Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krabbtumme:

Idag var jag tvungen att göra en av de svåraste sakerna jag någonsin gjort.

Har nyligen bytt position på jobbet till en som gör att jag blir borta för mycket för att Kapten skall må riktigt bra, jag märkte på hans beteende att han inte alls tyckte om att jag var borta så pass mycket som jag var, och efter att ha rådslagit med katthemmet jag adopterade honom ifrån för tre år sen kom vi överens om att det lättaste, och bästa, vore om han fick komma tillbaka dit så de kunde adoptera ut honom någonstans där han får den tid som han behöver.

Var iväg i förmiddags och lämnade honom, och gud vad det slet i mitt stackars hjärta att åka därifrån utan honom.

Bilden nedan är den sista jag tog på honom, när vi låg hemma på soffan och bara hade det mysigt i morse.

https://i.imgur.com/a4bV8og.jpg

Sådant där sliter på nästan samma nivå som att ta bort en katt för att den är för krasslig... just nu har jag heller inte katt av samma orsak och saknar det väldigt ibland... den dagen situationen är mer stabilt och lämplig för kattägande så kommer jag nog titta i en katthem... - behöver nödvändigtvis inte ha en ny kattunge utan en de bästa katterna jag haft (en norsk skogis) kommer just från katthem... och en skogis kommer vara på topp att titta efter den dagen när det är lämpligt igen, men för det mesta så är det katten som väljer ändå...

Permalänk
Rekordmedlem

Min lille katt valde att lägga sig i sitt fönster och slöspana på sparvarna i buskarna utanför då det är lite för varmt för vildare aktiviteter idag.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Svårt att tycka synd om någon som prioriterar jobb före sitt antagande av husdjur. Hoppas katten får ett hem där de har lite bättre prioriteringar.

Ja för katten drar ju in pengar som dom kan leva på, eller hur.
Tycker snarare att han tänker på kattens bästa och inte bara skiter i att den mår dåligt pga hans nya arbetstider, utan ser till så att den kommer få det så bra som möjligt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Krabbtumme:

Idag var jag tvungen att göra en av de svåraste sakerna jag någonsin gjort.

Har nyligen bytt position på jobbet till en som gör att jag blir borta för mycket för att Kapten skall må riktigt bra, jag märkte på hans beteende att han inte alls tyckte om att jag var borta så pass mycket som jag var, och efter att ha rådslagit med katthemmet jag adopterade honom ifrån för tre år sen kom vi överens om att det lättaste, och bästa, vore om han fick komma tillbaka dit så de kunde adoptera ut honom någonstans där han får den tid som han behöver.

Var iväg i förmiddags och lämnade honom, och gud vad det slet i mitt stackars hjärta att åka därifrån utan honom.

Bilden nedan är den sista jag tog på honom, när vi låg hemma på soffan och bara hade det mysigt i morse.

https://i.imgur.com/a4bV8og.jpg

Starkt och rimligen helt riktigt gjort. Inför risken att råka ut för samma problem så adopterade jag två katter som kom som ett par, dom var och är väldigt tajta. Dom har sällskap med varandra. Dom brottas med varandra. Dom sover tillsammans.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MacAllan:

Ja för katten drar ju in pengar som dom kan leva på, eller hur.
Tycker snarare att han tänker på kattens bästa och inte bara skiter i att den mår dåligt pga hans nya arbetstider, utan ser till så att den kommer få det så bra som möjligt.

Läs om. Han har accepterat en ny arbetsroll på samma arbete. Jag har hört den där ursäkten förut och jag har tröttnat på folk som inte tar hand om sina antaganden innan de påbörjar nya äventyr i livet. Sen när de gnäller om "sin uppoffring"..... Nä jag har sagt mitt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Läs om. Han har accepterat en ny arbetsroll på samma arbete. Jag har hört den där ursäkten förut och jag har tröttnat på folk som inte tar hand om sina antaganden innan de påbörjar nya äventyr i livet. Sen när de gnäller om "sin uppoffring"..... Nä jag har sagt mitt.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha alltså, "gnäller om sin uppoffring".

Ville dela med mig av det som hände eftersom jag varit delaktig i denna tråden med just Kapten förut, och tycker att de flesta medlemmar i denna tråd är trevliga att ha att göra med och ofta har intressanta infallsvinklar på saker som jag själv inte tänker på.

Det du gör just nu, dock, är att du sätter dig på någon slags moralisk hög häst och verkar tro att jag använder djur som något slags nöje som bara ska kastas bort när det inte längre passar att ha dem.

