Asus Z-97a, hur många pci-e kort, blir det för trångt?

Permalänk
Avstängd

Asus Z-97a, hur många pci-e kort, blir det för trångt?

Får det plats att köra 2x dubbel slots grafikkort och ett single slot ljudkort med en relativt stor luftkylare: noctua NH-U12S eller är det inget problem?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

i praktiken ska det finnas plats för det du vill ansluta till moderkort, men vet inte hur det blir med alla bannor som processorn har och hur dem kommer delas upp sig.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vzano:

i praktiken ska det finnas plats för det du vill ansluta till moderkort, men vet inte hur det blir med alla bannor som processorn har och hur dem kommer delas upp sig.

Har du rätt i men tror inte grafikkortsprestandan/antalet banor kommer påverkas av ett ljudkort på PCI-E 1x, porten, men är inte säker..;)?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av retro123:

Har du rätt i men tror inte grafikkortsprestandan/antalet banor kommer påverkas av ett ljudkort på PCI-E 1x, porten, men är inte säker..;)?

det är inte jag heller. i SLI får grafikkorten 8x vardera. men jag vet inte hur det fungerar med ett ljudkort kopplat, ska nog inte bli så stor skillnad men jag är inte helt säker^^

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Avstängd

får man 8x och 4x på grafikkorten så kanske man ska dra öronen åt sig, någon som har koll?