Grim Dawn ARPG från skaparna av Titan Quest

Permalänk
Medlem

@Storage Jar

Kan ju vara värt att testa med ren ominstallation av grafikdrivarna också antar jag.

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Medlem

@Shike: Har provat det med två olika drivers och med moddade profiler. Avinstallerat antivirus och msi ab men problemet kvarstår. Fortfarande inga problem i andra spel.

Dold text

Edit: Löste sig. Hur och varför vet jag inte men det var drivrutinerna till ljudkortet som ställde till det. Konstigt.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

@Storage Jar

Det är ju huvudsaken, att det fungerar

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har jag spelat i runt 50 timmar. Jisses Amalia! Så välgjort, så stort, så buggfritt att Bethesda borde rodna av avund.

Jag är halvvägs in i akt 2 och det finns väl flera till om jag förstått det rätt?

När jag gick in i Kickstarter-kampanjen fick jag för mig att det var en ensam kille som skulle ro det i hamn och han hade tidigare erfarenhet med Titan Quest. Stämmer det?

Hur det än är med den storleken på teamet så har jag fastnat rejält i den vackra världen och alt-tabbar som en dåre ibland när verkligheten tränger sig på. Trots det, inte en enda krasch. Bara perfekt, mjuk och vacker grafik i 1440p.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Är liret till för de som inte har jobb eller hur ser upplägget ut?
Vad gör liret värt att köra i era ögon?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Är liret till för de som inte har jobb eller hur ser upplägget ut?
Vad gör liret värt att köra i era ögon?

Det går bra att jobba och spela det här spelet. Ingen hjärtinfarkt eller hjärnblödning än så länge.

Tycker det påminner väldigt mycket om path of exile fast snyggare. Bara kommit till level 20 så jag kan inte uttala mig så mycket än men det är underhållande. Väl värt pengarna.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Är liret till för de som inte har jobb eller hur ser upplägget ut?
Vad gör liret värt att köra i era ögon?

Arbetar 100% samt pendel på ca 3h om dagen... inga problem.
Tar en stund att nå upp till 85, men riktigt bra spel.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Har en massa blandade legendarys att byta om någon börjar vara på högre levels. Letar främst efter vitality caster grejer samt Ultos-set delar (chest/amulet9.

Permalänk
Medlem

Tror jag valde fel klass när jag valde nightblade/shaman, blev iallafall riktigt svårt och fick inget flyt alls när jag kom upp till 30.
Skapade ny gubbe soldier/arcanist och det blev en riktig mördartank fram till level 32 där jag är nu. Nästan så det är för lätt ibland med bubblor och burst dmg mot bossar.

Hursomhelst tycker jag bara att spelet blir bättre och bättre ju längre man kommer.
Det är ett sånt där spel man sitter och läser om när man är på jobbet och startar spelet så fort man kommer hem.

Inte stött på en enda bugg heller.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Storage Jar:

Tror jag valde fel klass när jag valde nightblade/shaman, blev iallafall riktigt svårt och fick inget flyt alls när jag kom upp till 30.
Skapade ny gubbe soldier/arcanist och det blev en riktig mördartank fram till level 32 där jag är nu. Nästan så det är för lätt ibland med bubblor och burst dmg mot bossar.

Hursomhelst tycker jag bara att spelet blir bättre och bättre ju längre man kommer.
Det är ett sånt där spel man sitter och läser om när man är på jobbet och startar spelet så fort man kommer hem.

Inte stött på en enda bugg heller.

Har inte spelat på ett tag, men jag körde på Saboteur (nightblade/demolitionist) vilket visade sig vara riktigt effektivt mot typ allt. Det enda jag inte gjort tror jag var att ha ihjäl den där naturguden som man träffar på i akt 3 (tror jag?).
Orkade dock inte grinda upp till max level då det blir väldigt repetitivt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Patch 1.0.0.4 håller på att rullas ut nu, blev försenad lite.

http://www.grimdawn.com/forums/showthread.php?t=40019

v1.0.0.4

Please Note: Due to archive changes in preparation for future content updates, this patch is much larger than usual. Users with strict ISP download limits may want to review their usage before proceeding.

[Major New Features]
New Content: The Hidden Path. Venture down the elusive route taken by the followers of the Witch Gods and discover the secrets known only to their most loyal servants. Your journey begins near Lower Crossing, but requires some Dynamite.
The Hidden Path includes a wealth of new lore, 5 new bosses, a new dungeon, 3 new Monster Infrequents and 7 new Unique items.
The digital copy of the world map is now included in the DLC folder for those with the respective DLC code. On Steam, you can right-click the game in your Library, select Properties, Local Files and Browse Local Files. You may have to start the game once for the map to download.

[Mod Tools]
Note: due to changes to GameEngine.dbr, modders who edited this file should update it in their mod to account for the new loot randomizer tables.
GameEngine.dbr edits in a mod will now properly override the default gameengine.dbr values when the mod is loaded under Custom Game
Exporter (.dlo) files are now available in the installation directory for 32-bit versions of 3ds Max 2009, 2011 and 2012
Flipped the condition logic for isDifficulty and LuaScript Quest and Conversation conditions so that they make more intuitive sense based on what the editors are displaying to the user (ex. LuaScript Test() < 7 now checks if the function returns a value less than 7, previously it would check if 7 is less than the returned value, similarly isDifficulty >= Epic used to check if Epic was >= to the current difficulty, now it checks if the current difficulty is Epic or greater)
Maximum number of masteries increased from 10 to 30.
Maximum terrain size in editor reduced from 256x256 to 128x128. Existing large terrains should be unaffected.
Fixed a bug where skills would not load correctly in mods.

[Art]
Male PC has undergone foot surgery, resulting in slightly smaller boot sizes.

[Tech]
Fixed radial critical WeaponPool skills activating their own damage on non critical attacks.
Fixed ChargedFinale WeaponPool skills using up twice as much energy as intended.
Skill Modifier tooltips now include their base skill offensive modifiers in their calculated damage.
Fixed dialog popups not scaling properly with UI scale.
Fixed a bug where feared monsters would flee incorrectly.

[Game]
Improved the ability for multiple pets to engage Bosses, Heroes and Nemesis Bosses.
Increased the drop rate of Ectoplasm, Chipped Claws and Kilrian's Shattered Soul
Reduced boss and hero resistance to Life Leech effects
Reduced Damage over Time effects applied by monsters on Elite/Ultimate difficulty
Reduced Leech Resistance on Obsidian Defilers to 100%, so that it is susceptible to resist reduction
The Something for Nothing and Flesh and Iron quests have been redesigned
Removed, or added additional spawn locations to, static Treasure Trove locations that were missed in 1.0.0.2
% Total Damage multiplier now only affects damage stats and no longer modifies non-damage effects such as % Damage Converted to Health, % Resistance Reduction, Armor Reduction, etc.
Reduced the burst potential of certain poison abilities used by heroes and bosses (ex. Gastris, the Foul)

[Itemization]
Rare item drop rates now scale better with difficulty, for a more rewarding experience when playing on Elite and Ultimate difficulty.
Increased the drop rate of Unique items on Ultimate difficulty from non-Nemesis sources
Improved the base attributes of all rare Monster Infrequents
Significantly increased the affix-roll quality of Monster Infrequents
Increased the drop rate of Monster Infrequents from all sources
Cronley's Gang nemesis now has the same loot table as the Kymon's Chosen and Order of Death's Vigil nemesis bosses, as he is relatively easier to hunt down as well.
A balance pass has been done on Faction Augments. Generally, the goal was to increase the appeal of some of the more lackluster damage-focused options and provide more viable options on Ultimate difficulty. With a select few exceptions, this is an all around buff to Augments.
Added a Blacksmith to Fort Ikon with the same bonuses as the Homestead smith (including the Dynamite blueprint)
Etram Fald now crafts belts when creating random Legendary Armor only, previously belts were also possible when crafting a random Accessory. In Addition, the tooltips for the blueprints now clarify that they will generate an Epic item if the character is below level 50 (58 for accessories).
Rare Affixes - Added 2 new Rare Prefixes and 2 new Rare Suffixes for armor, focused on pet builds
Rare Prefix - Cutthroat: added Pierce Resist at level 54+
Rare Prefix - Merciless: added Poison Resist at level 54+
Rare Prefix - Plaguebearer: reduced Resist Reduction
Rare Prefix - Deathdealer: renamed to Sorcerer, to match the class combo name
Rare Prefix - Nightstalker: renamed to Spellbreaker, to match the class combo name
Rare Suffix - Abyss: reduced Resist Reduction
Rare Suffix - Rapid Reflexes: updated the lower than intended Attack Speed bonus
Rare Suffix - Shadows: added Vitality Resist at level 49+
Magic Suffix - of the Wastes: reduced Resist Reduction
Epic - Legplates of Valor: reduced health on the regular and Empowered versions
Legendary - Agony: reduced Poison Resist Reduction on the proc to -20%
Legendary - Beronath, Reforged: increased % All damage, increased Offensive Ability to 40
Legendary - Golemborn Greaves: Internal Trauma Retaliation from the skill is now dealt over 5s, retaliation damage per second slightly reduced
Legendary - Justicar Set: this set has been redesigned. Set bonuses updated.
Legendary - Chestguard of Justice: added % Fire damage and 16% Chaos resist, replaced bonuses to Veterancy and Squad Tactics with +2 to Rending Force and +2 to Internal Trauma
Legendary - Faceguard of Justice: passive bonus now works with melee weapons, rather than just shields, reduced its flat damage bonus but added % Physical and % Fire damage. Replaced bonus to War Cry with +2 to Forcewave.
Legendary - Handguards of Justice: added Fire damage, % Attack Speed and % Cast Speed, removed % Shield Damage Blocked and % Block Chance. Replaced bonus to Blindside with +2 to Forcewave.
Legendary - Iskandra's Unity Set: increased cooldown on Iskandra's Defense to 16s
Legendary - Shoulderguard of Justice: added % Fire and % Physical damage, replaced bonuses to Scars of Battle and Break Morale with +2 to Rending Force and +2 to Blindside. Passive bonus now works with melee weapons, rather than just shields.
Legendary - Markovian's Fortress Set: replaced 50% Constitution bonus with 20-45 Physical damage
Legendary - Markovian's Distinction: added flat Physical damage
Legendary - Stormheart: reduced % Attack Speed to 4% and Offensive Ability to 32
Legendary - The Deathmark Set: fixed an issue with Reaper's Mark not casting in a radius around the target point
Legendary - The Harbinger Set: the skill granted by the 3-piece bonus now triggers at 50% health and also grants 500% Chaos damage while active, cooldown reduced to 40s, duration increased to 8s. Replaced bonus to Vulnerability with +3 to Doombolt.
Legendary - Harbinger of Eternal Suffering: increased damage on skill, added +2 to Doombolt and 8% Cooldown Reduction
Legendary - Mask of the Harbinger: the passive skill now also grants 10% Cooldown Reduction
Legendary - The Sacred Balance Set: Shadowbolt proc now also has 20% Life Steal, increased % Weapon damage on The Sacred Balance proc to 45%
Legendary - Valdun's Treachery Set: increased Pierce damage bonus, increased proc rate of the skill to 20% and the % Weapon damage to 110%
Legendary - Valdun's Bounty: increased Radius to 3 and % Weapon damage to 115% on the granted skill, Valdun's Treachery
Legendary - Valdun's Rifle: reduced cooldown to 2.5s and increased the % Weapon damage to 320% on the granted skill, Perforator Round
Legendary - Wildblood Vanguard Set: increased % Vitality and % Bleed damage from the skill proc Wildblood to 400%, but increased the cooldown to 15s
Added small cooldowns to various on Attack and on Crit effects on items that previously had none. Procs that deal damage over time were generally unaffected by this.
Slight adjustment to % Weapon damage values on various Legendary item skills and procs
Lifestealer Oil: reduced % Damage Converted to Health to 15%
Reduced % Weapon damage on Troll Rage and Beronath's Fury to 122%. These skills serve as a good way to apply another Celestial Power for builds that do not take an auto-attack replacer, but the skill points they free up made them a bit too favorable, particularly for builds that already perform very well.
Component - Aethersteel Bolts: reduced Resist Reduction applied by Aether Tendril to 15, but increased its damage dealt.
Component - Blessed Steel: reduced Resist Reduction on Sacred Strike to 18
Component - Mark of Dreeg: reduced Resist Reduction to 10
Component - Symbol of Solael: reduced Resist Reduction on the granted skill to 15%. Increased the target radius, Chaos damage and energy cost.
Component - Venom-Tipped Ammo: reduced Resist Reduction on the granted skill to 12
Relic - Belgothian's Carnage: increased cooldown on proc to 4.5s
Relic - Corruption: reduced Elemental Resist Reduction to -15%
Relic - Haunt: reduced Aether/Vitality Resist Reduction to -15%
Relic - Iskandra's Balance: increased % Fire/Cold damage on the skill proc, Elemental Imbalance, to 400%. Added 24-32 Fire damage, 24-32 Cold damage and 30% Crit damage to the proc.
Relic - Malediction: reduced chance of Resist Reduction to 15
Relic - Necrosis: reduced Resist Reduction to -18%
Relic - Reckoning: reduced Physical Resist Reduction to -20%
Relic - Terror: reduced Total Resistance Reduction to 10%

[Class & Skills]
Devotion
Note: Due to changes to Celestial Powers, some of your assigned skills may have become reset and will need to be re-assigned.
Fixed an issue with Aether Tendril being invalid for most Celestial Powers
Lifted many of the restrictions on what skills can be assigned to various Celestial Powers, opening up new skill/devotion combinations that were previously not possible.
Aeon's Hourglass: rearranged some bonuses across the nodes. Increased Duration Reduction of Burn/Coldburn/Electrocute damage to 25% and added Bleed, Leech, Poison, Trauma and Vitality Decay to the list. Increased Defensive Ability bonus to 75
Berserker: added 15 Bleed damage / 3s
Chariot of the Dead: increased Offensive Ability by 5 and % Offensive Ability to 4%
Hydra: added 9 Elemental damage and 8 Pierce damage
Wolverine: increased % Defensive Ability bonus to 4%
Blizzard: increased % Weapon damage to 15% and Projectile radius to 1.8
Falcon Swoop: reduced % Weapon damage to 60% by rank 20, increased cooldown to 2s
Hungering Void: reduced Health Cost to 248 by rank 15
Meteor Shower: increased Fire and Burn damage
Rend: Reduced Bleed Damage
Rhowan's Scepter: added 15 Internal Trauma damage / 5s, increased Defensive Ability by 6
Spear of the Heavens: Added % Weapon damage, increased explosion radius to 1.8
Time Stop: skill has been redesigned and renamed to Time Dilation. Now triggers a Buff at 50% health that briefly grants you Energy Regen, Cast Speed, Petrify Retaliation and 100% Cooldown Reduction.

Soldier
Deadly Momentum: increased flat Physical damage scaling with rank. Increased duration to 4s.
Fighting Form: increased % Physical damage to 88% by rank 12, 158% by max ultimate rank.
Forcewave: slightly increased Physical damage scaling with rank
Tremor: reduced % Weapon damage penalty to -40% and % All damage penalty to -16%

Demolitionist
Blackwater Cocktail: improved scaling at ultimate ranks
Demon Fire: improved scaling at ultimate ranks
Blast Shield: increased cooldown to 12s and slightly reduced Chance to Avoid Projectiles scaling with rank
Brimstone: reduced Number of Fragments scaling at Ultimate ranks, slightly reduced Fire and Chaos damage scaling with rank
Static Strike: slightly decreased Lightning damage scaling with rank
Canister Bomb: improved scaling at ultimate ranks
Improved Casing: increased % damage bonuses to 60% by rank 10, 132% by max ultimate rank
Flame Touched: slightly reduced Offensive Ability scaling with rank
Flashbang: added a 1s cooldown
Grenado: improved scaling at ultimate ranks
High Impact: improved scaling at ultimate ranks
Skyfire Grenado: increased Lightning and Electrocute damage scaling with rank
Mortar Trap: improved scaling at ultimate ranks
The Big One: improved scaling at ultimate ranks
Stun Jacks: slightly increased Lightning damage scaling with rank
Ulzuin's Chosen: increased % damage bonuses to 115% by rank 10, 225% by max ultimate rank. Now also converts 10% of Physical damage to Fire for the affected skills.

