Permalänk
Medlem

Ikonen i Följda trådar

Då vara alla trådar tillbaka från gamla Mina trådar vilket är kanon

Men det är mycket svårt att särskilja trådar med nya poster då ikonen med stjärnan knappt ändrar utseende, det lilla lilla "bladet" som sticker upp missar man hur lätt som helst.
Kan inte hela övre delen få ett uppstickande "blad" istället, likt kuvert ikonerna i lästa?

Jag förstår tanken med stjärnan att den skall särskilja de poster man följer från den man bara läst, men notifieringen måste bli bättre i följda.
Det jag tänker mig är om bladet sticker upp något högre och något bredare mot vad det är nu, det gör ju inget om bladet döljer stjärnans översta spets samt hörn fälten sidan om spetsen bara man ser en markant skillnad.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag skulle föredra helt olika färger på ikonerna för att göra dem lättare att skilja, dessutom skulle listan kanske kunna sorteras/filtreras bättre tex så att man inte får de trådar man själv är siste postare i högst upp, man trycker undan och missar lätt andra saker nu eftersom mailnotifieringarna inte är särskilt smidigaför trådar som det händer mycket i.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Geeks
SweClockers

@macallan @mrqaffe Ikonerna har hängt med länge och eftersom många är vana vid dem vill vi helst inte göra några större förändringar av det grundläggande utseendet. Däremot är det alltid intressant med förbättringsmöjligheter. Om ni vill få ni gärna visa egna förslag!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Dimestam:

@macallan @mrqaffe Ikonerna har hängt med länge och eftersom många är vana vid dem vill vi helst inte göra några större förändringar av det grundläggande utseendet. Däremot är det alltid intressant med förbättringsmöjligheter. Om ni vill få ni gärna visa egna förslag!

Jag har överhuvudtaget aldrig använt funktionen mina trådar/följda trådar eller tänkt på ikonernas design tidigare eftersom det fungerat så bra med omedelbara mailnotifikationer när det händer nått i trådarna, nu när man inte får mail direkt det händer nått är man tvingad att kolla via mina trådar och man tappar totalt bort översikten där.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

@macallan @mrqaffe Ikonerna har hängt med länge och eftersom många är vana vid dem vill vi helst inte göra några större förändringar av det grundläggande utseendet. Däremot är det alltid intressant med förbättringsmöjligheter. Om ni vill få ni gärna visa egna förslag!

Ikonen med stjärnan är helt ny för mig, jag använde i princip bara min trådar som hade det vanliga kuvertet och för min del hade det varit fullt tillräckligt om man använt den istället.
Som jag ser det är det stjärnan som döljer delar av markeringen för ny post.

Ett förslag som inte innebär någon större förändring av själva ikonen är att stjärnan ändrar färg när det finns nya inlägg i tråden t.ex. grön som syns bra i både de gråa och orange ikonerna. Då kan man behålla designen i övrigt.
Problemet är egentligen endast i de gråa stjärnikonerna där det vita bladet inte är så tydligt vid nytt inlägg, i de som är orange (+50 svar, tror jag) syns det tydligare.

Permalänk

den här säger ju rätt mycket.ta bort stjärnan lägg till nån mindre punkt eller markering.
men det är Mycket svårare se vilka trådar det kommit in kommentarer på.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dimestam:

@macallan @mrqaffe Ikonerna har hängt med länge och eftersom många är vana vid dem vill vi helst inte göra några större förändringar av det grundläggande utseendet. Däremot är det alltid intressant med förbättringsmöjligheter. Om ni vill få ni gärna visa egna förslag!

Rätta mig om jag har fel men ikonerna som hängt med är från er utmärkta mobilsida (där jag dock aldrig lärt mig tolka ikonerna pga dåligt återkopplings-minne. Vi som häckar framför datorn är nu hel förvirrade. Någon som kan lägga upp en FAQ på förstasidan med bilder och förklaringar som man kan ha öppet i annat fönster?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Entusiast

Verkar som att en del trassel kommer från att folk inte är vana vid att se stjärnan i varenda tråd man skrivit i. Tror inte den förändringen var en förbättring för övrigt.

Hur som helst är stjärnan för stor. Jag lekte lite i Photoshop och om man förminskar den till 75 % av nuvarande storlek blir det mycket tydligare. Den skiljer sig fortfarande en del från punkten som visar att man skrivit i tråden, inte för att den punkten syns längre, och är inte i vägen för indikeringen för nya inlägg.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Relik 📜

Ikonerna är med på listan över saker som ska ses över. Ha lite tålamod dock, smågrejer som detta hamnar efter rena buggar (som till exempel sorteringen i Marknad vi löste under natten).

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem