Permalänk
Medlem

Hallå igen!

Gått ett par månader. Jag använde en eGo "penna" ett tag med menthol/vanilla ice cream juice (12mg) som jag blandade ihop. Nu har jag haft en Joyetech eGo AIO ett tag, kör på Brain Freeze 6mg, 60mg flaska med 2 shortfills. Riktigt stor skillnad från den ena till den andra, känner att denna är mer på min nivå som inte vill vara en cloudchaser. Jag har fortfarande tankar på att skaffa något större för skojs skull men för att täcka nikotinet så är AIO'n super.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Själv har jag en Pax 3 Vaporizer. Men det kanske inte hör hemma i den här tråden, sorry isåfall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wenro:

Hallå igen!

Gått ett par månader. Jag använde en eGo "penna" ett tag med menthol/vanilla ice cream juice (12mg) som jag blandade ihop. Nu har jag haft en Joyetech eGo AIO ett tag, kör på Brain Freeze 6mg, 60mg flaska med 2 shortfills. Riktigt stor skillnad från den ena till den andra, känner att denna är mer på min nivå som inte vill vara en cloudchaser. Jag har fortfarande tankar på att skaffa något större för skojs skull men för att täcka nikotinet så är AIO'n super.

Testa att använda dig av nic salt vätskor istället om du vill ha något som dämpar suget mer, funkar bättre på AIO MTL enheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Testa att använda dig av nic salt vätskor istället om du vill ha något som dämpar suget mer, funkar bättre på AIO MTL enheter

Läst mycket om detta! Jag frågade på t.ex Cigge ifall dem tänkt plocka in men osäkert. Var får jag tag i detta online?

MVH

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wenro:

Läst mycket om detta! Jag frågade på t.ex Cigge ifall dem tänkt plocka in men osäkert. Var får jag tag i detta online?

MVH

https://www.esmokes.se/se/e-juice/element-nikotinsalt-usa

T.ex annars rekommenderar jag att beställa från UK, egentligen så beställ det mesta från UK, sjuk pris skillnad mot sverige, köper shortfills 100:- billigare där än sverige, samma med coils, tankar, mods etc.

Permalänk
Medlem

Hej Destromath.

Vilken sida kan du rekommendera ifrån UK då?
Behöver köpa en batteriladdare som tar fyra 18650 batterier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoobAtOC:

Hej Destromath.

Vilken sida kan du rekommendera ifrån UK då?
Behöver köpa en batteriladdare som tar fyra 18650 batterier.

Är det bara en batteriladdare du är ute efter så kan du lika väl köpa den i sverige då du måste räkna in frakten när du beställer från UK, samt att dom troligen inte har samma grenuttag i UK som dom har i sverige.

Permalänk
Medlem

@Destromath:
Hej.
Ja du har nog rätt. Ville så hemskt gärna köpa ett Opus BT laddare.
Men får väl köpa ett Nitecore.
Hittar inga Opus laddare i svenska sajter bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoobAtOC:

@Destromath:
Hej.
Ja du har nog rätt. Ville så hemskt gärna köpa ett Opus BT laddare.
Men får väl köpa ett Nitecore.
Hittar inga Opus laddare i svenska sajter bara.

Kör nitecore själv och har inga problem med den så det skall nog funka bra för dig är du ute efter billig vätska, tankar, mods eller coils däremot så kan jag rekommendera vapewild.eu

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoobAtOC:

@Destromath:
Hej.
Ja du har nog rätt. Ville så hemskt gärna köpa ett Opus BT laddare.
Men får väl köpa ett Nitecore.
Hittar inga Opus laddare i svenska sajter bara.

Nitecore är ett bra val. Använder en sådan och en XTAR VC4 till mina celler, både 18650, 14500, 16340 och så vidare till mina ficklampor (och mycket sparsamt användande av nikotinfri vape). Annars finns ju Opus BT på tyska Amazon om du nu verkligen vill ha en sådan, då kan du ju få den i veckan om du så önskar. Finns också på NKON.nl

Den största skillnaden är att du kan analysera celler. Men mer komplexitet är inte önskvärt om man inte använder funktionen. I övrigt så fungerar de allihop bra.

Jag låter lygte-info sammanfatta:
The conclusion must be that it is a good battery analyzer, but for normal charging I will still prefer a charger with non-pulsing CC/CV charging.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk
Medlem

@Destromath:
Jag har två Nitecore. En D2 och en D4. Men D4 fungerar inte längre. Den startar upp och sedan så släcks den. Och sedan så knastrar det vid kabel anslutningen.
Jag har köpt innan ifrån vapewild fast ifrån USA. Visste inte att dom hade en sida ifrån EU med.
Tack för tipset

Permalänk
Medlem

@MH25:
Hej.
Tackar för länken, Den var verkligen fyll utav information.

Men du skriver att du använder en XTAR VC4. Den verkade vara intressant. Är den köpt ifrån någon sida i Sverige?
Eller var får man tag i en sådan ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoobAtOC:

@Destromath:
Jag har två Nitecore. En D2 och en D4. Men D4 fungerar inte längre. Den startar upp och sedan så släcks den. Och sedan så knastrar det vid kabel anslutningen.
Jag har köpt innan ifrån vapewild fast ifrån USA. Visste inte att dom hade en sida ifrån EU med.
Tack för tipset

Jodå vapewild har en EU sida med där du kan handla från, dom hade en sjukt nice deal under julen där man kunde plocka vilka flaskor man ville för 5€ styck + 1€ nic shot samt att den gick att kombinera med deras buy 2 get 2 deal så vi fick 20 flaskor för 600 spänn vilket är riktigt bra dock måste man lägga beställning genom deras kundtjänst då dom fortfarande inte fixat deras sida riktigt så det går att lägga en beställning själv till sverige, man kan inte köpa deras 10ml då dom inte är reggade i sverige för försäljning men deras short fills är inga problem att köpa .

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoobAtOC:

@MH25:
Hej.
Tackar för länken, Den var verkligen fyll utav information.

Men du skriver att du använder en XTAR VC4. Den verkade vara intressant. Är den köpt ifrån någon sida i Sverige?
Eller var får man tag i en sådan ?

Nej, den är inte köpt i Sverige. Minns inte riktigt var den är köpt faktiskt. Men finns på ett antal olika ställen.

Skulle rekommendera att titta utanför Sverige när det gäller detta, dock finns just den här på ett par ställen i Sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk
Medlem

@Destromath:
Synd att jag missade detta.
Får lägga det på minnet nästa gång.
Men måste man ta bild på sitt körkort och skicka in det för att dom ska identifiera en?
Det låter lite overkill i mina öron.

Permalänk
Medlem

@MH25: Hej.
Vet du hur mycket du fick betala för din laddare.
Antar att det kan bli billigare ifall man köper det ifrån andra EU länder. Men det går fortare ifall man tar hem ifrån Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoobAtOC:

@Destromath:
Synd att jag missade detta.
Får lägga det på minnet nästa gång.
Men måste man ta bild på sitt körkort och skicka in det för att dom ska identifiera en?
Det låter lite overkill i mina öron.

Det är för att dom måste vara säkra på din ålder, är du under 18 så kan dom bli av med försäljningstillståndet om dom säljer till dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoobAtOC:

@MH25: Hej.
Vet du hur mycket du fick betala för din laddare.
Antar att det kan bli billigare ifall man köper det ifrån andra EU länder. Men det går fortare ifall man tar hem ifrån Sverige.

Det var ett antal år sedan jag köpte den, kollade gamla mail och jag betalade 27 euro med frakt.

Det är nog ingen större skillnad och det är såpass låga värden det handlar om att några tior hit eller dit inte bör spela någon roll.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk
Medlem

Är det någon ny skatt eller något som jag missat när det kommer till E-juce?

Brukar köpa denna. Den kostade 289:- förra gången jag köpte (30/3). Det blir alltså en prishöjning med nästan 300:-. Om det inte är så att de satt fel pris eller något blir det billigare för mig att börja röka vanliga cigg istället.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Är det någon ny skatt eller något som jag missat när det kommer till E-juce?

Brukar köpa denna. Den kostade 289:- förra gången jag köpte (30/3). Det blir alltså en prishöjning med nästan 300:-. Om det inte är så att de satt fel pris eller något blir det billigare för mig att börja röka vanliga cigg istället.

Nikotinskatt kom till förra året, ökade priset på nikotinbaserad vätska med 2:- per ml så nishots hamnade på över 30 spänn för 10ml 18mg vätska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Nikotinskatt kom till förra året, ökade priset på nikotinbaserad vätska med 2:- per ml så nishots hamnade på över 30 spänn för 10ml 18mg vätska.

Jo, det vet jag, men denna höjning jag pratar om har kommit till efter 30/3 i år.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Jo, det vet jag, men denna höjning jag pratar om har kommit till efter 30/3 i år.

Vet inte om det är dom som försöker tjäna extra pengar på något, du kan köpa 100ml shortfills för 199:- på flertal sidor så att dom har så höga priser kan jag faktiskt inte förstå.

Permalänk
Medlem

Blandar egen juice nu. <60kr/60ml på 3mg. Det dyraste är absolut nikotinet.

PS. Då handlar jag från Sverige i "mindre" mängder.

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Jo, det vet jag, men denna höjning jag pratar om har kommit till efter 30/3 i år.

Måste ju vara fel pris? köper du artiklarna löst blir det typ 200kr? förstår inte hur den kostade 300 tidigare heller?

Essens 10-50kr https://nordicecigg.com/collections/essens
Basvätska 39-50kr https://nordicecigg.com/collections/basvatska/products/nordic...
nikotinshot 50-60kr https://nordicecigg.com/collections/nikotinshot-booster/produ...

eller har jag missat något?

Kan för övrigt tipsa om att köpa nikotin från typ england, om det fortfarande går... (vet inte om det är typ olagligt nu?)
min kompis har köpt från denna sida tidigare : https://www.nicotineuk.co.uk/product/1ltreunicotine
(häller upp typ 1dl åt gången och förvarar resten i frysen, det som står framme oxiderar och blir mörk efter nån vecka, hade satt vätskan som var framme i en burk med lock typ syltburk, höll fan inte på att få upp den då det hade blivit vakum i den, har forskat lite och nikotinet minskar minimalt när vätskan oxiderar)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Måste ju vara fel pris? köper du artiklarna löst blir det typ 200kr? förstår inte hur den kostade 300 tidigare heller?

Essens 10-50kr https://nordicecigg.com/collections/essens
Basvätska 39-50kr https://nordicecigg.com/collections/basvatska/products/nordic...
nikotinshot 50-60kr https://nordicecigg.com/collections/nikotinshot-booster/produ...

eller har jag missat något?

Kan för övrigt tipsa om att köpa nikotin från typ england, om det fortfarande går... (vet inte om det är typ olagligt nu?)
min kompis har köpt från denna sida tidigare : https://www.nicotineuk.co.uk/product/1ltreunicotine
(häller upp typ 1dl åt gången och förvarar resten i frysen, det som står framme oxiderar och blir mörk efter nån vecka, hade satt vätskan som var framme i en burk med lock typ syltburk, höll fan inte på att få upp den då det hade blivit vakum i den, har forskat lite och nikotinet minskar minimalt när vätskan oxiderar)

Jag har mejlat och frågat och de säger att det är rätt pris. De hade köpt in mängder med e-juice innan skattehöjningen, men de har tagit slut nu, och därför har de inte applicerat priserna från skattehöjningen förrän nu. Jag påtalade att de ändå har ett väldigt högt pris kontra andra konkurrenter. De svarade att de kanske skulle se över priserna och se om det fanns något att göra.

Har alltid handlat där, men nu får jag nog hitta ett annat ställe. 10st av denna från eciggs.se blir 390:- mot Nordic Ecigg's 579:-.

Vill tillägga att jag använder 6mg nikotin.

Edit:
Hittade ännu billigare, men jag vet inte om det är nått bra. Detta till 20 ml basvätska borde väl bli 6mg? börjar bli osäker på allt tänkande om att blanda. Jag tänker att köpa 10 st från det billiga stället med 18mg och köpa resterande basvätska och essens från Nordic Ecigg.

