QNAP NAS förlorat utrymme.

Permalänk
Medlem

QNAP NAS förlorat utrymme.

Tjena!

Har sökt runt på nätet som en tok men inte lyckats hitta någon hjälp så vänder mig nu till er.

Jag har en QNAP 259+ Pro (tror jag den heter) som har börjat strula lite. Problemet som uppstått är att nasen har börjat "äta" upp utrymme.

Problemet visade sig en dag då nasen började tjuta då det inte fanns någon plats på kvar. Gick igenom mina filer och tömde ungefär 30GB. Några dagar senare utan att ha fört över något till nasen så är den nu full igen.

Den enda som körs är plex och lyckats hitta på nätet att den sparar filer (cashe?) någon stans men har inte hittat vart.

Ni som läser kanske inte fattar något så skriv gärna isf så kan jag försöka förklara bättre. Vill ni att jag ger någon extra information som är bra att ha så säg till så postar jag det.

Permalänk
Medlem

Kan det vara att de hamnat i "network recycle bin" eller något sådant?
Stängde av den på mina QNAP's iaf... och inte haft några problem med att disk försvunnit

Visa signatur

ESXi Server: i7 2600K | 32GB DDR3 | SSD 60 GB + Q-NAP TS-459 Pro+ RAID-6 4x1.5TB SATA
ESXi Server: E3-1275LV3 | 32GB ECC | SSD 120 GB
Storage FreeNAS: E3-1265LV2 | 32GB ECC | RAID-Z2 6x4TB SATA + RAID-Z2 6x3TB SATA
Archive QNAP: QNAP TS-859 | RAID-6 8x6TB SATA
Archive FreeNAS: E3-1220 | 8GB ECC | Pool with 3xRAID-Z2 5x3TB SATA & 2xRAID-Z2 5x2TB SATA