Bort med flaskhals inför Titanfall!

Permalänk
Medlem

Bort med flaskhals inför Titanfall!

Hej. Jag vill höra med er på sweclockers om de är något i min dator som kommer flaska när jag spelar.
När väl Titanfall kommer så blir det nog enbart fokus på det, och vill uppgradera datorn därefter.

Specs:
GeForce GTX 560
Samsung SSD 830: 120GB
i5-2310 @ 2.9 GHz
8B RAM: 1333 MHz

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Enligt game-debate ska din dator klara rekomenderade specifikationer.

Men om du letar efter något att uppgradera skulle det nog vara grafikkortet, bara för att få en lite snyggare spelupplevelse ;).

CPU:n borde klara sig bra för spel ett tag till då de flesta spel inte använder trådar speciellt effektivt.

Ram-minnes frekvenser spelar inte så stor roll för spel och 8GB är fortfarande tillräckligt för det mesta, så du kommer klara dig bra med det du har.

Däremot så ryktas det om att titanfall ska vara 48GB stort, kan vara värt att kolla på att fixa en till hårddisk så du inte måste utnyttja 40% av disken för ett spel.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för ett bra svar, tror att jag kommer ligga lågt ett tag och se hur det flyter när Titanfall väl kommer.
Har du/ni annars något tips på ett bra grafikkort runt 1500kr som presterar bättre än mitt nuvarande?
och hur skulle det prestandamässigt bli om jag köpte ett likadant som mitt nuvarande och körde SLI?

Tack // Polze

Permalänk
Medlem

Gtx 750 ti, go for it xD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Polze:

Tack så mycket för ett bra svar, tror att jag kommer ligga lågt ett tag och se hur det flyter när Titanfall väl kommer.
Har du/ni annars något tips på ett bra grafikkort runt 1500kr som presterar bättre än mitt nuvarande?
och hur skulle det prestandamässigt bli om jag köpte ett likadant som mitt nuvarande och körde SLI?

Tack // Polze

Radeon 270