Datorkomponentrelaterade frågor

Permalänk

@webhallen
Det stod för någon vecka sen att det fanns Noctua NH-D15S - Svart i lager hos leverantör. När jag skulle beställa idag så står det ej i lager. Kunde ha kollat fel färg. Men jag undrar om ni har någon info kring den

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Spidercat12:

@webhallen
Det stod för någon vecka sen att det fanns Noctua NH-D15S - Svart i lager hos leverantör. När jag skulle beställa idag så står det ej i lager. Kunde ha kollat fel färg. Men jag undrar om ni har någon info kring den

De är på ingång skeppades i måndags så bör landa senast imorgon

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen
Har du möjlighet att svara på min fråga? Link
Vill så gärna ha grafikortet till jul!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Manboy:

@Webhallen
Har du möjlighet att svara på min fråga? Link
Vill så gärna ha grafikortet till jul!

Som produktsidan säger, Ingen ETA tyvärr. har inget inkommande, inget annat har kommunicerats heller tyvärr
/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Hah, likande fråga som nyligen fast om ett annat nätagg.
Drog ett mail till er i förra veckan om nätagget Leadex III 850W, artnr 325965, men inte fått något svar. Tänkte höra här om du kanske vet mer. Finns det någon info att tillgå om det kommer komma in i lager i närtid, eller det ser dåligt ut?

Hm, kanske taskigt, men bumpar upp detta då det hamnade sist på förra sidan, lätt att ev. missa.

Letar efter nätagget Leadex III 850W, artnr 325965 hos er. Men står bara som beställningsvara utan vidare info. Har du kanske lite mer insyn i vad som gäller det?

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Som produktsidan säger, Ingen ETA tyvärr. har inget inkommande, inget annat har kommunicerats heller tyvärr
/Patrik

På 3080 varianten LINK har ni info om antal bokningar och allokeringar, men inget sådant på 3090 varianten? jag skulle vilja veta vilken turordning man har nämligen.

Permalänk

Hej @webhallen! Vad är status på moderkortet MSI MPG B550 GAMING EDGE WIFI? Beställde den 28/11 men inget har hänt vare sig med beställningen eller status på produktsidan. Valde det moderkortet för att ta deal av MSI:s cashback erbjudande men måste då registrera det senast 30/12. Finns det chans att ni får in det under december?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Lómáldir:

Hej @webhallen! Vad är status på moderkortet MSI MPG B550 GAMING EDGE WIFI? Beställde den 28/11 men inget har hänt vare sig med beställningen eller status på produktsidan. Valde det moderkortet för att ta deal av MSI:s cashback erbjudande men måste då registrera det senast 30/12. Finns det chans att ni får in det under december?

Var vårt härliga system som avvaktade med att hämta hem från butik då jag hade en obekräftad order i systemet mot MSI.

Har flyttat hem alla kort från butik så alla som bokat kommer få sitt kort tilldelat

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Mattedatten:

Hm, kanske taskigt, men bumpar upp detta då det hamnade sist på förra sidan, lätt att ev. missa.

Letar efter nätagget Leadex III 850W, artnr 325965 hos er. Men står bara som beställningsvara utan vidare info. Har du kanske lite mer insyn i vad som gäller det?

Sorry! alltid bäst att pinga mig även om ni skriver i vår egna tråd!

EDIT: Mitten på januari :/

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@webhallen har ni fått in cyberpunk för att skicka ut till kunderna ännu? Min order står oroväckande still.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av napahlm:

@webhallen har ni fått in cyberpunk för att skicka ut till kunderna ännu? Min order står oroväckande still.

Lite utanför datorkomponenter nu va?

Men har du order som inte är dagsgammal som ska det vara lugnt

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Lite utanför datorkomponenter nu va?

Men har du order som inte är dagsgammal som ska det vara lugnt

Nja tycker jag inte. Det krävs ju hyfsade datorkomponenter för att spela spelet 😅.

Min beställning ligger sen februari 2019.
Så även om min order inte har uppdaterats, menar du att den ska vara på väg?

Permalänk
Medlem

@webhallen

Tja! Har du koll på om ni kommer sälja MSI MPG B550I GAMING EDGE MAX WIFI?

Enda skillnaden mot "icke-MAX" moderkortet som ni säljer, ska vara att de ska ha satt ut "clear CMOS" knappen på I/O panelen istället för att ha den bakom I/O panelen (sjukt opraktiskt). För övrigt ett av de få korten i mini-ITX format med B550/X570 som har S/PDIF uttag. Ska ha det till min 5900x som jag sitter och väntar på hos er. Tack

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900x + Arctic Liquid Freezer II 280
GFX: Gainward RTX 4090 Phantom (de-shroud)
Chassi & PSU: Cooler Master NR200P + Corsair SF750 Platinum
Mobo & minne: MSI B550I Gaming Edge Wifi + 64Mb DDR4 3600MT/s
Skärm: Acer XV273K 120hz 4k

Permalänk
Medlem

Hej! Har ni möjlighet att plocka hem MSI vesa adapter?
det är denna produkten jag är ute efter https://www.amazon.com/MSI-Gaming-Monitor-Adapter-AG242M5/dp/...

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Sarrazin:

@webhallen

Tja! Har du koll på om ni kommer sälja MSI MPG B550I GAMING EDGE MAX WIFI?

Enda skillnaden mot "icke-MAX" moderkortet som ni säljer, ska vara att de ska ha satt ut "clear CMOS" knappen på I/O panelen istället för att ha den bakom I/O panelen (sjukt opraktiskt). För övrigt ett av de få korten i mini-ITX format med B550/X570 som har S/PDIF uttag. Ska ha det till min 5900x som jag sitter och väntar på hos er. Tack

https://www.webhallen.com/se/product/329668-MSI-MPG-B550I-GAM... *tadaaa*

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@webhallen hur ser det ut på Corsair SF750 fronten?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av icogniito:

Hej! Har ni möjlighet att plocka hem MSI vesa adapter?
det är denna produkten jag är ute efter https://www.amazon.com/MSI-Gaming-Monitor-Adapter-AG242M5/dp/...

Min kollega kikar på detta! återkommer om det går!

Skrivet av FiftyFifty:

@webhallen hur ser det ut på Corsair SF750 fronten?

Ser ut som att proppen kan släppa första veckan i januari! har 70+ "lovade" att skeppa då, har 50 bok nu, så vill man hoppa ombord så är det bara skynda sig

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen

Hej! Har du någon aning hur många MSI GeForce RTX 3060 Ti Ventus 2X OC ni får in? Jag beställde en 15:01 den 2 december och undrade om det finns någon chans att få den i december eller januari?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Lainon:

@Webhallen

Hej! Har du någon aning hur många MSI GeForce RTX 3060 Ti Ventus 2X OC ni får in? Jag beställde en 15:01 den 2 december och undrade om det finns någon chans att få den i december eller januari?

Vi har 10st som ska komma in i början på januari. Tyvärr är det rätt många som har 15.01 på detta kort så kan ta ett tag beroende på hur långt fram i kön man är.

OBS alla orders vi ej kan täcka har blivit flyttade till v1 modellen också.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av icogniito:

Hej! Har ni möjlighet att plocka hem MSI vesa adapter?
det är denna produkten jag är ute efter https://www.amazon.com/MSI-Gaming-Monitor-Adapter-AG242M5/dp/...

Min kollega kommer lägga upp, ingen koll på ETA osv men på g oavsett

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

@webhallen vet ni hur det går med Noctua NH-D15S Chromax black och Fractal Design Meshify 2 / TG Clear Tint / Vit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Alla produkter som finns i lager och kommer i lager kommer tilldelas din order efter köplats, så vi kommer ej "norpa" ett chassi tex i förmån till en annan order OM det inte är garanterat att vi kommer få påfyllning av detta chassi (som exempel) innan CPU kommer i lager. Så du behöver ej vara orolig
/Patrik

Tack för svar. Jag är i situationen att CPU (5900X) börjar närma sig min beställning från BF, men de andra delarna har kommit och gått under tiden.

Hur ser det ut med de delar som nu saknas?
Artikelnr: 219892
Artikelnr: 302426
Artikelnr: 321027

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Min kollega kommer lägga upp, ingen koll på ETA osv men på g oavsett

Ni är bäst!

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem

Hej @Webhallen

Har ni någon status på https://www.webhallen.com/se/product/310484-Phanteks-Eclipse-...

Verkar vara slut överallt och har väntat i flera veckor.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Shakermaker:

Tack för svar. Jag är i situationen att CPU (5900X) börjar närma sig min beställning från BF, men de andra delarna har kommit och gått under tiden.

Hur ser det ut med de delar som nu saknas?
Artikelnr: 219892
Artikelnr: 302426
Artikelnr: 321027

Såvida du har orders

Chassi = check
PSU = skeppas 24e december till oss, så hos oss början av januari
moderkort = obekräftat fick jag reda på just nu

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Jag kan väl passa på att fråga igen nu när ni är aktiva. Börjar bli lite tjatig men whatever. Hur ser det ut med lian li Galahad 360? Någon nämnde att ni skulle få in dem i fredags men inte sett något.

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Jesper_W:

Hej @Webhallen

Har ni någon status på https://www.webhallen.com/se/product/310484-Phanteks-Eclipse-...

Verkar vara slut överallt och har väntat i flera veckor.

Inväntar svar där

Skrivet av icogniito:

Jag kan väl passa på att fråga igen nu när ni är aktiva. Börjar bli lite tjatig men whatever. Hur ser det ut med lian li Galahad 360? Någon nämnde att ni skulle få in dem i fredags men inte sett något.

Svarta skeppas till oss idag, vita ser ut att trilla in i januari!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Inväntar svar där
Svarta skeppas till oss idag, vita ser ut att trilla in i januari!

Perfekt, det är den svarta jag har beställt hehe

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Såvida du har orders

Chassi = check
PSU = skeppas 24e december till oss, så hos oss början av januari
moderkort = obekräftat fick jag reda på just nu

/Patrik

Tack! Är det möjligt att checka av i början av januari och eventuellt då byta moderkort till något som finns inne, utan att försena övrig kötid för "Custom Config"? Eller släpps övriga bokningar vid en ändring av en komponent?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Shakermaker:

Tack! Är det möjligt att checka av i början av januari och eventuellt då byta moderkort till något som finns inne, utan att försena övrig kötid för "Custom Config"? Eller släpps övriga bokningar vid en ändring av en komponent?

Är den väl hos config så löser de på plats, då de bollar många produkter fram och tillbaka så är de mer flexibla. Så försök få tag i kundtjänst och fixa till bytet där, de är under en sjukt press nu så ledtid kan dröja men det är ändå en stor bygglogg just nu så ingen superstress att få igenom bytet.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch