EA presenterar systemkraven för Star Wars: Battlefront

Permalänk
Melding Plague

EA presenterar systemkraven för Star Wars: Battlefront

Det är dags för nästa testversion av kommande Star Wars: Battlefront. I samband med utrullningen passar Electronic Arts på att avslöja nya systemkrav, vilka innebär förändringar jämfört med tidigare rekommendationer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

16 GB i minne som rekommenderat? Dålig portning med minnesläckor?
BF4 kanske är en dålig jämförelse, men detta tar ju inga 16 GB minne, i ens i närheten av åtta så hur i hela?!

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem

Det va ingen dålig dator man behöver!

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

HAHA detta är ju precis på gränsen av rekommenderade inställningar för mig och jag köpte min dator för inte mindre en 1 år sedan Vad behöver man ha för maximala inställningar då

Permalänk
Inaktiv

De rekommenderade systemkraven kunde knappast ha passat min dator bättre

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mr.Berling:

16 GB i minne som rekommenderat? Dålig portning med minnesläckor?
BF4 kanske är en dålig jämförelse, men detta tar ju inga 16 GB minne, i ens i närheten av åtta så hur i hela?!

Det rekommenderade minnet för spel brukar ju vara bara relevant om man i övrigt har mycket uppe i bakgrunden och på så vis faktiskt kanske behöver så mycket minne.
Med tanke på att jag brukar ha det så är jag lite orolig för det här spelet med mina 8GB, brukar ju använda cirka 4-5GB hela tiden utan ett spel uppe när jag sitter vid datorn.

Finns det någon som vet om det finns några uppgifter på om spelet kan installeras/startas på en dator med mindre än 8GB RAM?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Finns att dra ned i Origin nu för den öppna betan, startar imorgon kl 16 enligt Origin.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Inget spel för mig, men kul att man klarar rekommenderat.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Målande att de inte ens har med AMD:s processorer i rekommendationerna. Börjar verkligen bli dags för Zen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mitt 660ti har klarat alla spel hittills i 1440p så den klarar det säkert bra. Sedan har jag för mig systemkravet på BF4 var ett 7870 som minimum men det va inte ens i närheten

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mr.Berling:

16 GB i minne som rekommenderat? Dålig portning med minnesläckor?
BF4 kanske är en dålig jämförelse, men detta tar ju inga 16 GB minne, i ens i närheten av åtta så hur i hela?!

Eller så är det precis tvärt om. Att spelet faktiskt kan använda mycket resurser när det finns mycket resurser tillgängliga istället för att sätta övre minnesgräns som motsvarar vad konsoler har?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrThraX:

HAHA detta är ju precis på gränsen av rekommenderade inställningar för mig och jag köpte min dator för inte mindre en 1 år sedan Vad behöver man ha för maximala inställningar då

Antagligen 32 GB RAM

Permalänk

Är rekommenderade om man spelar i 1920x1080 på högsta inställningar?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Undrar var de fick 16gb ifrån. Det är ju löjligt... Tror dessutom knappast på att grafiken i teorin skulle kräva mer än ett 670, men men

Edit: tror inte på att frostbite motorn skulle äta så mkt ram, antar att de tar i rejält med specsen

Visa signatur

Processor: Intel i5 3570K @ 4,5 GHz | Kylare: CM Hyper 212 Evo | Grafikkort: EVGA GTX 970 SSC | Chassi: HAF 922 Svart | Mobo: Asus P8Z77-V | RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16 GB (4x4GB) | SSD01: 250GB Samsung 840 EVO | SSD02: 1TB Samsung 850 EVO | Nätagg: Corsair 850 W

Permalänk

"Anslutning - 512 Kbps eller snabbare"

Laddar den upp spelet till andra /s, eller vad är det för information som den skickar?

Permalänk
Medlem

Kanske bara för prollen man har men jag tycker det ska bli intressant att se hur det skalar med flera trådar.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Äntligen!! Snart har jag skäl nog till att uppgradera

Permalänk
Medlem

så en vanlig core i3 räcker alltså inte till detta skit spel ?

Permalänk
Medlem

klarar rekommenderat iaf så det är ju bra det

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Frejoh466:

"Anslutning - 512 Kbps eller snabbare"

Laddar den upp spelet till andra /s, eller vad är det för information som den skickar?

Det är ju inte mycket data det handlar om egentligen men all output/input du ger och får när du till exempel skjuter andra i spel måste du ju "skicka" och "ta emot" och då måste man ju ha en viss hastighet

Sen spelar ju latensen störst roll egentligen.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Phuuee.. precis då.... kanske man kan få lilla burken att svettas lite på MAX.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Det rekommenderade minnet för spel brukar ju vara bara relevant om man i övrigt har mycket uppe i bakgrunden och på så vis faktiskt kanske behöver så mycket minne.
Med tanke på att jag brukar ha det så är jag lite orolig för det här spelet med mina 8GB, brukar ju använda cirka 4-5GB hela tiden utan ett spel uppe när jag sitter vid datorn.

Finns det någon som vet om det finns några uppgifter på om spelet kan installeras/startas på en dator med mindre än 8GB RAM?

Går ju stänga ner det man har öppet i bakgrunden, brukar oftast vara webbläsare med flera flikar som slukar mycket minne, om man nu inte känner att man måste ha videoredigering, cad eller dylikt uppe samtidigt som man skall spela ett prestandakrävande spel.

Har svårt att tro att 16 GB skulle krävas ändå.

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Eller så är det precis tvärt om. Att spelet faktiskt kan använda mycket resurser när det finns mycket resurser tillgängliga istället för att sätta övre minnesgräns som motsvarar vad konsoler har?

Kanske, vi får väl se om det har hänt något revolutionerande med just detta spelet.

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem

Det är väl bra att det faktiskt kommer titlar som ANVÄNDER minnet man har. Haft 16 gig ram i typ 2 år nu och hittils är det bara Photoshop som lyckats fylla det.

Komiskt med folk som har minne men är paranoida över att det används. Som när Winamp Agent kom och folk var så skitnödiga för att det tog upp nån meg minne. Det kunde minsann användas till något bättre! Det var väl en hundradel av minnet som fanns typ.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mr.Berling:

Går ju stänga ner det man har öppet i bakgrunden

Det är klart man kan, men vem orkar tänka på det hela tiden?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Datavetare

Skulle vara intressant att se prestandajämförelse mellan t.ex i3-6300, i5-6600 och i7-6700 med 290/970 kort och uppåt. De fall jag sett där man testat spel med i3 CPUer har typiskt varit med enklare GPUer (där flaskhalsen till 100% är GPU-delen), i några lägen har man testat med 980ti ihop med t.ex. i3-4320 och i mer normala grafikinställningar har inte ens det grafikkortet kunna göra CPU-delen till något större flaskhals.

Är intresserad av Skylakes i3-serie av två anledningar, dels så har man sänkt TDP till 47W (T-serien som fanns som minikrav har 35W TDP), dels så verkar en av de största förbättringarna i Skylake vara att HyperThreading ger större utdelning i flera lägen. i3-6300 borde vara rätt mycket snabbare än i3-4320 då den dels är högre klockad och dels får ut mer av HT.

47W TDP gör ju denna CPU intressant i små/tysta byggen för vardagsrummet om den är kraftig nog driva moderna titlar!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

så en vanlig core i3 räcker alltså inte till detta skit spel ?

Borde de ju göra för T varianterna har lägre TDP och har också sämre prestanda. Ex 6300 T är klockad till 3,3 medan modellen utan är klockad till 3,8. Då har T 35w TDP och utan T har 47w.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Man borde säga upplösningen också, men antar att det är 1080P och 60FPS som gäller. Rekommenderat är inte direkt tydligt vad det faktiskt innebär? Medium? High? Ultra?

Permalänk
Medlem

Min dator börjar väl behöva en uppgradering snart

Permalänk
Medlem

Snart dags för en uppgradering av burken då :/

"Det drabbar ingen fattig" sa kyrkråttan med gråten i halsen och började skrapa trisslotter i smyg. ^^

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow