Nytt medlemssystem (Steg 2)

Permalänk
Webhallen

Nytt medlemssystem (Steg 2)

Idag sjösätter vi det nya medlemssystemet, baserat på Levels! Hur går man upp i Level? Genom XP, förstås! I förra steget introducerade vi Achievements, med olika XP-värden, men varje krona ger också XP.
Vi har lyssnat på er feedback och, förutom att längre fram addera många nya roliga features, har vi sett till att att göra det tydligt hur du levlar och hur långt det är kvar till nästa steg.

Till en början introducerar vi 20 Levels, men vi kommer med jämna tidsintervaller att öka vår Level Cap (preliminärt årligen). Till skillnad från medlemsnivåerna (Gold, Black osv.) kan du aldrig ”levla ner” däremot kan Level-kravet för att uppnå t.ex. Gold öka med tiden. Att vi nu har 20 Levels innebär dessutom att vi kan erbjuda mer finjusterade medlemsförmåner. Första steget är att vi kommer att sätta fler medlemspriser, och att dessa kommer att vara tydligare differentierade mellan olika Levels.

Vi adderar också ett antal nya Achievements idag så att ni lättare ska kunna få ihop lite mer XP.

De förändringar vi implementerar resulterar i att många av er flyttar upp ett steg i medlemsnivå. Det finns dock ett fåtal som kommer att flytta ner eftersom de inte uppfyller nivåns XP-krav. Vi har försökt att vara återhållsamma med att flytta ner någon och har därför satt in en spärr så att ni som handlat något inom de senaste 12 månaderna kommer att få behålla er nivå, även om det skulle vara så att ni egentligen ligger under XP-gränsen.

Sist, men inte minst, får ni en smygtitt på er nya medlemsprofil. Även om vi uppskattade de många medlemsbilderna på katter så är det dags att introducera något nytt. Er Avatar kommer att ersätta den tidigare medlemsbilden, med slumpmässigt utvald utrustning. Vissa av er kommer att se grymt coola ut, andra… inte så värst. I nästa steg av medlemssystemet kommer vi att lansera konfigurerbara Avatarer, och olika sätt att låsa upp nya utseenden!

Läs mer här eller logga in och kolla din kundprofil nu, är du nöjd eller missnöjd med din avatar? Vilken Level blev du? Upplever du några buggar? Bu eller bä, ros eller ris osv. All feedback är välkommen!

OBSERVERA:
Företagetskunder omfattas ännu inte av detta system. Du kan behöva refresha sidan och/eller logga ut/in för att se det nya systemet.

Om ni har feedback, buggrapporter eller annat så hör gärna av er till medlemssystem@webhallen.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

kul är Level 8 Silver visst.

Permalänk
Medlem

Blev level 9 och fick en najs fraktrabatt också. Gillar dock inte riktigt avataren. Riktigt snygg måste jag säga ändå med grafiken och så. I like it!

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Entusiast

Blev tydligen företagskund då jag köpt lite grejer till företaget hos er. Hur snart tror ni "inom kort" är för att byta till privatkund? Nästa vecka?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Blev tydligen företagskund då jag köpt lite grejer till företaget hos er. Hur snart tror ni "inom kort" är för att byta till privatkund? Nästa vecka?

Jadå. Troligen på måndag!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Vore intressant att se hur andras avatarer ser ut, min egen ser ut som en skäggig kvinna i nattlinne...

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Skrivet av Njure:

Vore intressant att se hur andras avatarer ser ut, min egen ser ut som en skäggig kvinna i nattlinne...

https://i.gyazo.com/f85591dc25bab311d97f9295521dc6c9.png

Blev Captain America med Afro

Permalänk
Medlem

Många sköna achievements! Grym update!

@Njure: lvl12, typ Abraham Lincoln, naken, med trollstav?

Permalänk

Blev nedgraderad ifrån guld till silver! Vilken stil!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

haha blev visst guld men soccer mom trophyn kändes lite tung, man börjar bli gammal ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Lvl 12 med 232735 XP och aktiv kund under 13 år. Har dock vart aktiv kund längre än så då jag handlade hos er när ni låg på Sankt Eriksgatan 64 om jag inte minns fel. Det var tider det!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ghostfenix:

Blev nedgraderad ifrån guld till silver! Vilken stil!

Hej. En del blev nedgraderade av misstag (nu vet jag förvisso inte om du är en av dem) och det kommer vi att rätta till i nästa vecka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Level 13 White!

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk

@Webhallen Har vi som har lvl 13 access till VIP-Kö i butiken nu?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Hej. En del blev nedgraderade av misstag (nu vet jag förvisso inte om du är en av dem) och det kommer vi att rätta till i nästa vecka.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller tummarna om att det rör sig om en bugg i mitt fall då!

EDIT: Nu har jag tydligen guld igen.

Uppdatering
Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Vad är guldföremånerna? Är silver nu så är lite nyfiken

Permalänk
Medlem

vad ska den fulingen föreställa ?

Permalänk

gick från lvl 8 silver igår till 10 guld idag och fick tillbaka vissa förmåner, tack webhallen och grymt jobbat med de nya systemet .
men som jag fattar de nu så är avataren helt slumpad va? blir de nån special avatar sen när man handlar på olika varuområden eller är de typ sammanknutet med mer achievements som sen ger en möjligheten att göra egen typ?

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Medlem

Level 16 white. Roligt med nytt medlemssytem.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Jag blev elvis:

Med en stor och lång stav.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Helionart:

@Webhallen Har vi som har lvl 13 access till VIP-Kö i butiken nu?