Kan det bli dumt att blanda från olika ställen?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Jag har mejlat och frågat och de säger att det är rätt pris. De hade köpt in mängder med e-juice innan skattehöjningen, men de har tagit slut nu, och därför har de inte applicerat priserna från skattehöjningen förrän nu. Jag påtalade att de ändå har ett väldigt högt pris kontra andra konkurrenter. De svarade att de kanske skulle se över priserna och se om det fanns något att göra.

Har alltid handlat där, men nu får jag nog hitta ett annat ställe. 10st av denna från eciggs.se blir 390:- mot Nordic Ecigg's 579:-.

Vill tillägga att jag använder 6mg nikotin.

Edit:
Hittade ännu billigare, men jag vet inte om det är nått bra. Detta till 20 ml basvätska borde väl bli 6mg? börjar bli osäker på allt tänkande om att blanda. Jag tänker att köpa 10 st från det billiga stället med 18mg och köpa resterande basvätska och essens från Nordic Ecigg.

Kan det bli dumt att blanda från olika ställen?

förstår fortfarande inte hur det blir 579? är det något annat än artiklarna jag länkade som de skickar?

som jag nämnde har jag eget nikotin och köper färdigblandade e-juicer utan nikotin från "kända" märken, så de brukar kosta allt mellan 200-350kr för 100ml men fan inte ens de bästa märkena tar 579 för 100ml

och nej, handla och blanda från vilken sida du vill, själv handlar jag mest ifrån www.esmokes.se

https://www.esmokes.se/se/chemnovatic-vpg-nikotinshot 19kr en nikotinshot

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

förstår fortfarande inte hur det blir 579? är det något annat än artiklarna jag länkade som de skickar?

som jag nämnde har jag eget nikotin och köper färdigblandade e-juicer utan nikotin från "kända" märken, så de brukar kosta allt mellan 200-350kr för 100ml men fan inte ens de bästa märkena tar 579 för 100ml

och nej, handla och blanda från vilken sida du vill, själv handlar jag mest ifrån www.esmokes.se

https://www.esmokes.se/se/chemnovatic-vpg-nikotinshot 19kr en nikotinshot

Jag beställde till det dyrare priset eftersom jag hade nästan slut. Det extra som följde med var en finare flaska att blanda i.

Tack som fan för länken! Blir ju ännu billigare. 10st såna och 200ml basvätska borde bli 6mg styrka?

Var nära att ge upp e-cigg och börja röka vanliga. Har rökt e-cigg i ett par år nu istället för vanliga. Har rökt vanliga på fest, men fan vad det smakar illa. Konstigt eftersom jag rökt vanliga i 30 år...

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Jag beställde till det dyrare priset eftersom jag hade nästan slut. Det extra som följde med var en finare flaska att blanda i.

Tack som fan för länken! Blir ju ännu billigare. 10st såna och 200ml basvätska borde bli 6mg styrka?

Var nära att ge upp e-cigg och börja röka vanliga. Har rökt e-cigg i ett par år nu istället för vanliga. Har rökt vanliga på fest, men fan vad det smakar illa. Konstigt eftersom jag rökt vanliga i 30 år...

vet vad du menar, cigg smakar skit efter man kört e-cigg...

jo det ska bli 6mg styrka.

haha "finare flaska" för typ 300 kr då? om inte mer, helt sjukt.
Återanvänder mina flaskor... har ett gäng bra flaskor som rymmer 140ml med smart "kork" som man vrider så kan man fylla på mindre 30ml flaskor...
https://scontent.fbma2-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/23926193_122... (de större flaskorna i påsen)
Tyvärr säljs de inge längre, antar att de hade med barnsäkerhet att göra

Permalänk
Avstängd

Provade en gång, Ballade ur snabbt dock www.instagram.com/dripped_town

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem
Skrivet av visenstam:

Provade en gång, Ballade ur snabbt dock www.instagram.com/dripped_town

Vart ifrån köper du dina Timekeeper ?
Ruggigt fina.