Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Är de lätt att blanda egen juice? någon vänlig själ som kan ge ett quick start guide med grejer man behöver? Kanske våg, tomma flaskor, aromer, nikotin och var ni köper era saker?

Hade varit väldigt uppskattat!

Orkar inte skriva en långt inlägg, men här kan du läsa på allt du behöver veta.

https://www.e-cigarette-forum.com/forums/diy-e-liquid.38/

Var väldigt aktiv där för ett gäng år sedan. Bästa forumet för info.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Elektroniska nikotin inhalatorer, förångare, cloudmakers. E-Cigg!

Är nog det bästa som hänt mig de senaste åren när det gäller saker utanför datorvärlden, det började med en standard liten pryl för 4-5 år sen, inte större än en vanlig cigarrett. Tröttnade på den ganska snabbt då den inte gav mig riktigt den känslan jag var ute efter, var tvungen till att suga riktigt hårt på munstycket för att få i mig ens en tredjedel av vad ett "munbloss" från analog gav mig.
Så jag och min polare som hade sambeställt från kina, vi gick tillbaka till tobak igen när ampullerna som medföljde var slut.

Förra året så jobbade jag inom kommunen, ingick i ett röjlag som stod för "vårstädning" av området. Jag och 4 andra rökare jobbade utomhus hela dagarna och det gick åt paket efter paket, tills en dag då vi fick en varning om att kommunen hade infört en "ingen rökning på jobbet-policy"
Lagom tills dess fick jag reklamutskick på mailen från en online e-cigg-shop i England, Totallywicked-eliquid.
Nu så var utbudet på e-cigg något större, förbättrade batterier och atomizers. Så jag testade igen, denna gången ett Joyetech EGO-T kit och ja.. Jag var så sjukt nöjd att jag prompt beställde större batteri samt fler atomizers och mer nikotinvätska av olika smaker.

Jobbarkompisarna vart så impade av hur bra det funkade, så samtliga beställde sina egna setups.

Nu har jag varit rökfri sen juli 2012, och e-cigg har blivit mer av en hobby. Jag letar konstant efter nya produkter, tanks, atomizers, batterimods att leka med, plus att jag har utökat sökområdet efter e-liquids/nikotinvätskor till USA/Kanada. Det finns organiska vätskor, handgjorda enligt specifikation.. Det känns som när jag började leka med hemmabyggda datorer all over again, fast lite billigare
Snart så får jag min första "DIY" Dripping Atomizer, Trident och jag kan knappt hålla mig nu!

För några veckor sen så beställde jag lite dyrare prylar (Evic, EGO v6 Variabel-Volt/Watt batterier) från fabrik i kina, både till mig och min bästa vän.
Har en Joyetech Evic och en Kanger ProTank som min primära setup just nu, älskar det men jag kommer mest troligen inte stanna här ^^

Så varför gjorde jag tråden?
Jag anser att e-cigg är underrepresenterade speciellt i norden, och folk associerar det med "vattenpipa" vilket gör mig irriterad när jag måste förklara att det är vattenånga, inte rök.
Och sen har man de som vet mycket väl vad det är, men köpte sin första från affären på hörnet eller kassan på ICA "läs, plastiga cigarrett-imitationer" och sen vägrar ta åt sig att det faktiskt finns bra produkter också.

Sen så självklart vill jag ju veta om jag har bröder och systrar här på älskade SWEC :3

Vape on, Vape strong!
ps. kan lägga upp bilder på mitt sortiment om så önskas.

Tjo! Vill bara tacka för tråden, läste den någon gång 2014 och köpte mitt första kit och har puffat sen dess. Tog ett par år innan jag slutade helt med ciggaretter, men nu är jag där! Rökte en cigg förra året, och ett bloss i år Hostan jag alltid hade på morgonen är helt försvunnen, och jag kan oftast andas med båda näsborrarna!

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

Tjo! Vill bara tacka för tråden, läste den någon gång 2014 och köpte mitt första kit och har puffat sen dess. Tog ett par år innan jag slutade helt med ciggaretter, men nu är jag där! Rökte en cigg förra året, och ett bloss i år Hostan jag alltid hade på morgonen är helt försvunnen, och jag kan oftast andas med båda näsborrarna!

Inga problem, kul att höra!
Jag lyckades själv lägga ner nikotinet för några år sen, men jag jobbar fortfarande med ecigg på cigge.se, hjälpa fler folk bort från de stinkande cancer-pinnarna xD

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Vart fan fixar man juice inom Sverige utan att behöva ta sig till Malmö eller GBG? jag föredrar verkligen en fysisk butik - dock körde jag Ejuicesteals innan för att det var så astronomiskt billigt men nu skickar de ju inte längre :/
Vejpat sedan oktober 2013 och petar på sin höjd i 1 ml 18 mg i en 50 ml-flaska. Ett av de bästa beslut jag någonsin tagit.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Vart fan fixar man juice inom Sverige utan att behöva ta sig till Malmö eller GBG? jag föredrar verkligen en fysisk butik - dock körde jag Ejuicesteals innan för att det var så astronomiskt billigt men nu skickar de ju inte längre :/
Vejpat sedan oktober 2013 och petar på sin höjd i 1 ml 18 mg i en 50 ml-flaska. Ett av de bästa beslut jag någonsin tagit.

Brukar beställa från ISmokeKing som har butiker lite överallt, googla på dom så hittar du All personal jag pratat med verkar kunnig och har gett mkg bra vägledning på både juicer och teknisk utrustning.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Vart fan fixar man juice inom Sverige utan att behöva ta sig till Malmö eller GBG? jag föredrar verkligen en fysisk butik - dock körde jag Ejuicesteals innan för att det var så astronomiskt billigt men nu skickar de ju inte längre :/
Vejpat sedan oktober 2013 och petar på sin höjd i 1 ml 18 mg i en 50 ml-flaska. Ett av de bästa beslut jag någonsin tagit.

Cigge.se har flera butiker i mellanöstra sverige.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Beställde 1 liter 100mg/ml i slutet på 2017 innan de ändrade massa regler för nikotin, beräkande att det skulle räcka ca 5 år och börjar snart ha slut... vågar man beställa igen från utlandat eller är det bara att glömma att det kommer fram?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Beställde 1 liter 100mg/ml i slutet på 2017 innan de ändrade massa regler för nikotin, beräkande att det skulle räcka ca 5 år och börjar snart ha slut... vågar man beställa igen från utlandat eller är det bara att glömma att det kommer fram?

Det kommer fram, men du får betala svensk skatt osv. Huruvida det är lönt eller inte kan jag inte svara på men om det är som annat man importerar är det väl tveksamt :/

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Beställde 1 liter 100mg/ml i slutet på 2017 innan de ändrade massa regler för nikotin, beräkande att det skulle räcka ca 5 år och börjar snart ha slut... vågar man beställa igen från utlandat eller är det bara att glömma att det kommer fram?

Det som jag hört är att det helt enkelt konfiskeras i tullen om de kontrollerar paketets innehåll, som med allt annat de inte tycker vi vuxna människor kan hantera själva.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Det som jag hört är att det helt enkelt konfiskeras i tullen om de kontrollerar paketets innehåll, som med allt annat de inte tycker vi vuxna människor kan hantera själva.

Okay så det är lite lotteri med andra ord...
Är ju praktiskt omöjligt att köra med 12mg/ml färdigblandat nu känns det som
Om man köper 10st 18mg/ml för att blanda 100ml blir det ändå bara typ 9mg/ml, och vad händer med smaken??
Med 100mg/ml behöver man bara ca 14ml på 100ml...

Hur går alla andra? När jag började så kunde man typ beställa 18mg/ml färdigblandat, men gick ner på 12mg/ml efter ett tag och kört på det flera år...
Kör folk med typ 2mg/ml färdigblandat, fattar inte riktigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Kör folk med typ 2mg/ml färdigblandat, fattar inte riktigt

Det folk köper mest är 10ml 20mg nikotinsalt juicer, eller färdiga engångs-ecigg (också med 20mg nicsalt smaker).
Och färdigblandat finns bara i 10ml (stora flaskor är nikotinfria).