Det kunde dock inte vara längre från sanningen, fanns det något jag kunde gjort annat än att ha lämnat bort honom hade jag naturligtvis gjort det, men i samråd med KATTHEMMET som han KOM IFRÅN visade det sig att detta var det bästa för honom.

Tyvärr är jag singel, så jag har ingen sambo som kan umgås med honom, och tyvärr kom livet i vägen mellan honom och mig. Är det idealiskt att han får sitta på katthemmet nu igen? Nej, naturligtvis inte, men det är 3000 procent bättre än att jag har en katt hemma som mår dåligt och jag bara ignorerar det för att mitt liv nu ser annorlunda ut än det gjorde för tre år sen.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Krabbtumme:

Haha alltså, "gnäller om sin uppoffring".

Ville dela med mig av det som hände eftersom jag varit delaktig i denna tråden med just Kapten förut, och tycker att de flesta medlemmar i denna tråd är trevliga att ha att göra med och ofta har intressanta infallsvinklar på saker som jag själv inte tänker på.

Det du gör just nu, dock, är att du sätter dig på någon slags moralisk hög häst och verkar tro att jag använder djur som något slags nöje som bara ska kastas bort när det inte längre passar att ha dem.

Det kunde dock inte vara längre från sanningen, fanns det något jag kunde gjort annat än att ha lämnat bort honom hade jag naturligtvis gjort det, men i samråd med KATTHEMMET som han KOM IFRÅN visade det sig att detta var det bästa för honom.

Tyvärr är jag singel, så jag har ingen sambo som kan umgås med honom, och tyvärr kom livet i vägen mellan honom och mig. Är det idealiskt att han får sitta på katthemmet nu igen? Nej, naturligtvis inte, men det är 3000 procent bättre än att jag har en katt hemma som mår dåligt och jag bara ignorerar det för att mitt liv nu ser annorlunda ut än det gjorde för tre år sen.

Tror inte ett dugg på det där. Förutom att du hörde av dig till katthemmet då.. de tar tillbaka djur direkt någon är velig, så inget konstigt med det.
Tänker inte diskutera detta ämne mer eller med dig öht.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Tror inte ett dugg på det där. Förutom att du hörde av dig till katthemmet då.. de tar tillbaka djur direkt någon är velig, så inget konstigt med det.
Tänker inte diskutera detta ämne mer eller med dig öht.

Skickades från m.sweclockers.com

Du får tro precis vad du vill, om du frågar mig är det inte mig det är synd om utan snarare dig som inte kan se att det finns saker som är bortom ens kontroll och kattens bästa är det viktigaste.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Läs om. Han har accepterat en ny arbetsroll på samma arbete. Jag har hört den där ursäkten förut och jag har tröttnat på folk som inte tar hand om sina antaganden innan de påbörjar nya äventyr i livet. Sen när de gnäller om "sin uppoffring"..... Nä jag har sagt mitt.

Vad är det jag skall läsa om?

Du verkar ha en jäkligt skev bild av verkligheten och verkar inte förstå att saker kan förändras längs vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krabbtumme:

Du får tro precis vad du vill, om du frågar mig är det inte mig det är synd om utan snarare dig som inte kan se att det finns saker som är bortom ens kontroll och kattens bästa är det viktigaste.

Fast nu var det ju inte bortom din kontroll. Och om katten på riktigt var det viktigaste hade en enkel lösning varit att tacka nej till jobbet. Jobbet var alltså bevisligen viktigare än katten.

Jag säger ingenting om huruvida du gjorde rätt eller ej men jag tycker det är lite dåligt hur du m.fl. inte ens verkar försöka se det från Berrabubs perspektiv, för i grund och botten har han rätt oavsett om ni tycker det är passar eller ej.

Jag har för övrigt själv varit tvungen att ge bort en katt efter att jag flyttade hemifrån ungefär samtidigt som min mor också flyttade. Katten gick från att vara utekatt till stadsråtta vilket gjorde honom uppenbart deprimerad. Det kunde lösa sig ganska smidigt som tur var

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Fast nu var det ju inte bortom din kontroll. Och om katten på riktigt var det viktigaste hade en enkel lösning varit att tacka nej till jobbet. Jobbet var alltså bevisligen viktigare än katten.

Förstår inte riktigt hur vare sig du eller Berra läser in i det jag skrev att det skulle ha varit frivilligt, och finner det lite märkligt att ni båda utgår från att så skulle vara fallet.

Nu var det absolut frivilligt, och jag kunde såklart inte veta när jag accepterade det nya jobbet att den skillnad i arbetstid detta innebar skulle påverka honom som det gjorde. Katter är individer, så det som funkar för en katt behöver naturligtvis inte funka för en annan katt.