Nej VIP-symbolen du ser där är förtur till att förboka vissa produkter osv.
Tyvärr försvann beskrivningarna av alla ikonerna i fredags, men vi kommer att rätta till det i veckan!

Skrivet av johanssonGBG:

gick från lvl 8 silver igår till 10 guld idag och fick tillbaka vissa förmåner, tack webhallen och grymt jobbat med de nya systemet .
men som jag fattar de nu så är avataren helt slumpad va? blir de nån special avatar sen när man handlar på olika varuområden eller är de typ sammanknutet med mer achievements som sen ger en möjligheten att göra egen typ?

Jagg nu är den semi-randomiserad.
Det kommer att finns många sätt att få nya kläder, vapen, sköldar och rustningar mm till sin avatar.
Dessutom sägs det att avatarer tycker illa om varandra, vem vet vilka uttryck det ogillandet kan ta i framtiden

Skrivet av stimpen:

Jag blev elvis:
http://i.imgur.com/qHTDP52.png
Med en stor och lång stav.

EDIT ser att en innan också fick samma

Bara för vi bor i Malmö.

Du har nog inte samma, jag antar du klickade på snubben som länkat "http://www.webhallen.com/medlem/avatar/me?zoom=1" så då ser du dig själv om du går in på den länken bara

Snyggt med staven btw, det är ganska låg chans att få ett vapen just nu, count yourself lucky!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av HazZarD:

Du har länkat "http://www.webhallen.com/medlem/avatar/me?zoom=1"
Så alla som ser ditt inlägg (och som har en profil på webhallen) kommer bara att se sin egen avatar där

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

UIt för medlemssidan ser lite trasigt ut för mig

Kör senaste Chrome på Windows.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Sir. Haxalot:

UIt för medlemssidan ser lite trasigt ut för mig

http://i.imgur.com/lGsErCy.png

Kör senaste Chrome på Windows.

Ctrl f5 eller logga ut/in så löser det sig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nej VIP-symbolen du ser där är förtur till att förboka vissa produkter osv.
Tyvärr försvann beskrivningarna av alla ikonerna i fredags, men vi kommer att rätta till det i veckan!

Jagg nu är den semi-randomiserad.
Det kommer att finns många sätt att få nya kläder, vapen, sköldar och rustningar mm till sin avatar.
Dessutom sägs det att avatarer tycker illa om varandra, vem vet vilka uttryck det ogillandet kan ta i framtiden

Du har nog inte samma, jag antar du klickade på snubben som länkat "http://www.webhallen.com/medlem/avatar/me?zoom=1" så då ser du dig själv om du går in på den länken bara

Snyggt med staven btw, det är ganska låg chans att få ett vapen just nu, count yourself lucky!

Skrivet av Webhallen:

Du har länkat "http://www.webhallen.com/medlem/avatar/me?zoom=1"
Så alla som ser ditt inlägg (och som har en profil på webhallen) kommer bara att se sin egen avatar där

Ah OK, fattar

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Entusiast

UI:t är fortfarande lite buggat. Går som en vit linje där medlemsförmånerna står.

Dessutom stämmer inte min XP, har 80k enligt sidan. Har dock köpt för 120 000kr och har säkert 50k XP till i form av achievements!

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

UI:t är fortfarande lite buggat. Går som en vit linje där medlemsförmånerna står.

Dessutom stämmer inte min XP, har 80k enligt sidan. Har dock köpt för 120 000kr och har säkert 50k XP till i form av achievements!

Testa att logga ut och sen in igen och se om UIt fungerar, om inte skicka gärna print screen till mig.

Angående din XP - skicka gärna ditt kundnummer, användnamn, ordernr, telenr eller liknande i PM så kollar jag!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hur mycket XP får man för den summa man handlat för? Ligger på 80k XP med c.a. 65000 i achievements och 115 000 handlat.

Visa signatur

Asus P4C800-E Deluxe, P4 2.4 Ghz Northwood, 2x512 Mb Twinmos PC3200 RAM, Saphire X800 Pro, 510 Gb (3xMaxtor 1xSeagate)

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Webhallen:

Nej VIP-symbolen du ser där är förtur till att förboka vissa produkter osv.
Tyvärr försvann beskrivningarna av alla ikonerna i fredags, men vi kommer att rätta till det i veckan!

Jagg nu är den semi-randomiserad.
Det kommer att finns många sätt att få nya kläder, vapen, sköldar och rustningar mm till sin avatar.
Dessutom sägs det att avatarer tycker illa om varandra, vem vet vilka uttryck det ogillandet kan ta i framtiden

Du har nog inte samma, jag antar du klickade på snubben som länkat "http://www.webhallen.com/medlem/avatar/me?zoom=1" så då ser du dig själv om du går in på den länken bara

Snyggt med staven btw, det är ganska låg chans att få ett vapen just nu, count yourself lucky!

Webhallen har köpt upp Blip, Habo Hotell och skall införa arenastrider i sann PvP karaktär, även PvB är inkluderat där man kan gå på Quest och Loot:a butikerna efter skatter?

Genom att Slåss i PvP kan man erövra varandras ordrar och flytta över leveranser till sig om man slår någon annan i arenan.
Webhallen: "There can only be Game".

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Gillar det nya systemet. Ett tillägg jag vill ha är typ en "new" indikator på achivementsen. Tog ett tag innan jag hittade vilken som tillkommit när såg det ökat med 1.

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X