Datorkomponentrelaterade frågor

Permalänk
Webhallen
Skrivet av BertilBesvärjaren:

@Webhallen Vill inte vara jobbig Patrik när jag vet vilket tryck ni har på er just nu, men tänkte bara höra om du har någon koll på leveranserna på x570 Aorus Master? Min beställning har lyst grönt en sväng och sen blivit gul igen och leveransdatum har ändrats flyttats fram.

Vi fick 2st idag, varav en går på postorder och andra till Medis, har mer på inkommande men kan som sagt inte besvara mer ingående när jag förväntas få lager :/

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Vi fick 2st idag, varav en går på postorder och andra till Medis, har mer på inkommande men kan som sagt inte besvara mer ingående när jag förväntas få lager :/

Tack för hjälpen =).

Permalänk
Medlem

@webhallen
Beställde en ryzen 5600x kl 1503 på releasedagen.
Undrar när den kan tänkas landa hos mig? Enl er hemsida bör man ha könr 71-113, vad menas?
Order xx9937

Permalänk
Medlem

Tjena!

Tusen tack under väntan på 3090 :). Nu kommer lite fler frågor på prylar som jag skulle vilja ha av tomten.

Kommer ni plocka hem denna, skulle vara skoj att testa ett sub ambient vattenblock. Dags att uppgradera loopen
EK-QuantumX Delta TE

Är på jakt efter denna master piece från Logitech/ Herman Miller. Kommer ni plocka hem den ?
Logitech/Herman Miller

Tillsist så rycktas det om en ny GPW från Logitech runt 20 november, är det något ni får in ?
GPW Superlight

Förövrigt tack för hjälpen med att bygga min nya arbetsplats/gaminghörna

mvh Doorfen

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Medlem

Yo @Webhallen, har ni ett ungefärligt datum när Samsung 980 Pro series SSD 1TB (artnr 324720) finns i lager igen? Tack på förhand.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut med Lian Li Galahad AIO 360 svart? Har en order som bara väntar på att den ska komma in men på hemsidan står inget om leveransdatum eller liknande?

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Doorfen:

Tjena!

Tusen tack under väntan på 3090 :). Nu kommer lite fler frågor på prylar som jag skulle vilja ha av tomten.

Kommer ni plocka hem denna, skulle vara skoj att testa ett sub ambient vattenblock. Dags att uppgradera loopen
EK-QuantumX Delta TE

Är på jakt efter denna master piece från Logitech/ Herman Miller. Kommer ni plocka hem den ?
Logitech/Herman Miller

Tillsist så rycktas det om en ny GPW från Logitech runt 20 november, är det något ni får in ?
GPW Superlight

Förövrigt tack för hjälpen med att bygga min nya arbetsplats/gaminghörna
https://i.ibb.co/Z6mPHwS/IMG-3120.jpg

mvh Doorfen

TJa!
EK-Blocket har jag nu lagt upp här:
https://www.webhallen.com/se/product/328625-EK-QuantumX-Delta...

Övriga prylarna hamnar tyvärr inte under mitt flagg, men misstänker att vi kommer ta in om de släpps till vår region osv.

Skrivet av Halogen:

Yo @Webhallen, har ni ett ungefärligt datum när Samsung 980 Pro series SSD 1TB (artnr 324720) finns i lager igen? Tack på förhand.

Har en del orders på dessa redan och väldigt oklara besked, har små slattar som rullar in så svårt att säga när vi har obokat lager igen

Skrivet av icogniito:

Hur ser det ut med Lian Li Galahad AIO 360 svart? Har en order som bara väntar på att den ska komma in men på hemsidan står inget om leveransdatum eller liknande?

Hade sagt slutet av november där så bör vi ha dom i lager tillslut

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

På g in nu

/Patrik

Tack igen Patrik! Snart får man hem det så kan jag iallafall använda grafikkortet även om det tar ett tag innan processorn kommer hem.

Permalänk
Medlem

Fråga rörande tilldelning av 6800XT

Tänkte jag frågar dig som verkar bäst koll på kön och tilldelningen, tror du publicerade igår ett visst spann av ordernr som skulle få tilldelning 905x-9081 tror jag det var.

Jag sitter på xxxx9070 och fick mitt bekräftelsemail 15.00.18 men idag ser jag i min beställning att "Din order är inte redo för upphämtning då följande produkter saknas i lager:
328155 saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum."

Valde hämta i butik (gbg) men det ska väl knappast påverka?

Du kanske kan ge lite klarhet?

Mvh

Visa signatur

|| Ryzen 5900X || Asus Rog B550-f Strix || MSI 6800 XT || Ripjaws V 3600mhz-CL16 (b-die) || NOCTUA NH-U12A || NZXT C850W || WD Black SN750 1tb ||WD Black SN850 1tb || Crucial MX300 525gb || Seagate 3tb 7200rpm || Acer XB271HU || LG 27GL850 ||

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen!
Vilken tid släpper ni 6800 XT korten på onsdag? Kommer att produkterna att visas innan de är beställningsbara?

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen

Jag och min polare la beställningar på
ASUS ROG STRIX B550-F GAMING(WI-FI) igår.

Men de verkar inte ha skickats ännu.

Beställde 2020-11-25 12:17 och det fanns 50+ i lager valde express leverans

Är det extra fördröjningar just nu?

Edit: sorry såg att inga frågor gällande lev. Du kan bortse från detta

Off topic
Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem

Hur går det med Lian Li kylarna? Såg att de stog 20 hos leverantör igår men nu är de tillbaka till Ej i Lager. Längtar bara tills man kan kalla datorn färdig hehe

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem

Har ni någon möjlighet att plocka in Alphacool's XT45 varianter av deras radiator (v2) i sortimentet?

Eller ja, ni har två st kvadrat-radiatorer från den linjen men inte de vanliga storlekarna 1/2/3/4 x 120/140 fläktar

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Mäki:

Hej Webhallen

Jag och min polare la beställningar på
ASUS ROG STRIX B550-F GAMING(WI-FI) igår.

Men de verkar inte ha skickats ännu.

Beställde 2020-11-25 12:17 och det fanns 50+ i lager valde express leverans

Är det extra fördröjningar just nu?

Edit: sorry såg att inga frågor gällande lev. Du kan bortse från detta

Yes har vart en del fördröjningar, men lagret har jobbat nu i helgen så en stor del orders har gått ut nu!

Skrivet av icogniito:

Hur går det med Lian Li kylarna? Såg att de stog 20 hos leverantör igår men nu är de tillbaka till Ej i Lager. Längtar bara tills man kan kalla datorn färdig hehe

Om du syftar på fläkarna så gick alla inkommande till liggande orders :/ så rekommenderar att du placerar kö för att säkra plats i kön! har ingen ETA på när det kommer se bättre ut för dom i dagsläget :/

Skrivet av dobre:

Har ni någon möjlighet att plocka in Alphacool's XT45 varianter av deras radiator (v2) i sortimentet?

Eller ja, ni har två st kvadrat-radiatorer från den linjen men inte de vanliga storlekarna 1/2/3/4 x 120/140 fläktar

Done! https://www.webhallen.com/se/category/15883-Nya-produkter?sor...

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Yes har vart en del fördröjningar, men lagret har jobbat nu i helgen så en stor del orders har gått ut nu!

Om du syftar på fläkarna så gick alla inkommande till liggande orders :/ så rekommenderar att du placerar kö för att säkra plats i kön! har ingen ETA på när det kommer se bättre ut för dom i dagsläget :/

Done! https://www.webhallen.com/se/category/15883-Nya-produkter?sor...

Nej jag syftar på AIO 360 kylaren. Har en order liggande där fläktarna varit bokade i drygt en månad men AIOn står ingenting på. Såg som sagt att de stog som 20 hos leverantör häromdagen men inget nytt har hänt

Har ordernr: 14099629

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem

Snyggt! Vad tror du det tar i tid att få hem/till butiken vid beställning?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av dobre:

Snyggt! Vad tror du det tar i tid att få hem/till butiken vid beställning?

