Permalänk
Medlem

Frågor ang köp av 4K skärm...

Tjo jag tänkte faktiskt lägga ett antal slantar på en ny skärm med 4K och den som finns ute idag är en Asus PQ321QE samma modell som Sweclockers fick in.

Nu till mina frågor...
Jag sitter idag på Wndows 7 och skulle vilja stanna där men har en licens på Windows 8 om det skulle krävas men har hört att skalningen på text skulle vara ett problem tidigare under Windows 7 och undrar nu om problemet kvarstår på Windows 7 och jag blir tvungen att uppgradera?

Fungerar skärmen idag i 60hz med grafikkort från Nvidia med displayport (vilket jag har läst mej till är den enda anslutningen som finns på modellen som vi har tillgång till).

Sista frågan gäller mer en butiken jag tänkte handla från...
Någon som har handlat någonting från multitech.se?

Sen en liten notis till alla som tror jag ska spela på skärmen kan jag tillägga att visst en del casual gaming kommer förekomma men jag kommer i huvudsak göra andra saker som kommer ge mej fördelar av skrivbordsutrymmet som till exempel fotoredigering och bildredigering...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Har inte brytt mig om textskalningen nämnvärt då jag kör den som den blir i storlek, har dock 8.1 pro liggandes som skall ersätta 7:an och det var oavsett om jag stannat på 3x30" 1600p eller bytt till 32" 2160p.

Skärmen är inställd på SST som grundinställning vilket ger 30hz och du kommer uppleva det segt i windows om du inte via menyn på skärmen växlar över till MST och då får 60hz. Du behöver inte starta om systemet efter detta utan bara skärmen som gör det själv när du godkänner ändringen.
Faktum är att DisplayPort är att föredra framför dubbla HDMI.