Nytt medlemssystem (Steg 2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Hur många år har du varit medlem och hur mycket har du handlat för?
Har du varit medlem många år och handlat för stor summa spelar achievment större roll.

Fick veteran ”achivement” där det står 13år, men vad jag kan se 2006 är min första order lagd.
Så ett gäng år, och summa har blivit en hel del, ett par årslöner har det nog spenderats.

Där av blir man ju inte särskilt uppmuntrad av som jag kallar det, ”trams”.

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
Vattenkylning från EK på rubbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deranger:

Fick veteran ”achivement” där det står 13år, men vad jag kan se 2006 är min första order lagd.
Så ett gäng år, och summa har blivit en hel del, ett par årslöner har det nog spenderats.

Där av blir man ju inte särskilt uppmuntrad av som jag kallar det, ”trams”.

Är det ett krav att samla achievements nu då?
Sånt kommer ju automatiskt annars så länge man nu fortsätter handla?

Jag har inte kollat så noga, tänker att jag bara fortsätter handla så händer det något med min nivå

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

@SunQ:
Jo en hel del av dem kommer ju med automatik, vilket är väl roligt i sig men jag sitter med 1,35m xp / 1,095m void1, men för att komma vidare till void2 skall jag samla på mig 32 achivements som jag inte har intresse för, och gissar att nästa steg är 25-50 mer achivements och 100-200k xp.
Det är detta jag tycker är för jävligt, att jag blir tvingad till saker jag inte vill för att få bättre frakt, och andra fördelar, och i med detta har ju webhallen höjt frakt priserna så jag som har haft fri frakt i flera år nu måste betala för att få sakerna skickade.
Små pengar absolut 9kr st eller nått, men det hade varit 0kr om jag varit void2..

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
Vattenkylning från EK på rubbet.

Permalänk
Medlem

@deranger

Aha, då förstår jag. Har absolut inte dom poängen och vad jag kan se är det bara poäng som gäller på de låga nivåer jag ligger på.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Det skall väl bara vara XP som gör att man kommer upp i level oberoende av achievments?
Lvl 22 är 250 achievments för att då komma upp till Lvl 23 behövs det 100 till det kan ju inte vara rimligt. Sitter på 1,95m Xp så rimligtvis borde man inte ha samlat dem i onödan för att behöva jaga achievments.

Står ju faktiskt under infon för medlemssystemet

"Din level (medlemsnivå) bestäms av din XP. XP får du varje gång du handlar och 1 krona motsvarar 1 XP. Den blå mätaren högst upp på din medlemsprofil visar hur långt du har kvar till nästa level. XP kan du även få genom att låsa upp achievements, öppna supply drops och genom att recensera produkter."

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av deranger:

i med detta har ju webhallen höjt frakt priserna så jag som har haft fri frakt i flera år nu måste betala för att få sakerna skickade.
Små pengar absolut 9kr st eller nått, men det hade varit 0kr om jag varit void2..

Fraktpriset är väl beroende på vilka prylar man köper. Jag ligger på vit nivå och får 30:- fraktrabatt vilket gör att vissa prylar blir fraktfria för mig, medans andra, ofta lite större och/eller tyngre saker, får jag betala frakt för. Nu vet jag inte vad fraktrabatten är på din nivå men jag tror inte den täcker in alla varianter av fraktavgifter.

Brasklapp: Det kan ju vara så att de klantat sig och lagt in en för låg fraktrabatt för void-nivåerna då de är nya.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rbt:

Tack för julklappen, det uppskattas

Är black men fick ingen julklapp... Hmm måste bli ännu bättre kund

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amazonite:

Bara och följa den här spellistan på Youtube: Webhallen's medlemsspel BETA (Part 1-7)

Förstår ändå inte. Jag har en vakt som hindrar mig att ta mig norr om stan på grund av chafing sands eller nåt...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monnier:

Förstår ändå inte. Jag har en vakt som hindrar mig att ta mig norr om stan på grund av chafing sands eller nåt...

Skickades från m.sweclockers.com

Den delen är inte klar ännu så det är så för alla just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boombaaz:

Den delen är inte klar ännu så det är så för alla just nu.

Men inte i youtube filmen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Monnier:

Men inte i youtube filmen

Skickades från m.sweclockers.com

Det är beta-versionen i YouTube-filmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amazonite:

Det är beta-versionen i YouTube-filmen.

