När kommer passiva 750ti?

Permalänk
Medlem

När kommer passiva 750ti?

Hittills har ingen försökt att göra några passiva 750ti eller 750.

Detta trots att de verkar vara perfekta kandidater för passiva kort för andra hands tillverkarna.

Är det för tidigt inpå release som gör att inget hunnit ut än?
Eller är det ngt jag inte vet?

KFA2/Galaxy har ju faktiskt släppt ett lågprofil så den luckan är igentäppt.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

här är det en som har moddat ett 750Ti själv http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-750-ti-passiv...

Visa signatur

CPU: A8-6600K MB: Asrock FM2A88X-ITX RAM: Kingston hyperX grey series 8 gb 1600Mhz NÄTAGG: BeQuite PurePower 350W SSD: Kingston HyperX 3K 120gb HDD: seagate 1Tb LJUDKORT: Asus Essence STX CHASSI: Lian Li PC-Q08B

Permalänk
Medlem

Borde väl inte vara så svårt att modda? Man har ju dock ingen garanti då.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Är passivt nödvändigt? GTX 750 TI är redan tyst enligt många recensioner. Det enda som kommer höras är andra fläktar.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Hehe. Inget med fläkt är tyst.
Har långt hårdare krav än så.

Visst går det att skruva dit t.o.m. en Arctic accellero utan fläktar men det kostar mer än det smakar istort sett.

Länken säger ju som det är. Udda avstånd mellan hålen vilket gör moddandet svårt och kostsamt.

Men borde det inte komma snart.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Är passivt nödvändigt? GTX 750 TI är redan tyst enligt många recensioner. Det enda som kommer höras är andra fläktar.

Håller med, passiva kort och processorkylare brukar oftast kräva luftflöde i chassit, och då har man fortfarande chassifläktar som låter. Jag hade lite samma dilemma med min processorkylare, som kan kyla bra passivt, men de andra fläktarna låter fortfarande mer än fläkten som följde med processorkylaren. Alltså blir det bara en gimmick på pappret.

Permalänk
Medlem

Chassifläktar är fortfarande överlägsna ljudmässigt imho (inte jämfört med CPU-fläktar då det är samma sak).

Grafikkortet är fortfarande det hemskaste i datorn rent ljudmässigt.
Allt ska va passivt utom fläkt in och fläkt ut.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Skrivet av sgtspiff:

Chassifläktar är fortfarande överlägsna ljudmässigt imho (inte jämfört med CPU-fläktar då det är samma sak).

Grafikkortet är fortfarande det hemskaste i datorn rent ljudmässigt.
Allt ska va passivt utom fläkt in och fläkt ut.

Jag håller med dig att grafikkortet kan vara irriterande, jag tycker dock hårddiskar är värre men det är en annan fråga. Jag är nöjd nu, med ett grafikkort som är väldigt tyst när man inte belastar det, och när jag spelar något spel så kör jag såklart ljud, antingen i hörlurar eller högtalare som överröstar ljudet. Man kan ju också via MSI afterburner ställa en egen fläktkurva så man kan få det tystare.

Mina tankar går lite att det borde vara bättre att ha aktiv kylning på cpu och gpu istället för passiv och sen chassifläktar, eftersom dessa fläktar då hamnar mitt i datorn och inte i något hål i fronten. Då borde man ha större chans att stoppa ljudet från att komma ut.