Skrivet av Trunk:

Jag säger ingenting om huruvida du gjorde rätt eller ej men jag tycker det är lite dåligt hur du m.fl. inte ens verkar försöka se det från Berrabubs perspektiv, för i grund och botten har han rätt oavsett om ni tycker det är passar eller ej.

Haha, jag förstår absolut hans syn på det, det jag vänder mig emot är hans sätt att uttrycka de åsikter han har och hans ärligt talat usla sätt att argumentera.

Du har en mycket trevligare ton och får därför, som du ser, en betydligt bättre diskussion.

Jag skriver det här en gång till så det är tydligt, jag är inte ute efter att folk ska applådera mitt beslut, för det är absolut en taskig situation jag satte Kapten i, men när allt kommer omkring mådde han inte bra på grund av mitt beslut och då fick jag söka upp de experter som jag har tillgång till och ta ett annat, bättre beslut om hans framtid.

edit: Och jag tror nog att vi har fyllt denna tråden tillräckligt med denna ärligt talat tråkiga diskussion. Om ni tar med er något från detta så låt det vara att tänk efter både en och två gånger innan ni adopterar ett djur, för saker händer och ens förutsättningar förändras.

Om någon vill diskutera detta vidare är ni varmt välkomna i mina personliga meddelanden, men det är nog bäst för alla om vi låter bli att kladda ner denna tråden ännu mer.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Rekordmedlem

Min Van var en omplacering, först flyttade hon pga flytt och hos den andra familjen funkade hon inte alls för hon gillar inte hundar så bara att de fanns i huset räckte för att hon inte skulle gilla läget, hundarna var inte på henne eller nått men hon verkade verkligen inte kunna bli lugn i hundsällskap.
Nu hos mig slipper hon hundsällskap och uppför sig som en väldigt snäll katt, jättesocial och orädd för människor, det är bara nya saker som hon tvärstannar när hon ser för att sakta gå fram och undersöka, det är lika roligt att se varje gång för hon reagerar på i princip allt som är nytt oavsett vad det är så ska det försiktigt kollas noga innan hon oftast totalt struntar i vad det nu är.
Det är normalfart och det vanliga jamandet för att tala om att hon finns, tystnad och tvärstopp när det nya upptäcks, ducka och titta sig om och så smyga fram och undersöka och sedan går livet vidare som vanligt.
Bara en gång har hon busat till det lite men då var det en liten unge som rusade/stapplade mot henne i full fart med armarna frammåt och han skrek också på barnspråk att han set en katt eller nått sånt och då for hon iväg och rev ner lite saker på och kring startbanan när hon skulle upp på en bokhylla för att slippa denna marsmallowman som kom rusande...

Katten var lite skeptisk till ungens hälsningsmetod.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Krabbtumme:

Om någon vill diskutera detta vidare är ni varmt välkomna i mina personliga meddelanden, men det är nog bäst för alla om vi låter bli att kladda ner denna tråden ännu mer.

Alltid tråkigt att lämna bort en katt känner med dig. Men som sagt ta den här diskussionen privat!

Mvh

Tiamat/Moderator

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Inaktiv

Så liten men tar sådan stor plats. Men snällt av kissen som låter mig sova i hennes säng xD

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krabbtumme:

Idag var jag tvungen att göra en av de svåraste sakerna jag någonsin gjort.

Har nyligen bytt position på jobbet till en som gör att jag blir borta för mycket för att Kapten skall må riktigt bra, jag märkte på hans beteende att han inte alls tyckte om att jag var borta så pass mycket som jag var, och efter att ha rådslagit med katthemmet jag adopterade honom ifrån för tre år sen kom vi överens om att det lättaste, och bästa, vore om han fick komma tillbaka dit så de kunde adoptera ut honom någonstans där han får den tid som han behöver.

Var iväg i förmiddags och lämnade honom, och gud vad det slet i mitt stackars hjärta att åka därifrån utan honom.

Bilden nedan är den sista jag tog på honom, när vi låg hemma på soffan och bara hade det mysigt i morse.

https://i.imgur.com/a4bV8og.jpg

Det är ju endast du som kan avgöra om detta var det bästa beslutet. Alla andra som "gissar" fram ett foruminlägg har ingen aning...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Spock har en patenterad lösning för hur man hanterar överhettning i lägenheten. Man stänger helt enkelt av gyroskopet oavsett var man befinner sig och faller platt på marken och stannar där tills solen går ner...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Somliga gillar att solbada (ett tag...).

