Nytt medlemssystem (Steg 2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, det som saknas är en order på något i mobil-kategorin:
http://www.webhallen.com/se-sv/mobilt/

Om du köpt minneskort så ligger de i huvudkategorin datorer och tillbehör

Hej igen,

Inser nu att minneskorten ligger under datorer och tillbehör. Tittade bara på http://www.webhallen.com/se-sv/mobilt/mobiltillbehor/ och där finns en underkategori för minneskort men såg aldrig att den gick vidare till datorer och tillbehör.

Får väl hitta en billig handsfree eller liknande för att få The Sampler... Edit: Eller inte. Handsfree verkar hamna under ljud och bild.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Norwegian Cuisine Gräddat våfflor, som en bas.
Fick inte denna när jag köpte ett våffeljärn.
Kan ju missta mig men antar då man måste köpa det just på våffeldagen den 25:e Mars, eller?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X670E-F GAMING WIFI | AMD Ryzen 9 7900X | ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming | 32GB Corsair Vengeance RGB DDR5 6000MHz | Kingston Fury Renegade M.2 1TB SSD + 2TB SSD | Corsair HX1200 V2 | Corsair H150i Elite Capellix | Lian Li PC-O11 Dynamic XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi håller på med ett ganska så ambitiöst projekt just nu som kommmer att bli väldigt interaktivt vad det gäller vad man kan göra med sin avatar. Lite för tidigt att gå ut med detaljer dock.

Kanske får ta och öka den där till 20 minuter, du är inte första personen som lyckats pricka in just 17 minuter vad jag hört.

Jag klarade det på 12 min och då time:ade jag tunnelbanan perfekt och behövde inte köa, så det går men är sjukt tight. 20 känns mer rimligt.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

DJI Osmo (vilket är en filmkamera) tycks inte räknas in i "Paparazzi" alternativt om det är en action kamera så räknas den inte till "Extreme Sports Action Hero"?

Routers räknas inte som accesspunkter i "Love is in the air"? Ubiqity löser det snart för mig annars.

"Blubb Blubb" räknar inte in vattenkylningspaket från EK / antec kuhler h2O för mig

Groupie måste vara ny achi? Missade 25k (!) när jag åkte runt hela stockholm :/

Permalänk
Medlem

Hur fungerar achievementen "Up and Comer"? Ersätts den av exempelvis "Captain"? Har endast "Captain" och inte "Up and Comer".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Fruängen har en achievement men den är buggig just nu. Vårt huvudlager har alltid "butik 1" som ID och vartefter vi flyttat runt huvudlagret så blir det fel med achievements då de går på just butiks ID. Vi jobbar på att filtrera det på datum för att på så vis kunna se vilken butik som faktiskt var butik 1 vid tillfället.

@webhallen Jag var och handlade i Fruängen i helgen men fick inge speciell för den butiken.
Jag fick Stockholm Syndrome som innefattar alla butiker i Stockholm, antar även Fruängen.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X670E-F GAMING WIFI | AMD Ryzen 9 7900X | ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming | 32GB Corsair Vengeance RGB DDR5 6000MHz | Kingston Fury Renegade M.2 1TB SSD + 2TB SSD | Corsair HX1200 V2 | Corsair H150i Elite Capellix | Lian Li PC-O11 Dynamic XL

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Spiffman:

DJI Osmo (vilket är en filmkamera) tycks inte räknas in i "Paparazzi" alternativt om det är en action kamera så räknas den inte till "Extreme Sports Action Hero"?

Routers räknas inte som accesspunkter i "Love is in the air"? Ubiqity löser det snart för mig annars.

"Blubb Blubb" räknar inte in vattenkylningspaket från EK / antec kuhler h2O för mig

Groupie måste vara ny achi? Missade 25k (!) när jag åkte runt hela stockholm :/

Vi går på kategorier för vad som räknas som en kamera eller actionkamera. Ska vi lägga till något annat måste det göras manuellt per produkt. Jag börjar med att lägga till denna iaf.

Acesspunkter då kollar vi bara efter renodlade accesspunkter, det är helt riktigt. "Working As Intended"TM

Får be IT felsöka Blubb Blubb, ser nu att det bara är typ 150 pers som fått den vilket låter som på tok för få.

Groupie har några månader på nacken nu.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Banka:

Hur fungerar achievementen "Up and Comer"? Ersätts den av exempelvis "Captain"? Har endast "Captain" och inte "Up and Comer".

Alla achievements som är uppdelade i steg visar alltid bara senaste steget. SÅ du har haft up and comer och sen ersattes det av captain

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Det verkar vara något strul med I Ain't Afraid of No Ghost. Jag har köpt två skräckspel senaste veckorna, men den uppdateras inte.

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_4/203495-unti...
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_4/200892-the_...

Samma strul med Mashed köpte ett bilspel för någon månad sedan utan att den uppdaterades.

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_4/177032-need...

http://www.webhallen.com/se-sv/medlem/beks/achievements

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi hade missat att godkänna recensioner på ett par dagar, har gjort det nu!

Har fortfarande inte fått någon achievement? Bugg? Samma användarnamn som här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Fan där sa du något! Skrider till verket på att knåpa ihop det.

@webhallen, såg nu denna nya
Riotmaker - 5000xp
Låst upp 200 achievements.

Var det den ni gjorde? Varför inte börja på 100, känns lite enklare att uppnå
Och sen hoppas jag få sen någon kopplad till topplistorna att göra. Tex hamnat på topp 1-2-3 eller något. Då får ju vi som jagar achivements något kul också

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X670E-F GAMING WIFI | AMD Ryzen 9 7900X | ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming | 32GB Corsair Vengeance RGB DDR5 6000MHz | Kingston Fury Renegade M.2 1TB SSD + 2TB SSD | Corsair HX1200 V2 | Corsair H150i Elite Capellix | Lian Li PC-O11 Dynamic XL

Permalänk
Medlem

@Webhallen:
Godmorgon,
Hur länge varar en dubbel exp på nästa köp Perk?
Jag har en beställning som lades för länge sedan för det saknas en produkt (vet tyvärr inte när denna kommer in i lager dock ) och det vore inte fel om jag fick denna perken på det köpet
Gäller det även alla Achieves som låses upp? Jag antar att så ej är fallet, men det vore skoj hehe.

Permalänk
Medlem

dubbel xp känns lite kontraproduktiv (har en sån "aktiv" jag med), eftersom det blir lite så att man undermedvetet undviker att handla på webhallen om det är småsaker, för att inte slösa upp perken.

Jag väntar på att Nexus 6P går under 5k innan jag nyttjar min tex

Permalänk
Medlem

(Kan det ligga någon achivement i att förboka en cat-in-a-box förresten? )

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Dhanjel:

(Kan det ligga någon achivement i att förboka en cat-in-a-box förresten? )

vem vet

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Värt en beställning, lite orolig över att den var kartongskadad bara, men hoppas den kommer fram ändå.
Lite dumsnålt kanske att gå på en fyndvara.

Permalänk
Medlem

@Dhanjel:
Håller med, satt och väntade in min server beställning.

@Webhallen:
Halloj,
När får man dubbel XP xpen?
Köpte min Server idag beställde den för länge sedan, men köpte (betalade) idag, och jag har fortfarande min dubbelxp kvar och saknar bra mycket xp om jag inte förstår det där med köpte fel?

Annars blir det ju att ha den kvar tills man har något dyrt att shoppa.

Permalänk

Bara som en uppdatering för eventuellt andra med samma problem;

Jag felanmälde till ComHem (igen), jag fick ett likadant modem (igen) och det strulade likadant, därefter så ringde jag tillbaka och fick deras nyare modell (variant större, minns inte betäckningen nu och sitter på jobbet), och den har fungerat felfritt.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

Bara som en uppdatering för eventuellt andra med samma problem;

Jag felanmälde till ComHem (igen), jag fick ett likadant modem (igen) och det strulade likadant, därefter så ringde jag tillbaka och fick deras nyare modell (variant större, minns inte betäckningen nu och sitter på jobbet), och den har fungerat felfritt.

Vilket problem syftar du på?
Tror du kan ha skrivit i fel tråd

Permalänk

@Troberg: hahahaha

Dag 3 på nya jobbet, skallen är mush just nu.
Du har helt rätt. Låter mitt inlägg ligga kvar för att ge andra ett gott skratt.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

@Webhallen:
De här dubbel XP sakerna verkar fungera lite konstigt.
Den som jag fick förra veckan gick ej igenom på mitt köp för 11kkr utan på mitt lilla köp jag gjorde igår.
Sen idag får jag en ny dubbelgås, och då blev jag sugen på att testa den för achievements, och det står på den dubbel XP för alla köp i en månad, dock har den inte räknat in xp för achievement utan enbart för köpet i fråga.