Just nu är det tight på lagret och kommer inte kunna lägga orders i den takt vi önskar så hade sagt upp till 2 veckor, men ligger en order till oss så är det såklart enklare att få ihop till en mindre beställning som täcker fler kundorders sålänge så ev snabbare om leverantör har lager dvs.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Sötast

Tjo webhallen!

Jag undrar över leveranstider på :
https://www.webhallen.com/se/product/325942-Lian-Li-Lancool-2...

Enligt produktsidan så är det en beställningsvara.

"Om produkten är angiven som "beställningsvara" innebär det att vi endast beställer in den från leverantören om du lägger en beställning på produkten"

Vid checkout så stod det 0-2 dagar och efter ordern är lagd så står det "Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum."
Leverantören ser ut att ha 25 i lager.

Lite spridda skurar på infon det vill säga.
Har du insikt?

Permalänk
Medlem

Frågar igen då jag inte fick något relevant svar. Hur ser det ut med dessa: https://www.webhallen.com/se/product/323390-Lian-Li-GALAHAD-3...
Har en order som var lagt 7e november som väntar på att den ska komma in.

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Allexz:

Tjo webhallen!

Jag undrar över leveranstider på :
https://www.webhallen.com/se/product/325942-Lian-Li-Lancool-2...

Enligt produktsidan så är det en beställningsvara.

"Om produkten är angiven som "beställningsvara" innebär det att vi endast beställer in den från leverantören om du lägger en beställning på produkten"

Vid checkout så stod det 0-2 dagar och efter ordern är lagd så står det "Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum."
Leverantören ser ut att ha 25 i lager.

Lite spridda skurar på infon det vill säga.
Har du insikt?

Dessa är tokslut dessvärre, leverantör blev tagen på sängen av den ökade efterfrågan på chassit så vi ser på ett datum närmare slutet på december

Skrivet av icogniito:

Frågar igen då jag inte fick något relevant svar. Hur ser det ut med dessa: https://www.webhallen.com/se/product/323390-Lian-Li-GALAHAD-3...
Har en order som var lagt 7e november som väntar på att den ska komma in.

Ledsen, ramlade mellan stolarna. De svarta ska skeppas ut till vår leverantör nästa vecka!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hallå Webhallen!

Jag undrar om leveranstiden på Gigabyte 3070 Vision:
https://www.webhallen.com/se/product/327736-Gigabyte-GeForce-...

Hur ser det ut med inkommande kort här? Någon ny information?
Tack

Permalänk

Hejsan! Jag har en fråga gällande min beställning på ett 3060Ti Eagle OC. https://www.webhallen.com/se/product/328903-Gigabyte-GeForce-...

När jag beställde så fanns det några styck i lager men efteråt så var det slut. Nu när jag kollar på mina aktiva beställningar så finns det en grön bock bredvid varan.

Betyder det att jag lyckats snappa upp ett kort eller att det helt enkelt är beställt?
Tack på förhand.

Edit: Beställde 15:02
Edit 2: Nu blev det en gul ruta istället.

Permalänk
Medlem

@webhallen
Slog till på denna 3090 igår: Asus 3090 White Edition
Antar att ni inte har någon information om när de kommer in till lager?

Hur vet jag om jag är en av de som kommer få ett i första batchen?

Permalänk

@webhallen vet ni när ni får in: Corsair RM850x V2 White?
Stått ej i lager länge, så tänkte om det var värt att vänta eller om man ska slå till

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Spidercat12:

@webhallen vet ni när ni får in: Corsair RM850x V2 White?
Stått ej i lager länge, så tänkte om det var värt att vänta eller om man ska slå till

De skeppades idag faktiskt! så vi har dom förhoppningsvis innan slutet på nästa vecka

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej!
Har en fråga om tillgänglighet, undre en längre tid.
(Om 1-2 år har jag tänkt att uppgradera min dator, och kommer behöva lite specifik hårdvara.)

Jag undrar ungefär hur länge ni kommer sälja Silverstone FX500 (328867). Misstänker att ni vet lika mycket som jag gör om det.

Jag skulle då vilja lägga ett förslag: Att man kan se på produktsidan om produkten kommer sluta att säljas inom någon rimlig tidsmån.

(((Mindes när jag tänkte köpa Cryorig h7, men skulle bara mäta en sista gång om den skulle få plats och så nästa dag är den puts väck. men den är ju tillbaka nu. Samma sak har hänt med Phanteks TC12LS(inget jag söker, bara exempel).
Pratar om den röda rutan med texten "Produkten har utgått")))

Visa signatur

Aopen H450A, MSI B450m
Ibland så skriver jag inte så fort.
Salt kan behövas om jag skrivit något efter 23:58

Permalänk
Webhallen
Skrivet av tore_a:

Hej!
Har en fråga om tillgänglighet, undre en längre tid.
(Om 1-2 år har jag tänkt att uppgradera min dator, och kommer behöva lite specifik hårdvara.)

Jag undrar ungefär hur länge ni kommer sälja Silverstone FX500 (328867). Misstänker att ni vet lika mycket som jag gör om det.

Jag skulle då vilja lägga ett förslag: Att man kan se på produktsidan om produkten kommer sluta att säljas inom någon rimlig tidsmån.

(((Mindes när jag tänkte köpa Cryorig h7, men skulle bara mäta en sista gång om den skulle få plats och så nästa dag är den puts väck. men den är ju tillbaka nu. Samma sak har hänt med Phanteks TC12LS(inget jag söker, bara exempel).
Pratar om den röda rutan med texten "Produkten har utgått")))

Hej!

Förstår vad du menar, ibland vore det bra att kunna som du säger flagga en produkt som är utgående men i dagsläget har vi ej en sådan funktion. Det du nämner med produkter som kommer tillbaka från ingenstans kan vara en av två orsaker, antingen så har en utgången produkt kommit tillbaka i lager (en befintlig order har avbokats och således har 1 gjorts ledig eller en gammal restorder har skickats till oss) eller at vi har fått nya bud om att produkten kommer att komma tillbaka. Men det är tyvärr svårt överlag att flagga inför en produkts död då vårt sortiment är väldigt stor och det är oftast inte förens vi fyller på vi märker att produkten är död och därmed försvinner från sidan illa kvickt.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej!

Förstår vad du menar, ibland vore det bra att kunna som du säger flagga en produkt som är utgående men i dagsläget har vi ej en sådan funktion. Det du nämner med produkter som kommer tillbaka från ingenstans kan vara en av två orsaker, antingen så har en utgången produkt kommit tillbaka i lager (en befintlig order har avbokats och således har 1 gjorts ledig eller en gammal restorder har skickats till oss) eller at vi har fått nya bud om att produkten kommer att komma tillbaka. Men det är tyvärr svårt överlag att flagga inför en produkts död då vårt sortiment är väldigt stor och det är oftast inte förens vi fyller på vi märker att produkten är död och därmed försvinner från sidan illa kvickt.

/Patrik

Tack för svaret!
Får hoppas att den finns kvar ett tag, produkten är ju trots allt väldigt ny.
Inte ens Amazon .se har den.

Visa signatur

Aopen H450A, MSI B450m
Ibland så skriver jag inte så fort.
Salt kan behövas om jag skrivit något efter 23:58

Permalänk
Webhallen
Skrivet av tore_a:

Tack för svaret!
Får hoppas att den finns kvar ett tag, produkten är ju trots allt väldigt ny.
Inte ens Amazon .se har den.

Glömde såklart svara om specifikt 328867, som det ser ut just nu finns det hos några få leverantörer, men om det skulle blir brist / den utgår kan jag ej lova något om. PSU är väldigt osäkert överlag just nu dessvärre så tar den slut hos mina källor kan det dröja innan det blir påfyllning.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hah, likande fråga som nyligen fast om ett annat nätagg.
Drog ett mail till er i förra veckan om nätagget Leadex III 850W, artnr 325965, men inte fått något svar. Tänkte höra här om du kanske vet mer. Finns det någon info att tillgå om det kommer komma in i lager i närtid, eller det ser dåligt ut?

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?