GTA V (PC) - Allt om Moddar & Scripts

Permalänk
Skrivet av ShatteredXs:

1. Mod så man kan gå in i alla hus

2. Mod så man kan bygga baser och ha ett gang typ you get the idea

Att göra en mod så att man kan gå in i alla hus, lär nog inte bli på ett bra tag. En sån mod skulle ta enormt mkt tid och jag tror inte en moddare har den energin och bygga inreda alla hus i spelet, Men däremot kan man göra så att man kan gå in i alla hus, men då lär nog allt vara grafik svart i husen

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

De flesta bra moddar kommer att komma på GTA5-Mods.com.
Det är samma folk som ligger bakom den som ligger bakom GTA4-Mods.com.

Kan även flika in med gtainside.com
Förmodligen också kommer få stort utbud på mods.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Min önskelista:

*Riktiga namn på fordon
*En responsiv och verklighetstrogen hastighetsmätare

Hade varit kul att bidra med någon mod men har ingen aaaning hur man gör

EDIT: Det absolut bästa, vilket nog aldrig kommer hända, är om kartan expanderas med de gamla GTA-"världarna". En sak jag har drömt om med alla spelserier som utspelar sig på olika platser, för tänk om man kunde ta en båttur till Liberty city, Vice city eller Varför inte San Andreas? <3

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Gojsenmojs:

*En responsiv och verklighetstrogen hastighetsmätare

Hur menar du här? Den som är implementerad är ju det... typ. Det enda jag märkt med den är att den väldigt gärna varvstoppar även om man bara gasar "halvt" så att säga.
Kanske är det du stör dig på?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Hur menar du här? Den som är implementerad är ju det... typ. Det enda jag märkt med den är att den väldigt gärna varvstoppar även om man bara gasar "halvt" så att säga.
Kanske är det du stör dig på?

Nej, jag tänker mig som "extern", typ bredvid minimapen. Lite mer bilspel över att köra liksom!

Permalänk
Medlem

Vill ha en mod utan AI(eller att man inte kan döda nån), bara fordon, så jag kan släppa grabben att spela det utan övervakning... han brukar få spela och köra cross, bliar etc ute på ute på vischan i GTA5... utan vapen, och han får inte ha ihjäl folk, han tycker det är skitroligt att köra och hoppa mm... men vågar inte låta han spela själv, då kanske han passar på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Vill ha en mod utan AI(eller att man inte kan döda nån), bara fordon, så jag kan släppa grabben att spela det utan övervakning... han brukar få spela och köra cross, bliar etc ute på ute på vischan i GTA5... utan vapen, och han får inte ha ihjäl folk, han tycker det är skitroligt att köra och hoppa mm... men vågar inte låta han spela själv, då kanske han passar på!

Det där skulle vara väldigt välkommet. Min grabb är 5 år och jag gissar att han verkligen skulle gilla GTA för just bilkörningen och liknande men man vill ju inte gärna att det ska flyga människor över motorhuven i så fall.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Swennis:

han brukar få spela och köra cross, bliar etc ute på ute på vischan i GTA5... utan vapen, och han får inte ha ihjäl folk.

Hahaha, kan se det framför mig att du står som en polis i bakgrunden och bara "BROMSA FÖR H*****E, FOTGÄNGARE!"

Hur gammal är han?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Hahaha, kan se det framför mig att du står som en polis i bakgrunden och bara "BROMSA FÖR H*****E, FOTGÄNGARE!"

Hur gammal är han?

Skickades från m.sweclockers.com

8 bast... men han kör faktiskt bra på motorvägarna, i stan får han inte köra, men håller mest till i vischan som sagt, och kör på stora hopp mm... och med fusk knappar han in olika crossar och bilar, ibland plan.
Han har bara kört på Ps4... vet inte om det går att göra nytt spel på PC..? På ps4an är han ju inne på en annan användare bara...

Permalänk
Skrivet av Swennis:

. vet inte om det går att göra nytt spel på PC..? På ps4an är han ju inne på en annan användare bara...

En egen windows-användare borde lösa den biten, gissar jag på.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Ah... den tänkte jag inte på... tack för tipset

Permalänk
Medlem

Vågar man testa fov-moddet? Kommer bara spela storyn.

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570K@3.4GHz - Modekort: MSI Z77A-G45 - Minne: Corsair 8GB LP - Grafikkort: Gigabyte Windforce 7950 3GB Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 830 128GB - Nätaggregat: OCZ Fatal1ty 750W - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 evo

Permalänk
Skrivet av Gojsenmojs:

EDIT: Det absolut bästa, vilket nog aldrig kommer hända, är om kartan expanderas med de gamla GTA-"världarna". En sak jag har drömt om med alla spelserier som utspelar sig på olika platser, för tänk om man kunde ta en båttur till Liberty city, Vice city eller Varför inte San Andreas? <3

Något jag också önskar, att dom kunde sätta ihop ALLA gta världar tillsammans, hade varit fett najs! Dock lär ju grafiken bli helt BAAM eftersom alla spel har olika grafiker dock ser jag gärna att nån moddare gör en fin värld så man kan åka till något annat ställe

Permalänk
Skrivet av fredrikkarlsson:

Något jag också önskar, att dom kunde sätta ihop ALLA gta världar tillsammans, hade varit fett najs! Dock lär ju grafiken bli helt BAAM eftersom alla spel har olika grafiker dock ser jag gärna att nån moddare gör en fin värld så man kan åka till något annat ställe

Man hade ju gärna varit med och utvecklat mods om man hade kunnat

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Kolla på bilderna så förstår du. Max är 85 FOV horisontellt, vill du gå högre än så måste du använda modden i dagsläget.

http://imgur.com/a/MrS69

Aha jag förstår. Tack.
Jag kör med 85 i så fall. Orginal mådde man illa av. Synd att inte 90 går..

Permalänk

Varit utomlands ett tag..
Kommit några moddar ännu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikkarlsson:

Varit utomlands ett tag..
Kommit några moddar ännu?

Här är en rätt omfattande:

http://gtaforums.com/topic/788343-vrel-script-hook-v/

Permalänk
Medlem

Drömscenariot är att det skulle komma en stor ö som man kan åka till, typ lika stor som Los Santos, och att man åka över dit med hjälp av båt, flygplan eller att det finns en lång motorvägsbro så att man kan ta sig över med bil. Att ön har en egen flygplats, och att det finns en stor marina så att man kan parkera båten, typ som Monaco. Hur fett hade det inte varit om det kom en Yacht båt-mod också? Ett riktigt fartyg till Yacht har jag velat ha hur länge som helst!

Det är kul att drömma..

Visa signatur

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/FIDELI7Y
GPU: MSI GTX 780 Lightning | MB: ASUS P8Z77-V-DELUXE | CPU: Intel i5 3570K ---> CM Hyper 212 EVO | RAM: Corsair Vengeance 8GB | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | PSU: Seasonic M12D 850W | OS: Win10 | SSD: Samsung EVO 840 250GB | Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum | Tangentbord: Vortex POK3R RGB MX Brown | Musmatta: Steelseries QcK+ | Monitor: ASUS VN247H

Permalänk
Medlem

Seinfeld mod. Ersätt Franklin med George, Michael med Jerry, och Trevor med Kramer.
Om möjligt, så ersätt Amanda med Elaine, och ersätt Ron med Newman.
Hade jag vilja se iaf

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Snusfri
Skrivet av lambdan:

Seinfeld mod. Ersätt Franklin med George, Michael med Jerry, och Trevor med Kramer.
Om möjligt, så ersätt Amanda med Elaine, och ersätt Ron med Newman.
Hade jag vilja se iaf

Haha, det hade varit en grym mod

Hoppas killarna bakom OpenIV blir klara snart samt att SparkIV kommer i en ny version så man kan importera riktiga bilar

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Vafan grabbar, polis mod har ju kommit!!!
https://www.gta5-mods.com/scripts/police-mod-1-0b

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag och mina pärlor

Permalänk
Medlem

vafan är ni inte rädda för att bli bannade online ? vill ju själv testa lite mods men rockstar verkar ju helt rubbade i huvet som bannar folk sen online...

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

vafan är ni inte rädda för att bli bannade online ? vill ju själv testa lite mods men rockstar verkar ju helt rubbade i huvet som bannar folk sen online...

Jag själv skiter faktiskt fullständigt i om jag blir bannad online, jag skaffade gta v för att köra alla underbara mods som kommer komma!
Har redan kört enormt mycket online på ps3 och är hyfsat trött på det och vill bara lala runt lite för mig själv och vara polis m.m.

F.ö så tror jag inte att jag skulle bli bannad, däremot folk som använder FOV m.m förstår jag blir bannade, de är ju lite som ett fusk.

Permalänk
Medlem

okej vad jag läst allt som modifierar spelet är fusk och inte tillåtet så.. dom verkar ha en strikt anti-mod policy av det jag läst som sagt på reddit och andra ställen..

Permalänk

NYHET :
Rockstar säger själva nu att dom inte bannar folk som enbart använder mods offline / singel player.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Finns det en mod som gör polisen mindre aggressiv? Tänker mest på att de oftast försöker frontalkrocka med en när man kör bil. Sen får de gärna bli mindre träffsäkra när de skjuter också!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Skrivet av fredrikkarlsson:

NYHET :
Rockstar säger själva nu att dom inte bannar folk som enbart använder mods offline / singel player.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad menar du med offline? Single player förstår jag men då har man ju redan loggat in via Rockstar Club.

Så spela storyn men mods installerade är ok men inte när man väljer att spela med sina vänner online, är det korrekt uppfattat?

Permalänk
Medlem

ja det är när man fuskar eller på nåt sätt spelar glitchar online, som alla idioter som körde med pengafusk godmode osv.. det är ju knappast ok att göra så online men spelar du solo får man göra va fan man vill om man ska tolka rockstars svar.

Permalänk

Använd en manager så slipper du ora dig
Kommer en väldigt bra till nästa vecka

Skickades från m.sweclockers.com