollars and then a few hours after give you another thousand. Who cares about that thousand? But if I give you a thousand now and then a million in a week, you'll be pretty damn excited both of those times."

Håller med personen där. Bättre med en mini för att visa upp remasters och indies som annars hade glömts bort kring Metroid och Fire emblem

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av frizzy10:

Saxat från reddit:
" "Why not just have one longer direct?"

Because if I show you Metroid Prime 4 and Fire Emblem, and then show you a remaster or indie title, which ones are you going to care and pay attention to? For most casual gamers, only the big announcement

But if I show you a bunch of smaller things a week or two before the big things, you're going to pay attention to and possibly preorder the smaller things, since it's the biggest Nintendo news currently available.

It's like if I hand you a million dollars and then a few hours after give you another thousand. Who cares about that thousand? But if I give you a thousand now and then a million in a week, you'll be pretty damn excited both of those times."

Håller med personen där. Bättre med en mini för att visa upp remasters och indies som annars hade glömts bort kring Metroid och Fire emblem

Precis. Och om ryktena stämmer och exempelvis GTA V presenteras så kommer Rockstars vilja ha så mycket fokus som möjligt när det sker.

Bara att hoppas på mer.

Permalänk

Vad för skärmskydd ska man köra på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Vad för skärmskydd ska man köra på?

Jag köpte ett Tempered Glass från amFilm, skulle vara ett av de bästa. Montering sker nu i helgen.

https://www.amazon.co.uk/Nintendo-Switch-Protector-amFilm-Tem...

Permalänk
Medlem

Är det OK att använda Switchens AC adapter för att ladda telefonen? T.ex. en OnePlus 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av No0Vad:

Är det OK att använda Switchens AC adapter för att ladda telefonen? T.ex. en OnePlus 5.

Fungerar felfritt för mig med Huawei P10. Blir bara normal laddning istället för snabbladdning.
Har även provat med en Oneplus5 som fanns i min ägo några veckor.

Ser inget konstigt i specifikationen för trafo.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller