SLI-fråga: Varför har jag olika Core Clock?

Permalänk
Medlem

SLI-fråga: Varför har jag olika Core Clock?

Hej,

Har sett att jag har olika coreclock när jag kör SLI i The Division... varför? Blir det sämre av detta eller är det inget att bry sig om? GPU load skiljer sig också (i screenshoten nedan är den extrem men när jag spelar skiljer den sig ca 20%.

Mina specs är i signaturen.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

@milky81:

SLI profilen i division är skit. Testa starta om några gånger så hoppar den nog igång, brukar vara så för mig iaf.

Ett tips är även att köra afterburner + rivatuner så du kan få upp resultaten direkt i spelen. Belastning, grader osv.

Googla om du inte vet hur man gör.. Finns många bra videor på youtube.

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3tonate:

@milky81:

SLI profilen i division är skit. Testa starta om några gånger så hoppar den nog igång, brukar vara så för mig iaf.

Ett tips är även att köra afterburner + rivatuner så du kan få upp resultaten direkt i spelen. Belastning, grader osv.

Googla om du inte vet hur man gör.. Finns många bra videor på youtube.

Tack för info. Kör just afterb + riva, det var där jag märkte att saker och ting inte stod rätt till

Jag kör inte nyaste drivisarna efter att folk varnat för dom.. så jag kör 362... är nog inte de senaste SLI-profilerna där i.
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1421939-nvidias-senaste...

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

Känns inte som det spelar någon roll vilka drivisar du kör, jag har testat lite fram o tillbaka. Får ändå starta om en 3-4 ggr ibland
jävla skitspel! synd att det är så skojj! ;D Kan ju hoppas att dom fixxar det framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3tonate:

Känns inte som det spelar någon roll vilka drivisar du kör, jag har testat lite fram o tillbaka. Får ändå starta om en 3-4 ggr ibland
jävla skitspel! synd att det är så skojj! ;D Kan ju hoppas att dom fixxar det framöver.

Sket i varningarna och körde igång de senaste drivrutinerna (364.72) och det fungerar mycket bättre. Högre FPS och stabilare klock mellan grafikkorten.....

edit: BTW GPU load är inte som i screenshotsen utan de ligger på 70-80 procent, det är när jag tar alt+tab och är ute i windows som den går ner så lågt som i screenshotsen

Så kör nog så här istället

Edit: spelat i två timmar till nu, inga problem med senaste drivisarna. Kör på så här.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5