TrekStor SurfTab twin 10.1 (2-in-1 dator) - Kan inte installera Windows (första uppstart).

Permalänk
Testpilot

TrekStor SurfTab twin 10.1 (2-in-1 dator) - Kan inte installera Windows (första uppstart).

Hejsan!

Ska försöka hålla det så kort som möjligt.

Det är så att jag beställde en 2-in-1 dator från Inet i måndags. Fick hem den på tisdagen, och försöker starta den.
Möts av bootloggan och sedan ett felmeddelande; The computer restarted unexpectedly or encountered an unexpected error. Windows installation cannot proceed. To install Windows, click "OK" to restart the computer, and then restart the installation.

Tänkte aja, måndags-ex, så ringar Inet supporten och ordnar ett återköp. Lägger en ny order på samma produkt och fick hem den idag (torsdag samma vecka).

----------------------

Nu är det som så att jag får samma förbannad problem på den nya igen!
Laddar upp den till 100% i dockan, håller in startknappen i 5 sekunder och bootloggan kommer upp (allt enligt manual). 10 sekunder senare så "fade'ar" skärmen, lyser upp direkt igen med bootloggan och 5 sekunder senare så kommer samma Error upp igen, fast denna gång på sniskan (alltså, loggan är i horisontalt läge, medan error meddelandet är i vertikalt läge, som om datorn är tiltad).

Ringde Inet igen, de bad mig nu invänta att tekniker skulle kolla på den andra och se om de kunde lösa problemet (eftersom det är samma problem), annars skulle jag få göra återköp igen bara. Tydligen ingen annan som rapporterat detta problem heller..

Bilder:

Dold text
Dold text

----------------------

Så nu ber jag er om hjälp! Om ni har någon som helst idé hur jag kan felsöka detta och eventuellt lösa det själv istället för att vänta till nästa vecka på Inet, eller behöva skicka tillbaka ännu en dator.

Tack på förhand, mvh
PHX

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Testpilot

update: Inet har bytt ut datorn ( 2 gånger ), visade sig vara fel på en batch de fått in.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >