Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem

Herdade da Figueirinha Reserva 2009. Vinho regional Alentejo gjort på Trincadeira, Aragonez, Alicante Bouchet, Syrah och Cabernet Sauvignon. Pris 3,07 €

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Santas little helper, riktigt bra! Som det mesta från mikkeller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

EA 2012 vinho tinto á 4,48 €

Visa signatur

Fagerja

Permalänk

Fulgrogg på Trocadero och rom, smakar helt ok.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Just nu Via Latina, men var idag på Essência do vinho Maderira där man kunde smaka på drygt tusen viner. Inträdet var 10€ var i ingick glas. Alla kunde man naturligtvis inte smaka på alla inom några timmar så man var tvungen att chansa på dem, vilka nan antog passa bäst ens smak.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Tjuvstartat lite på årets plommonvin. Mycket kraftig och fin plommonsmak, drar lite åt sherryhållet, dock lite mycket tanniner i det nu när det är precis nytappat. Jäste ut runt 30 oechsle, så kommer efter nåt halvårs lagring börja bli helt jävla awesome till ostbricka

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Idag är det Fado. Rödvin från Alentejo.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

So eu bebo vinho? idag igen Fado. Gott och billigt. Här i Funchal får man goda viner under 3€.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Hedersmedlem

Graticcio från Tommasi, utsökt till vällagrade cheddarkuber.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Poncha da Madeira.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Ska precis testa en.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Sitter och zippar på ett glas Mummelmann.

Permalänk
Medlem

Femte och sista ölen för kvällen. Lagom salongsberusad en söndagskväll.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Poncha

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enduro:

Den är riktigt god! På senare tid tycker jag också att den har blivit smakrikare och godare. är det något du har märkt också?

Jag tycker den smakar samma, det är inget som jag har märkt av.

Visa signatur

Windows 95

Permalänk
Medlem

En sigtuna organic ale

Visa signatur

Windows 95

Permalänk
Medlem

Ingen bild, men jag och farsan öppnade flaskan med Suntory Yamazaki som jag köpte åt honom i Japan. Nu har jag inte så mycket att jämföra med men den gick ner helt klart och farsan tycktes gilla den också då han ganska snabbt gick och hällde upp lite mer.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Var tvungen att testa den innan jag gick och la mig. Testade den som den är och med lite cola och is. Båda fungerar helt klart. Har ingen större erfarenheter av mörk rom men jag gillade verkligen denna i.a.f.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gavelinus:

Var tvungen att testa den innan jag gick och la mig. Testade den som den är och med lite cola och is. Båda fungerar helt klart. Har ingen större erfarenheter av mörk rom men jag gillade verkligen denna i.a.f.
http://i.imgur.com/JBLgcd3.jpg

Fick pröva på den där när jag var i usa för nån månad sen, har hört mycke gott om den och velat prova ganska länge så vart rätt besviken.
Inte dålig, men inte så speciell heller tycker jag.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Vodka, Za Vas!

Permalänk

Dricker just nu Ardbeg Corryvreckan.

Permalänk
Skrivet av Finkelzvin:

Nu är ju Singha och Heineken iofs bara marginellt mer öl än fanta...

Just för tillfället är glaset tomt, men såna här lever farligt i min närhet just nu:

http://www.systembolaget.se/ImageVaultFiles/id_21220/cf_1915/...

Har druckit den en gång på en restaurang. Om jag inte har fel så kommer den från Kalifornien och är en ipa. Har för mig att den luktade väldigt god. Var dock väldigt besk, men funkade bra till maten. Var egentligen inte den jag beställde, men efter servitören ändrat på det tredje gången gav jag upp...

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Fast den jag dricker är 4.5%.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Poncha maracuja

http://koti.mbnet.fi/fagerja/Poncha.jpg

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Hemlagad poncha:
4 små mangon (saft och fruktkött)
1 citron
Saften från en appelsin
2 matskedar honung
1 dl passionsfruktssaft
~3 dl aquardente de cana (~ljus rom) (samma volym som övriga indegrienser)
Silas

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem
Skrivet av fagerja:

Hemlagad poncha:
4 små mangon (saft och fruktkött)
1 citron
Saften från en appelsin
2 matskedar honung
1 dl passionsfruktssaft
~3 dl aquardente de cana (~ljus rom) (samma volym som övriga indegrienser)
Silas

Det där lät kul. Går det bra med vilken ljus rom som helst eller ska det smaka åt något håll?

Permalänk
Medlem

Just nu dricker jag ingenting, men senaste ölen jag drack var en "För Evigt Trogen". En väldigt god Djurgårdsöl som finns på Stockholms Östra och på En Arena vid Globenområdet!

Visa signatur

Intel I5 7600k, 16GB 2400mhz , 2x Sapphire Nitro 390, 1,25 tb HDD, 250gb SanDisk Ultra SSD, 950w nätagg.