Occultist
Bloody Pox: increased Bleed damage scaling with rank
Ember Claw: improved scaling at ultimate ranks
Hellfire: % Burn damage now scales to the same values as the % Fire damage
Infernal Breath: improved scaling at ultimate ranks
Summon Familiar: slightly increased Lightning damage scaling with rank, now launches additional projectiles at higher ranks
Lightning Strike: slightly increased Lightning damage scaling with rank

Nightblade
Amarasta's Blade Burst: increased % Weapon damage to 142% by rank 16, 165% by max ultimate rank
Blade Spirit: increased Bleed damage scaling with rank and increased Radius to 3.3
Ring of Steel: increased Radius to 4.5. Increased % Weapon damage scaling with rank to 130% by rank 16, 180% by max ultimate rank.

Arcanist
Devastation: reduced Aether and Fire damage scaling with rank. Reduced projectile explosion radius to 2.8
Inferno: increased duration of Burn damage to 4s, which should pair nicely with Wrath of Agrivix
Wrath of Agrivix: increased % Total damage multiplier to 150%

Shaman
Ground Slam: increased Internal Trauma damage scaling with rank
Might of the Bear: % Total damage multiplier increased to 15%
Mogdrogen's Pact: increased scaling at ultimate ranks
Heart of the Wild: % Health now scales to 34% by rank 10, up to 45% by max ultimate rank
Stormcaller's Pact: % Crit Damage bonus now scales to 35% by rank 12, but scales faster at ultimate ranks to its previous max value of 70%
Storm Totem: improved scaling at ultimate ranks
Upheaval: fixed an issue with Upheaval dealing its damage to the main target on every attack. However, as this fix is effectively a nerf to the skill, the damage of Upheaval was increased to compensate.
Wind Devil: improved scaling at ultimate ranks
Maelstrom: improved scaling at ultimate ranks

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

@trickeh2k: Skummade bara igenom men det ser ju ut att bli en del buffar.
Gillar att drop rate för chipped claw ökar. Gick ofrivilligt upp flera levels (61-63!) när jag var på jakt efter fem stycken chipped claws

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

@Storage Jar: Själv var jag mest glad för ectoplasm Vad kör du för gubbe och hur långt har du kommit?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

@trickeh2k: Kör Battlemage som är lvl 66 nu. Känns som att jag borde satsat på soldier/shaman istället. Använder bara två skills ur arc.
Tanken var att köra nån sorts magetank men det droppade en legendarisk 2h mace på lvl50 som var så op, så jag börja satsa allt på soldier istället och det var snäppet roligare.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

@trickeh2k: Kör Battlemage som är lvl 66 nu. Känns som att jag borde satsat på soldier/shaman istället. Använder bara två skills ur arc.
Tanken var att köra nån sorts magetank men det droppade en legendarisk 2h mace på lvl50 som var så op, så jag börja satsa allt på soldier istället och det var snäppet roligare.

Haha okey, ja det kan vara lurigt det där eftersom man ämnar köra en build och sedan kommer det något item å man bara.... aaaaaa, faaast det här såg najs ut. Dags att respecca allt igen!

Kan tipsa om att sätta dig och verkligen studera igenom alla skills du har tillgång till på de olika klasserna och sedan se över alla devotions. Själv kör jag Occultist/Blademaster med poison/acid-inriktning. Är just på A2 på Ultimate, lvl 78.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Haha okey, ja det kan vara lurigt det där eftersom man ämnar köra en build och sedan kommer det något item å man bara.... aaaaaa, faaast det här såg najs ut. Dags att respecca allt igen!

Kan tipsa om att sätta dig och verkligen studera igenom alla skills du har tillgång till på de olika klasserna och sedan se över alla devotions. Själv kör jag Occultist/Blademaster med poison/acid-inriktning. Är just på A2 på Ultimate, lvl 78.

Exakt! Problemet med arcanist-delen är att många aktiva skills kräver scepter eller caster off-hand och det är uteslutet just nu. Shamanen har ju många aktiva skills som kräver 2h. Kanske börjar om på ny gubbe igen om man orkar.. Fast jag håller ut ett tag till, kanske droppar någon värstingsköld om man har tur. Har hyfsat bra 1h redan som ligger och ruttnar bort i bankfacket.

