Sony visar Playstation 4 – tillkännager prissättningen

Permalänk
Melding Plague

Sony visar Playstation 4 – tillkännager prissättningen

På Electronics Entertainment Expo i Los Angeles lyfter Sony på skynket och presenterar själva spelkonsolen Playstation 4. Samtidigt ges flera kängor till konkurrenten Microsoft.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Faktiskt ganska bra lanseringspris. Jag undrar verkligen om MS kommer kunna slå det här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Faktiskt ganska bra lanseringspris. Jag undrar verkligen om MS kommer kunna slå det här!

xbox one kommer kosta 100euro mer eller vad det va, jag gillar utseendet

*EDIT*

The Xbox One will be released in November 2013 for $499.99 in the US, £429.99 in the UK and 499.99 Euros in Europe.

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Entusiast

Okej pris, så det ska vara för en konsol.

Xbox One: AMD Radeon HD
12 CU, 1,23 TFLOPs
768 SP
DX11.1-klassen

Playstation 4: AMD Radeon HD
18 CU, 1,84 TFLOPs
1152 SP
DX11.1-klassen

Xbox, go home!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Tja PS4 verkar ju vara det självklara valet.

Visa signatur

Hemmadator | Intel Core2Duo E8400 3GHz | 2048MB RAM 800MHz | ATI Radeon HD5750 512MB | ASUS P5QPL-AM | Corsair CX430 430W | Western Digital Caviar Blue 500GB | Seagate Barracuda 500GB | Intel 330 128GB |
Skoldator | Intel Core I7 950 3.06 GHz | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | ASUS GeForce GTX 465 1GB | ASUS P6T SE | OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT | CM Storm Scout |

Permalänk
Medlem

Efter dom piskat Xbox så brutalt i allt är valet ganska lätt. Tänkte mig xbox skulle haft bättre spel men nej.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Sony vinner nog striden den här gången. Bättre än XBOne, och billigare.

Permalänk
Medlem

Jävligt bra pris, kommer ihåg att PS3 var svindyrt när det kom (eller aa tyckte man när man var yngre iaf, haha), men detta är ju ett jävligt överkomligt pris. Ett helt PS4 kostar ju liksom vad ett dyrt grafikkort kostar (och ett PS4 är mer för pengarna)

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem

Undrar om det blir förlust med varje såld enhet igen.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Jag skulle tro att konsollerna kommer kosta på kronan samma här i sverige vid lansering. Typ 3999:- för likvärdiga modeller av vardera konsoll. Microsoft gör nog hellre lite förlust till en början än låter Sony ta övertaget.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Om jag nu köper mig en konsoll så blir det helt klart Ps4, kärlek till groparna på de nya styrpinnarna ! Halkade alltid "av" de gamla svampformade..

Spela online gör jag på datorn

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Undrar om det blir förlust med varje såld enhet igen.

Det tjänar de nog igen på kostnaden alla får betala varje månad för att spela online

Permalänk
Medlem

Sharp X68000 vibbar, gillar det

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

Intressant prislapp, men designen på konsolen är nog i min mening den fulaste just nu!

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem

fyfan asså vad ledsen man blir när man ser att ps4an kostar mindre, enda anledningen till att jag ska skaffa mig en xbox one är för forza, det bästa bil spelet enligt mig genom tiderna.. Men men det kanske kommer mer trevliga spel till xboxet senare

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Permalänk
Medlem

Så jävla sorgligt att det räknas som en "feature" att man kan låna ut, byta eller sälja sitt eget spel som man har köpt hur man vill. De kan lika gärna säga "Vi tar inte ut någon avgift för att du andas när du spelar".

Det är ju visserligen Microsofts fel i och med deras grisiga program för begagnatmarknaden men i alla fall... Microsoft måste sluta fokusera så jävla mycket på utvecklare och utgivare... Det är inte arkitekten som ritat huset som ska bo där.

Ändå bra av sony, men det är sjukt att det har blivit som det har blivit.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Väldigt klokt det här av Sony. Starkare minne, lite mer grafisk prestanda(inte för att utvecklare som gör spel till båda lär lägga tid på det) och inget dumpande av makt till publishers över begagnat spel. Bara bra detta så det ska bli intressant att se vad som händer när båda släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Undrar om det blir förlust med varje såld enhet igen.