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Skrivet av lap87:

Det som jag hört är att det helt enkelt konfiskeras i tullen om de kontrollerar paketets innehåll, som med allt annat de inte tycker vi vuxna människor kan hantera själva.

https://www.hiliq.com/en/unflavored-200mg-ml-nicotine-salt-ba...

Denna har jag fått genom tullen för ca ett år sen.
Vet inte om det var ren tur, men den landade hos mitt ombud i alla fall.
Tycker man det är värt att chansa på runt 600kr så är det värt att testa.
250ml 200mg räcker jävligt länge åtminstone.

Visa signatur

MSI GS60 Ghost Pro. I love laptops!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Det folk köper mest är 10ml 20mg nikotinsalt juicer, eller färdiga engångs-ecigg (också med 20mg nicsalt smaker).
Och färdigblandat finns bara i 10ml (stora flaskor är nikotinfria).

Har själv använt vapekit från och till i många år..
Men har blivit lite av det på senaste tiden p.ga. det nya jobbet.

Börjat fundera på köpa vapepods för arbetsresorna. Tycker det normala kitet är så otympligt att ha i jackfickan..
Vad ska man kolla in sig på, när det gäller vapepods?

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Har själv använt vapekit från och till i många år..
Men har blivit lite av det på senaste tiden p.ga. det nya jobbet.

Börjat fundera på köpa vapepods för arbetsresorna. Tycker det normala kitet är så otympligt att ha i jackfickan..
Vad ska man kolla in sig på, när det gäller vapepods?

Hej, inte varit inloggad på ett tag!
Jag skulle rekommendera Vaporesso Luxe Q alt. Xros 2 om du tänkt handla i sverige, det är riktigt bra pod-maskiner tycker vi här i örebro iaf

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Har själv använt vapekit från och till i många år..
Men har blivit lite av det på senaste tiden p.ga. det nya jobbet.

Börjat fundera på köpa vapepods för arbetsresorna. Tycker det normala kitet är så otympligt att ha i jackfickan..
Vad ska man kolla in sig på, när det gäller vapepods?

Tycker det viktigaste är att den är en relativt känd produkt varav det går att hitta coils en längre tid framöver.
Använder inte AIO men Caliburn A2 & AK2 tycks vara poppis och lättillgängliga.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Har själv använt vapekit från och till i många år..
Men har blivit lite av det på senaste tiden p.ga. det nya jobbet.

Börjat fundera på köpa vapepods för arbetsresorna. Tycker det normala kitet är så otympligt att ha i jackfickan..
Vad ska man kolla in sig på, när det gäller vapepods?

Sent svar: Har alldeles nyss gått över till pods. Bytte främst pga smidigheten (och att jag tröttnat på att behöva anpassa mig efter vinden när jag väntar på buss osv, vill ogärna blåsa stora sub ohm-moln på folk runtomkring), dessa apparater är väldigt små och behändiga. Märks knappt att man har den i fickan. Kör med 2 stycken Caliburn A2 då jag tenderar att puffa väldigt mycket på en dag, och batteriet inte har den största kapaciteten. Den laddar dock batteriet väldigt snabbt via USB-C. Väldigt nöjd med dem, hur mycket jag än kedjepuffar så har det hittills inte smakat bränt. Kan inte uttala mig om livslängden på en pod än så länge dock. Vätskan blandar jag själv med nikotinsalt, ca 50/50 VG PG med ca 15mg nikotinstyrka och ca 10% smakessens. Mycket cirka som du ser, jag är inte särskilt exakt i mitt blandande

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

Sent svar: Har alldeles nyss gått över till pods. Bytte främst pga smidigheten (och att jag tröttnat på att behöva anpassa mig efter vinden när jag väntar på buss osv, vill ogärna blåsa stora sub ohm-moln på folk runtomkring), dessa apparater är väldigt små och behändiga. Märks knappt att man har den i fickan. Kör med 2 stycken Caliburn A2 då jag tenderar att puffa väldigt mycket på en dag, och batteriet inte har den största kapaciteten. Den laddar dock batteriet väldigt snabbt via USB-C. Väldigt nöjd med dem, hur mycket jag än kedjepuffar så har det hittills inte smakat bränt. Kan inte uttala mig om livslängden på en pod än så länge dock. Vätskan blandar jag själv med nikotinsalt, ca 50/50 VG PG med ca 15mg nikotinstyrka och ca 10% smakessens. Mycket cirka som du ser, jag är inte särskilt exakt i mitt blandande

Köpte SMOK Nord 4 slutändan. Första blandningen blev ursäkta ordvalet ”jävligt” stark. Gillar podden i övrigt

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Jag kör 0.15 sub-ohm och med 3mg juice men om man nu ska testa en sån pod som länkas ovan måste man fixa starkare juice eller hur funkar de?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Jag kör 0.15 sub-ohm och med 3mg juice men om man nu ska testa en sån pod som länkas ovan måste man fixa starkare juice eller hur funkar de?

Måste och måste, beror på nikotinbehov. Men vanligtvis kör man 6/12/18/20mg/ml i såna.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

Om man ska köpa ny 510 atomizer/tank till sin mod:

- Finns det coils som är samma size och utformning hos olika märken så de alla passar i samma tank? (Förstått att tex Voopoo PNP även funkar i Vaporesso GTX tankar)
- Vad ska man välja för god tillgänglighet på coils till bra pris?

Permalänk
Medlem

Några snabba frågor från en nybörjare inom Vaping. Jag har rökt i ca 20 år men har senaste 2 veckorna enbart kört elektriskt.

Jag började med några engångs cigg för att ta reda på vilka smaker jag gillar. Jag köpte en bunt med Voom Mini och gillade alla smaker.

Dom senaste dagarna har jag kört med en OXVA Xlim V2 pod och gillar den förrutom läkande Pods av nån anledning( fått nya skickade till mig).

Nu till frågorna

Vad gör luftmängden för smaken ?
Vad gör effekten(W) för smaken ?

Har testat LIQUA E-Juice(Färdigblandade i 10ml flaskor med 18mg Nikotin) i några olika smaker men ingen av dom smakar lika bra som Voom Mini gjorde. Gör jag något galet ? LIQUA Traditional Tobacco är den som har smakat bäst hittils.

Kan Ni rekommendera någon bra tillverkare av E-Juice med Cola smak, och andra med Nikotin ? Gillar åt det sötare hållet.

Kommer blanda eget när jag väl hittar en smak som smakar bra.

Glömde nämna att jag kör mest MTL men ibland DTL och är inte ute efter mycket ånga utan mer smak.

Visa signatur

#1 I7 7700K@5Ghz | 32gb DDR4 | 7900XTX |
#2 I5 6600K@4600Mhz | 8gb DDR4 | GTX1070 |
#3 AMD X2 4200+ | ASUS A8N32-SLI-Deluxe | Zalman CNPS9700LED | 2048mb pc3200 | x1950Pro 512Mb | 6x250gb sata | SB Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberZzZ:

Några snabba frågor från en nybörjare inom Vaping. Jag har rökt i ca 20 år men har senaste 2 veckorna enbart kört elektriskt.

Jag började med några engångs cigg för att ta reda på vilka smaker jag gillar. Jag köpte en bunt med Voom Mini och gillade alla smaker.

Dom senaste dagarna har jag kört med en OXVA Xlim V2 pod och gillar den förrutom läkande Pods av nån anledning( fått nya skickade till mig).

Nu till frågorna

Vad gör luftmängden för smaken ?
Vad gör effekten(W) för smaken ?

Har testat LIQUA E-Juice(Färdigblandade i 10ml flaskor med 18mg Nikotin) i några olika smaker men ingen av dom smakar lika bra som Voom Mini gjorde. Gör jag något galet ? LIQUA Traditional Tobacco är den som har smakat bäst hittils.

Kan Ni rekommendera någon bra tillverkare av E-Juice med Cola smak, och andra med Nikotin ? Gillar åt det sötare hållet.

Kommer blanda eget när jag väl hittar en smak som smakar bra.

Glömde nämna att jag kör mest MTL men ibland DTL och är inte ute efter mycket ånga utan mer smak.

Angående läckande pods... Jag brukar alltid ta ett par bloss efter jag fyllt för att skapa ett vakuum. Innan jag gjorde så, så läckte det ofta från min e-cigg. Vad gäller luftmängd och watt tror jag inte det gör någon skillnad för smaken. Inte vad jag märkt i alla fall, men jag håller mig alltid på rätt låga Watt och full luftmängd.

Jag handlar uteslutande allt från https://www.esmokes.se för att de varit billigast. Kanske inte är så längre, har inte kollat runt så mycket. Att blanda själv blir ju mest ekonomiskt och finns ju sanslöst mycket essenser att välja på. Gör provflaskor på 10 ml med lite olika sorters essenser är väl mitt råd. Är inte lätt att få till det så man blir nöjd om man inte har tur. Tog mig ett år innan jag kom fram till att jag bara vill ha menthol. Testade massor av smaker men tyckte till slut att det blev äckligt med sött hela tiden.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

Behöver lite råd för e-cigg. Aldrig testat det innan men tänkte göra det nu. Vill inte att den kostar så mycket eftersom jag inte vet om jag kommer använda den om jag inte gillar den. Finns det smak eller extrakt som är identisk med själva nikotinet man får av vanliga cigg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Angående läckande pods... Jag brukar alltid ta ett par bloss efter jag fyllt för att skapa ett vakuum. Innan jag gjorde så, så läckte det ofta från min e-cigg. Vad gäller luftmängd och watt tror jag inte det gör någon skillnad för smaken. Inte vad jag märkt i alla fall, men jag håller mig alltid på rätt låga Watt och full luftmängd.

Jag handlar uteslutande allt från https://www.esmokes.se för att de varit billigast. Kanske inte är så längre, har inte kollat runt så mycket. Att blanda själv blir ju mest ekonomiskt och finns ju sanslöst mycket essenser att välja på. Gör provflaskor på 10 ml med lite olika sorters essenser är väl mitt råd. Är inte lätt att få till det så man blir nöjd om man inte har tur. Tog mig ett år innan jag kom fram till att jag bara vill ha menthol. Testade massor av smaker men tyckte till slut att det blev äckligt med sött hela tiden.

Apropå mentol så kör jag uteslutande på ismokeking.se's Four Elements Menthol Tsunami som jag tycker ger en bra smak/upplevelse. 12mg nic. Använder en istick pico 75W.

Vilken mentol kör du? Kul att testa nåt annat

Kan i övrigt reka istick pico - en enkel dings att börja vapea med. Kostnad, runt 600kr om jag inte minns fel.

Slutade röka på dagen för 7 år sen då jag köpte den.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Apropå mentol så kör jag uteslutande på ismokeking.se's Four Elements Menthol Tsunami som jag tycker ger en bra smak/upplevelse. 12mg nic. Använder en istick pico 75W.

Vilken mentol kör du? Kul att testa nåt annat

Kan i övrigt reka istick pico - en enkel dings att börja vapea med. Kostnad, runt 600kr om jag inte minns fel.

Slutade röka på dagen för 7 år sen då jag köpte den.

Jag kör denna:
https://www.esmokes.se/produkt/creme-de-menthe-v2-20ml-essens...

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

Försökte kränga en mod på Blocket men blev nekad. Lite konstig moral att de nekar när man samtidigt kan köpa vapen där. Förstår mig inte på världen ibland... Någon som vet vart man kan sälja den förutom Facebook eller Tradera?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Inga problem, kul att höra!
Jag lyckades själv lägga ner nikotinet för några år sen, men jag jobbar fortfarande med ecigg på cigge.se, hjälpa fler folk bort från de stinkande cancer-pinnarna xD

Kul att höra! Samt såg din post om att cigge finns i mellansverige. Synd att man missat det!
De fanns tydligen en butik nära mig men har missat det helt. De finns inte längre, dock...
Men så la ja även ner med vejping runt 2017-2018 ca. När det blev dyrare att vejpa än att snusa. Så hoppade över till snus istället.
Men Slutade ju iaf o röka runt 2012 tack vare eciggen. Men jag har lärt mig att jag kommer nog aldrig undan nikotin helt.
Men hursom, så är jag tillbaka till vape igen, då jag var nära att falla tillbaka igen.
Det är lite tragiskt dock hur lite prylar det finns nu jämfört med då. Och även med det vill jag säga om du fortf jobbar hos cigge, så vill jag ge ett råd. Ta o fixa vad ni har i stock på eran hemsida. I princip allt man vill ha är alltid slut. Om produkten har utgått ta bort den istället.
Samt ta gärna tillbaka german flavours i sortimentet igen! Var en stor konsument utav dessa både när de gällde färdiga smaker samt baser. Deras bas har alltid varit den bästa när det gäller baser. Inga bi-smaker, inga konstigheter. Även deras essenser.
Försökte beställa från deras sida efter att jag såg att de inte finns längre hos någon butik. Men de kräver wholesale, vilket är lite synd. Då de är lätt att köpa i tyskland. Blir lite som med shopping rundorna man tar dit ibland, för att köpa på sig lite. Synd att de ska va så.

Vill säga att butiken var väldigt bra runt 2014-2016, stort utbud m.m. Numera not so much.
Jag fick iaf min senaste beställning inom 2 dagar så det är ett +, men utbudet är ett starkt minus. Iom ni har så mycket listat, men inget finns i lager. Jobba på det så får de ett starkare betyg utav mig.

Skrivet av Leif-W:

Behöver lite råd för e-cigg. Aldrig testat det innan men tänkte göra det nu. Vill inte att den kostar så mycket eftersom jag inte vet om jag kommer använda den om jag inte gillar den. Finns det smak eller extrakt som är identisk med själva nikotinet man får av vanliga cigg.

När det gäller tobak så är det omöjligt att replikera helt. De finns extrakt som kallas "net" (natural extracted tobacco"
Dvs tobaken har fått legat och dragit i vg/pg för att dra åt sig så mycket smak som möjligt.
Men smaken blir aldrig geniun. Närmaste jag kan säga är att de smakar mer som tobaken luktar när du nyss öppnat ett paket, vilket jag personligen gillar. Men det blir aldrig den riktiga smaken.

När du säger identiskt med nikotinet du får, så är nikotin salt du letar efter. Fribas är mer som snus, du vejpar för att ge en mer lagom dos över dagen. Med nikotinsalt så känns det mer som en cigg, du blir nöjd efter ett par bloss. Vilket även är problemet med nikotin saltet. Det är lätt att vejpa mer för att det smakar gott. Så du slutar med att vänja dig vid mer nikotin än innan.

Nikotinsalt är mer som cigg att du får en snabb respons på nikotinet. Även därför de är allmänt hatat inom vejp communityn. Då de spädde på propagandan om att e cigg är minst lika beroende framkallande som cigg är.
Detta var för att de som gjorde engångs-ecigaretter malde ner 50mg nikotin i dom, när man som max behöver runt 20mg om ens det. Vi som vejpade fribas många år sedan, behövde runt 24mg, till 18mg. För att få en normal dos.
Nu har de alltså framställt nikotin som inte ens känns av vid 20mg vejpande, sk throat hit. Så folk som inte vet bättre vejpade 50mg och blev beroende på det.

50mg vejp är som att snusa 2 dosor snus om dagen, ungefär.
Alldeles för mycket med andra ord.

Permalänk
Skrivet av SleeZy:

Kul att höra! Samt såg din post om att cigge finns i mellansverige. Synd att man missat det!
De fanns tydligen en butik nära mig men har missat det helt. De finns inte längre, dock...
Men så la ja även ner med vejping runt 2017-2018 ca. När det blev dyrare att vejpa än att snusa. Så hoppade över till snus istället.
Men Slutade ju iaf o röka runt 2012 tack vare eciggen. Men jag har lärt mig att jag kommer nog aldrig undan nikotin helt.
Men hursom, så är jag tillbaka till vape igen, då jag var nära att falla tillbaka igen.
Det är lite tragiskt dock hur lite prylar det finns nu jämfört med då. Och även med det vill jag säga om du fortf jobbar hos cigge, så vill jag ge ett råd. Ta o fixa vad ni har i stock på eran hemsida. I princip allt man vill ha är alltid slut. Om produkten har utgått ta bort den istället.
Samt ta gärna tillbaka german flavours i sortimentet igen! Var en stor konsument utav dessa både när de gällde färdiga smaker samt baser. Deras bas har alltid varit den bästa när det gäller baser. Inga bi-smaker, inga konstigheter. Även deras essenser.
Försökte beställa från deras sida efter att jag såg att de inte finns längre hos någon butik. Men de kräver wholesale, vilket är lite synd. Då de är lätt att köpa i tyskland. Blir lite som med shopping rundorna man tar dit ibland, för att köpa på sig lite. Synd att de ska va så.

Vill säga att butiken var väldigt bra runt 2014-2016, stort utbud m.m. Numera not so much.
Jag fick iaf min senaste beställning inom 2 dagar så det är ett +, men utbudet är ett starkt minus. Iom ni har så mycket listat, men inget finns i lager. Jobba på det så får de ett starkare betyg utav mig.

När det gäller tobak så är det omöjligt att replikera helt. De finns extrakt som kallas "net" (natural extracted tobacco"
Dvs tobaken har fått legat och dragit i vg/pg för att dra åt sig så mycket smak som möjligt.
Men smaken blir aldrig geniun. Närmaste jag kan säga är att de smakar mer som tobaken luktar när du nyss öppnat ett paket, vilket jag personligen gillar. Men det blir aldrig den riktiga smaken.

När du säger identiskt med nikotinet du får, så är nikotin salt du letar efter. Fribas är mer som snus, du vejpar för att ge en mer lagom dos över dagen. Med nikotinsalt så känns det mer som en cigg, du blir nöjd efter ett par bloss. Vilket även är problemet med nikotin saltet. Det är lätt att vejpa mer för att det smakar gott. Så du slutar med att vänja dig vid mer nikotin än innan.

Nikotinsalt är mer som cigg att du får en snabb respons på nikotinet. Även därför de är allmänt hatat inom vejp communityn. Då de spädde på propagandan om att e cigg är minst lika beroende framkallande som cigg är.
Detta var för att de som gjorde engångs-ecigaretter malde ner 50mg nikotin i dom, när man som max behöver runt 20mg om ens det. Vi som vejpade fribas många år sedan, behövde runt 24mg, till 18mg. För att få en normal dos.
Nu har de alltså framställt nikotin som inte ens känns av vid 20mg vejpande, sk throat hit. Så folk som inte vet bättre vejpade 50mg och blev beroende på det.

50mg vejp är som att snusa 2 dosor snus om dagen, ungefär.
Alldeles för mycket med andra ord.

Det är fan lite skrämmande ändå, själv tycker jag att jag kör en del nikotin i mina blandningar( 30 ml 20mg och 60ml nikotin fri)

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Det är fan lite skrämmande ändå, själv tycker jag att jag kör en del nikotin i mina blandningar( 30 ml 20mg och 60ml nikotin fri)

Mjo och det blir ju runt 6mg slutresultat. De fungerar ju dock inte i MTL / poddar, rätt lite. Men som DTL mer än tillräckligt.
Själv är jag en MTL-are

Köpte på mig några poddar då de är så små. Men traska rätt snabbt tillbaka till min gamla kombo med kayfun och nemesis

Kör just nu 18mg salt /10ml iom att vi inte kan köpa 100mg/ml längre för o blanda själv.
Och jag må ju medge att salt fungerar mycket bättre än fribas. Men även dess nackdel som sagt.

äldre bild (7 år sen), men må ju säga att den är i princip samma storlek som poddarna Mindre batteri tid dock..

Permalänk
Medlem

blev nyfiken för att jämföra.

Det är otroligt hur vi har gått framåt men också bakåt.

Nemesis + Kayfun combo vs nya podden jag köpte häromdagen för att ha något tills min beställning kommer.

Smaken är nästan identiska, på den tiden detta var de bästa man kunde få.
Batteri tid - Kayfunen här, ca 6h med lite tur. Podden dubbelt så lång.

Fördelen är ju dock att en håller för evigt, den andre inte... men jag finner de intressant.

2013 progression till idag.