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Spock har en patenterad lösning för hur man hanterar överhettning i lägenheten. Man stänger helt enkelt av gyroskopet oavsett var man befinner sig och faller platt på marken och stannar där tills solen går ner...

https://i.imgur.com/QAwsg6D.jpg

Har du inga takfläktar eller andra fläktar? Ute är det hett son f-n idag men inne i lägenheten känns det ganska svalt med alla fläktarna

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Har du inga takfläktar eller andra fläktar? Ute är det hett son f-n idag men inne i lägenheten känns det ganska svalt med alla fläktarna

Jag har en "portabel" AC men den kräver att en slang med över 100 mm diameter hängs ut genom ett fönster vilket tar bort den ur ekvationen. Ett fönster öppet på det viset i mitt sovrum på tredje våningen är i princip en dödsfälla för kissarna.

Kikar just nu på eventuella fläktinköp...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bascule666:

Jag har en "portabel" AC men den kräver att en slang med över 100 mm diameter hängs ut genom ett fönster vilket tar bort den ur ekvationen. Ett fönster öppet på det viset i mitt sovrum på tredje våningen är i princip en dödsfälla för kissarna.

Kikar just nu på eventuella fläktinköp...

Du får fixa nån genomföring typ en plywoodskiva med ett hån för slangen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Bascule666:

Jag har en "portabel" AC men den kräver att en slang med över 100 mm diameter hängs ut genom ett fönster vilket tar bort den ur ekvationen. Ett fönster öppet på det viset i mitt sovrum på tredje våningen är i princip en dödsfälla för kissarna.

Kikar just nu på eventuella fläktinköp...

Har gjort nät för fönster hos oss. Enkel träram där jag satt putsnät. Skruvat fast ramen i fönstret så det är säkert för katterna. Köpte fönsterkit för portabla AC', så slangen kläms fast.

https://shop.electrolux.se/hushallsapparater/luftrenare-och-l...

Tätar med:
https://shop.electrolux.se/hushallsapparater/luftrenare-och-l...

Ger svalt och skönt sovrum även om katterna surar lite över att dom inte kan sitta för öppet fönster just i det fönstret. Hur som helst gillar hankatten mkt att kunna svalka sig och ställer sig emellanåt rakt över den kalla luften från AC'n

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du får fixa nån genomföring typ en plywoodskiva med ett hån för slangen.

Skrivet av DocStargazer:

Har gjort nät för fönster hos oss. Enkel träram där jag satt putsnät. Skruvat fast ramen i fönstret så det är säkert för katterna. Köpte fönsterkit för portabla AC', så slangen kläms fast.

https://shop.electrolux.se/hushallsapparater/luftrenare-och-l...

Tätar med:
https://shop.electrolux.se/hushallsapparater/luftrenare-och-l...

Ger svalt och skönt sovrum även om katterna surar lite över att dom inte kan sitta för öppet fönster just i det fönstret. Hur som helst gillar hankatten mkt att kunna svalka sig och ställer sig emellanåt rakt över den kalla luften från AC'n

Yes, jag vet. En sådan lösning vore bra men jag har otroligt svårt att få till det. Fönstret är lurigt men det största problemet är min fantastiska förmåga att prokrastinera...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bascule666:

Somliga gillar att solbada (ett tag...).

https://i.imgur.com/Ez1sn4q.jpg

Hehe, skönt kort.
Min sambo lyckas ofta att ta kort på våra katter när de gäspar eller gör något skumt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Hehe, skönt kort.
Min sambo lyckas ofta att ta kort på våra katter när de gäspar eller gör något skumt

Det gäller att ha flyt och telefonen nära till hands. Har en superfin systemkamera en Panasonic Lumix DMX-GX80 som numera mest spenderar sin tid i en väska ihop med sina extremt dyra objektiv, alla mina bilder numera är tagna med min lastgamla Samsung S7.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Ja... han gillar vatten lite för mycket.

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av wurpan:

Ja... han gillar vatten lite för mycket.

https://youtu.be/fsaMiQGgOgw

Min katt tycker ibland är det skoj att tvätta fötterna, Van katterna simmar när de lever fritt på hemmaplan, de har ju utvecklats runt Van sjön och simmar när de ska jaga.

Det är visserligen turkiska angoror i videon nedan men det är bara pälsfärgen som skiljer, angoran ska vara helvit.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har följt tråden ett bra tag och den har get mig mycket glädje!

Tänkte dela med min av några bilder på min katt Nova. Hon är en 3-årig innekatt som vistas ute när jag hälsar på föräldrarna.
Är inte den bästa fotografen men det bjur jag på!

Permalänk
Medlem

@popklubb:
Liknar väldigt mycket min katt.

20170826_DSC_6098 by Kimmo Räsänen, on Flickr

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200