I början drar dom nästan alltid förlust från båda sidorna. Men jämfört mot Nintendo så säljer dom mycket fler 3:e part spel. Som är där dom tjänar in mesta av pengarna på.

Fast förlusten denna generation lär vara mindre då hårdvaran inte är lika dyr att tillverka.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Orkade inte se Sonys eventuellt inatt, såg lite på slutet av Microsofts i går kväll. Så utan att veta vilka spel som kommer till PS4 (förutom EA-sports som visades i går) känns det ändå som det självklara valet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Så jävla sorgligt att det räknas som en "feature" att man kan låna ut, byta eller sälja sitt eget spel som man har köpt hur man vill. De kan lika gärna säga "Vi tar inte ut någon avgift för att du andas när du spelar".

Det är ju visserligen Microsofts fel i och med deras grisiga program för begagnatmarknaden men i alla fall... Microsoft måste sluta fokusera så jävla mycket på utvecklare och utgivare... Det är inte arkitekten som ritat huset som ska bo där.

Ändå bra av sony, men det är sjukt att det har blivit som det har blivit.

Tänk dig då hur det blir nästa generation när optiska enheter slopas helt och hållet. Då lär det bli lika lätt att spela begagnade spel som på Steam, dvs inte alls.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Just nu pågår krismöte hos Microsoft . =DDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunderstruck:

Just nu pågår krismöte hos Microsoft . =DDD

Varför?! Xbox One kostar lika mkt som PS4...

Kolla Webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Varför?! Xbox One kostar lika mkt som PS4...

Kolla Webhallen

Fortfarande preliminära priser. Som lär förändras ytterligare ju närmare man når release.
Dom måste få slut priset bekräftat från deras leverantör, innan dom kan ge ett garanterat pris.. Prova läs lite grann innan du postar nonsens.

Sen.. varför köpa en konsol vid release?.. Det smarta valet är att vänta ett eller två år efter release. För då lär alla bra spelen vara ute, samt priset en bra bit lägre. Plus att flesta hårdvaru buggar lär vara fixade. Red rings of death anyone?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Helt klart en PS4 för mig, Xbox One kan Microsoft köra upp i röven.
Fast jag köper nog PS4 på mellandagsread, förhoppningsvis är den en slant billigare då

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Fortfarande preliminära priser. Som lär förändras ytterligare ju närmare man når release.

Sen.. varför köpa en konsol vid release?.. Det smarta valet är att vänta ett eller två år efter release. För då lär alla bra spelen vara ute, samt priset en bra bit lägre. Plus att flesta hårdvaru buggar lär vara fixade. Red rings of death anyone?

Precis preliminära priser, som inte Microsoft kan sänka mer.. Faktiskt inte bara Webhallen som har det priset på Xbox One, andra återförsäljare ligger under 5k.

Smartaste valet är att vänta tills precis innan nästa generation efter PS4 respektive Xbox One.. sry var tvungen

Inom något år så lär väl Xbox One "Cloud" köra om PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Varför?! Xbox One kostar lika mkt som PS4...
Kolla Webhallen

* infoga slumpartad handflata i ansiktet-bild *

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Varför?! Xbox One kostar lika mkt som PS4...

Kolla Webhallen

Men det är sannolikt inte de riktiga priserna, de har bara höftat och tillfälligt satt dessa prislappar.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Varför?! Xbox One kostar lika mkt som PS4...

Kolla Webhallen

Jag ställer mig mycket tveksam till att majoriteten av Xbox One kommer säljas via webhallen, speciellt med tanke på deras fokus på USA marknaden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Tänk dig då hur det blir nästa generation när optiska enheter slopas helt och hållet. Då lär det bli lika lätt att spela begagnade spel som på Steam, dvs inte alls.

Det får de lösa på något sätt. En möjlighet är ju att det man köper är en digital unik kod som bara en användare åt gången kan använda, men som ändå går att överföra mellan människor.

Borttagandet av fysisk media skapar flera problem som måste lösas. Rättigheter man har som kund sitter ju inte i plastbiten i sig utan vad man, rent juridiskt, köper när man köper ett spel, så det kan de nog klura ut.

Det jag menar är att även om det är bra av sony, relativt Microsoft, så är det ändå helt snett att någon någonsin skall kunna marknadsföra det som en konrurrensfördel att man får ge bort, sälja, eller byta det man lagligen införskaffat.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.