Problemet med första dubbel XP är riktigt trist för skulle vara vit nu om den hade fungerat.
Den andra kanske är en bugg eller räknas allt ihop i slutet av månaden?

Mvh
Erik

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOOc:

Norwegian Cuisine Gräddat våfflor, som en bas.
Fick inte denna när jag köpte ett våffeljärn.
Kan ju missta mig men antar då man måste köpa det just på våffeldagen den 25:e Mars, eller?

Nu idag fick jag den.. lite sent men tack ändå

Ang dubbel xp, nu när man vet att det finns så kommer iallafall jag vänta med alla mina större inköp innan jag får en, om jag få en.
Fick ett äpple idag, 10xp

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X670E-F GAMING WIFI | AMD Ryzen 9 7900X | ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming | 32GB Corsair Vengeance RGB DDR5 6000MHz | Kingston Fury Renegade M.2 1TB SSD + 2TB SSD | Corsair HX1200 V2 | Corsair H150i Elite Capellix | Lian Li PC-O11 Dynamic XL

Permalänk
Webhallen
Skrivet av The Door:

@Webhallen:
De här dubbel XP sakerna verkar fungera lite konstigt.
Den som jag fick förra veckan gick ej igenom på mitt köp för 11kkr utan på mitt lilla köp jag gjorde igår.
Sen idag får jag en ny dubbelgås, och då blev jag sugen på att testa den för achievements, och det står på den dubbel XP för alla köp i en månad, dock har den inte räknat in xp för achievement utan enbart för köpet i fråga.

Problemet med första dubbel XP är riktigt trist för skulle vara vit nu om den hade fungerat.
Den andra kanske är en bugg eller räknas allt ihop i slutet av månaden?

Mvh
Erik

Hej, du får jättegärna kontakta oss med medlemsnamn/nummer och ordernummer på respektive ordrar och lite detaljerad information om vilka perks du fått
Så ska vi felsöka och försöka fixa till så du får dubbel XP för rätt order osv.

Bäst är om du kan maila till medlemssystem@webhallen.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen:
Har skickat ett mail nu
Tackar.

Rent allmänt tycker jag att det är lite svårt att veta vad som en order/köp syftar till, vad sker när och hur tolkas dessa för perks achievemnt. Kanske finns bra på er sida men jag har ej hittat det.

Mvh
Erik

Permalänk
Webhallen
Skrivet av The Door:

@Webhallen:
Har skickat ett mail nu
Tackar.

Rent allmänt tycker jag att det är lite svårt att veta vad som en order/köp syftar till, vad sker när och hur tolkas dessa för perks achievemnt. Kanske finns bra på er sida men jag har ej hittat det.

Mvh
Erik

Köp ska, så vitt jag vet, alldid avse när man hämtade upp produkten/vi skickade den.
T.ex. du förbokar ett spel i januari och hämtar det i maj. Då räknas det som om du köpt produkten i maj.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Har någon en aning hur det blir om man har Double XP Goose (2x xp i en månad) och Double tap (2x xp på ditt nästa köp) samtidigt? Blir det 4x xp?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av JohanKJIP:

Har någon en aning hur det blir om man har Double XP Goose (2x xp i en månad) och Double tap (2x xp på ditt nästa köp) samtidigt? Blir det 4x xp?

Nä de båda dubblerar "bara" originalbeloppet

Så tex:
100 kr blir:
100 kr
Bonus från Goose 100 kr
Bonus från Double tap 100 kr

= summa 300 kr

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nä de båda dubblerar "bara" originalbeloppet

Så tex:
100 kr blir:
100 kr
Bonus från Goose 100 kr
Bonus från Double tap 100 kr

= summa 300 kr

Får man dubbla på achievements oxå eller bara på "värdet"?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av cezium:

Får man dubbla på achievements oxå eller bara på "värdet"?

"Bara" ordervärdet

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen:
Detta borde förtydligas, för på gåsen står det dubbel XP, vilket inte utesluter achieves m.m. om man nu är lite petig.
Är det bara på ordervärdet bör det stå att det enbart gäller köp precis som på den med dubbel XP på nästa köp.

/Erik