Julkalendrar 2015

Permalänk
Medlem

Slå in denna URL:en så hittar ni luckan; http://www.sweclockers.com/julkalender2015 !

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att erbjudandena i Sweclockers julkalender har varit alldeles för nischade hittills?

Ge oss erbjudanden på generisk hårdvara som t.ex. SSD:er, GPU:er, etc, damn it!

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Är det bara jag som tycker att erbjudandena i Sweclockers julkalender har varit alldeles för nischade hittills?

Ge oss erbjudanden på generisk hårdvara som t.ex. SSD:er, GPU:er, etc, damn it!

Dom har 19 chanser till på sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fltoig:

Det har varit väldigt kassa erbjudanden hittills, tror det påverkar väldigt mycket.
Och synd är det verkligen...

Fast jag är mest intresserad av tävlingskalendrar, erbjudanden intresserar mig sällan. Sånt har vi Black Friday festen till nuförtiden!

Bäst priser verkar det vara i Proshops kalender...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

2XU, julkalender med motionsprylar och dylikt:
https://solidmediagroup.com/xmas/?calendar_id=273

Permalänk
Medlem

Julspelet CDON 6/12
Brödrost 99 kr.
http://cdon.se/julspelet/xmas_7_ydn/

Permalänk
Medlem

Visst fanken har det varit lite ruttet så här långt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Visst fanken har det varit lite ruttet så här långt?

Japp, Alla erbjudande har väl funnits billigare i annan butik.

Kan ju åtminstone matcha lägsta priset på varan detta året.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Visst fanken har det varit lite ruttet så här långt?

Mjo, har varit rätt dåligt hittills. Dock bryr jag mig mer eller mindre bara om Sweclockers, CDONs och Webhallens julkalendrar.

Lågvattenmärket var väl Sweclockers julkalender igår: Kan jag spara 50:- på en WD Red 1TB hos Webhallen!? Måste...stå...emot...erbjudandet! ...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Airsoft länken bör ändras till http://www.airsoft.nu/julkalender/

Permalänk
Medlem

Varje dag lottas det ut hotellövernattningar bland de som deltar:
http://www.sembo.se/julkalender

Payson har julkalender på Facebook, man behöver dock inte logga in eller vara registrerad då man svarar via email:
https://www.facebook.com/PaysonAB/

Tillägg
Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Mjo, har varit rätt dåligt hittills. Dock bryr jag mig mer eller mindre bara om Sweclockers, CDONs och Webhallens julkalendrar.

Lågvattenmärket var väl Sweclockers julkalender igår: Kan jag spara 50:- på en WD Red 1TB hos Webhallen!? Måste...stå...emot...erbjudandet! ...

För att sammanfatta det kort; de suger hittills.
Känns mest som att de har julkalendrarna bara för att... de kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Mjo, har varit rätt dåligt hittills. Dock bryr jag mig mer eller mindre bara om Sweclockers, CDONs och Webhallens julkalendrar.

Lågvattenmärket var väl Sweclockers julkalender igår: Kan jag spara 50:- på en WD Red 1TB hos Webhallen!? Måste...stå...emot...erbjudandet! ...

Nu tycker jag att du är lite orättvis. Visst köperbjudandet kanske inte var hejdundrandes bra men de hade en tävling där man kan vinna helt utan att betala något. Det är tävlingarna som är grejen.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

@LaoLao: Håller med! Vann surfplatta förra året

Permalänk
Medlem

Generöst av inet att sälja på oss InWin 805C med 6%rabatt i dagens lucka.

Permalänk
Medlem

När kommer vinnarna utses i tävlingarna? Hitills bara en som avgjorts och jag vill minnas att det i början stod inom 24h?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBoXon:

När kommer vinnarna utses i tävlingarna? Hitills bara en som avgjorts och jag vill minnas att det i början stod inom 24h?

Apropå det: Är det möjligt att markera luckorna där vinnare har presenterats så man slipper öppna varje lucka för att se om någon vinnare har utsetts? De skulle kunna få en annan färg exempelvis.

Tycker för övrigt att det har varit en bra kalender hittills i år. Jag gillar tävlingar men det kan vara skönt med bara erbjudande nån gång också så man slipper gnugga geniknölarna på det här varje dag.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk

Ytterligare en julkalender med tävlingar är Scandinavian Photo: http://www.scandinavianphoto.se/tema/1011655135/julkalendern-...

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Är det bara jag som tycker att erbjudandena i Sweclockers julkalender har varit alldeles för nischade hittills?

Ge oss erbjudanden på generisk hårdvara som t.ex. SSD:er, GPU:er, etc, damn it!

Exakt varför jag klickade upp denna tråd just nu. Tänkte skriva samma grej, det är på tok för nischade saker.
Det som behövs är precis som du säger, "förbrukningsvaror" eller mer generella rabatter (t ex xx% på alla chassin).

Tycker att det varit samma grej hos alla sidor med kalendrar, riktigt dåliga erbjudanden. Trots att jag är en rejäl köptorsk så har jag inte köpt nånting hittills i årets kalendrar!

Permalänk
Medlem

För er som gillar e-cigaretter har xsmoke en julkalender här: https://xmas.xsmoke.com/
Fanns ett gratis startpaket bakom en lucka för några dagar sedan

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Men hur många chassin har Sweclockers tryckt in i sin julkalender egentligen? ...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Men hur många chassin har Sweclockers tryckt in i sin julkalender egentligen? ...

Ett varannan dag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBoXon:

Ett varannan dag?

Sweclockers kanske inte bestämmer erbjudande utan får ta det företagen erbjuder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Men hur många chassin har Sweclockers tryckt in i sin julkalender egentligen? ...

Idag blev det iaf äntligen ett bra chassi

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Äh det är chassi Jesus Jonas som varit i farten vet ni väl?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Appropå chassin, tydligen hade det inte gått tillräckligt lång tid för att man skulle uppskatta en Rick-Roll igen i lucka nummer 8...

--------------------------------------------------------------------
Nu får jag lov att presentera ett hantverk av konster.
En majestät som visar sig med eget fönstermonter.
Vacker, stilig, underbart
En gigant av metall och tempererat glas så klart
Rymmer däri ett tekniskt allskönt monster.

Ger rum för trehundrasextio-millimeter radiator
Och i fönstrets centrum din processor, riggens kalkylator.
Noggrann plats för fläktar tre
Närhet till strömknapp, ljuduttag och USB3.
ATX eller micro-ATX blir ryggrad i din värstingdator.

Gulddetaljer, svart aluminium och glas transparent
I lyxig design förgyller denna din advent.
Vem kunde tro att Tomten levererade sån flärd?
En tomtenisses högsta dröm som verkstaden nu närd.

Yta som glänser
Omfamnar attraktion
Under influenser av sotad stålcitron.

Undrar du ännu vad som göms bakom det här usla orytmiska rimmet?
Pass på, hör upp och lägg så detta på minnet.

Nissarna smider aluminium så tunt
Endast 4 millimeter tjockt, två meter runt.
Veckad femton gånger
Ett precisionsverk värt lovsånger
Riktigt hantverk som också kräver sin sedelbunt.

Gå nu och öppna ditt paket
Och gläds åt det jag redan vet.
När Dreamhack kommer åter
Nära vänner till dig gråter
Av blotta tanken på ditt ägande av denna härlighet.

Lyx är få förunnat,
En del får det av arv.
Ty nu jag just förkunnat, du svanlikt flyga lilla sparv.

Yttre skönhet får du här
Om det inre du själv rår.
Underskatta ej det skal som bär komponenterna alla år.

Du likt S-Frame aldrig ger upp, aldrig gör mig besviken
Och otåligt väntar på att få öppna din klapp.
Wow-upplevelse när jag nu med Rick Astley sätter spiken.
Never... Gonna... Give.. You... Up.

-----------------------------------------------------------------------

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lythelius:

Appropå chassin, tydligen hade det inte gått tillräckligt lång tid för att man skulle uppskatta en Rick-Roll igen i lucka nummer 8...

--------------------------------------------------------------------
Nu får jag lov att presentera ett hantverk av konster.
En majestät som visar sig med eget fönstermonter.
Vacker, stilig, underbart
En gigant av metall och tempererat glas så klart
Rymmer däri ett tekniskt allskönt monster.

Ger rum för trehundrasextio-millimeter radiator
Och i fönstrets centrum din processor, riggens kalkylator.
Noggrann plats för fläktar tre
Närhet till strömknapp, ljuduttag och USB3.
ATX eller micro-ATX blir ryggrad i din värstingdator.

Gulddetaljer, svart aluminium och glas transparent
I lyxig design förgyller denna din advent.
Vem kunde tro att Tomten levererade sån flärd?
En tomtenisses högsta dröm som verkstaden nu närd.

Yta som glänser
Omfamnar attraktion
Under influenser av sotad stålcitron.

Undrar du ännu vad som göms bakom det här usla orytmiska rimmet?
Pass på, hör upp och lägg så detta på minnet.

Nissarna smider aluminium så tunt
Endast 4 millimeter tjockt, två meter runt.
Veckad femton gånger
Ett precisionsverk värt lovsånger
Riktigt hantverk som också kräver sin sedelbunt.

Gå nu och öppna ditt paket
Och gläds åt det jag redan vet.
När Dreamhack kommer åter
Nära vänner till dig gråter
Av blotta tanken på ditt ägande av denna härlighet.

Lyx är få förunnat,
En del får det av arv.
Ty nu jag just förkunnat, du svanlikt flyga lilla sparv.

Yttre skönhet får du här
Om det inre du själv rår.
Underskatta ej det skal som bär komponenterna alla år.

Du likt S-Frame aldrig ger upp, aldrig gör mig besviken
Och otåligt väntar på att få öppna din klapp.
Wow-upplevelse när jag nu med Rick Astley sätter spiken.
Never... Gonna... Give.. You... Up.

-----------------------------------------------------------------------

Det där var nästan för bra

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Dagens lucka var riktigt bra...

Permalänk
Medlem

Tack Netonnet - började bli orolig över att jag inte skulle köpa något alls bland julkalendrarna denna julen...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.