EA presenterar systemkraven för Star Wars: Battlefront

Permalänk
Hedersmedlem

tur man uppdaterade datorn nyss då
EDIT: Anledningen till att det är 512 kbps är nog för att det är vad deras servrar värkar klara att ge mig för tillfället

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Dra åt helvete

Kan nog tänka mig att uppdatera till 16GB, frågan är hur vida prollen kommer orka med eller ej ändå.

överklocka den till typ 4.0 så är det inga problem, troligen inte utan överklock heller.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Hehe, tomt minne är slöseri på resurser om något!
Men det här är ett vanligt fenomen. Har sett samma sak om Spotify, Origin, Steam whatever. Origin drar 100MB RAM! 100MB? Holy shit, bäst att avinstallera direkt!

Säger så här.

Så länge man slipper hålla på med pagefil, så räcker RAM minnet bra. Och denna hysteri om att något rekommenderar 16GB är ju bara positivt. Vi gick från allt behövde 1-2-4GB RAM, sen sega det ner till 8... och först nu 5+ år senare så "behövs" 16. Många gånger idag klarar du dig tom på 4GB RAM till enklare saker. Vad ska vi med dessa system med 16-32GB RAM om det inte ska användas?

Men det mest idiotiska är precis som du säger, folk som är oroliga över att deras RAM används. Gör det inte det så är det bortkastade pengar och bortkastad ström att ha dem. Det ska vara 90-100% alltid, egentligen, även om det bara är cache eller annat tillfälligt.

Så ryck ut dem, eller använd dem...

Permalänk
Datavetare
Skrivet av pa1983:

Intel Core i3-6300T är ett himla lustigt "minimikrav" tycker jag. Kan inte finnas så många som har en i dagsläget sedan är det ju som någon nämnde en 35W modell på 3.3Ghz därav T i namnet vilket betyder att den kostar minst lika mycket om inte mer än en mycket högre klockad i3.
Sedan skylake i alla ära men så jävla bra är inte arkitekturen jämfört med nåt annat intel sålt tidigare.
Kan garantera att min i3 4360 på 3.7Ghz med 4MB cache bör matcha och springa om en 6300T utan problem.

I bland undrar jag om minimikraven är nån smygreklam för en tillverkare då minimikrav ofta är baserat runt en budget CPU om möjligt och i så fall en gammal sådan inte någon sprillans ny lågenergivariant av en i3 från intel som igen äger eller rent spontant är bekant med och kan utifrån den avgöra om deras är lika bra eller bättre.

Jag skulle gissa att i3-6300T och i3-4360 drar väldigt jämt i fall som kan använda mer än 2 CPU-trådar, HT ger ofta av flera skäl relativt sett mer på tvåkärniga modeller jämfört med modeller som har fler CPU-kärnor. Om så är fallet har har ju perf/W i just detta segment ökat rätt mycket, vilket inte borde vara så förvånande då Skylake främst är optimerad för lägre TDP-nivåer. Pratas ju om att Skylake 15W TDP-modellerna är ~30% snabbare än Haswell och Core-M ska eventuellt få än större boost med Skylake.

Håller däremot med om att i3-6300T (eller någon T-modell för den delen) är ett lustigt minikrav då ytterst få som tänkt spela på sin maskin lär sitta på T-modeller.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Falcon:

Du träffade väl inte med din "spray" då.
Det har blivit betydligt bättre sedan release. Märker du inte det så har du kass anslutning eller kör på fel servrar.

Sitter med 100/100MB stadsnät. Kör inom EU, Tyskland, Frankrike och Sverige, Finland samt Danmark, Norge. Pingen ligger mellan 10-24.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Om det här spelet blir tillräckligt bra lär jag behöva uppgradera datorn, rejält.

Nej, det räcker med ett nytt grafikkort. Processorn behöver du inte byta.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Kulan1986:

Sitter med 100/100MB stadsnät. Kör inom EU, Tyskland, Frankrike och Sverige, Finland samt Danmark, Norge. Pingen ligger mellan 10-24.

att du sitter med 100/100 stadsnät säger inte så mycket, klart fiber är bättre än säg 4G eller ADSL, däremot så kan ett stadsnät vara av sämre kvalitet eller den operatören du valt hur dom valt att sätta upp sin routing i fibernätet kan påverka mycket till olika tjänster. eller så simpelt som en router av sämre kvalitet, finns så många aspekter som kan påverka ens internet anslutning.

eller som någon sa innan, du kanske enkelt missade

Visa signatur

Spel PC: AMD 5 2600X, 16GB DDR44 3000MHz, GF RTX 2080, Asus Crosshair VII HERO, acer predator x34a, Samsung EVO SSD 960 1.5TB,

Permalänk
Medlem

Månne detta är det första spelet jag ska spela som mitt gamla 560 Ti inte skulle klarat av minimumkravet i?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grabbengrå:

att du sitter med 100/100 stadsnät säger inte så mycket, klart fiber är bättre än säg 4G eller ADSL, däremot så kan ett stadsnät vara av sämre kvalitet eller den operatören du valt hur dom valt att sätta upp sin routing i fibernätet kan påverka mycket till olika tjänster. eller så simpelt som en router av sämre kvalitet, finns så många aspekter som kan påverka ens internet anslutning.

eller som någon sa innan, du kanske enkelt missade

Bredband2 och jag har en Netgear R7000

Tror fallet är så här, bössan ser ut att skjuta ut 100skott...Men i verkligheten är det bara 5-8 skott som flyger ut.

Är väl bara den Bulldog bössan som har verkliga skott som skjuts ut, därför den kan vara ''op'' i vissa fall.

Permalänk
Medlem

Kul med ett spel som "ställer lite krav" ska bli intressant att testa i morgon.

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bad boy rune:

Kul med ett spel som "ställer lite krav" ska bli intressant att testa i morgon.

Typ som det spelet Middle earth....Kräva 8GB vRAM och en satans massa annat ultra end saker...Men i verkligheten kan ett GTX970 3,5GB maxa spelet även med HD texturer i 4K

Bara PR och okunniga utvecklare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Jag skulle gissa att i3-6300T och i3-4360 drar väldigt jämt i fall som kan använda mer än 2 CPU-trådar, HT ger ofta av flera skäl relativt sett mer på tvåkärniga modeller jämfört med modeller som har fler CPU-kärnor. Om så är fallet har har ju perf/W i just detta segment ökat rätt mycket, vilket inte borde vara så förvånande då Skylake främst är optimerad för lägre TDP-nivåer. Pratas ju om att Skylake 15W TDP-modellerna är ~30% snabbare än Haswell och Core-M ska eventuellt få än större boost med Skylake.

Håller däremot med om att i3-6300T (eller någon T-modell för den delen) är ett lustigt minikrav då ytterst få som tänkt spela på sin maskin lär sitta på T-modeller.

Finns ju 35W modeller med av Haswell bland annat. S och T modellerna är inget nytt då jag kollat på både S och T för eget bruk och päronen ända tillbaks till Ivy bridge. Tom beställt från Inet men deras lagersaldo var fel så dom var slut så det blev ingen S eller T till dom.

Svårt att tro att en Skylake i3 på 3.3Ghz kan mäta sig med en Haswell Refersh på 3.7Ghz med samma cache mängd och HT på båda för så stor skillnad i IPC är det inte och det spelar ju som sagt mindre roll om Skylake ger bättre prestanda per watt i detta läget då det är en desktop CPU.

Det jag menade är att det är mer troligt att någon sitter på en i3 4130 3.4Ghz som exempel som bör prestera ungefär likvärdigt.

Hadde begreppet om minimikravet var för "laptops" att dom anget en energieffektiv mobil CPU model men som sagt på desktop ser jag igen poäng med det över huvud taget då nästan inga system har problem med tex 65W och som sagt 35, 45 och 55W modeller är ofta lika dyra eller dyrare med lägre frekvens än tex 65 eller 95W TDP delar som exempel så inget man köper omedvetet.

Permalänk
Medlem

Datorn sjunger på sista versen ser det ut som, tur man har ps4 iaf

Permalänk
Medlem

Ähh, skulle man sakna prestanda är det väl bara att köpa nya prylar...

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Datavetare
Skrivet av pa1983:

Finns ju 35W modeller med av Haswell bland annat. S och T modellerna är inget nytt då jag kollat på både S och T för eget bruk och päronen ända tillbaks till Ivy bridge. Tom beställt från Inet men deras lagersaldo var fel så dom var slut så det blev ingen S eller T till dom.

Svårt att tro att en Skylake i3 på 3.3Ghz kan mäta sig med en Haswell Refersh på 3.7Ghz med samma cache mängd och HT på båda för så stor skillnad i IPC är det inte och det spelar ju som sagt mindre roll om Skylake ger bättre prestanda per watt i detta läget då det är en desktop CPU.

Det jag menade är att det är mer troligt att någon sitter på en i3 4130 3.4Ghz som exempel som bör prestera ungefär likvärdigt.

Hadde begreppet om minimikravet var för "laptops" att dom anget en energieffektiv mobil CPU model men som sagt på desktop ser jag igen poäng med det över huvud taget då nästan inga system har problem med tex 65W och som sagt 35, 45 och 55W modeller är ofta lika dyra eller dyrare med lägre frekvens än tex 65 eller 95W TDP delar som exempel så inget man köper omedvetet.

Var därför jag lade till förutsättningen att programmet ska använda fler än 2 CPU-trådar, vilket är fallet om en i5 överhuvudtaget ska vara en förbättring över i3. Flera tester visar att Hyperthreading ger väsentligt mer effekt hos Skylake än tidigare, notera att 6700K nästan matchar den 6-kärniga 4960X i kompilering medan 4790K ligger en bit efter trots 200MHz högre frekvens jämfört med 6700K (kompilering är ett område där Skylakes HT verkar vara väldigt effektiv)

Dold text
Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk

Hype, hype.. Allt för att få oss att rusa till butikerna och köpa svindyrt nytt. Nej, jag kör vidare på mitt gtx 660, i5:a och 8 GB RAM. Spelar endast i 1920*1080p ändå. Klarar mig fint

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem

speccar högt för att kunna skylla på att användaren har dålig dator ifall det strular
så slipper dom lägga så mycket tid på snabb fixa patchar.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Battlefield 4 med Star Wars-skin.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jamen nice. Windows 10, 16GB RAM, gärna 980 Ti etc. m.m.
Och folk undrar varför konsollförsäljningen är på frammarsch.

Fast jag tror det kommer att lira helt OK på min lilla i5:a också i och för sig.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Testpilot

PCGamer släppte en artikel där de testat spelet med sina specs;

http://www.pcgamer.com/dont-be-too-intimidated-by-battlefront...

Spelet ser ut att kunna flyta på bra, och LOW såg faktiskt väldigt acceptabelt ut med för de som sitter på lite mer low-end kort.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk

Får hoppas att min gamla dator klarar detta spel då

Visa signatur

PC1:Mobo:P8Z68-V Pro Cpu:i7-2600K @ 4.4Ghz CpuKylare:Noctua NH-D14 Gpu:ASUS GTX 690 Ram:XMS3 DDR3 1600MHz 16GB HDD:HyperX 3K SSD 240GB,OCZ VERTEX Plus 120GB ,1.0TB Bildskärm:3 x ACER 24''TFT 3D 120Hz Chassi:Thermaltake Level 10 GT Psu:HX750W Silver Mod OS:Win 7 Pro
MediaPC: Mobo:GA-78LMT Cpu:II X4 965 3,4GHz Cpukyl:Hyper 212 EVO Ram:8GB 1600Mhz Psu:CX 430M Mod Chassi:Define Mini Svart

Permalänk

Bra. Vi behöver titlar som pressar hårdvaran. Förutsagt att det är ordentligt optimerat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Dagens spel ser verkligare ut än någoning och dessutom på low/medium inställningar i 1080. Kunde faktist inte bry mig mer om lite extra ögongodis, min blick är på fienden inte terrängen.

Visa signatur

Stationära: Chassi: Fractal Design Define R4 Svart Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K Kylning: Thermalright true spirit140 power Ram: HyperX 16GB 2133MHz GPU: Asus GTX 1070 FE Lagring1: 120GB Sanddisk Extreme Lagring2: WD Black 1TB PSU: Fractal Design Integra 750W Kringutrustning: Corsair H2100 Corsair K70 RGB Razer Deathadder Logitech Z Cinema Benq 24" XL2411 Bärbar: Lenovo Y50-70 Konsol: Playstation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Bra. Vi behöver titlar som pressar hårdvaran. Förutsagt att det är ordentligt optimerat

Skickades från m.sweclockers.com

Pressar och pressar. Rekommenderat är ju inte speciellt högt förutom ramminne då kanske. Är nyfiken på vad de rekommenderade kraven kommer ge för grafikinställningar i 1080p när spelet väl är släppt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Hoppas min i5 2500k@4.5Ghz tutar någorlunda okej, spelar i 1080p så jag hoppas ^^

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Medlem

Enligt Nvidia klarar GTX 970 60 fps i 1080p på medium
"Based on our own testing, Electronic Arts' recommendation of a GeForce GTX 970 will give gamers 60 frames per second and above at 1920x1080, with medium detail settings, in the Walker Assault's 40-player battles. Higher detail levels will require more powerful GPUs, such as the GeForce GTX 980 and 980 Ti, as will higher resolutions."
http://www.geforce.com/whats-new/articles/star-wars-battlefro...

Permalänk
Medlem
Skrivet av antepannte:

Battlefield 4 med Star Wars-skin.

Battlefront har alltid varit nära till BF när det kommer till en gameplay footage.. men tro mig.. Battlefront är inte alls likt Battlefield när man väl spelar, känslan är helt olika.. Att Dice gjort spelet betyder inte att Battlefront är Battlefield.

Försök o hålla bort de dåliga dömandet tills du åtminstonde spelat spelet..

Spelar Bf sen 1942 spelet och spelade Battlefront 2 förr så I have my experiance..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Jamen nice. Windows 10, 16GB RAM, gärna 980 Ti etc. m.m.
Och folk undrar varför konsollförsäljningen är på frammarsch.

Fast jag tror det kommer att lira helt OK på min lilla i5:a också i och för sig.

Nu snackades det inte om något 980Ti utan ett 970 och det är inte alltför orimligt tycker jag.
Även om spelmarknaden är rätt centraliserad kring de jäkla konsollerna så brukar vi PC ägare kunna glädja oss åt att inte vara låsta till 30fps och oftast få fler grafiklägen samt AA. Tycker det motiverar att vi får punga ut extra för hårdvaran.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Battlefront har alltid varit nära till BF när det kommer till en gameplay footage.. men tro mig.. Battlefront är inte alls likt Battlefield när man väl spelar.. Att Dice gjort spelet betyder inte att Battlefront är Battlefield.

Försök o hålla bort de dåliga dömandet tills du åtminstonde spelat spelet..

Nu var ju min post lite smått ironisk och menat som ett skämt. Ber så mycket om ursäkt ifall jag sårade dina känslor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv

Väntar och jag kommer självklart förboka spelet.
Men ett grafikkort för nästan 4000kr för att lira som rekommenderat, ja det blir att köra spelet på min PS4 istället. Då kan dessutom mina burkar göra andra uppgifter under tiden jag spelar.

Angående 16GB ram så har bättre surfplattor detta idag och om jag ej såg fel i den tekniska beskrivningen i min nya tvättmaskin så hade den mer ramminne än så, så jag tycker ej detta krav är vidare högt och ska man göra vanligt kontorsjobb på en pc med en massa program, virtuella maskiner etc igång så är detta i det snålaste laget.

Det är dock tråkigt för de som har en dator som är några år och blir tvungen att byta minne. Detta plus att min dator kan göra annat under tiden är därför jag enbart spelar på konsoler.