Hoppas på dåligt (eller bra?) väder framöver så jag kan jaga ifatt. Ligger efter irl-vännerna också som började med det här för länge sen. Har bara kört solo än så länge.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Exakt! Problemet med arcanist-delen är att många aktiva skills kräver scepter eller caster off-hand och det är uteslutet just nu. Shamanen har ju många aktiva skills som kräver 2h. Kanske börjar om på ny gubbe igen om man orkar.. Fast jag håller ut ett tag till, kanske droppar någon värstingsköld om man har tur. Har hyfsat bra 1h redan som ligger och ruttnar bort i bankfacket.

Ajdå, det lät knivigt. Men oftast är det bäst att satsa mest på en av gubbarna och sedan ha lite småsaker bara på sin sekundära karaktär.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jag slutade i och med de jävla manticore eyesen. Värre grind var svårt att hitta. Blir la att titta till gubbarna när de ökar lvl-kappen. Grim dawns enda fel är att det borde vart längre! Och ja crasharna etc som så mycket folk hade problem med.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Jag slutade i och med de jävla manticore eyesen. Värre grind var svårt att hitta. Blir la att titta till gubbarna när de ökar lvl-kappen. Grim dawns enda fel är att det borde vart längre! Och ja crasharna etc som så mycket folk hade problem med.

85 nu som är cappen om jag inte missminner mig. Mja, tycker det är ganska långt ändå. Men det är klart, när man spelat igenom alla tre levlar finns just nu inte så mycket att göra. Än är jag inte där dock och har lagt ner 124h sedan release. Har knappt stött på några buggar alls, närmsta jag kan komma på är att spelet lyckats typ låsa datorn med svart bild när man stänger av det, annars är det inga problem alls.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

@Hzup: Hehe lustigt att du skulle nämna just manticore eyes. Hade det questet igår och sprang och döda en mob och ögat droppade direkt. Slog ihjäl ett par extra och alla droppade ögat, fast det går ju inte att plocka upp fler än ett så min minimap var full av stjärnor som visade var det låg ögon och drällde. Tror det blivit bättre dr på ögat..

Inte stött på en enda bugg förutom det trickeh2k nämner. Krasch när man stänger av eller ska till main menu.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

85 nu som är cappen om jag inte missminner mig. Mja, tycker det är ganska långt ändå. Men det är klart, när man spelat igenom alla tre levlar finns just nu inte så mycket att göra. Än är jag inte där dock och har lagt ner 124h sedan release. Har knappt stött på några buggar alls, närmsta jag kan komma på är att spelet lyckats typ låsa datorn med svart bild när man stänger av det, annars är det inga problem alls.

roligt att det går bra. Får hoppas han hinner er ned en större patch innan han börjar fila på expansionen. Vet bara att det var precis runt officiella release som forumen fylldes med krashrapporter. Det är ju bra att det låter som det fixats!

Skrivet av Storage Jar:

@Hzup: Hehe lustigt att du skulle nämna just manticore eyes. Hade det questet igår och sprang och döda en mob och ögat droppade direkt. Slog ihjäl ett par extra och alla droppade ögat, fast det går ju inte att plocka upp fler än ett så min minimap var full av stjärnor som visade var det låg ögon och drällde. Tror det blivit bättre dr på ögat..

Inte stött på en enda bugg förutom det trickeh2k nämner. Krasch när man stänger av eller ska till main menu.

När jag spelade så lallade jag 43-72 (lite annat emellan) och hitta endast 2manticore eyes. Vart helt si nnes!

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

roligt att det går bra. Får hoppas han hinner er ned en större patch innan han börjar fila på expansionen. Vet bara att det var precis runt officiella release som forumen fylldes med krashrapporter. Det är ju bra att det låter som det fixats!

När jag spelade så lallade jag 43-72 (lite annat emellan) och hitta endast 2manticore eyes. Vart helt si nnes!

Du tyckte inte det här var en "större" patch? Tveksamt om det kommer, expansionen kommer ju om inte allt för lång tid

Manticore eyes farmar du på ett speciellt ställe, vet inte om de ändrat men som tidigare påpekat så är nu dessa monster som droppar de markerade med stjärnor och det finns mer än dubbla av vad man behöver för questet Det som är lurigt nu är tainter brainmatter, blood of c'thon och ancient heart.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Hittade en ganska menlös bugg.

Kör man Rift Travel från East March långt österut där det finns ett shrine, så är gaten precis utanför Burrwitch Village när man ska använda en gate eller kollar på världkartan. Blev lite förvirrad men kom dit jag skulle ändå.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Hittade en ganska menlös bugg.

Kör man Rift Travel från East March långt österut där det finns ett shrine, så är gaten precis utanför Burrwitch Village när man ska använda en gate eller kollar på världkartan. Blev lite förvirrad men kom dit jag skulle ändå.

Blev mer förvirrad av ditt inlägg måste jag säga Tror inte det är något specifikt med just den riften, har haft samma buggar oavsett vart jag befunnit mig. Oftast är det dock när jag spelar med en kompis och han öppnar en riftgate när jag har världskartan uppe, har varit med om att portaler funnits ute i vattnet eller på helt andra ställen på kartan.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

@trickeh2k: Heh förstår det nu när jag läser inlägget.

Men nog måste det väl finnas fler här på swec som kör GD? Det är så väldigt dött här i tråden
Tycker det här är mycket, mycket bättre än poe som är så populärt.

Det tuffar på nu i iallafall. Level 76 och har börjat känna på act1 ultimate. Det är verkligen svårt att hitta bra vapen. Springer fortfarande runt med min 2h mace från level 50. Det som droppat har inte ens varit i närheten av samma kvalitet. Man kan ju tycka att ett epic vapen med level req 75 borde utklassa en legendary 50.

Provade att köra 1h och sköld igen och det var väldigt tråkigt. Allt tar så fruktansvärt lång tid. Gick iof att köra igenom act1 elite utan att slå ett endaste slag. Det va ju lite småroligt

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk

Köpte spelet på steam summersale idag efter att ha tittat på det i månader utan att haft tid att sätta mig in i det.
Det tråkiga är att jag får "Fatal Error - Could not initialize graphics engine" error när jag försöker starta det. Har googlat runt och hittat en hel del trådar om felet, det är samma tips på att lösa det i alla men det funkar inte för mig och verkar inte funka för trådskaparna heller. Tyvärr ingen som skrivit något om vad som löste det tillslut om det löste sig så något tips här?

Sitter med ett gtx580 med nyaste stödja drivrutin samt windows7 så borde inte vara några problem..

Permalänk
Medlem

Trist att det inte funkar! De enda problemet jag haft är att spelet fryser när man avslutar det. Får fimpa processen varje gång, men allt sparas och funkar annars.

Jag har två stycken level 85 karaktärer, en petmaster och en retaliation snubbe. Riktigt kul med retaliation! Allt slår ihjäl sigsjälvt galet fort. Men det är väldigt inaktivt, man drar på buffarna och sen har man lifesteal totemet uppe då och då. Speciellt bossar som inte kör melee är sjukt, kan ta typ 20 minuter då jag dödar dom med autoattacks, totem och damage reflection. Men nu har jag klarat allt på ultimate. Har även all min gear förutom min relic! Har blivit många timmar spelade, men nu väntar jag på nästa content release. Behöver mer utmaning!

Dock är det rätt svårt spel generellt, men min retaliation tank är lite op... Men det är kul att man kan bygga på så många olika sätt och att nästan allt är viable om man har en genomtänkt build.

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk
Medlem

Hej!

Köpte sprecis spelet och ska börja lira det med några polare ikväll. Har en fundering:
Går det att respecca skills och points om man sätter fel?
Vill inte göra en gubbe som jag väljer "fel" skills och attributes till så att den blir helt värdelös längre fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Hej!

Köpte sprecis spelet och ska börja lira det med några polare ikväll. Har en fundering:
Går det att respecca skills och points om man sätter fel?
Vill inte göra en gubbe som jag väljer "fel" skills och attributes till så att den blir helt värdelös längre fram.

Ja, det går hur många gånger som helst och det är ganska billigt också.
Går dock inte att byta klass.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

@Zvikte: Har du klarat "end game" bossen också samt den satans-jäkla-guden?

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör