Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Medlem
Skrivet av dovienya:

Slår ett slag för denna "kattsand": https://www.zooplus.se/shop/katt/kattsand_kattstro/golden_gre...
Sjukt effektiv för mina katter (förvisso utekatter) när det gäller doften.
Inget Bentonitlera eller något.
Kattbajset spolar jag ner (med eventuell risk för stopp i avloppet, något som inte hänt ännu). Kissklumparna (klumpar väldigt bra) lägger jag i en papperspåse bredvid tills den är full. Då tar jag ut den till trädgårdskomposten och tömmer den där. Påsen går återanvända Väldigt drygt dessutom.

Lätt material, dock, så långhåriga katter har en tendens att dra med det en bit.

Har dessvärre ingen trädgård att kompostera saker i. Bor man i lägenhet så är man ganska begränsad när det gäller att hantera katternas avföring. I Göteborg ska kattsand slängas i "övrigt avfall" typ allt som inte kan återvinnas och då funkar min variant bra (se ovanstående inlägg).

Jag tycker betonitlera funkar ruskigt bra och skulle inte vilja testa andra alternativ, kalla mig bakåtsträvande eller vad du vill men det som funkar kör jag på. Gör av med runt 10 Kg varannan vecka och det är en ordentlig påverkan både på min plånbok och mitt rent fysiska arbete.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

affärside

Varför är kattleksaker så jäkla kass, billiga, gjorda i Kina och håller bara i tio minuter?

Igår (runt tio timmar sedan) hämtade jag ett megapaket från Zooplus, det mesta var torrfoder men i beställningen ingick även en "Vi fyller 20-år låda" för 99:- som innehöll en massa torr och blötfoder (prisvärt) och några leksaker. En av leksakerna var ett spö med ett antal flaggor och en boll med en bjällra på snöret. Katterna gillade detta starkt. Låste fast spöt i ugnsluckan och det var en hit. Slog vad med mig själv att detta skulle hålla max ett dygn och mycket riktigt var skiten kass bara 8 timmar senare (bollen på slutet av tråden är väck).

Är vi som kattägare så väldigt snåla att leksakerna till våra kissar måste kosta närmare noll? Sedan får man väga in verkligheten att kedjor som Arken Zoo har sanslösa marginaler (och sanslösa priser) på alla leksaker. Handlar jag på Zooplus får jag lätt tre leksaker för samma pris som Arken Zoo vill ha för en.

Nu var inte priserna min fundering egentligen utan om det skulle finnas en marknad för bra kattleksaker som inte dör inom ett dygn. Har sett några varumärken som strävar åt det hållet men ingen som gjort fantastiskt genombrott. Finns det en marknad här eller är jag helt ute och cyklar?

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bascule666:

Varför är kattleksaker så jäkla kass, billiga, gjorda i Kina och håller bara i tio minuter?

Igår (runt tio timmar sedan) hämtade jag ett megapaket från Zooplus, det mesta var torrfoder men i beställningen ingick även en "Vi fyller 20-år låda" för 99:- som innehöll en massa torr och blötfoder (prisvärt) och några leksaker. En av leksakerna var ett spö med ett antal flaggor och en boll med en bjällra på snöret. Katterna gillade detta starkt. Läste fast spöt i ugnsluckan och det var en hit. Slog vad med mig själv att detta skulle hålla max ett dygn och mycket riktigt var skiten kass bara 8 timmar senare (bollen på slutet av tråden är väck).

Är vi som kattägare så väldigt snåla att leksakerna till våra kissar måste kosta närmare noll? Sedan får man väga in verkligheten att kedjor son Arken Zoo har sanslösa marginaler (och sanslösa priser) på alla leksaker. Handlar jag på Zooplus får jag lätt tre leksaker för samma pris som Arken Zoo vill ha för en.

Nu var inte priserna min fundering egentligen utan on det skulle finnas en marknad för bra kattleksaker som inte dör inom ett dygn. Har sett några varumärken som strävar åt det hållet men ingen som gjort fantastiskt genombrott. Finns det en marknad här eller är jag helt ute och cyklar?

Våra katter kanske är ovanligt hänsynslösa?
Nä men jag känner igen det där. När det gäller lekpinnar så brukar jag göra egna då det blir myyyyycket billigare och mer hållbart. Lite tunnare bambu eller hampasnöre och fjädrar som man lindar eller häftar fast. Kan rekommendera att häfta så slipper man oroa sig över att katten äter upp tråden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är väl inte konstigt snören och bollar går sönder när de leker med saxar och huggklor

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Det är väl inte konstigt snören och bollar går sönder när de leker med saxar och huggklor

Kevlar...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Rekordmedlem

Jag är nöjd så länge katten inte får för sig att en dunsovsäck elerl quilt är en fågel som måste slaktas.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Sömnig kisse fredag eftermiddag. Inte konstigt då han levt djävul hela natten...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Inaktiv

Ny vägg monterad pryl 🙂

Obs, katten på våning 2 är extremt stor

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Inaktiv

7 katter har vi på 3 våningar 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

7 katter har vi på 3 våningar 🙂

Bra att 7 katter har ett hem istället för ett tråkigt djurskydd och ägs av folk som bryr sig om katterna

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Rekordmedlem

Jag hittade en solkatt som slöade i stället för spanade i sitt favoritfönster.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Ny vägg monterad pryl 🙂

http://i.imgur.com/kj4NBCq.jpg

http://i.imgur.com/3r0IJTB.jpg
Obs, katten på våning 2 är extremt stor

Har en sådant träd jag med, mkt bra och faktiskt prisvärt.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag hittade en solkatt som slöade i stället för spanade i sitt favoritfönster.
https://i.imgur.com/hd3NK1L.jpg

Brukar du raka katten runt svansen? Jag brukar kela med en långhårig ras som var rakad runt svansen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av john_doe:

Har en sådant träd jag med, mkt bra och faktiskt prisvärt.

Ja den verkar riktigt bra, har haft andra som de klöst sönder på en gång men denna verkar hålla riktigt bra.

Märks inget än 🙂

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av AMD-FX:

Brukar du raka katten runt svansen? Jag brukar kela med en långhårig ras som var rakad runt svansen

Nej har aldrig rakat någon katt jag haft, använder bara kam borste på denna katt men har haft en som gillade att bli dammsugen, hon var nog knäpp för katter brukar ju inte gilla dammsugare.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

En äggkartong innehåller som minst 3st (2st?) väldigt bra kattleksaker. Mina två kissar Kara och Spock älskar att jaga runt efter "konen" i en äggkartong. Den rör sig oregelbundet är lätt och snabb, fram med en sax och du har sparat en femtiolapp (finns det sådana fortfarande? Alltså en femtiolapp inte en sax...).

En bild som dessvärre är ganska stillastående, de brukar repa golvet i sina försök att nå "leksaken" först. Zelda är helt ointresserad...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

@Bascule666
Det finns 20, 50, 100, 200, 500 och 1000 kr i sedlar. 1, 2, 5 och 10 kronor som mynt.

Femtiolappen var mer eller mindre borta ett tag på 90-talet dock, men kom tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

@Bascule666
Det finns 20, 50, 100, 200, 500 och 1000 kr i sedlar. 1, 2, 5 och 10 kronor som mynt.

Femtiolappen var mer eller mindre borta ett tag på 90-talet dock, men kom tillbaka.

Jag är gammal och halvsenil och har inte använt kontanter på evigheter så jag har noll koll, alla mina inköp är digitala...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag hittade en solkatt som slöade i stället för spanade i sitt favoritfönster.
https://i.imgur.com/hd3NK1L.jpg

De där blev vedhuggning när man låg i lumpen

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Lite färska bilder på Frazze

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem

Lite småsynd om Zelda...