OK så I beta 1.3.1 är det låst

Tack

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur aktiverar man XP Bonanza-perken? Gjorde ett köp idag nu när den är aktiv men inget hände.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoolOff:

Hur aktiverar man XP Bonanza-perken? Gjorde ett köp idag nu när den är aktiv men inget hände.

För mig aktiverades den dagen efter

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det innan man får XP från en Supply Drop? Känns inte som att jag får nåt..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

@Webhallen Hur länge tar det innan XP Bonanza dyker upp? I vanliga fall syns all XP och achievements nästa dag. Är det normalt att det tar extra lång tid och det är bara att vänta eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

@Webhallen Hur länge tar det innan XP Bonanza dyker upp? I vanliga fall syns all XP och achievements nästa dag. Är det normalt att det tar extra lång tid och det är bara att vänta eller?

XP och supply drops verkar fungera mycket sämre nu än tidigare webshopsversion. Brukar ta en vecka innan jag får xp från supply drops m.m

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Vad innebär XP Bonanza? Spelar det någon roll vad det är för summa på nästa köp eller blir det automatiskt 20% på ens totala XP man samlat alla dessa år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Vad innebär XP Bonanza? Spelar det någon roll vad det är för summa på nästa köp eller blir det automatiskt 20% på ens totala XP man samlat alla dessa år?

20% jag får bara 10%, handlade för 2 dagar sen men inte fått bonus än... skulle innebära en flytt inom black från lv2 till lv3 så det påverkar inte så mycket

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Skrivet av rbt:

20% jag får bara 10%, handlade för 2 dagar sen men inte fått bonus än... skulle innebära en flytt inom black från lv2 till lv3 så det påverkar inte så mycket

Då stämmer det min teori, ju högre medlemsnivå, desto lägre procent andel. Oftast är det segare på helger att få sina poäng, men imorgon ska jag köra en chatt med dem och fråga vad den här perken handlar om.

Hur långt har du kvar till VOID?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Då stämmer det min teori, ju högre medlemsnivå, desto lägre procent andel. Oftast är det segare på helger att få sina poäng, men imorgon ska jag köra en chatt med dem och fråga vad den här perken handlar om.

Hur långt har du kvar till VOID?

3 nivåer eller kanske 4, så det blir nog inte innan 20-talet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Skrivet av rbt:

3 nivåer eller kanske 4, så det blir nog inte innan 20-talet

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är förmånerna för void?

Permalänk
Skrivet av Sp0de:

@Webhallen Hur länge tar det innan XP Bonanza dyker upp? I vanliga fall syns all XP och achievements nästa dag. Är det normalt att det tar extra lång tid och det är bara att vänta eller?

I brist på svar från Webhallen kan jag meddela att XP bonanza hanteras manuellt(!) och själv har jag väntat i 12 dagar.

Visa signatur

Programmerare, prestandatestare. Australien. Grönt te och lakrits.
----------------------------------------------------------------
7800X3D. 32GbRam. 2+4Gb M2 + 18Gb. 43" 4K. RTX4070Super. S23 Ultra.
Lödstation, Oscilloscop och en massa olika microcontrollers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DigitalEmu:

I brist på svar från Webhallen kan jag meddela att XP bonanza hanteras manuellt(!) och själv har jag väntat i 12 dagar.

Det förklarar varför mitt köp den 14/2 inte heller reggat bonanzan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DigitalEmu:

I brist på svar från Webhallen kan jag meddela att XP bonanza hanteras manuellt(!) och själv har jag väntat i 12 dagar.

tycker supply drops blivit sämre. jag har inte sett de 2 senaste och de uppdateras inte. För min del hoppas jag de prioriterar upp detta. jag drar mig från att köpa saker nu tills jag vet att det fungerar korrekt.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@webhallen

Hejsan!
Finns det någon förklaring till varför supply drops m.m inte registreras?
Är det någon störning ni har som ni inte gått ut med. Många som inte får sina erfarenhetspoäng till sin exp. bonanza som ni satt som "perk"

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Verkar var svalt med svar från webhallen, eller är det någon som hört något?
Ingen aktivitet i tråden från webhallens del sedan 3:e januari.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Nu dök min bonanza till slut upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoolOff:

Nu dök min bonanza till slut upp.

japp, fick tag i webhallen om att de skulle köra en batchkörning igår. verkar ske mycket manuellt än så länge. dock hade de en utvecklare som jobbade på problemet med att supply drops inte kommer med i exp. vet inte vad det innebär i tidsåtgärd.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Upptäckte att jag hade en level up supply crate. Den i sin tur kommer ge mig en ny "weekly" supply crate varje dag i en vecka från och med idag.