iOS ber om att jag ska logga in på mitt Outlook konto varje gång en app installeras eller avinstalleras?

Permalänk
Medlem

iOS ber om att jag ska logga in på mitt Outlook konto varje gång en app installeras eller avinstalleras?

Nån som har en aning om varför denna ruta dyker upp VARJE GÅNG en app antingen installeras, eller avinstalleras? Spelar ingen roll hurvida det är en ny eller tidigare installerad app. Provat att avinstallera Outlook helt och hållet, så att man kanske nollställer appen eller nåt. Vad vet jag?
Provat att ta bort samt lägga till mail i Outlook appen.
Samma meddelande dyker upp oavsett, räcker förvisso bara med att trycka bort det. Men nyfiken på varför?
Exempel bild:

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ser mer ut som att den efterfrågar lösenord till din mejl för apples inbyggda mejlapp, har du kikat så du inte har lagt in ditt konto där?

Kan dock inte svara på varför den dyker upp vid installationer av appar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Versatile:

Ser mer ut som att den efterfrågar lösenord till din mejl för apples inbyggda mejlapp, har du kikat så du inte har lagt in ditt konto där?

Kan dock inte svara på varför den dyker upp vid installationer av appar..

Enbart använt Outlook, aldrig rört den inbyggda.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det är inte så att din telefon är kopplad till MDM-platform genom ett företag eller en organisation? Det finns nämligen ett SSO-plugin för Apple-enheter där administratörerna kan sätta upp så du krävs på Outlook/365-autentisering för elevering, exempelvis vid installation av appar m.m.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem

Om du går till inställningar -> kontakter -> konton
där borde du se outlook

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pitr-:

Det är inte så att din telefon är kopplad till MDM-platform genom ett företag eller en organisation? Det finns nämligen ett SSO-plugin för Apple-enheter där administratörerna kan sätta upp så du krävs på Outlook/365-autentisering för elevering, exempelvis vid installation av appar m.m.

Inte vad jag vet.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

Om du går till inställningar -> kontakter -> konton
där borde du se outlook

Där trodde jag att det var, stod att kontot inte var inloggat eller nåt. Men likt förbannat dyker samma ruta upp, nu förvisso enbart vid installation och ej avinstallation av appar vid en snabb titt.
Fattar mig verkligen inte på detta fenomen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Inte vad jag vet.

Är telefonen din eller är det en jobbtelefon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Är telefonen din eller är det en jobbtelefon?

Privat, inget jobbrelaterat öht på den.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Är telefonen helt ny eller köpt begagnad? Det låter ju som att den är registrerad för MDM via Microsoft Azure när den poppar upp så här.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pitr-:

Är telefonen helt ny eller köpt begagnad? Det låter ju som att den är registrerad för MDM via Microsoft Azure när den poppar upp så här.

Kan inte minnas att detta förekommit hela tiden, telefonen är snart 5 år.
Men den köptes som ett returex på netonnet, så inget blocket/facebook eller tradera affär. Är väl om den förra ägaren pillat med nånting, har inte hittat några andra konstigheter eller spår under årens lopp dock.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Kan inte minnas att detta förekommit hela tiden, telefonen är snart 5 år.
Men den köptes som ett returex på netonnet, så inget blocket/facebook eller tradera affär. Är väl om den förra ägaren pillat med nånting, har inte hittat några andra konstigheter eller spår under årens lopp dock.

Svårt att komma ihåg kanske, men gjorde du en factory default när du fick tag på telefonen?

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Testade nu igen att avinstallera samt ominstallera en tidigare installerad app.
Ingen ruta denna gång, så förhoppningsvis kanske detta i-lands problem är löst 🤬?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Svårt att komma ihåg kanske, men gjorde du en factory default när du fick tag på telefonen?

Nej inte vad jag minns, telefonen hade enligt personalen inte använts. Fast samtidigt, hur fan ska dom veta det egentligen? Bara ångrat sig och plomberingen var bruten, vilket var anledningen till att jag fick 1000:- rabatt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Nej inte vad jag minns, telefonen hade enligt personalen inte använts. Fast samtidigt, hur fan ska dom veta det egentligen? Bara ångrat sig och plomberingen var bruten, vilket var anledningen till att jag fick 1000:- rabatt.

Precis, det kan dom ju aldrig veta, såvida de inte startade telefonen och de såg att du kom till "förstagångs inställningarna" kanske?

Kör själv inte apple så kan tyvärr inte hjälpa dig med ditt skumma problem i övrigt! Hoppas du hittar varför det beter sig så konstigt.

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Precis, det kan dom ju aldrig veta, såvida de inte startade telefonen och de såg att du kom till "förstagångs inställningarna" kanske?

Kör själv inte apple så kan tyvärr inte hjälpa dig med ditt skumma problem i övrigt! Hoppas du hittar varför det beter sig så konstigt.

Ja vem vet, har ju aldrig egentligen varit ett problem.
Bara lite underligt...🤔

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X