Zelda fick för runt tre veckor för sig att enda bra stället (trots att jag har kattplatser runt hela lägenheten) att sova på var min vita igloo i soffan. Allt var lugnt ett bra tag tills Spock också fick för sig att den vita igloon var bästa stället.

Lilla Zelda som är absolut minst av mina tre katter hade inte mycket att stå emot när Spock fick för sig att ta plats eller när han redan var där när hon kom dit. Detta resulterade i en lite halvförvirrad Zelda som varken visste ut eller in, ibland hamnade hon på mattan, ibland bredvid mig på en kudde i soffan men alltid blängande på den upptaga igloon. Det blev heller aldrig någon riktig sömn och hon har vankat omkring som en zombie ett par veckor. Som tur är så sover Spock oftast i min säng och då får Zelda äntligen lugn och ro...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

För övrigt önskar jag mig en funktion som utesluter kattassar som giltiga input devices både på skärmen på min Samsung telefon och på min Surface Book 2. Jag är till och med beredd att betala pengar för en sådan funktion.

Skulle någon dessutom kunde göra en Turing och känna av kattassar på en vanlig mus och pekplatta så skulle jag nominera dem för Nobelpris i fysik.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

För övrigt önskar jag mig en funktion som utesluter kattassar som giltiga input devices både på skärmen på min Samsung telefon och på min Surface Book 2. Jag är till och med beredd att betala pengar för en sådan funktion.

Skulle någon dessutom kunde göra en Turing och känna av kattassar på en vanlig mus och pekplatta så skulle jag nominera dem för Nobelpris i fysik.

Ingen bättre styrning av CatOS i höstuppgraderingen i sikte, får man förmoda?

Permalänk
Medlem

Daisy gillar inte när man spelar NDS2 för länge

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

En kall i sommarvärmen 😊.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Idag var jag tvungen att göra en av de svåraste sakerna jag någonsin gjort.

Har nyligen bytt position på jobbet till en som gör att jag blir borta för mycket för att Kapten skall må riktigt bra, jag märkte på hans beteende att han inte alls tyckte om att jag var borta så pass mycket som jag var, och efter att ha rådslagit med katthemmet jag adopterade honom ifrån för tre år sen kom vi överens om att det lättaste, och bästa, vore om han fick komma tillbaka dit så de kunde adoptera ut honom någonstans där han får den tid som han behöver.

Var iväg i förmiddags och lämnade honom, och gud vad det slet i mitt stackars hjärta att åka därifrån utan honom.

Bilden nedan är den sista jag tog på honom, när vi låg hemma på soffan och bara hade det mysigt i morse.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Krabbtumme:

Idag var jag tvungen att göra en av de svåraste sakerna jag någonsin gjort.

Har nyligen bytt position på jobbet till en som gör att jag blir borta för mycket för att Kapten skall må riktigt bra, jag märkte på hans beteende att han inte alls tyckte om att jag var borta så pass mycket som jag var, och efter att ha rådslagit med katthemmet jag adopterade honom ifrån för tre år sen kom vi överens om att det lättaste, och bästa, vore om han fick komma tillbaka dit så de kunde adoptera ut honom någonstans där han får den tid som han behöver.

Var iväg i förmiddags och lämnade honom, och gud vad det slet i mitt stackars hjärta att åka därifrån utan honom.

Bilden nedan är den sista jag tog på honom, när vi låg hemma på soffan och bara hade det mysigt i morse.

https://i.imgur.com/a4bV8og.jpg

Svårt att tycka synd om någon som prioriterar jobb före sitt antagande av husdjur. Hoppas katten får ett hem där de har lite bättre prioriteringar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Svårt att tycka synd om någon som prioriterar jobb före sitt antagande av husdjur. Hoppas katten får ett hem där de har lite bättre prioriteringar.

Skickades från m.sweclockers.com

HAHA kanske bättre att vara arbetslös då och ha honom i en kartong under någon bro?

Om ett djur inte mår bra får man såklart göra vad man kan för att förbättra situationen för det, något annat än det vore ju rent djurplågeri.

Väldigt konstig inställning att ha.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."