Permalänk
Medlem

Nu kom deklarationen till mig iaf, bra överraskning.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått mail från Kivra som jag brukar när jag får mail i deras inkorg, men när jag kollade så fanns min deklaration där ändå. Tips, alltså. om någon annan väntar sig ett meddelande.

Jag får tillbaka SEK 14000:-

Visa signatur

Fractal Design R3 Black Pearl|FD Edison M 750W|ASRock P67 Pro3|Intel Core i7 2600K|Corsair Vengeance 32GB|MSI GeForce GTX 760 2GB|ASUS Xonar DG|2 x Intel 530 240GB SSD RAID 0|HGST 1TB HDD|Samsung BD|EIZO FlexScan 27"|Logitech Combo mx800|ASUS RT-N66U|ASUS PCE-AC68|Compal CBN CH 7486E|2 x WD MyBook Studio II 2TB RAID 1|WD My Passport 1TB|WD My Passport Ultra 2TB|WD Red 1TB i alu-ask|Det finns inget "för mycket back-up"|Win10Pro|

Permalänk
Medlem

Om dem nu är oroliga för mycket trafik på Skatteverket den 21 så hade det ju varit smart att öppna upp för dem som redan fått deklarationen.

Men det kanske finns nån anledning till att inte öppna upp innan 21 mars, vad vet jag

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

fick iaf till minmyndighetspost , 1744 kr tillbaka, och förra året betala 1400 så, positivt iår =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Inte fått något till Kivra trots att jag har registrerat mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Inte fått något till Kivra trots att jag har registrerat mig.

Samma här, har kivra sedan ett bra tag tillbaka och har ändå inte fått något ännu...

Permalänk
Medlem

Fått.. betala ca 800:- ,,,,

Permalänk
Medlem

Betala 10 + 24 för huset...

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Hedersmedlem

Ni som inte fått digitala brevet ännu: mellan 8-10 mars sker utskicken.

Jag fick mitt igår. 2800 kr tillbaka.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

YEEEEES

6kr tillbaka.

Permalänk

Inkomstdeklaration 1

Här deklarerar du som är privatperson, enskild näringsidkare eller delägare i aktie- eller handelsbolag. Tjänsten är öppen från den 21 mars 2017.

Rätt säker på att det stod 8 Mars tidigare.
:/

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

@Tino:

Man måste aktivera myndighetspost i inställningarna, har du inte gjort det är det försent nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Inkomstdeklaration 1

Här deklarerar du som är privatperson, enskild näringsidkare eller delägare i aktie- eller handelsbolag. Tjänsten är öppen från den 21 mars 2017.

Rätt säker på att det stod 8 Mars tidigare.
:/

Japp, det stod 8 Mars tidigare, det är jag också rätt säker på.

Permalänk

Så irriterande, haft Kivra i säkert ett år så har inte tänkt att något behövs göras för att få beskedet tidigare. Men nu när jag loggar in så har jag fått ett brev av Kivra där det står att man måste aktivera i appen att man vill ha brev från skatteverket också. Antar att jag inte får det tidigare nu då...

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Inkomstdeklaration 1

Här deklarerar du som är privatperson, enskild näringsidkare eller delägare i aktie- eller handelsbolag. Tjänsten är öppen från den 21 mars 2017.

Rätt säker på att det stod 8 Mars tidigare.
:/

Jag har samma när jag loggar in.
Antigen är jag inte aktiverad än eller så är det för jag sålt aktier? (Vild gissning)

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem

http://www.expressen.se/dinapengar/skatteverket-stoppar-dekla...

Skatteverkar stopper utskick temporärt, någon bugg

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Skrivet av Dockland:

http://www.expressen.se/dinapengar/skatteverket-stoppar-dekla...

Skatteverkar stopper utskick temporärt, någon bugg

lol, vissa tecken ser konstiga ut. /care

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack gode gud så har det blivit någorlunda rätt rätt för en gångs skull, ska betala tillbaka 40:-

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMuffinMan:

Så irriterande, haft Kivra i säkert ett år så har inte tänkt att något behövs göras för att få beskedet tidigare. Men nu när jag loggar in så har jag fått ett brev av Kivra där det står att man måste aktivera i appen att man vill ha brev från skatteverket också. Antar att jag inte får det tidigare nu då...

samma här *suck*

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Inkomstdeklaration 1

Här deklarerar du som är privatperson, enskild näringsidkare eller delägare i aktie- eller handelsbolag. Tjänsten är öppen från den 21 mars 2017.

Rätt säker på att det stod 8 Mars tidigare.
:/

Det stod (och står fortfarande) att man får deklarationen till sin digitala brevlåda 8-10 mars.

(alltså underlaget för självdeklarationen - där man kan se om man ska betala eller få tillbaka)

21 mars öppnar Skatteverket sajten för att man ska kunna genomföra deklarationen.

Visa signatur

Fractal Design R3 Black Pearl|FD Edison M 750W|ASRock P67 Pro3|Intel Core i7 2600K|Corsair Vengeance 32GB|MSI GeForce GTX 760 2GB|ASUS Xonar DG|2 x Intel 530 240GB SSD RAID 0|HGST 1TB HDD|Samsung BD|EIZO FlexScan 27"|Logitech Combo mx800|ASUS RT-N66U|ASUS PCE-AC68|Compal CBN CH 7486E|2 x WD MyBook Studio II 2TB RAID 1|WD My Passport 1TB|WD My Passport Ultra 2TB|WD Red 1TB i alu-ask|Det finns inget "för mycket back-up"|Win10Pro|

Permalänk
Skrivet av FEA:

Det stod (och står fortfarande) att man får deklarationen till sin digitala brevlåda 8-10 mars.

(alltså underlaget för självdeklarationen - där man kan se om man ska betala eller få tillbaka)

21 mars öppnar Skatteverket sajten för att man ska kunna genomföra deklarationen.

Ah okej, inte fått något ännu. Får se under dagen/imorgon.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Har ine heller fått Deklarationen än... Flertal på jobbet har dock fått, samt min flickvän.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

Trist. Förra året fick jag tillbaka ca 500kr. Bad lönekontoret dra extra % i skatt för att jag ville få mer och vara på säkra sidan att få istället för att betala.

Men ja, ändå ska jag behöva betala 300kr i år.. Inga stora pengar men fan vad trist.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Skäggig legend

Jag tror Majoriteten kommer uppgradera till Ryzen när väl pengarna rullar in. Jag drar amortering istället - som jag alltid gör

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Entusiast

Trevligt trevligt, 7.9 tillbaks, sen lite avdrag för resor. Så till sommaren trillar 9 kakor in på kontot

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Trist. Förra året fick jag tillbaka ca 500kr. Bad lönekontoret dra extra % i skatt för att jag ville få mer och vara på säkra sidan att få istället för att betala.

Men ja, ändå ska jag behöva betala 300kr i år.. Inga stora pengar men fan vad trist.

300kr är ju som ingenting och oroa sig över. Bara dumt och låta pengar elda inne genom och skatta extra, för att bara utifall att(!) det blir restskatt i slutändan.

Det är bättre och skaffa sig en god vana som att spara en slant varje månad, så kan man ju fimpa bort den där chocken om det blir restskatt.

Väntar på min sedel ännu. Brukar dock snitta med att få tillbaka ca 3000:- per år.

EDIT: Okej, Skattemasen gav tillbaka dubbel vinst i år. Tack.

Permalänk
Medlem

Om man skaffade en digital brevlåda via kivra igår, får man då vänta på att deklarationen trillar in hos skatteverket runt 21mars?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinypope:

Om man skaffade en digital brevlåda via kivra igår, får man då vänta på att deklarationen trillar in hos skatteverket runt 21mars?

Då får du din deklaration med den vanliga posten tidigast om en vecka.

Det som händer 21 mars är att Skatteverket öppnar sajten så man kan deklarera.

"I mars börjar Skatteverket skicka ut deklarationerna. Du som skaffade en digital brevlåda senast den 1 mars får deklarationen som en pdf-fil till din digitala brevlåda, redan 8–10 mars. Annars får du pappersdeklarationen hemskickad mellan den 16 mars och den 15 april."

Källa: Skatteverket

Visa signatur

Fractal Design R3 Black Pearl|FD Edison M 750W|ASRock P67 Pro3|Intel Core i7 2600K|Corsair Vengeance 32GB|MSI GeForce GTX 760 2GB|ASUS Xonar DG|2 x Intel 530 240GB SSD RAID 0|HGST 1TB HDD|Samsung BD|EIZO FlexScan 27"|Logitech Combo mx800|ASUS RT-N66U|ASUS PCE-AC68|Compal CBN CH 7486E|2 x WD MyBook Studio II 2TB RAID 1|WD My Passport 1TB|WD My Passport Ultra 2TB|WD Red 1TB i alu-ask|Det finns inget "för mycket back-up"|Win10Pro|

Permalänk
Inaktiv

Själv blir jag bara konfunderad över att folk blir så exalterade över återbäringen. Ni har ju bara betalat för mycket skatt som staten har hållit inne. :/ Nu får jag iofs 1000 kr tillbaka vilket är positivt, men att se återbäring som ett extra tillskott som man ska "räkna med" kan ju slå rätt fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Själv blir jag bara konfunderad över att folk blir så exalterade över återbäringen. Ni har ju bara betalat för mycket skatt som staten har hållit inne. :/ Nu får jag iofs 1000 kr tillbaka vilket är positivt, men att se återbäring som ett extra tillskott som man ska "räkna med" kan ju slå rätt fel.

Du får inte glömma bort ränteavdraget, för min del är det därifrån jag får tillbaka och inte för att jag betalt för mycket skatt. Visst kan man jämka, men jag tycker det är bättre att få det i en klumpsumma istället för att pengarna försvinner bland allt annat.