Permalänk
Inaktiv

HTPC/Hemmaserver

Hej på er,

Tänkte uppgradera HTPC hemma och samtidigt passa på att återanvända en del prylar.
Har ram, hdd och tillbehör.

Kommer framförallt köra film/streaming/musik med datorn men vore inte fel att köra lite emulatorer också. Jag vet att nedan funkar för det, men frågan är snarare är det overkill? Finns samma/liknande presstanda för billigare peng.

Nucs osv är inte intressant då jag vill använda mina diskar.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/9115415/jarldatorn

Permalänk
Avstängd

Tänker mig att en i3 6100 borde passa ganska bra för detta? Beror på hur tunga emulator är... har ingen aning.

Om vi snackar enbart film/streaming/musik så är en i3a ganska overkill, jag kör t ex en celeron 1820 i sovrummet och en pentium G3258 i vardagsrummet - båda klarar youtube 1080p, vilket i min användning är det mest krävande. Även en celeron 1820 klarar dock 4k utan problem i t ex Kodi/plex men även netflix.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cider123:

Tänker mig att en i3 6100 borde passa ganska bra för detta? Beror på hur tunga emulator är... har ingen aning.

Om vi snackar enbart film/streaming/musik så är en i3a ganska overkill, jag kör t ex en celeron 1820 i sovrummet och en pentium G3258 i vardagsrummet - båda klarar youtube 1080p, vilket i min användning är det mest krävande. Även en celeron 1820 klarar dock 4k utan problem i t ex Kodi/plex men även netflix.

Tack för svar!

Ska kika på det alternativet!